Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 10:52
Stefanie
Stefanie is offline
Ik bijt al sinds ik me kan herrineren mijn nagels af. Ik heb geen idee waarom eigenlijk. Het is niet alleen als ik gestresst ben, maar volgens mij is het een gewoonte geworden. Bite-x heb ik al geprobeerd, net zoals alle andere middelen tegen nagelbijten, maar het heeft allemaal niets geholpen. Ik vraag me af of ik hier dan ooit nog vanaf kom, want afgekloven nagels staan echt superlelijk. Zijn er hier ook mensen die al tijden nagelbijten en er af willen komen en wat hebben jullie er aan gedaan of wat gaan jullie er nog aan doen?

Tips misschien?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 10:54
Verwijderd
Ik deed het op een gegeven moment gewoon niet meer. Telkens als je hand naar je mond gaat gewoon meteen terugtrekken.

Bite-x- en al die onzin werkt niet. Een echte nagelbijter bijt gewoon door. Het is discipline wat het moet genezen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 10:55
Stefanie
Stefanie is offline
Maar hoe kom je er dan vanaf? Want volgens mij bijt je je nagels af om een bepaalde reden. Nu heb ik al stress genoemd, maar kan het ook zijn dat het iets is van vroeger ofzo? Ik wil er zo graag vanaf, maar het lukt gewoon niet... En discipline heb ik niet om niet nagel te bijten.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 10:56
Verwijderd
Ik bijt tegenwoordig alleen nog op de nagel van mijn rechterwijsvinger, andere nagels mogen absoluut niet bebeten worden. Op die manier is het dus al minder geworden . Op al mijn nagels doe ik trouwens elke week nagelverharder, daardoor is het veel moeilijker om te bijten; ik kom er gewoon niet doorheen. Ik knip ze ook elke week, dan valt er minder te bijten.

Wat bij mij wel helpt is mijn handen afleiden, bijvoorbeeld door een klein speeltje in mijn handen te hebben en dat rond te draaien of aan onderdeeltjes ervan te frutselen. Soms bijt ik twee of drie weken helemaal niet, ook niet op de nagel van de rechterwijsvinger .

Maargoed, ja, ik wil er ook nog wel helemáál van af komen, ooit. En dan meteen van het vingerknakken, dode-punten-wegtrekken en tafeltrommelen. Allemaal slechte gewoontes die ik vooral heb omdat ik er moeite mee heb om mijn handen stil te houden; niets stressigs eigenlijk (hoewel het in stresssituaties wel iets erger is), ik doe het vooral omdat ik er zo aan gewend ben.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 12:10
Verwijderd
-stop per vinger. dus eerst blijf je alleen van je pink af, vervolgens de volgende vinger erbij, enz.
-zorg dat je altijd een vijl op zak hebt. ga niet bijtel, maar vijlen, vuil pulken, enzenz, als afleiding.
-smeer (blanke) nagellak als je denkt dat je bezig bent je nagel er af te kluiven.
-mocht dat niet werken, ga pleisters om je vingers plakken. t ziet er niet uit, maar t werkt.
-smeer bytex, das heel vies en alles gaat ernaar smaken als je t gebruikt.

en anders ben je genoodzaakt fake-nagels te nemen. die zijn duur, en niet al te best voor je nagels, maar dat werkt ook.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 12:40
dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Reverend schreef op 16-02-2004 @ 11:54:
Ik deed het op een gegeven moment gewoon niet meer. Telkens als je hand naar je mond gaat gewoon meteen terugtrekken.

Bite-x- en al die onzin werkt niet. Een echte nagelbijter bijt gewoon door. Het is discipline wat het moet genezen.
Gewoon Bite-x, dat werkt wel! Alleen meot je niet vergeten het sochtends op je vingers te smeren. maar twerkt perfect (OK, ik geef toe, niet bij iedereen. bij mij werkt het gelukkig wel )
Oud 16-02-2004, 12:50
shut*up
shut*up is offline
ik snap eigenlijk niet zo goed waarom bite-x of bye-bite niet werkt...? ik ben ook een erg hardnekkige nagelbijter en idd, als ik een weekje van die troep op mn nagels smeer dan ga ik na die week weer verder met bijten, maar daarom smeer ik het er nu al een maand lang om de dag op! Bij mij werkt het echt wel, ik vind die smaak echt ranzig en merk nu ook dat ik steeds minder vaak probeer te bijten...
en anders, zoals al eerder gezegd, vinger voor vinger stoppen, doe er desnoods een pleister omheen ofzo ( neem aan dat je door een pleister niet heenbijt )
Oud 16-02-2004, 12:59
Somebody Special
Somebody Special is offline
Het klinkt misschien maar het enige wat je tegen nagelbijten doen kan is: stoppen.
Gewoon tegen jezelf zeggen 'en nou is het genoeg, ik stop er mee!'
Ok, je hebt er een ijzere wilskracht voor nodig maar als je die hebt zal je zonder moeite stoppen met nagelbijten.

Ik weet dat je nu zal zeggen dat ik makkelijk praten heb, haha, gewoon stoppen, dat lukt nooit!
Nou, geloof me, ik heb ontzettend gebeten, zo erg dat de leraren me op de basisschool altijd bijenwas in mijn handen gaven zodat ik iets te doen had.
Ik heb op een dag tegen mezelf gezegd dat het genoeg was en heb nooit meer één, nagel afgebeten.

Mijn advies zal dan ook keer op keer hetzelfde zijn: gewoon stoppen!

Al die zooi werkt niet,een beetje nagelbijter bijt gewoon door bite-ex heen, zal het een zorg zijn of haar nagellak lelijk eruit gaat zien door het bijten en kan het niet schelen dat er bloed uit z'n vingertoppen komt, geef toe, heel herkenbaar dit.

Dus, geen troep proberen maar stoppen, prik desnoods een datum voor jezelf en denk alleen aan de mooie dingen.

Één minder ding, denk niet dat je nagels meteen na het stoppen mooi lang groeien, ik heb er 3 jaar over gedaan om lange nagels te krijgen, voor die tijd braken ze constant af.

Succes!
Oud 16-02-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
dinkie schreef op 16-02-2004 @ 13:40:
Gewoon Bite-x, dat werkt wel! Alleen meot je niet vergeten het sochtends op je vingers te smeren. maar twerkt perfect (OK, ik geef toe, niet bij iedereen. bij mij werkt het gelukkig wel )
bij mij werkte het dus niet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:23
enigszins
enigszins is offline
Ik heb precies het zelfde probleem als jij. Ook bij mij helpt bite-x niet, ik bijt er gewoon door heen, hoe ranzig de smaak ook is, en na één keer handen wassen is alles er weer af. Nagelak doet me ook niets, ook daarmee bijt ik gewoon lekker verder. Het zijn niet alleen mijn nagels, maar ook velletjes enzo rond m'n nagel, echt verschrikkelijk. Ik kan sowieso niet stil zitten met mijn handen, zit overal aan te frutselen en dus ook aan mijn nagels, maar ik denk dat ik het echt maar weer een keer ga proberen, het moet te doen zijn toch? Veel succes in ieder geval er mee!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:35
twuunkle
twuunkle is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 16-02-2004 @ 13:59:
Het klinkt misschien maar het enige wat je tegen nagelbijten doen kan is: stoppen.
Gewoon tegen jezelf zeggen 'en nou is het genoeg, ik stop er mee!'
(..bla...)
nou is het genoeg! ik stop er mee!
en nu meen ik het echt.

Ik stop echt elke 2 maand wel een keertje maar dat houd ik niet langer dan 1 week vol, en dan denk ik
'ach wat maakt het ook uit'
terwijl het veel mooier is als je een beetje normale nagels hebt...damn ik ga echt stoppen. zelfs de pleisters methode als het nodig is

wish me luck
Oud 16-02-2004, 14:37
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Ik heb ook heel lang nagel gebeten, maar ik heb op een gegeven moment gewoon tegen mezelf gezegd dat ik echt moest stoppen, want kvond t gewoon heel lelijk en die velletjes idd ook.. en ik erger me er altijd gigantisch aan als ik andere mensen zie nagelbijten.. en Bite-x werkte bij mij dus ook niet.. ik denk dat t gewoon een kwestie van zelfdiscipline is.. mjah, succes ermee
Oud 16-02-2004, 14:53
Verwijderd
Oeh, misschien lukt het beter als we allemaal tegelijk stoppen mer nagelbijten en dan hier bijhouden hoe het gaat en elkaar sterkte toewensen enzo? In het lijntopic schijnt het te werken . En er zijn ook dergelijke stoppen-met-roken-trainingsprogramma's waarin je met een groep mensen samen stopt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:23
enigszins
enigszins is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-02-2004 @ 14:53:
Oeh, misschien lukt het beter als we allemaal tegelijk stoppen mer nagelbijten en dan hier bijhouden hoe het gaat en elkaar sterkte toewensen enzo? In het lijntopic schijnt het te werken . En er zijn ook dergelijke stoppen-met-roken-trainingsprogramma's waarin je met een groep mensen samen stopt.
Hmmm.. ja, misschien helpt het wel ja! Heb je in ieder geval een leuke stimulans om het vol te houden, alhoewel ik vaak eigenlijk onbewust bijt, zonder dat ik het zelf besef, maar het valt te proberen!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:27
Verwijderd
Vroeger beet ik gewoon voor de lol. Nu heb ik af en toe het probleem dat een nagel scheurt. Dan blijft er een beetje een scherp/gekarteld randje over. Als ik dan geen schara bij de hand heb bijt ik een rand eraf, want het is zo irritant om telkens met je nagel ergens te blijven haken. Het gekloot is wel dat je nagels er natuurlijk erg lelijk van worden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:28
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-02-2004 @ 15:53:
Dat zou een goeie zijn
Ik bijt al zolang ik me kan herinneren op mn nagels, heb ook al minstens triljoen keer geprobeerd om te stoppen maar nog steeds zonder resultaat. Nouja, gedeeltelijk dan. Op dit moment is alleen de nagel van mijn linkerwijsvinger afgebeten, aan de rechterhand de nagels van mijn wijsvinger en middelvinger. Dat ziet er dus al helemaal niet uit, zo'n wel/niet afgekloven hand
Anyways, iemand hierboven zei het al en voor mij geldt hetzelfde; ik bijt niet alleen mn nagels, maar sinds kort ook de velletjes er omheen, lekker pijnlijk. (dat was toen onder het motto: ik mag niet op mn nagels bijten, dus dan maar op de velletjes eromheen )
Bite-x en de hele rotzooi heb ik ook allemaal al geprobeerd, maar dat helpt hooguit anderhalve week en dan bijt ik daar zo doorheen. (Ik ben een zeer hardnekkige nagelbijter, ja )

Op de nagels die ik nu overigens een (klein) beetje lang heb, krijg ik nu allemaal van die witte strepen. Alsof ik me hele dagen overal aan stoot, wat eigenlijk niet zo is. Het schijnt er aan te liggen dat je niet genoeg melk drinkt of dat het iig beter zou worden als je meer melk zou drinken, maar is dit ook echt zo? Misschien toch maar eens naar mn moeder luisteren..

In ieder geval, zon nagelbijt-topic zou best handig zijn. Als het voor lijnen en roken is, waarom dan niet voor nagelbijten?
Oud 16-02-2004, 17:27
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik ben ook al jaren een nagelbijter .

Van alles geprobeerd. Onderandere ook bite-x. Niet handig. Je kan dan dus niks meer met je handen eten. Want alles gaat er na smaken. en als je de smaak enemaal in je mond hebt. Bijt je toch gewoon door.

Tegen mij werdt gezegd dat je tegen mensen die vaak bij je in de buurt zijn moet zeggen, dat ze een opmerking geven als je nagelbijt.

Ik bijt alleen als ik zenuwachtig ben. In mijn tentamenweek bv heb ik geen nagels meer over.

Ik weet ook niet wat ik er aan moet doen
Ben beetje uitverzonnen.. en het is nou niet bepaald charmant
Oud 16-02-2004, 17:51
Stefanie
Stefanie is offline
Gaan we het anti-nagelbijt-deelforum oprichten En daar onze dagboeken in plaatsen en vertellen hoe het gaat en of we het volhouden
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:32
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Leuk

*misschien is het best een ideetje*
Oud 16-02-2004, 19:11
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
twuunkle schreef op 16-02-2004 @ 15:35:
nou is het genoeg! ik stop er mee!
en nu meen ik het echt.

Ik stop echt elke 2 maand wel een keertje maar dat houd ik niet langer dan 1 week vol, en dan denk ik
'ach wat maakt het ook uit'
terwijl het veel mooier is als je een beetje normale nagels hebt...damn ik ga echt stoppen. zelfs de pleisters methode als het nodig is

wish me luck
Heel veel succes, als je het écht wil, dan lukt het je!
Als je weer begint, ben je er nog niet aan toe.

Succes!
Oud 16-02-2004, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Een echte nagelbijter bijt gewoon door.

Ik ben er ook vanzelf afgekomen.. ik vond die witte randjes niets, maar ik heb me gedwongen ze mooi te vinden en niet meer te bijten. Zelfdiscipline is the word.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:31
Princesita
Princesita is offline
Citaat:
Scootgirl schreef op 16-02-2004 @ 18:27:
Ik ben ook al jaren een nagelbijter .

Van alles geprobeerd. Onderandere ook bite-x. Niet handig. Je kan dan dus niks meer met je handen eten. Want alles gaat er na smaken. en als je de smaak enemaal in je mond hebt. Bijt je toch gewoon door.

Tegen mij werdt gezegd dat je tegen mensen die vaak bij je in de buurt zijn moet zeggen, dat ze een opmerking geven als je nagelbijt.

Ik bijt alleen als ik zenuwachtig ben. In mijn tentamenweek bv heb ik geen nagels meer over.

Ik weet ook niet wat ik er aan moet doen
Ben beetje uitverzonnen.. en het is nou niet bepaald charmant
Ja, ik bijt dus ook gewoon door die bite-ex heen, en gebruik t niet meer omdat alles ernaar gaat smaken kheb ook anderen gevraagd om me erop te wijzen,maar ik ga gewoon door...en als ik toetsen heb kan ik er helemaaal niet mere vanaf blijven.

IK DOE DUS OOK MEE MET DE STOP-HET-NAGELBIJTEN-ACTIE!
en nu doe ik t echt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:55
Persoontje
Persoontje is offline
jeej, ik doe mee!!! ik ga ook stoppen met nagelbijten, morgen meteen naar de winkel om een vijl te kopen, ga ik dat gewoon ipv bijten doen!!

goed plan!! wel melden of het met jullie lukt he!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 07:35
Lynn
Lynn is offline
Dan doe ik ook mee, huppa!
Vanaf nu blijf ik overal vanaf (wat betreft mijn nagels dan )

Jullie ook veel succes!
Oud 17-02-2004, 07:48
vivelafete!
vivelafete! is offline
ik vind het vreselijk ik doe het ook en als ik echt stress heb ga ik ook aan die kloofjes krauwen.... maar een keer is het gaan onsteken en dat is geen pretje..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 08:37
enigszins
enigszins is offline
Nou, ik ga ook meedoen hoor! Geen nagels en velletjes meer afbijten, ik ga ervoor! Mede-niet-meer-nagelbijten-collega's veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 11:32
Stefanie
Stefanie is offline
Nog meer aanmeldingen Wanneer beginnen we?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 11:35
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:

haha, toen ik nog klein was, deden mijn ouders van dat spul op mijn nagels. had ik het potje binnen 2 dagen laten verdwijnen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 12:17
Tampert
Tampert is offline
hey das wel een interessant topic voor mij. ik bijt (of liever: pulk/sloop) mijn nagels al sinds ik me heugen kan. Pleisters helpen niet (die heb ik er binnen een mum van tijd afgebeten), bite-x geeft enige problemen (op een of andere manier komt het altijd op mijn boterham terecht en bovendien is het helaas niet opgewassen tegen het nagelbijten met behulp van een passerpunt) Volgens mij is het enige dat mij kan laten stoppen wilskracht. En ik moet eens van dat onbewuste geknauw af zien te komen.

Mijn nagels zien er dan ook niet uit (ik moet zelfs bekennen dat ik nog nooit iemand heb gezien met zulke ranzige nagfels als ikzelf)
Oud 17-02-2004, 13:31
Multilot
Multilot is offline
I'm in!

De laatste tijd gaat t weer slecht met mn nagels...
Oud 17-02-2004, 13:59
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik ben principieel nagelbijter en weiger er mee te stoppen. De nagelbijter wordt tegenwoordig tot paria gemaakt, terwijl we er gewoon van genieten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 14:09
twuunkle
twuunkle is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 17-02-2004 @ 14:59:
Ik ben principieel nagelbijter en weiger er mee te stoppen. De nagelbijter wordt tegenwoordig tot paria gemaakt, terwijl we er gewoon van genieten.

maar toch stop ik
al de hele dag niet gebeten geloof ik
gister wel
maar toen ik mezelf erop betrapte hield ik op
Oud 17-02-2004, 14:11
miss Elise
miss Elise is offline
Citaat:
twuunkle schreef op 17-02-2004 @ 15:09:

maar toch stop ik
al de hele dag niet gebeten geloof ik
gister wel
maar toen ik mezelf erop betrapte hield ik op
way to go! zo werkt wel t beste, gewoon meej stoppen als je t doorhebt. hihi
ikke ging mn nagels lakkken, en toen vond ikke ze zo mooi dat ikke maar stopte met nagel bijten *ijdel*
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 14:16
Verwijderd
Ik doe het ook, maar ik ben er redelijk vanaf nu, toch door bite-x, wat ik trouwens maar een aantal keer op mn vingers heb gehad, omdat dat ontzettend smerig is, en alles wat je aanraakt smaakt ernaar Maargoed, ik wilde er zelf ook vanaf, omdat het gewoon zeer gaat doen, ijzersterke wilskracht is denk ik het enige dat werkt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 15:33
Lynn
Lynn is offline
Het helpt wel, dit topic
Vanmiddag tijdens college (kritiek punt) had ik mn hand alweer zo half in mn mond, toen ik me opeens bedacht dat ik zou gaan stoppen met nagelbijten. De rest van de tijd heb ik m'n pen tussen mn vingers laten rollen, heel irritant voor de mensen naast mij (dat gefriemel), maar het hielp wel. Olee
Dit weekend ga ik toch maar weer eens een keer Bite-x kopen, misschien dat ik sinds het vorige potje zo verandert ben dat ik er nu absoluut niet meer tegen kan

Tot zover mijn eerste nagelbijtvrije dag, hoe ging het bij jullie?
Oud 17-02-2004, 16:35
Verwijderd
Ik heb gisteravond mijn nagels geknipt, dus ik kán nu niet eens bijten. Ik heb vanochtend wel heel even op een los velletje bij m'n nagel gebeten, maar ben toen gauw weer opgehouden en verder ben ik vandaag de hele dag bijtvrij
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:26
enigszins
enigszins is offline
Ik betrapte me dr vanmiddag op dat ik terwijl ik zat te lezen aan één vinger zat te kluiven, maar ik ben meteen gestopt en voor de rest heb ik het vandaag niet gedaan. Ik denk dat ik morgen maar weer begin met bite-x op mijn nagels te smeren, hoewel het eerder niet hielp hoop ik dat ik nu bij het proeven van dat spul me meteen realiseer dat ik nu echt moet stoppen. Verder heb ik 1 vriendin ingelicht waarmee ik altijd in de klas zit, die mag me een mep verkopen zodra op m'n nagel zit te bijten, dus waarschijnlijk zit ik straks onder de blauwe plekken, maar ja, je moet er iets voor over hebben! Maar vandaag is het in ieder geval aardig gelukt!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:36
pudding met vel
pudding met vel is offline
ik ga ook meedoen! die bloederige afgekloven stompjes aan mn handen zijn aan herstel toe! alleen wat ik altijd weg wil halen zijn die kleine stukjes nagel die aan de randjes blijven zitten. als ik ga bijten begin ik meestal daar, dan wil ik mn nagels "mooier" maken door die stukjes weg te trekken/scheuren (met als gevolg dat mn vinger dan gaat bloeden en ontsteken nou ja...) wat doen jullie aan die stukjes? ik krijg ze nl met geen mogelijkheid weg.

en sarah, hoe heet dat spul dat je erop smeert om je nagels te verharden? kan ik ook wel gebruiken

veel succes iedereen! lets keep eachother updated!
Oud 17-02-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
pudding met vel schreef op 17-02-2004 @ 18:36:
en sarah, hoe heet dat spul dat je erop smeert om je nagels te verharden? kan ik ook wel gebruiken
Geen idee, maar in een drogisterij staan vaak flesjes die redelijk werken bij de nagellak (en dan staat er nagelverharder of hard nail of dat soort dingen op) en er staan flesjes die nog beter werken bij de dingetjes zoals plaknagels enzo... maar die mag je dan niet te vaak gebruiken want dan komt er te veel kalk in je nagels en worden ze júíst breekbaarder, ofzo . Ik heb er gewoon eentje die redelijk werkt . Ziet er ook meteen uit alsof je blanke lak op je nagels hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 17:49
Qamra
Qamra is offline
Mijn hele familie bijt nagels (je zou bijna zeggen dat het genetisch is) en ik dus ook. Na stiekeme bestudering van de nagels van anderen vond ik het ineens zo ONTIEGELIJK LELIJK.

Toen ben ik mijn nagels gaan verzorgen. Netjes vijlen, mooi lakken, nagelverharder gebruiken, netjes afknippen en bijhouden. Uiteindelijk vond ik het zo zonde om ze af te bijten omdat ze ineens mooi waren.

Euhm, ja, zo ben ìk dus gestopt met bijten

velletje wordt wat moeilijker want dat kan je niet mooi lakken en verstevigen etc...
Oud 17-02-2004, 18:47
light fighter
light fighter is offline
Ik doe mee!!

Beet al mijn hele leven zo ongeveer nagels dus ik mag er naar 17 jaar wel eens mee stoppen.!!!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 19:38
Regenboog!
Regenboog! is offline
Ik bijt ook verschrikkelijk. En dan vooral op het vel naast mijn nagels. Mijn nagels zijn al dubbel dik omdat ik altijd het vel afbijt. Het doet altijd zeer, maar ik doe gewoon voort. En het is niets die me daar al vanaf geholpen heeft. Maar echt stoppen lukt me toch nooit
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 20:01
Miracle_Sillie
Miracle_Sillie is offline
IK heb ook zeer lange tijd aan nagelbijten gedaan puur uit verveling. En dus ook bijna alleen maar op school, ik heb tegen verveling vanalles meej van nagelvijl en nagellak tot gezichtscreme vanalles dus maar gewoon overal mee bezig zijn dan stop je vanzelf met nagelbijten.
ps iemand erop laten letten dat jij geen nagels bijt werkt ook zeer goed dat diegene het steeds tegen je zegt en dan erger je je dr vanzelf wel aan en stop je(werkte bij mij zeer goed)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 09:59
Stefanie
Stefanie is offline
Maar je hebt een verschil tussen je nagels afbijten totdat je bloed ziet en dat het helemaal afgekloven is, of (zoals bij mij) ik hou ze redelijk kort door ze af te bijten.

Het is trouwens geen goedmakertje, maar ik zeg het ffies.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 10:08
Verwijderd
Af en toe heb ik een beetje bloed, want dat bijt ik een klein randje eraf, maar die gaat dan teveel naar binnen toe. Best irritant. Soms krijg je dn zo'n dubbellaags nagel
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 11:23
Stefanie
Stefanie is offline
Door nagelbijten of met je mond aan je vinger zitten krijg je vaak ook van die losse velletjes die je dr af kan trekken, en dat doet auwww!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 11:30
Verwijderd
Yup, die velletjes haal ik ook steeds los.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 12:19
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Ik doe het ook al sinds ik het mezelf kan herrineren, en ik kan er maar niet vanaf komen. Ach.. who need nails anyway
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 18-02-2004 @ 11:08:
Af en toe heb ik een beetje bloed, want dat bijt ik een klein randje eraf, maar die gaat dan teveel naar binnen toe. Best irritant. Soms krijg je dn zo'n dubbellaags nagel
Ja, vooral als je dat randje aan de zijkant eraf bijt, auwauw...

Vandaag tijdens college een hele bladzijde uit m'n schrift volgebouwd met tekeningetjes, maar niet gebeten én niet aan m'n haar zitten frutsen en nauwelijks gevingerknakt
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 20:37
pudding met vel
pudding met vel is offline
ik zat in bad en voor ik het wist had ik weer een randje afgescheurd van mijn duimnagel. maar het goeie is dat ik mezelf steeds vaker betrap... maar ik bijt nog steeds aan kleine velletjes en nagelstukjes, om alles "op te ruimen" zeg maar... misschien ook niet echt goed... maar van de nagels blijf ik zoveel mogelijk af!!

Regels voor berichten