![]() |
|
![]() |
ik snap eigenlijk niet zo goed waarom bite-x of bye-bite niet werkt...? ik ben ook een erg hardnekkige nagelbijter en idd, als ik een weekje van die troep op mn nagels smeer dan ga ik na die week weer verder met bijten, maar daarom smeer ik het er nu al een maand lang om de dag op! Bij mij werkt het echt wel, ik vind die smaak echt ranzig en merk nu ook dat ik steeds minder vaak probeer te bijten...
en anders, zoals al eerder gezegd, vinger voor vinger stoppen, doe er desnoods een pleister omheen ofzo ( neem aan dat je door een pleister niet heenbijt ![]()
|
Het klinkt misschien maar het enige wat je tegen nagelbijten doen kan is: stoppen.
Gewoon tegen jezelf zeggen 'en nou is het genoeg, ik stop er mee!' Ok, je hebt er een ijzere wilskracht voor nodig maar als je die hebt zal je zonder moeite stoppen met nagelbijten. Ik weet dat je nu zal zeggen dat ik makkelijk praten heb, haha, gewoon stoppen, dat lukt nooit! Nou, geloof me, ik heb ontzettend gebeten, zo erg dat de leraren me op de basisschool altijd bijenwas in mijn handen gaven zodat ik iets te doen had. Ik heb op een dag tegen mezelf gezegd dat het genoeg was en heb nooit meer één, nagel afgebeten. Mijn advies zal dan ook keer op keer hetzelfde zijn: gewoon stoppen! Al die zooi werkt niet,een beetje nagelbijter bijt gewoon door bite-ex heen, zal het een zorg zijn of haar nagellak lelijk eruit gaat zien door het bijten en kan het niet schelen dat er bloed uit z'n vingertoppen komt, geef toe, heel herkenbaar dit. Dus, geen troep proberen maar stoppen, prik desnoods een datum voor jezelf en denk alleen aan de mooie dingen. Één minder ding, denk niet dat je nagels meteen na het stoppen mooi lang groeien, ik heb er 3 jaar over gedaan om lange nagels te krijgen, voor die tijd braken ze constant af. Succes!
|
Ik heb precies het zelfde probleem als jij. Ook bij mij helpt bite-x niet, ik bijt er gewoon door heen, hoe ranzig de smaak ook is, en na één keer handen wassen is alles er weer af. Nagelak doet me ook niets, ook daarmee bijt ik gewoon lekker verder. Het zijn niet alleen mijn nagels, maar ook velletjes enzo rond m'n nagel, echt verschrikkelijk. Ik kan sowieso niet stil zitten met mijn handen, zit overal aan te frutselen en dus ook aan mijn nagels, maar ik denk dat ik het echt maar weer een keer ga proberen, het moet te doen zijn toch? Veel succes in ieder geval er mee!
|
![]() |
||
Citaat:
en nu meen ik het echt. Ik stop echt elke 2 maand wel een keertje maar dat houd ik niet langer dan 1 week vol, en dan denk ik 'ach wat maakt het ook uit' terwijl het veel mooier is als je een beetje normale nagels hebt...damn ik ga echt stoppen. zelfs de pleisters methode als het nodig is ![]() wish me luck ![]()
|
Ik heb ook heel lang nagel gebeten, maar ik heb op een gegeven moment gewoon tegen mezelf gezegd dat ik echt moest stoppen, want kvond t gewoon heel lelijk en die velletjes idd ook.. en ik erger me er altijd gigantisch aan als ik andere mensen zie nagelbijten.. en Bite-x werkte bij mij dus ook niet.. ik denk dat t gewoon een kwestie van zelfdiscipline is.. mjah, succes ermee
|
Verwijderd
|
Oeh, misschien lukt het beter als we allemaal tegelijk stoppen mer nagelbijten en dan hier bijhouden hoe het gaat en elkaar sterkte toewensen enzo? In het lijntopic schijnt het te werken
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vroeger beet ik gewoon voor de lol. Nu heb ik af en toe het probleem dat een nagel scheurt. Dan blijft er een beetje een scherp/gekarteld randje over. Als ik dan geen schara bij de hand heb bijt ik een rand eraf, want het is zo irritant om telkens met je nagel ergens te blijven haken. Het gekloot is wel dat je nagels er natuurlijk erg lelijk van worden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik bijt al zolang ik me kan herinneren op mn nagels, heb ook al minstens triljoen keer geprobeerd om te stoppen maar nog steeds zonder resultaat. ![]() ![]() Anyways, iemand hierboven zei het al en voor mij geldt hetzelfde; ik bijt niet alleen mn nagels, maar sinds kort ook de velletjes er omheen, lekker pijnlijk. (dat was toen onder het motto: ik mag niet op mn nagels bijten, dus dan maar op de velletjes eromheen ![]() Bite-x en de hele rotzooi heb ik ook allemaal al geprobeerd, maar dat helpt hooguit anderhalve week en dan bijt ik daar zo doorheen. (Ik ben een zeer hardnekkige nagelbijter, ja ![]() Op de nagels die ik nu overigens een (klein) beetje lang heb, krijg ik nu allemaal van die witte strepen. Alsof ik me hele dagen overal aan stoot, wat eigenlijk niet zo is. Het schijnt er aan te liggen dat je niet genoeg melk drinkt of dat het iig beter zou worden als je meer melk zou drinken, maar is dit ook echt zo? Misschien toch maar eens naar mn moeder luisteren.. ![]() In ieder geval, zon nagelbijt-topic zou best handig zijn. Als het voor lijnen en roken is, waarom dan niet voor nagelbijten? ![]()
|
Ik ben ook al jaren een nagelbijter
![]() Van alles geprobeerd. Onderandere ook bite-x. Niet handig. Je kan dan dus niks meer met je handen eten. Want alles gaat er na smaken. en als je de smaak enemaal in je mond hebt. Bijt je toch gewoon door. Tegen mij werdt gezegd dat je tegen mensen die vaak bij je in de buurt zijn moet zeggen, dat ze een opmerking geven als je nagelbijt. Ik bijt alleen als ik zenuwachtig ben. In mijn tentamenweek bv heb ik geen nagels meer over. Ik weet ook niet wat ik er aan moet doen ![]() Ben beetje uitverzonnen.. en het is nou niet bepaald charmant
||
Citaat:
Als je weer begint, ben je er nog niet aan toe. Succes!
||
Citaat:
![]() IK DOE DUS OOK MEE MET DE STOP-HET-NAGELBIJTEN-ACTIE! en nu doe ik t echt ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
hey das wel een interessant topic voor mij. ik bijt (of liever: pulk/sloop) mijn nagels al sinds ik me heugen kan. Pleisters helpen niet (die heb ik er binnen een mum van tijd afgebeten), bite-x geeft enige problemen (op een of andere manier komt het altijd op mijn boterham terecht en bovendien is het helaas niet opgewassen tegen het nagelbijten met behulp van een passerpunt) Volgens mij is het enige dat mij kan laten stoppen wilskracht. En ik moet eens van dat onbewuste geknauw af zien te komen.
Mijn nagels zien er dan ook niet uit (ik moet zelfs bekennen dat ik nog nooit iemand heb gezien met zulke ranzige nagfels als ikzelf) ![]()
||
Citaat:
![]() maar toch stop ik al de hele dag niet gebeten geloof ik ![]() gister wel ![]() maar toen ik mezelf erop betrapte hield ik op ![]()
||
Citaat:
ikke ging mn nagels lakkken, en toen vond ikke ze zo mooi dat ikke maar stopte met nagel bijten ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik doe het ook, maar ik ben er redelijk vanaf nu, toch door bite-x, wat ik trouwens maar een aantal keer op mn vingers heb gehad, omdat dat ontzettend smerig is, en alles wat je aanraakt smaakt ernaar
![]() |
![]() |
|
Het helpt wel, dit topic
![]() Vanmiddag tijdens college (kritiek punt) had ik mn hand alweer zo half in mn mond, toen ik me opeens bedacht dat ik zou gaan stoppen met nagelbijten. De rest van de tijd heb ik m'n pen tussen mn vingers laten rollen, heel irritant voor de mensen naast mij (dat gefriemel), maar het hielp wel. Olee ![]() Dit weekend ga ik toch maar weer eens een keer Bite-x kopen, misschien dat ik sinds het vorige potje zo verandert ben dat ik er nu absoluut niet meer tegen kan ![]() ![]() Tot zover mijn eerste nagelbijtvrije dag, hoe ging het bij jullie?
|
Ik betrapte me dr vanmiddag op dat ik terwijl ik zat te lezen aan één vinger zat te kluiven, maar ik ben meteen gestopt en voor de rest heb ik het vandaag niet gedaan. Ik denk dat ik morgen maar weer begin met bite-x op mijn nagels te smeren, hoewel het eerder niet hielp hoop ik dat ik nu bij het proeven van dat spul me meteen realiseer dat ik nu echt moet stoppen. Verder heb ik 1 vriendin ingelicht waarmee ik altijd in de klas zit, die mag me een mep verkopen zodra op m'n nagel zit te bijten, dus waarschijnlijk zit ik straks onder de blauwe plekken, maar ja, je moet er iets voor over hebben! Maar vandaag is het in ieder geval aardig gelukt!
|
![]() |
|
ik ga ook meedoen! die bloederige afgekloven stompjes aan mn handen zijn aan herstel toe! alleen wat ik altijd weg wil halen zijn die kleine stukjes nagel die aan de randjes blijven zitten. als ik ga bijten begin ik meestal daar, dan wil ik mn nagels "mooier" maken door die stukjes weg te trekken/scheuren (met als gevolg dat mn vinger dan gaat bloeden en ontsteken
![]() en sarah, hoe heet dat spul dat je erop smeert om je nagels te verharden? kan ik ook wel gebruiken ![]() veel succes iedereen! lets keep eachother updated!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Mijn hele familie bijt nagels (je zou bijna zeggen dat het genetisch is) en ik dus ook. Na stiekeme bestudering van de nagels van anderen vond ik het ineens zo ONTIEGELIJK LELIJK.
Toen ben ik mijn nagels gaan verzorgen. Netjes vijlen, mooi lakken, nagelverharder gebruiken, netjes afknippen en bijhouden. Uiteindelijk vond ik het zo zonde om ze af te bijten omdat ze ineens mooi waren. Euhm, ja, zo ben ìk dus gestopt met bijten ![]() velletje wordt wat moeilijker want dat kan je niet mooi lakken en verstevigen etc...
|
![]() |
IK heb ook zeer lange tijd aan nagelbijten gedaan puur uit verveling. En dus ook bijna alleen maar op school, ik heb tegen verveling vanalles meej van nagelvijl en nagellak tot gezichtscreme vanalles dus maar gewoon overal mee bezig zijn dan stop je vanzelf met nagelbijten.
ps iemand erop laten letten dat jij geen nagels bijt werkt ook zeer goed dat diegene het steeds tegen je zegt en dan erger je je dr vanzelf wel aan en stop je(werkte bij mij zeer goed) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vandaag tijdens college een hele bladzijde uit m'n schrift volgebouwd met tekeningetjes, maar niet gebeten én niet aan m'n haar zitten frutsen en nauwelijks gevingerknakt ![]() |
![]() |
|
ik zat in bad en voor ik het wist had ik weer een randje afgescheurd van mijn duimnagel. maar het goeie is dat ik mezelf steeds vaker betrap... maar ik bijt nog steeds aan kleine velletjes en nagelstukjes, om alles "op te ruimen" zeg maar... misschien ook niet echt goed... maar van de nagels blijf ik zoveel mogelijk af!!
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
tips little nemo | 67 | 22-02-2005 08:12 | |
Psychologie |
Nagelbijten Verwijderd | 21 | 27-12-2004 09:03 | |
De Kantine |
Anti-Nagelbijt-Actie, wie doet er mee? Stefanie | 11 | 17-02-2004 14:00 | |