Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een meisje dat wordt verkracht. Ja dus. |
![]() |
|
Regen drupt langs wegen lang
regen, troosteloosheid. wegen is duidelijk Groeven graven zich een lek lek, iets dat alles weg doet lopen, laat verdwijnen. graven ook... Asfalthard maar hartelijk weer asfalt Windzucht over het waterdek de wind, die is er nog wel. het stukje natuur dat we niet weg kunnen nemen. hartelijk zucht de wind nog steeds... Dekmantel voor weiden breed groene weiden worden bedekt. duidelijk wederom. Stengels diep tot in de lucht hoge gebouwen. metafoor: natuur groeit ook hoog (bomen), maar gebouwen worden vergeleken met stengels i.p.v. stammen en takken; de groei is niet omhoog maar omlaag, de grond in. ondergronds -> duister, slecht Klaterende klettervlokken onduidelijk, maar regen komt hier terug. het blijft regenen, hard ook, het houdt maar niet op. Ontbloot zich gehaast een jonge vrucht menselijk bouwwerk, uit de grond gestampt? onduidelijk. Nooit gewild En nu gevild Gedachtenloos tot op het bot Bot natuur past hier ook perfect in. gevild tot op het bot. gedachteloos. andere belangen gaan voor. Wat zijn gedichten toch leuk. Misschien zocht ik iets teveel naar letterlijke aanwijzingen, maar het lijkt allemaal wel te kloppen. Vraag de schrijver nooit wat hij bedoelt, het is de lezer die antwoordt. Hoewel, ik ben wel benieuwd naar jou uitleg... Laatst gewijzigd op 17-02-2004 om 23:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Regen drupt langs wegen lang druppen als 'smiechterig', lange halen van zijn woorden en zinnen Groeven graven zich een lek hij probeert met zijn woorden haar 'over te halen' Asfalthard maar hartelijk hij doet alsof, wil te snel en te veel, maar blijft des on danks vriendelijk Windzucht over het waterdek windzucht.. lichtelijk opgeven van zijn kant, niet meer quasi-lief willen doen Dekmantel voor weiden breed dekmantal als in 'dekhengst', hij ligt op haar Stengels diep tot in de lucht stengels, zijn geslachtsdeel, niet tot in de lucht, maar in tegengestelde richting Klaterende klettervlokken geschreeuw van haar Ontbloot zich gehaast een jonge vrucht haar vagina Nooit gewild En nu gevild Gedachtenloos tot op het bot Bot Ze wilde niet, maar wordt nu met hardhandigheid 'aangepakt', gedachtenloos.. gedachten verlaten haar, niets meer denken Zo. Dit leek me meer dan duidelijk ![]() Laatst gewijzigd op 17-02-2004 om 23:44. |
![]() |
|
'Omdat het moest'; is dat dan niet een tikkeltje vreemde keuze? Of in ieder geval, zo als ik het interpreteer
![]() ![]() Verder vind ik het een goed gedicht, de herhaling van 'Bot' vind ik niet zo sterk; het einde vind ik hierdoor niet zo pakkend. Ik vind het eigenlijk zonde dat het gedicht cursief gedrukt staat, waarom heb je daarvoor gekozen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Cursief? Geen idee. Misschien staat het inderdaad wel veel mooier zonder. Ik zal het eens proberen: Omdat het moest Regen drupt langs wegen lang Groeven graven zich een lek Asfalthard maar hartelijk Windzucht over het waterdek Dekmantel voor weiden breed Stengels diep tot in de lucht Klaterende klettervlokken Ontbloot zich gehaast een jonge vrucht Nooit gewild En nu gevild Gedachtenloos tot op het bot Bot |
![]() |
|
![]() |
Vind dit gewone lettertype veel fijner lezen dan dat cursieve. Niet speciaal bij dit gedicht, maar altijd. Ik vind dat een beetje afleiden eigenlijk.
Maar even over je gedicht zelf, dat vind ik erg mooi. Je speelt leuk met woorden en klanken enzo! Ik vond alleen de herhaling van bot op het eind ook niet zo heel mooi. In eerste instantie dacht ik dat je dat ook kon weglaten, dat laatste bot. Dan komt het bij mij ook over. Maar omdat je nu zelf zegt dat t erbij moet vanwege de verschillende betekenissen...misschien zou je een witregel ertussne kunnen doen? Dan staat het meer gescheiden van de laatste strofe, en vestig je de aandacht op dat slotwoord. Ik denk zoiezo dat dit gedicht erg geschikt zou zijn om voor te lezen! Erg mooi geschreven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Omdat het moest Regen drupt langs wegen lang Groeven graven zich een lek Asfalthard maar hartelijk Windzucht over het waterdek Dekmantel voor weiden breed Stengels diep tot in de lucht Klaterende klettervlokken Ontbloot zich gehaast een jonge vrucht Nooit gewild En nu gevild Gedachtenloos tot op het bot Bot |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je het voordraagt komt die dubbele bot denk ik, Sterk over. Ik vind het leuk en goed dat het niet rijmend sluit/eindigt!.(het voegt iets speciaals toe zo) Je maakt mooi gebruik van alliteratie, inhoudelijk had ik "het" er niet uit gehaald, ik kan het nu plaatsen. Je hebt een bijzonder woordgebruik. Natuur-aspecten er mooi door verwerkt. Gaat door, gaat door!. ![]() Dreamerfly.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Seksverhalen Verwijderd | 318 | 04-02-2013 14:43 | |
Psychologie |
Ik heb echt het gevoel alsof ik niks meer zelf mag beslissen Eend | 5 | 10-06-2005 13:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vragen over het christendom MB | 24 | 04-01-2005 23:40 | |
Liefde & Relatie |
ik weet het even niet meer groezel538 | 15 | 14-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Muziek |
Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!! OLD DIRTY BASTERD | 24 | 25-07-2002 18:04 |