Advertentie | |
|
![]() |
|
tegen mn pa en ma ben ik gewoon altijd wel vriendelijk.
Nou ja, tegen mam eigenlijk altijd, tenzij we elkaar gewoon een beetje voor de gek aan het houden zijn.. (dan is het meer van 'he muts!') Mn vader hou ik regelmatig wel voor de gek en we hebben ook wel regelmatig dat we het niet helemaal met elkaar eens zijn en dat kan dan wel eens behoorlijk knallen.. Maar in andere dingen wel gewoon vriendelijk... (maar mn paps wordt een beetje doof dus je moet dingen vaak tig keer herhalen, bijvoorbeeld of hij de boter even door wil geven.. dan gaat het na de derde keer niet zo heel vriendelijk meer.) En mn broertje is echt een verhaal apart. Tegenwoordig heb ik niet zo veel geduld meer met hem en ben ik niet altijd meer even vriendelijk tegen hem. Maar dat heeft zo zijn goede redenen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
We zijn wel vriendelijk tegen elkaar, alleen ik kan nogal dominant en sjagarijnig zijn. Ik voel me daar heel vaak schuldig over maar op zo'n moment moet ik me nog leren beheersen. Ik heb 's ochtends nooit zin om te praten en heb t liefst de keuken voor mezelf dan. De rest is altijd wel lief voor elkaar.
|
![]() |
Als me patje geen vreten krijgt wordt ie meestal agressief. En dan mept ie ons door het huis heen eh. Maar me ome joop hep me al geleerd voor me eige op te komen, dus ik hep em laatst ff alle hoeken van de kamer laten sien. En self sein porsie opgegete. Daarna heb ik me moer voor koekteef uitgemaakt en me broertje sn tanden eruitgeslage.
|
![]() |
Neen, eigenlijk zijn wij niet echt vriendelijk tegen elkaar
![]() ![]()
|
In wasberenland gaan we niet vriendelijk met elkaar om eh. Als je geen eten hebt, heb je pech. Als iemand eten heeft en jij niet, hoek je em en steel je zijn eten.
Dit is mijn oom don juan el rico guapo con el estilo del bandido mascarado. Net zoals de ganzendoders haat hij vogels, daarom steelt hij altijd hun eten. ![]() ![]() Mijn neefje schurftige niels. Hij is te lui om eten te stelen dus hij moet maar zakjes chips leeglikken. ![]() En onze hele posse toen we een tuin aan het verbouwen waren omdat de eigenaar stoer deed. ![]()
|
![]() |
's Ochtends kom ik gelukkig niemand tegen, omdat ik als laatste naar school ga. Anders mompel ik maar wat, in dat goeiemorgen-gedoe heb ik nooit zo'n zin. Het avondeten is bij ons niet veel gezelliger. M'n zusje (soms vraag ik me af waarom ze haar nog hebben 'gemaakt') lust zogenaamd niks en daar kan ik wel eens boos om worden. M'n moeder begint dan wat te neuriën en de sfeer is weer verpest..Of als ik drinken ga halen vergeet ik ook meestal aan de rest te vragen of ze ook wat willen (andersom ook) Hmm, nee echt vriendelijk zijn we niet..Ik bedoel, als ze vragen: hoe was het op school? Net alsof ik zin heb om daarop te antwoorden!
|
![]() |
|
![]() |
Niet vaak dat we dat soort dingen zeggen
![]() Met mijn moeder kan ik goed overweg, mijn vader en broertje is wat anders. Mijn vader maakt altijd bende en ruimt het niet op. Hij komt thuis, eet, gaat op de bank liggen en vindt het zo wel goed. Tis niet dat ie een waardeloze vent is, hij helpt gewoon weinig tot niet in het huishouden. En bot als ik ben, ik flap er dan zo iets uit daarover ![]() Mijn broertje denkt alleen maar aan computeren. Direct uit school achter dat ding en er pas achter weg als hij naar bed moet. In de computerkamer is het een grote bende, meneer vindt het nodig alles gewoon op de grond te gooien. Laatst had ik keurig een stapeltje cd's op het bureau gezet. Kom paar dagen later weer terug en ze liggen allemaal op de grond. Nutteloos toch, en als je er wat van zegt krijg je een grote bek. Ja, dan ga ik ook niet vriendelijk zitten doen en bij hem doe ik ook vaak bot. Vooral over zijn huiswerk, dat moet hij 's ochtends altijd nog doen. Drama's ![]() Hun negeer ik meestal, omdat ik gewoon niet tegen hun gedrag kan... ![]() ![]()
|
Vriendelijk? Nee. Ik zie mn ouders eignelijk ook alleen tijdens het eten. Verder zit ik op mn kamer of ben ik weg ofzo. Ben meestal ook maar ene paar dagen in de week thuis, dus veel zie ik ze ook niet. Hoeft ook neit. Ze kennen me niet. Er is maar een iemand die me wel kent, en dat is Jitse (mn beste vriend) maar mn ouders totaal niet eignelijk.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
We zijn hier niet zo'n heel erg hecht gezin: eigenlijk alleen tijdens het eten zitten we met z'n vieren
![]() En zo heel vriendelijk zijn we dan ook niet altijd. M'n zusje is af en toe nog een beetje erg puberig, en dan is er ook weinig sfeer ![]() Goeiemorgen zeggen we elkaar altijd wel, maar verder hangt het van het moment en de situatie af hoe vriendelijk we tegen elkaar zijn. Maar het is echt niet zo dat we compleet langs elkaar heenleven of nooit wat zeggen tegen elkaar ![]() |
![]() |
|
![]() |
De man van mijn moeder is vaak 's ochtends een chagarijn en overdag af en toe ook. Hij kan gewoon zo irritant reageren (dan zeg ik iets tegen mn zusje en dan hoor ik op de achtergrond zo'n irritantmakend geluidje).
Tegen mijn zusje kan ik 's ochtends nog wel eens mopperen omdat dat kind zo ontzettend sloom is (en er verder niemand is om haar daarop te wijzen). Maar met haar kan ik het wel goed vinden en tussen ons is de sfeer meestal wel goed. De sfeer tussen mijn moeder en ik verschilt nogal. Ze studeert en werkt nu en kan soms nogal een stress-stemming hebben en dan is ze echt niet te genieten en ik dan direct ook niet meer. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben altijd chagrijnig tegen mijn broertje, vooral 's ochtends, maar ik ben 'm over het algemeen liever kwijt dan rijk.
Tegen de rest alleen 's ochtends vervelend ![]() (maar daar probeer ik wat aan te doen.) En verder... ach, mijn ouders zijn verder wel leuk, ik mag veel en ze doen meestal wel vriendelijk tegen me, ik heb niet veel ruzie. Ik ben namelijk heel braaf ![]() Met mijn broertje is het anders, die doet niet echt zijn best op school, is een complete chaoot, een losgeslagen puber en dat op zn veertiende ![]() Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 10:13. |
![]() |
|
![]() |
Wij zijn de laatste tijd veel closer geworden, mijn mama is 1,5 jaar geleden overleden en dan pas merk je hoe hard je elkaar eigenlijk nodig hebt. Verder wonen mijn broer en zussen niet meer thuis, ze komen wel vaak in het weekend langs maar we heb eigenlijk nooit meer ruzie.
Het is dan gewoon gezellig om bij te kletsen en ook met me papa, die zie ik alleen 's avonds even en als hij in de auto op weg naar huis zit belt hij altijd even. Wij zeggen elkaar ook altijd hoi en dag en geven elkaar een zoen op de wang als we weg gaan of thuis komen....... Klinkt best wel klef zo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
ik ben alleen met mijn moeder, we hebben eigenljik meer een vriendin-band dan een moeder/dochter band. we hebben haast nooit ruzie gelukkkig en meestal wel vriendelijk, al kunnen we ook veel van elkaar verdragen
![]()
|
Verwijderd
|
op dit moment valt het wel mee...tegen mijn moeder doe ik wel altijd vriendelijk en zij tegen mij ook
mijn broertje is nu in zijn ontzettende pubertijd dus daar valt geen fatsoenlijk woord mee te spreken en met mijn vader lig ik voortdurend in de clinch.... ach...het zal wel overwaaien... |
![]() |
|
valt wel mee... we zeggen wel gedag en goedemorgen, maar geen bedankt met doorgeven van dingen aan tafel. (maar dat komt omdat we maar 2 keer per jaar ofzo met zn allen aan tafel eten)
ik en mn moeder zeggen wel vaker bedankt bij dingen die we fijn vinden, met mn broer ook nog wel eens. maar van mn vader zal je t niet horen, of t zou sarcastisch moeten zijn. hij bedankt niet zo gauw en is niet t meest vriendelijke typje.
|
mijn oudere zus is wel is jaloers dat ik dingen krijg die zij nooit heeft gekregen, als jongste
mn broer is over t algemeen heel aardig voor me, die heeft ook wel dingen voor me over mn vader en ik zijn niet ecth aardig tegen elkaar en ik en mn moeder wel..
|
Ik ben gewoon beleefd en netjes opgevoed en ik geloof dat mijn ouders daar ook het liefst zo veel mogelijk van terug willen zien. Maar dat is niet echt veel moeite, ik vind het niet meer dan normaal om elkaar te groeten, dankjewel te zeggen... anders lijkt het me dat je een beetje langs elkaar heen leeft?!?
We hebben ook vaak zat ruzie hoor, daar niet van, maar toch gaat het er hier thuis over het algemeen wel vriendelijk en beheerst aan toe
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |