Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 16:46
damaetas
damaetas is offline
mja, dat vroeg ik me af. ik bedoel met kleine dingetjes. dankje zeggen als iemand je iets doorgeeft of goeiemorgen zeggen ofzo. gewone dingen.

bij ons wel redelijk, maar ik heb altijd het gevoel alsof ik superlief moet doen voor iemand ook terugvriendelijk is. en dat vind ik maar stom.
Oud 29-01-2004, 16:50
Last Resort
Last Resort is offline
mwoah, gewoon beleefd, maar niet beleefd zoals je bij andere mensen bent.
Oud 29-01-2004, 16:51
Verwijderd
Ja. In 't studentenhuis waar ik woon trouwens ook, hoj zeggen als je elkaar tegen komt enzo
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:01
trasher
trasher is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-01-2004 @ 17:51:
In 't studentenhuis waar ik woon trouwens ook, hoj zeggen als je elkaar tegen komt enzo
Vriendelijk, hoor.

In mijn gezin zijn we niet zo vriendelijk onderling. Maar we houden wel van elkaar enzo. Althans, laat ik dat voor het gemak even aannemen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:01
PardonMe
PardonMe is offline
tegen mn pa en ma ben ik gewoon altijd wel vriendelijk.
Nou ja, tegen mam eigenlijk altijd, tenzij we elkaar gewoon een beetje voor de gek aan het houden zijn.. (dan is het meer van 'he muts!')
Mn vader hou ik regelmatig wel voor de gek en we hebben ook wel regelmatig dat we het niet helemaal met elkaar eens zijn en dat kan dan wel eens behoorlijk knallen.. Maar in andere dingen wel gewoon vriendelijk... (maar mn paps wordt een beetje doof dus je moet dingen vaak tig keer herhalen, bijvoorbeeld of hij de boter even door wil geven.. dan gaat het na de derde keer niet zo heel vriendelijk meer.)

En mn broertje is echt een verhaal apart. Tegenwoordig heb ik niet zo veel geduld meer met hem en ben ik niet altijd meer even vriendelijk tegen hem. Maar dat heeft zo zijn goede redenen.
Oud 29-01-2004, 17:02
Verwijderd
Citaat:
trasher schreef op 29-01-2004 @ 18:01:
Vriendelijk, hoor.
Ja, nouja, 't is toch beter dan wanneer je gewoon zo lang elkaar heen zou lopen . Ook omdat ik 3 van de 4 alleen zie als ze naar de wc gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:03
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
we zeggen wel bedankt tegen elkaar, maar aangezien het soms nodig is van mijn kant om een ander te negeren is het misschien minder vriendelijk (doch rechtvaardig)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:05
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 29-01-2004 @ 17:01:
tegen mn pa en ma ben ik gewoon altijd wel vriendelijk.
Nou ja, tegen mam eigenlijk altijd, tenzij we elkaar gewoon een beetje voor de gek aan het houden zijn.. (dan is het meer van 'he muts!')
Mn vader hou ik regelmatig wel voor de gek en we hebben ook wel regelmatig dat we het niet helemaal met elkaar eens zijn en dat kan dan wel eens behoorlijk knallen.. Maar in andere dingen wel gewoon vriendelijk... (maar mn paps wordt een beetje doof dus je moet dingen vaak tig keer herhalen, bijvoorbeeld of hij de boter even door wil geven.. dan gaat het na de derde keer niet zo heel vriendelijk meer.)

En mn broertje is echt een verhaal apart. Tegenwoordig heb ik niet zo veel geduld meer met hem en ben ik niet altijd meer even vriendelijk tegen hem. Maar dat heeft zo zijn goede redenen.
hier precies hetzelfde alleen wordt mijn moeder doof.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:29
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik denk wel dat wij gewoon vriendelijk tegen elkaar zijn.. eigelijk gewoon normaal vind ik het...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:30
Methuselah
Methuselah is offline
Thuis: niet echt.

Op kot en ook bij anderen op kot ben ik veel vriendelijker, altijd "hoi" zeggen als ik iemand tegenkom enzo
Oud 29-01-2004, 17:32
zeep007
zeep007 is offline
ja, vriendelijk gezin, alleen mn zusje niet, maar die is dan nu ook wel uberpuberaal...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:34
Evolution
Evolution is offline
nee, doe ik niet aan in mijn eigen familie
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:50
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Goeiemorgen niet, aangezien men hier vaak last heeft van een ochtendhumeur en ik niemand zie als ik wegga.

Voor de rest ben ik wel vriendelijk denk ik. Gewoon normaal eigenlijk :/
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:55
miekmuis
miekmuis is offline
We zeggen wel altijd goedemorgen, eet smakelijk, welterusten en hoi enzo. Maar dat is meer gewoonte. Echt beleefd ofzo zijn we niet.
Oud 29-01-2004, 17:59
trasher
trasher is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 29-01-2004 @ 18:55:
Echt beleefd ofzo zijn we niet.
Beleefd en vriendelijk zijn geen synoniemen van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:05
miro
miro is offline
Dat heet manieren.

En ja die hebben we allemaal hier.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:05
leucomelas
leucomelas is offline
wel dankjewel en alsjeblieft, verder niet echt bijzonder ofsow...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:37
Luna
Luna is offline
We zijn wel vriendelijk tegen elkaar, alleen ik kan nogal dominant en sjagarijnig zijn. Ik voel me daar heel vaak schuldig over maar op zo'n moment moet ik me nog leren beheersen. Ik heb 's ochtends nooit zin om te praten en heb t liefst de keuken voor mezelf dan. De rest is altijd wel lief voor elkaar.
Oud 29-01-2004, 19:43
kever
kever is offline
Als me patje geen vreten krijgt wordt ie meestal agressief. En dan mept ie ons door het huis heen eh. Maar me ome joop hep me al geleerd voor me eige op te komen, dus ik hep em laatst ff alle hoeken van de kamer laten sien. En self sein porsie opgegete. Daarna heb ik me moer voor koekteef uitgemaakt en me broertje sn tanden eruitgeslage.
Oud 29-01-2004, 19:48
*Madel*
*Madel* is offline
Gewoon normaal lijkt me, zoals je met familie omgaat. Niet extreem beleefd maar ook weer niet grof. Gewoon aardig dus eigenlijk
Oud 29-01-2004, 20:00
Euphemia
Euphemia is offline
gewoon doen zoals je dat altijd hebt gedaan. Als ik een x uit mn bed rol zeg ik als eerste als ik in de kamer ben hoi tegen iedereen.. mjah als het om een logee gaat dan wprd het wel anders
Oud 29-01-2004, 20:05
DutchGirl
DutchGirl is offline
smorgens doen hun altijd heel blij en ik heb een fucking klotehumeur, dus dan ist van: whu.. mompel.. goemogge..mompel

voor de rest kan ik wel aardig zijn, maar meestal reageer ik gewoon.. als een echte puber

Yus.
Oud 29-01-2004, 20:14
superdikkeknuf
superdikkeknuf is offline
Neen, eigenlijk zijn wij niet echt vriendelijk tegen elkaar , maar ik vind dat echt wel spijtig. Vooral de laatste tijd. Het is echt nooit een gewoonte bij ons geweest om dank je te zeggen tegen elkaar en elkaar gelukkige verjaardag en goeie morgen enzovoort te wensen. Ik heb hier behoorlijk veel last van, omdat ik gewoon niet anders durf. Het is nooit zo aangeleerd bij ons. Zelfs als ik bijvoorbeeld voor 10 dagen op kamp ga, zeggen mijn broers niet eens iets! Ik vraag me af of zij hier ook evenveel over piekeren als ik...
Oud 29-01-2004, 20:17
olijke otter
olijke otter is offline
In wasberenland gaan we niet vriendelijk met elkaar om eh. Als je geen eten hebt, heb je pech. Als iemand eten heeft en jij niet, hoek je em en steel je zijn eten.

Dit is mijn oom don juan el rico guapo con el estilo del bandido mascarado. Net zoals de ganzendoders haat hij vogels, daarom steelt hij altijd hun eten.

Mijn neefje schurftige niels. Hij is te lui om eten te stelen dus hij moet maar zakjes chips leeglikken.

En onze hele posse toen we een tuin aan het verbouwen waren omdat de eigenaar stoer deed.
Oud 29-01-2004, 21:13
Suziewafel
Suziewafel is offline
's Ochtends kom ik gelukkig niemand tegen, omdat ik als laatste naar school ga. Anders mompel ik maar wat, in dat goeiemorgen-gedoe heb ik nooit zo'n zin. Het avondeten is bij ons niet veel gezelliger. M'n zusje (soms vraag ik me af waarom ze haar nog hebben 'gemaakt') lust zogenaamd niks en daar kan ik wel eens boos om worden. M'n moeder begint dan wat te neuriën en de sfeer is weer verpest..Of als ik drinken ga halen vergeet ik ook meestal aan de rest te vragen of ze ook wat willen (andersom ook) Hmm, nee echt vriendelijk zijn we niet..Ik bedoel, als ze vragen: hoe was het op school? Net alsof ik zin heb om daarop te antwoorden!
Oud 29-01-2004, 21:41
colors
colors is offline
Niet vaak dat we dat soort dingen zeggen
Met mijn moeder kan ik goed overweg, mijn vader en broertje is wat anders.
Mijn vader maakt altijd bende en ruimt het niet op. Hij komt thuis, eet, gaat op de bank liggen en vindt het zo wel goed. Tis niet dat ie een waardeloze vent is, hij helpt gewoon weinig tot niet in het huishouden. En bot als ik ben, ik flap er dan zo iets uit daarover
Mijn broertje denkt alleen maar aan computeren. Direct uit school achter dat ding en er pas achter weg als hij naar bed moet. In de computerkamer is het een grote bende, meneer vindt het nodig alles gewoon op de grond te gooien. Laatst had ik keurig een stapeltje cd's op het bureau gezet. Kom paar dagen later weer terug en ze liggen allemaal op de grond. Nutteloos toch, en als je er wat van zegt krijg je een grote bek. Ja, dan ga ik ook niet vriendelijk zitten doen en bij hem doe ik ook vaak bot.
Vooral over zijn huiswerk, dat moet hij 's ochtends altijd nog doen. Drama's

Hun negeer ik meestal, omdat ik gewoon niet tegen hun gedrag kan...
Oud 29-01-2004, 21:49
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Vriendelijk? Nee. Ik zie mn ouders eignelijk ook alleen tijdens het eten. Verder zit ik op mn kamer of ben ik weg ofzo. Ben meestal ook maar ene paar dagen in de week thuis, dus veel zie ik ze ook niet. Hoeft ook neit. Ze kennen me niet. Er is maar een iemand die me wel kent, en dat is Jitse (mn beste vriend) maar mn ouders totaal niet eignelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:52
boer
boer is offline
Nee, ik kan echt niet met mijn broertjes opschieten
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 21:52
Verwijderd
We zijn hier niet zo'n heel erg hecht gezin: eigenlijk alleen tijdens het eten zitten we met z'n vieren
En zo heel vriendelijk zijn we dan ook niet altijd. M'n zusje is af en toe nog een beetje erg puberig, en dan is er ook weinig sfeer
Goeiemorgen zeggen we elkaar altijd wel, maar verder hangt het van het moment en de situatie af hoe vriendelijk we tegen elkaar zijn. Maar het is echt niet zo dat we compleet langs elkaar heenleven of nooit wat zeggen tegen elkaar
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 07:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
De man van mijn moeder is vaak 's ochtends een chagarijn en overdag af en toe ook. Hij kan gewoon zo irritant reageren (dan zeg ik iets tegen mn zusje en dan hoor ik op de achtergrond zo'n irritantmakend geluidje).
Tegen mijn zusje kan ik 's ochtends nog wel eens mopperen omdat dat kind zo ontzettend sloom is (en er verder niemand is om haar daarop te wijzen). Maar met haar kan ik het wel goed vinden en tussen ons is de sfeer meestal wel goed.
De sfeer tussen mijn moeder en ik verschilt nogal. Ze studeert en werkt nu en kan soms nogal een stress-stemming hebben en dan is ze echt niet te genieten en ik dan direct ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 10:09
Verwijderd
Ik ben altijd chagrijnig tegen mijn broertje, vooral 's ochtends, maar ik ben 'm over het algemeen liever kwijt dan rijk.

Tegen de rest alleen 's ochtends vervelend
(maar daar probeer ik wat aan te doen.)

En verder... ach, mijn ouders zijn verder wel leuk, ik mag veel en ze doen meestal wel vriendelijk tegen me, ik heb niet veel ruzie. Ik ben namelijk heel braaf op school dan, maar ik ga bijvoorbeeld ook weinig uit en dat soort dingen.

Met mijn broertje is het anders, die doet niet echt zijn best op school, is een complete chaoot, een losgeslagen puber en dat op zn veertiende

Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 10:13.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 10:48
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
bij ons te vaak niet.
ik zeur en scheld bij huishoudelijke klusjes
ik scheld als ik op de computer wil maar niet mag
ik ga los op gezeik

en ze de rest ook
fucking ossbournes

maar ach ik vind t allemaal wel gezellig
Oud 30-01-2004, 12:52
Wave
Wave is offline
Wij zijn de laatste tijd veel closer geworden, mijn mama is 1,5 jaar geleden overleden en dan pas merk je hoe hard je elkaar eigenlijk nodig hebt. Verder wonen mijn broer en zussen niet meer thuis, ze komen wel vaak in het weekend langs maar we heb eigenlijk nooit meer ruzie.
Het is dan gewoon gezellig om bij te kletsen en ook met me papa, die zie ik alleen 's avonds even en als hij in de auto op weg naar huis zit belt hij altijd even.
Wij zeggen elkaar ook altijd hoi en dag en geven elkaar een zoen op de wang als we weg gaan of thuis komen.......

Klinkt best wel klef zo maar tis wel beter als ruzie ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 13:03
alpha
alpha is offline
Ja. Behalve als ik chagrijnig ben, dan niet. Maar ik ben trouwens niet iemand die zegt 'wat is het eten weer lekker' enzo, neej zo ben ik dan weer niet.
Oud 03-02-2004, 21:12
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Wave schreef op 30-01-2004 @ 13:52:
Verder wonen mijn broer en zussen niet meer thuis, ze komen wel vaak in het weekend langs maar we heb eigenlijk nooit meer ruzie.
Het is dan gewoon gezellig om bij te kletsen en ook met me papa, die zie ik alleen 's avonds even en als hij in de auto op weg naar huis zit belt hij altijd even.
Wij zeggen elkaar ook altijd hoi en dag en geven elkaar een zoen op de wang als we weg gaan of thuis komen.......

Klinkt best wel klef zo maar tis wel beter als ruzie ofzo
mja, dat is bij ons ook wel. tis veel gezelliger samen eten nu niet iedereen meer thuis woont. (als we dan eindelijk iedereen op hetzelfde moment bij elkaar hebben gekregen )
Oud 04-02-2004, 11:45
Verwijderd
jawel hoor, eigenlijk wel, maar in de meeste gevallen ben ik te lui om me ergens over op te winden, of ruzie om te maken
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:28
Fieneke
Fieneke is offline
ik ben alleen met mijn moeder, we hebben eigenljik meer een vriendin-band dan een moeder/dochter band. we hebben haast nooit ruzie gelukkkig en meestal wel vriendelijk, al kunnen we ook veel van elkaar verdragen
Oud 04-02-2004, 12:46
Órelindë
Órelindë is offline
Jah, hier zijn we altijd wel vriendelijk hoor! Goeiemorgen, eetsmakelijk enzo, dat soort dingetjes Ik vind het ook wel prettig... eigenlijk
Oud 04-02-2004, 13:29
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
was tot een tijd geleden normaal hier maar laatste maanden zijn ze hiero vet sjagerijnig een goedemorgen of hallo of houdoe kan er nog niet eens af.. je moet blij zijn als de papa des huizes je een blik waardig gunt.. echt leuk sfeertje! NOT
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:32
Liss
Liss is offline
Citaat:
miro schreef op 29-01-2004 @ 19:05:
Dat heet manieren.

En ja die hebben we allemaal hier.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:34
Cinamon
Cinamon is offline
Ben tegen iedereen aardig behalve m'n verwende achterbakse broertje en m'n 'vader'.
Oud 04-02-2004, 14:40
Verwijderd
op dit moment valt het wel mee...tegen mijn moeder doe ik wel altijd vriendelijk en zij tegen mij ook
mijn broertje is nu in zijn ontzettende pubertijd dus daar valt geen fatsoenlijk woord mee te spreken en met mijn vader lig ik voortdurend in de clinch....
ach...het zal wel overwaaien...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 16:33
sas_andrea
sas_andrea is offline
valt wel mee... we zeggen wel gedag en goedemorgen, maar geen bedankt met doorgeven van dingen aan tafel. (maar dat komt omdat we maar 2 keer per jaar ofzo met zn allen aan tafel eten)

ik en mn moeder zeggen wel vaker bedankt bij dingen die we fijn vinden, met mn broer ook nog wel eens. maar van mn vader zal je t niet horen, of t zou sarcastisch moeten zijn. hij bedankt niet zo gauw en is niet t meest vriendelijke typje.
Oud 04-02-2004, 16:58
Verwijderd
nee, mn ma is weer ongestelt... dus dan begint het geschreeuw, het geslaag etc
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:06
Órelindë
Órelindë is offline
En hoe zit het dan met "ik hou van je" zeggen tegen je gezins- of familieleden? Gebeurt dat in jullie gezin of familie vaak?
Oud 04-02-2004, 17:07
jet
jet is offline
mijn oudere zus is wel is jaloers dat ik dingen krijg die zij nooit heeft gekregen, als jongste
mn broer is over t algemeen heel aardig voor me, die heeft ook wel dingen voor me over
mn vader en ik zijn niet ecth aardig tegen elkaar
en ik en mn moeder wel..
Oud 04-02-2004, 17:10
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:16
Eaglewing
Eaglewing is offline
Ja, zeker! Vind ik trouwens ook niet meer dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:26
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik ben gewoon beleefd en netjes opgevoed en ik geloof dat mijn ouders daar ook het liefst zo veel mogelijk van terug willen zien. Maar dat is niet echt veel moeite, ik vind het niet meer dan normaal om elkaar te groeten, dankjewel te zeggen... anders lijkt het me dat je een beetje langs elkaar heen leeft?!?
We hebben ook vaak zat ruzie hoor, daar niet van, maar toch gaat het er hier thuis over het algemeen wel vriendelijk en beheerst aan toe
Oud 04-02-2004, 17:53
Coral
Coral is offline
jah joh... tot het schijnheilige.. majah als iedereen maar blij is he!
ik zeg altijd dankjewel en goedemorgen enzo, al is het niet altijd van harte
Reageren

Regels voor berichten