Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 11:05
Marlous
Marlous is offline
Trek jij je iets aan van opmerkingen van anderen?

Maak jij opmerkingen over een ander? (Dit hoeft niet per se negatief te zijn he? )

En doe je dit bewust of onbewust?
Oud 01-04-2002, 11:09
beuk
beuk is offline
Van sommigen trek ik me wel wat aan, van anderen niet..
positieve reacties werken ook sterker dan negatieve, die negeer ik meestal maar.
Oud 01-04-2002, 11:10
Simon
Simon is offline
Iedereen laat zijn of haar lifestyle volgens mij beinvloeden door anderen. Behalve dan die enkele geitenbreier die in een hutje op een berg is gaan wonen, maar zelfs hij is daar door anderen (mogelijk indirect) heengestuurd.
Oud 01-04-2002, 11:13
Esmée
Esmée is offline
Of ik me iets aantrek van anderen ligt het eraan wie het zijn. Als ik door de stad loop en een of andere half gare boer roept iets van 'hee vieze kakker' of zo, dan denk ik ja rot maar lekker op Maar als een vriendin van mij bijvoorbeeld zegt van hmm om heel eerlijk te zijn vind ik het niet zo leuk staan wat je nu aanhebt, dan trek ik me daar wel iets van aan, omdat mijn vriendinnen goed kunnen oordelen aangezien ze dezelfde smaak hebben. Niet dat ik dan meteen denk van o jee, snel omkleden of zo, maar dan ga ik zelf ook naar mezelf kijken van hmm ja misschien hebben ze wel gelijk...

Ik maak bij vrienden en vriendinnen ook wel opmerkingen als ik iets niet zo tof vind staan (naja vriendinnen dan vooral), ik vind dat je dat als vrienden gewoon moet kunnen zeggen tegen elkaar. Maar ik maak meer complimentjes dan dat ik negatieve dingen zeg hoor

En bij mensen die ik verder niet zo goed ken of helemaal niet ken zeg ik soms wel tegen een vriendin van me of zo van jee die ziet er ook niet uit, maar niet zodat diegene het hoort... jah ik kan soms best wel roddelen

Oud 01-04-2002, 11:22
Roos
Roos is offline
Ligt eraan wie het is.. als een goede vriend of vriendin zegt dat hij/zij iets niet mooi vindt, laat ik dat natuurlijk veel zwaarder wegen dan als het iemand is die ik niet ken, of waarvan ik zelf ook niet vind dat hij/zij er leuk bij loopt.
Dat geldt denk ik voor heel veel mensen zo.
Oud 01-04-2002, 11:27
Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ligt eraan wie het is.. als een goede vriend of vriendin zegt dat hij/zij iets niet mooi vindt, laat ik dat natuurlijk veel zwaarder wegen dan als het iemand is die ik niet ken, of waarvan ik zelf ook niet vind dat hij/zij er leuk bij loopt.
Dat geldt denk ik voor heel veel mensen zo.

Oud 01-04-2002, 11:31
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Simon schreef:
Iedereen laat zijn of haar lifestyle volgens mij beinvloeden door anderen. Behalve dan die enkele geitenbreier die in een hutje op een berg is gaan wonen, maar zelfs hij is daar door anderen (mogelijk indirect) heengestuurd.
ik sluit mij aan bij de opperhaas, je wordt gevormt door je omgeving waarbij mijn vrienden bij mij een grote rol spelen
Oud 01-04-2002, 12:09
heldin
heldin is offline
als ik met een vriendin naar de stad ga dan is haar mening best belangrijk voor wat ik koop. niet dat het helemaal van iemand anders afhangt of zo, alleen als ik twijfel zijn zij heeel belangrijk. dat komt ook doordat ik soms best wel heel onzeker over mezelf ben, dan heb ik hun mening gewoon nodig bij het kopen van een strak topje of iets raars
Oud 01-04-2002, 12:54
euro
euro is offline
Meestal niet, ik draag tcoh wel wat ik zelf mooi vind hoor! Maar 't is natuurlijk wel zo dat als een van je beste vrienden iets zegt dat dat echt heel anders is dan een 'vreemde'. Daar trek ik me echt niks van aan! Dat die maar eerst eens naar zichzelf kijken ofzo !

Myrthe
Oud 01-04-2002, 13:02
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Dat ligt totaal aan de persoon,als nu de zoveelste tuthola bij mij op school aankomt met "tering maartje,je kleding vloekt bij elkaar,je lijkt wel een papegaai" dan trek ik me daar nix van aan,niet meer igg. ik kon me er vroeger heel druk om maken al deed ik alsof dat niet zo was...ik ging er fel tegenin "pff..ik ben mezelf " ik was eigenlijk gewoon heel onzeker.
Nu boeit het me niet zoveel meer,qua kleding betreft.
Maar opmerkingen die op mijzelf als persoon slaan kan ik me heel erg aantrekken van wie het ook komt..maar dat heeft meer te maken met mijn onzekerheid over mijzelf als persoon
Maar ik denk idd. dat je altijd wel word beinvloed door je omgeving,de een meer dan de ander.
Oud 01-04-2002, 13:10
Klaine Je
Klaine Je is offline
idd, wat de rest zegt, van de 1 wat meer dan van de ander..maar toch maakt et me wel een beetje onzeker, wie het ook zegt..
Oud 01-04-2002, 15:26
Verwijderd
Ik trek me best wel veel aan van anderen... als ik van iemand een complimentje krijg over een kledingstuk, dan trek ik dat veel vaker aan... bij negatieve dingen doe ik meestal wat ik zelf wil...

Commentaar op anderen heb ik bijna nooit hardop... behalve bij goede vrienden..

Alex
Oud 01-04-2002, 16:04
rodina
rodina is offline
Citaat:
Alex schreef:
Ik trek me best wel veel aan van anderen... als ik van iemand een complimentje krijg over een kledingstuk, dan trek ik dat veel vaker aan... bij negatieve dingen doe ik meestal wat ik zelf wil...

Commentaar op anderen heb ik bijna nooit hardop... behalve bij goede vrienden..

Alex

Dat heb ik ook wel alleen negatief commentaar kan me niet zo veel boeien.

Commentaar op anderen ja heel veel, vooral bij ons in de klas, die ziet er niet uit, dat is geen gezicht etc. Maar ben ook wel weer gul met complimenten tegen vrienden maar ook tegen vreemden.
Oud 01-04-2002, 16:23
italianboy
italianboy is offline
ja!
Oud 01-04-2002, 18:47
liesje 19
liesje 19 is offline
ik trek me weinig aan van wat mensen zeggen, maar ik wil er niet te opvallend uit zien, maar dat is ook mijn eigen keuze.
Oud 02-04-2002, 00:40
Stevill
Stevill is offline
ik trek me (zoals ik vandaag weer eens bewezen had)niets van anderen aan mensen moeten doen wat ze zelf willen zo komt de wereld er een heel stuk kleurrijker en afwisselender uit te zien.
ow vandaag lipe ik dus met een op me bril en muts getapete appel rond.
zo
Ik en Friso
Oud 02-04-2002, 09:46
Verwijderd
beinvloeden?

tuurlijk, als je iest leusk of moois ziet wil je dat natuurlijk ook hebben..
Oud 02-04-2002, 16:12
BleuQueen
BleuQueen is offline
nee ik heb totaal mijn eigen style
Oud 02-04-2002, 16:26
Verwijderd
hangt er heel erg af van wie die invloed komt.. als ik commentaar krijg van vriend(inn)en dan let ik er op, niet afhangend van of het positief of negatief is.. maar mensen om wiens mening ik niet geef (mensen die me helemaal niet kennen, mensen die echt een totaal andere smaak hebben dan ik, mensen die me expres proberen neer te halen) kunnen kritiek leveren wat ze willen, positief danwel negatief, daar laat ik me dan weer niet door beinvloeden.
Oud 02-04-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef:

Commentaar op anderen ja heel veel, vooral bij ons in de klas, die ziet er niet uit, dat is geen gezicht etc. Maar ben ook wel weer gul met complimenten tegen vrienden maar ook tegen vreemden.

Ben je niet bang dat je daar iemand mee kwetst? (met dat commentaar)
Oud 02-04-2002, 18:31
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Alex schreef:
oprecht kommentaar is niets mis mee.

[ontopic]

ik zal vast wel beïnvloed worden maar zolang als ik het allemaal wel vind staan (gaat dus ook NIET mee in de "jongens met te korte broeken, blote enkels en niet eens fatsoenlijk sokken maar van die afgeknipte kous gevallen in foute gympjuhs" trend die momenteel schijnt te heerschen).

[/ontopic]

Oud 02-04-2002, 19:15
feline
feline is offline
Tuurlijk...denk dat het heel moeilijk (om maar niet onmogelijk te zeggen) je helemaal niks aan te trekken van wat mensen zeggen.
Oud 06-04-2002, 17:58
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
.....neeejj.... ik loop er bij zoals IK erbij wil lopen... al is het in een dieselspijkerbroek met een gothic top en een felrooie muts van K3 ... (njahh... daz wat overdreven denk )

maar er iz 1 maar::: mij mama kan af en toe zooooooowww zeiken over me kleding... topje te strak.. broek te wijd, broek te strak... arghhh... dan trek ik me er wel wat van aan... omdat ze zoww belangrjk voor me iz denk...
Oud 06-04-2002, 18:12
Dorus
Dorus is offline
Ik houd over het algemeen wel een beetje rekening met wat bepaalde mensen wel/niet mooi bij/voor mij vinden...
Oud 06-04-2002, 18:13
RuffThugg
RuffThugg is offline
Tuurlijk laat je je beinvloeden.

Maar alleen door bepaalde mensen. En dan nog niet echt super maar je denkt er nog es over na voor je iets koopt wat een goede vriend(bijv.) afraad.
Advertentie
Oud 06-04-2002, 18:20
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Simon schreef:
Iedereen laat zijn of haar lifestyle volgens mij beinvloeden door anderen.
Leg uit?

Ik niet hoor. Tis leuk o mte horen dat "men" je kleding leuk vind, maar om je daarop te kleden? Dan ben je best aandachtsgeil
Oud 06-04-2002, 19:11
Roxy
Roxy is offline
Tuurlijk laat ik me beinvloeden, niet op een manier van als iemand het nie leuk vind staan doek het nie meer aan.. Want dat boeit me geen ruk... Maar ik laat me wel beinvloeden op een manier van, ey die heeft een gaaf hoedje op, hm eens rondkijken of ik dr oowk zo een vind...
Oud 06-04-2002, 19:27
#lamelodiadelmare#
#lamelodiadelmare# is offline
Tot een poosje geleden had ik nog wel dat ik het niet leuk vond als anderen rot opmerkingen maakte over mn kleding. Maar nu ben ik er wel achter dat het me eigenlijk niks kan schelen, ik voel me slechter als ik kleding aan heb die ik eigenlijk niet koel vind dan dat ik kut opmerkingen krijg over een TE vage broek ofzo ...die lui zijn in en in triest........
Oud 06-04-2002, 19:29
morwen
morwen is offline
Citaat:
Marlous schreef:
Trek jij je iets aan van opmerkingen van anderen?

Maak jij opmerkingen over een ander? (Dit hoeft niet per se negatief te zijn he? )

En doe je dit bewust of onbewust?
no way!!! laat alle mensjuhz lekker lulle
Oud 06-04-2002, 20:33
S
S is offline
Ik vind het altijd leuk als iemand iets zegt over mijn kleding, omdat ik er geen weinig aandacht aan besteed. Dat heeft iedereen denk ik. Als iemand er iets van zegt, denk ik 'Rot op'. I love my ego .

Nee, ff serieus, het ligt eraan wie het zegt. Als het een hele goede vriend(in) is dan trek ik me er wel iets van aan. Maar als het zoals Esmeé al zei een boer is, denk ik kijk eerst eens naar jezelf, boertjuh.
Oud 06-04-2002, 20:35
~julie~
~julie~ is offline
Ik krijg soms wel complimentjes van vriendinnen of vrienden maar eigenlijk nooit negatieve opmerkingen..ik zie er ook niet echt uit als 'standaard kakker' met vier kraagjes en sjaaltje enzo!! Daar kan ik zelf soms wel op afgeven, dat lijkt echt zo alsof je wilt laten zien: 'kijk ik heb een halfjaar geleden net Polo ontdekt..'
Oud 06-04-2002, 20:44
rodina
rodina is offline
Citaat:
Alex schreef:

Mjah neuh niet echt. Die mensen interesseren me niet, en ik zeg het ook lang niet altijd recht in hun gezicht, vaak tegen een vriendin naast me. Ik weet het het is triest. Maar als dingen echt niet kunnen zeg ik het, ook dingen die gewoon echt vies en oud zijn. Maar ook; meissie je moet je haar eens knippen, die dode punten is geen gezicht. Tis niet altijd even vriendelijk, maar de meeste weten wie het zegt
Oud 06-04-2002, 22:26
punkyfish
punkyfish is offline
hmm nja. iedereen heeft het al gezegd enzo. van vriend(inn)en neem ik gewoon sneller dingen aan, als die iets zeggen ga ik ook wel eventjes kijken of het eigenlijk wel kan enzo. maar, ik verander het dan niet altijd meteen. mijn vriend vindt het bijvoorbeeld niet mooi als ik een streepje bij mijn ogen zet, maar ik doe het lekker toch , omdat ik het mooi vind.

als ik op school loop en die mensen zeggen 'heej, het is al carnaval geweest hoor!' en 'ga je voetballen?' (ivm voetbalsokken enzo), dan denk ik echt van ja, ga iets originelers verzinnen, echt iedereen zegt dan hetzelfde. en omdat zij dat zeggen zal ik die voetbalsokken echt niet achter in een hoekje van mijn kast stoppen.
Oud 06-04-2002, 23:16
boardbabe
boardbabe is offline
als iedereen zegt van 'getsie' kan ik wel gaan roepen dat ik me er niets van aantrek, maar je denkt toch wel ff van: ow... en het kledingstuk blijft langer in de kast liggen... is dan denkik best wel onbewust.
Als ik positieve reacties krijg, krijg ik het gevoel dat mn kledingstijl 'gewaardeerd'wordt, en dat is natuurlijk altijd fijn.
Als iemand iets nieuws heeft ozzo, dan zeg ik meestal van: hej, nieuw? Ik zeg wel als ik het mooi vind, als ik iets lelijk vind zeg ik het alleen als erom wordt gevraagd, maar dan zeg ik het wel echt eerlijk.
Oud 06-04-2002, 23:21
marlies
marlies is offline
Een beetje maar niet echt super veel. Ik trek aan wat ik zelf leuk vind en vaak is het zo dat ik iets draag en dat vind men dan echt bij mij passen. Ik ga ging dingen dragen die niet bij mij passen omdat het "in" is ofzo.
Oud 07-04-2002, 08:30
Verwijderd
ik krijg bijna nooit een serieuze lifestyle-tip, maar als ik er een zou krijgen van een vriend zou ik er misschien iets aan doen.
ik zeg bijna nooit wat over iemand anders. laat ze zelf maar kiezen wat ze aan willen doen.
Oud 08-04-2002, 20:28
PsYGoTHiC
PsYGoTHiC is offline
Als ik me alle negatieve opmerkingen had aangetrokken liep ik nu in roze met witte kleertjes... Over het algemeen dus niet. Maar als iemand zegt dat ik vandaag een extra leuke jurk/rok/corset/topje * aanheb, vind ik dat natuurlijk wel lief

*doorhalen wat niet van toepassing is
Oud 14-07-2005, 22:41
Kaps
Kaps is offline
up
Oud 14-07-2005, 23:00
klittie
klittie is offline
Esmée
Oud 14-07-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat: