Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 19:39
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
L.S.

Zoals ik hier al een eerder in een antwoord op een ander topic heb gepost ben ik weer vrijgezel. Zij heeft het uitgemaakt omdat ik niet voldoende aan onze toekomst zou denken; goed, dat klopte, had ik me uiteindelijk ook bij neergelegd.
Echter, ik hoorde op een gegeven moment van een van mijn beste vrienden dat hij nu erg veel met haar omging, ze waren een week nadat zij het met mij had uitgemaakt al samen naar de film gegaan, ze spraken elkaar elke dag, en zagen elkaar ieder weekend (nu nog steeds).
Het weekend dat ik hierover ben ingelicht heb ik m'n ex hierover aangesproken om te vragen hoe dat nu precies zat, het blijkt dus zo te zijn dat zij iemand nodig had om mee te praten (kan ik inkomen), het bleek echter dat ze meer voor elkaar begonnen te voelen dan gewoon vriendschap. Naar wat ik gisteren heb begrepen zijn ze nu officieel bij elkaar.

Ik heb hen beide gezegd dat ik het niet leuk vind hoe ze dit hebben aangepakt, dat ik me bedrogen voel(de) door deze actie en dat ik niet weet wat ik nu nog van ze moet vertrouwen. Ik ben eigenlijk best wel kwaad op hen beide, en laat dit ook wel blijken als ik ze spreek via bijvoorbeeld MSN. Daarnaast, en dit zal misschien wel fout zijn, steun ik ze ook een beetje in hun relatie, dat wil zeggen, ik werk ze niet tegen en wens ze als ze samen iets gaan doen een prettige tijd en ik geef aan dat ik hoop dat ze samen erg gelukkig mogen worden. En eigenlijk meen ik dat dan ook, het is alleen het gevoel dat daaronder zit, die worde neemt het gewoon soms over.
Wat ik me nu afvroeg is hoelang een normale periode is om hier boos/kwaad over te blijven? Hoe lang moet ik dit er blijven "inwrijven"? En verdwijnt dat gevoel over de tijd of dat ik daar altijd wat van zal blijven meedragen? Hoe zouden jullie met deze hele geschiedenis zijn omgegaan? Ik wil ze beide eigenlijk wel behouden als vrienden, hem in ieder geval, we kennen ons namelijk al bijna 18 jaar.

Alvast bedankt, Mederiacvm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2004, 19:52
Yora
Tja het helpt niet echt om boos te blijven he het is te snappen hoor maar als je hun vanuit je hart veel geluk toewenst en je graag vrienden met hun wilt blijven heeft het ook niet zoveel zin om wrok in je hart te hebben erover helpt niet zoveel jah!!! Maar ga er anders eens rustig samen over praten leg uit dat het er gewoon even uit moet omdat je er anders mee blijft zitten en dat je graag vrienden met hun wilt blijven en hun het beste toewenst maar dat dit wel een beetje pijn doet. En wanneer je verliefd word op een ander meisje dan zul je maybe merken dat je al helemaal over de boosheid heen bent hehehe

In ieder geval do what feels right Kan je jammer genoeg geen magische formule geven lol
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:08
Susanne
Susanne is offline
Wel grappig dat je L.S gebruikt, is toch alleen met zakelijke brieven ed, of heb ik dat nu verkeerd..

Het lijkt mij niet verstandig langer boos te blijven, je hebt er zelf niets aan en zij evenmin. Als ik jou was zou ik hen niet nog langer dwarsbomen en gewoon je eigen weg gaan.. Ik snap dat je kwaad bent, maar volgens mij moet je het gewoon laten gaan en ophouden met jaloerszijn.
Oud 26-02-2004, 21:09
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Susanne schreef op 26-02-2004 @ 22:08:
Wel grappig dat je L.S gebruikt, is toch alleen met zakelijke brieven ed, of heb ik dat nu verkeerd..
Lectori Salutem
Oud 26-02-2004, 21:11
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Nuck schreef op 26-02-2004 @ 22:09:
Lectori Salutem
Ja de lezer zij gegroet oid uit m'n hoofd

Mijn vatti (alias ik) schrijft dat altijd boven mijn dokterbriefjes
Oud 26-02-2004, 21:51
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Citaat:
Susanne schreef op 26-02-2004 @ 22:08:
Ja klopt, eigenlijk alleen voor zakelijker brieven, maar ik wist geen geschikter aanhef te verzinnen. Om nu met "Hallo Allemaal" te beginnen?
Ik gebruik eigenlijk altijd L.S., ook bij m'n mailtjes e.d. Daarnaast vind ik het wel leuk staan, zo boven een brief.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:01
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Wat betreft het niet boos blijven: ik weet dat ik niet meer boos zou moeten zijn, maar ik vind het erg moeilijk. Zoals ik geloof ik al heb gezegd gun ik het ze allebei heel erg, maar soms heb ik zoiets van "Had dat nu niet anders gekund?" en dan ben ik wel kwaad.
Daarnaast maakt zij het me ook niet echt makkelijk, met hem heb ik weer redelijk goed contact, zij daarentegen, zij wimpelt me steeds af, ik krijg op MSN meestal niet eens de kans om even goededag te zeggen of om even te vragen hoe het met haar is, op het moment dat ik on-line kom gaat zij direct off-line. Tegen haar nieuwe vriend zegt ze echter dat we altijd hele gesprekken voeren via MSN en dat we het altijd zo gezellig hebben.

Maar jullie hebben gelijk, ik zal eroverheen moeten komen, maar dat zal nog wel wat tijd en moeite kosten, mede door haar handelen op dit moment.

Nu heb ik eigenlijk nog een aanvullende vraag, zo ver is het op dit moment nog niet, maar als het zo doorgaat komt er een moment dat ik zal moeten gaan kiezen tussen hun en mezelf. Mag ik dan van hem vragen dat hij ook een keus maakt? Dus eigenlijk dat hij kiest tussen mij en haar? Of is dit iets wat absoluut niet kan/mag? Als het nog even zo doorgaat heb ik er namelijk geen zin meer in.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:01
Charlottetje
Charlottetje is offline
Je moet wel uitkijken dat je vrienden het niet heel erg vervelend gaan vinden dat je het ze inwrijft!
Ik bedoel, in het begin zullen ze het zeker nog wel begrijpen, zich er misschien minder druk om maken, maar hoe langer je die boosheid vol blijft houden hoe meer ze jou aan zullen vinden stellen, ookal wens je ze wel alle geluk toe. Misschien dat zij dan niet kunnen weten hoe erg gemeend dat toegewenste geluk dan is...
Op een gegeven moment hoef je natuurlijk gewoon zelf niet meer boos te beginnen, maar kun je misschien wel laten merken dat je het minder geslaagd vind als zij het over elkaar hebben, of wanneer je ze ziet dat ze dan telkens heel verliefd doen ofzo...
De boosheid moet ook gewoon wegebben, zeg maar...

Sterkte!

Charlotte
Oud 26-02-2004, 22:36
Verwijderd
Hoelang je boos moet blijven??

Dat slijt wel weer, op een gegeven moment sta je op met die bepaalde kriebel in je buik: dat ene meisje, dat is het!!!
Dan ben je weer verliefd, en dan kunnen die andere 2 je gestolen worden.

Neem je tijd, maar waak er wel voor dat je geen haat gevoelens gaat koesteren, want die brengen jezelf alleen maar in een neergaande negatieve spiraal, en daar ben je niet bij gebaat.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mederiacvm schreef op 26-02-2004 @ 23:01:
Mag ik dan van hem vragen dat hij ook een keus maakt? Dus eigenlijk dat hij kiest tussen mij en haar? Of is dit iets wat absoluut niet kan/mag? Als het nog even zo doorgaat heb ik er namelijk geen zin meer in.
Als dat voor jou een voorwaarde is om weer normaal als vrienden met elkaar om te gaan, kan je dit hem vragen. Maar ik zou het persoonlijk niet doen. Vriendschap is heel bijzonder, maar wanneer je verliefd bent (en dat is hij klaarblijkelijk) kiest men toch vaak voor de liefde. Er bestaat dus een kans dat jij alleen achterblijft en je moet jezelf afvragen of jij een vriendschap met hem wil ook al heeft hij met je ex of niet. Besluit hoe belangrijk het voor je is en of je het wil risceren dat hij voor haar kiest.

En over hoe lang je boos moet blijven: ik heb mij dat pas ook afgevraagd. In een compleet andere situatie, maar ik voelde me gekwetst en kon iemand iets niet zomaar vergeven.
Ik heb met mezelf (en met diegene) afgesproken er een paar dagen over na te denken. Wat ik wilde en wat ik voelde.
Ik heb voor mezelf op een rijtje gezet wat er gebeurd was, hoe erg ik het vond en welke consequenties het moest hebben. Moest ik tijden boos blijven of moest ik het maar snel vergeven en weer vrienden worden?
Ik besloot dat ik vriendschap heel belangrijk vind en dat ik me tijdens die ruzie erg rot voelde, maar ik me nog rotter zou voelen als ik mn vriendschap kwijt was. Ik wilde echter niet zomaar over me laten lopen en heb een hele lange brief gemaakt met alle verwijten die ik voel en die allemaal voorgelegd. Ik heb daar antwoord op gekregen met alles nog eens goed uitgelegd, vele excuses er in en vele verklaringen. Daarna nog een paar keer heen en weer geschreven, belangrijke beloftes gekregen en uiteindelijk is dit genoeg voor mij om mij over de ruzie heen te zetten en diegene te vergeven. We vergeten langzaam aan wat er gebeurd is en ik ben blij met die keuze.
Het is een lang verhaal geworden, maar zoals je leest kan het erg handig zijn om alles voor jezelf op een rijtje te zetten en te bekijken wat de gevolgen zijn van een beslissing. En als je besluit om je vriendschap met hen te behouden, kijk dan wat voor jou voldoening geeft om deze ruzie te beëindigen, anders blijft het (denk ik) altijd tussen jullie in staan.

Ik heb gesproken.
Oud 26-02-2004, 22:46
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Moeilijk hoor!

Ik vind dat je gerust mag laten merken dat je het er nie zo mee eens bent...wie is dat nou uiteindelijk wel?!? Ik denk ook dat het boos/kwaad zijn wel slijt...maar moeilijk zal het iig nog wel ff zijn vooral omdat ze ook zo dichtbij je staan allebei!Ik snap ook dat je ze beide te vriend wilt houden, want als je iemand al zolang kent, kan je het nie stuk laten lopen op zoiets!!!Tenminste ik maak op uit je verhaal dat dat niet de bedoeling is...Ik had echter anders gereageerd, maar de boosheid gaat vanzelf over en je hoeft egt nie meteen weer helemaal normaal tegen hun te gaan doen, want hun weten ook donders goed dat ze fout zitten, en k vind dat ze dat terecht mogen voelen!Jij komt dat ene meisje dat wel bij jou blijft heus tegen...en dan ben je helemaal nie meer zo met hun bezig!Ga leuke dingen doen en praat erover met andere vrienden en ook met hun. Over het inwrijven betreft, dat zal wel blijven denk ik, als k nie meer boos zal wezen op die 2 (wat erg lang zal duren bij mij) dan zal k ze er iig nog heus eens mee confronteren!!!
Hun zijn tenslotte hier fout bezig......
Oud 26-02-2004, 22:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Tammie Frotje schreef op 26-02-2004 @ 23:46:
want hun weten ook donders goed dat ze fout zitten, en k vind dat ze dat terecht mogen voelen! Hun zijn tenslotte hier fout bezig......
Ik vind niet dat ze fout zijn. Zijn vriend heeft toch pas iets met haar genomen toen het al uit was? Zij was toch de ex van Mederiacvm? Ik vind dan ook dat ze eigenlijk niets te verwijten valt.

Wat overigens helemaal niet wil zeggen dat ik Mederiacvm's reactie niet begrijp. Ik snap heel goed dat hij zich zo voelt. Ik zou het net zo rot vinden. Ik zou ook boos op hen zijn, hoewel ik ook zou weten dat ik daar feitelijk gezien geen reden toe had.

Trouwens: het is "zij" en niet "hun".
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 22:59
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Citaat:
MarkB schreef op 26-02-2004 @ 23:55:
Ik vind niet dat ze fout zijn. Zijn vriend heeft toch pas iets met haar genomen toen het al uit was? Zij was toch de ex van Mederiacvm? Ik vind dan ook dat ze eigenlijk niets te verwijten valt.

Wat overigens helemaal niet wil zeggen dat ik Mederiacvm's reactie niet begrijp. Ik snap heel goed dat hij zich zo voelt. Ik zou het net zo rot vinden. Ik zou ook boos op hen zijn, hoewel ik ook zou weten dat ik daar feitelijk gezien geen reden toe had.

Trouwens: het is "zij" en niet "hun".
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW het spijt me, ik zat zo in me verhaal
maaruh ik vin wel dat ''zij'' een beetje fout zitten, want ''zij'' zijn een ex en een héle goede vriend van hem, heb dan een beetje respect voor je ex en je beste vriend en ga niet meteen nadat het uit is elk weekend afspreken en bij elkaar zijn
Oud 26-02-2004, 23:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Tammie Frotje schreef op 26-02-2004 @ 23:59:
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW het spijt me, ik zat zo in me verhaal
maaruh ik vin wel dat ''zij'' een beetje fout zitten, want ''zij'' zijn een ex en een héle goede vriend van hem, heb dan een beetje respect voor je ex en je beste vriend en ga niet meteen nadat het uit is elk weekend afspreken en bij elkaar zijn
Verliefdheid hou je niet tegen, hoe lullig het ook kan uitpakken voor anderen. Geloof me, ik snap Mederiacvm hééél goed en zou zelf ook zo reageren, maar feitelijk zijn ze niet "fout".
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 23:05
Verwijderd
Citaat:
MarkB schreef op 27-02-2004 @ 00:02:
Verliefdheid hou je niet tegen, hoe lullig het ook kan uitpakken voor anderen. Geloof me, ik snap Mederiacvm hééél goed en zou zelf ook zo reageren, maar feitelijk zijn ze niet "fout".
fout niet, nee, maar een beetje respect voor Mederiacvm zou inhouden om het hem niet te laten merken of hem ermee confronteren.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 23:09
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Tsja nou ok misschien is ''FOUT" dan nie meteen het goede woord, maar ze doen wel iemand pijn en verdriet en dat vind k een beetje onnodig als je elkaar al 18 jaar kent (en dus om elkaar geeft) en dan al zo snel met die ex ervandoor gaat...(die als het goed is, om je gegeven heeft)

Oud 26-02-2004, 23:29
juno
juno is offline
Boos zijn is begrijpelijk. Jij hebt nog verdriet om hoe het gelopen is, je rouwt om die verloren liefde, en zij flierefluit alweer verder alsof je nooit iets voor haar betekend hebt. (want dat is het he, wat zo pijn doet.

Boos blijven is kinderachtig. Uit is nu eenmaal uit. Ze is je niets verschuldigd. Helaas voor jou heeft zij er minder moeite mee dan jij, het zat bij haar misschien minder diep. Of ze is al eerder begonnen met afstand nemen, en is al verder in het verwerkingsproces dan jij.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 07:04
Bart2002
Bart2002 is offline
Waar ik wel benieuwd naar ben: hadden ze voordat het uit was al niet iets met elkaar? En dat ze de relatie heeft verbroken om iets te kunnen beginnen met jouw vriend? Verliefd zijn op een ander is vaak de èchte doorslaggevende reden.
Of slaat dit in jouw geval nergens op?
Oud 27-02-2004, 20:04
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Citaat:
Bart2002 schreef op 27-02-2004 @ 08:04:
Waar ik wel benieuwd naar ben: hadden ze voordat het uit was al niet iets met elkaar? En dat ze de relatie heeft verbroken om iets te kunnen beginnen met jouw vriend? Verliefd zijn op een ander is vaak de èchte doorslaggevende reden.
Of slaat dit in jouw geval nergens op?
Ik heb me dat ook afgevraagd, en heb haar die vraag ook voorgelegd: ze zegt dat dat niet het geval is. Ik weet niet of ik dit helemaal moet geloven, ongeveer een week of twee voodat ze het uitmaakte heeft ze, na een inzet van het RK, waar we alle drie bij zitten, hem uitgenodigt om even met haar mee te gaan. Dat ging als volgt, ik was die dag algeheel coordinator, en zij zaten met z'n tweeen in een groep. Zij waren eerder klaar dan de rest, en toen ze vroegen of het goed was dat zij alvast gingen had ik daar geen problemen mee (ik wist niet dat zij hem had uitgenodigd). Naar wat ik vanmiddag van die jongen heb gehoord heeft ze die middag al de eerste avances gemaakt.
6 Dagen voordat ze het uitmaakte heeft ze hem weer uitgenodigd, dit keer bij haar thuis, en is ze daarmee verder gegaan.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:16
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Citaat:
juno schreef op 27-02-2004 @ 00:29:
Boos zijn is begrijpelijk. Jij hebt nog verdriet om hoe het gelopen is, je rouwt om die verloren liefde, en zij flierefluit alweer verder alsof je nooit iets voor haar betekend hebt. (want dat is het he, wat zo pijn doet.

Boos blijven is kinderachtig. Uit is nu eenmaal uit. Ze is je niets verschuldigd. Helaas voor jou heeft zij er minder moeite mee dan jij, het zat bij haar misschien minder diep. Of ze is al eerder begonnen met afstand nemen, en is al verder in het verwerkingsproces dan jij.
Ja, je hebt gelijk, het gevoel niets voor haar betekend te hebben doet nog het meeste pijn.

Dat ik haar niets verschuldigd ben, daar heb je deels gelijk in, vanuit onze relatie in principe niet, dat klopt. Echter, ze heeft, in de periode dat we goed contact hadden, dus tussen twee weken nadat ze het uitmaakte en de dag dat ik geinformeerd werd over haar acties, verschillende dingen van me gevraagd, dingen waarvan ze wilde dat ik dat voor haar zou regelen. Omdat we toen nog goed contact hadden heb ik toegezegd dat voor haar te doen.
Op dit moment heb ik op een ding na alles wat ze me gevraagd heeft geregelt en nu doet ze het voorkomen geen contact meer met me te willen, geen reacties op mailtjes, geen reacties tijdens MSN-gesprekken, etc.
Nu kan het aan mij liggen, maar dat ik die dingen nog voor haar geregeld heb, daar heb ik toch wel een klein beetje krediet mee opgebouwd, of zie ik dat verkeerd? Ze had deze dingen namelijk ook aan die andere jongen kunnen vragen, hij had het ook kunnen regelen, dan had het alleen veel langer geduurt voordat alles gerealiseerd was, daar ik de juiste contacten voor deze dingen heb, en hij het via verschillende omwegen moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten