Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Takeshi Kitano
Akira Kurosawa Alejandro Amenabar Takashi Miike Hideo Nakata Tsui Hark Vincenzo Natali Luis Bunuel Alfred Hitchcock Sergio Leone Zhang Yimou Ang lee Ingmar Bergman Sung-su Kim Andrei Tarkovski Ridley Scott Orson Welles Paul Verhoeven Carol Reed Peter Jackson Michael Curtiz Oxide Pang Steven spielberg M. Night Shyamalan Mark Pellington Hayao Miyazak Roman Polanski Frank Darabont George A Romero
Laatst gewijzigd op 14-02-2004 om 17:34. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn favo op moment is Lars von Trier, al moet ik Epidemic nog zien ;\ En als oudje Billy Wilder dan maar. En Andrei Tarkovsky niet te vergeten o_0
|
Hmm, heb van vrij weinig regisseurs alle films gezien, maar de eerste namen die in me op komen zijn:
tarantino(vooral kill bill deed het hem) mendes(ik kan maar niets vernieuwends vinden qua stijl ofzo, maar toch waren road to perdition en american beauty geweldig) en noé(alleen irreversible gezien, maar die was toch behoorlijk overtuigend)
||
Citaat:
Hij speelt met de emoties van mensen door ze in de film te overdrijven zonder ze belachelijk te maken. Terwijl een goede regisseur imho juist door subtiel gebruik van emoties met zijn publiek kan spelen. Oh, en Sergei Eisenstein moet hier ook nog bij. Aan die man hebben we eigenlijk zo'n beetje 'de moderne film' te danken. (Panzerkruiser Potempkin) En James Whale. Puur en alleen om zijn geweldige gevoel voor humor... (Frankenstein, Bride of Frankenstein, The Invisible Man) Eliah Kazan trouwens ook, hoewel dat toneel was. (On the Waterfront, a Streetcar Named Desire)
||
![]() |
Citaat:
Edith: Nou oké, hij kan de boel soms wel wat overdrijven. Maar ik vind dat hij realistische reacties uit acteurs (voorn. kindacteurs) weet te krijgen. Hij weet de boel idd wel eens wat aan te dikken, maar naar mijn mening niet op een manier waardoor zijn films sentimenteel worden... maar ik kan me wel voorstellen dat andere mensen daar anders over denken. Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 01:32. |
![]() |
|
Spielberg
altijd dat eeuwige gezeik, hij maakt gewoon goede films met een soort heerlijke kinderlijke fantasie, dat heel veel mensen daarvan genieten betekent niet meteen dat zijn films crap zijn. en Schindler's List is echt een meesterwerk.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film(s) heb je gezien en wat vond je ervan? Verwijderd | 500 | 24-08-2013 21:25 | |
De Kantine |
Langsaaiplaat #263 Verwijderd | 500 | 01-07-2008 18:13 | |
Films, TV & Radio |
Quentin Tarantino: Death Proof QuentinT | 53 | 27-06-2007 17:51 | |
Lifestyle |
Movies @ Lifestyle Apomes | 104 | 15-09-2004 22:10 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter/Alan Rickman #2 Severus | 500 | 26-08-2004 10:32 | |
Films, TV & Radio |
Stanley Kubrick King Ralph | 39 | 06-06-2004 07:37 |