Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 11:07
tweeophetgras
tweeophetgras is offline
Waarom blijf jij bij je vriend(in)? omdat je echt verliefd op hem/haar bent? of, als je er wat langer over nadenkt, omdat het wel een veilig gevoel is, terwijl je dat gevoel net zo goed bij een ander zou kunnen voelen..
Oud 14-12-2004, 11:15
Gadje
Gadje is offline
mijn eerste relatie heeft veel te lang geduurd, ik was bang om weer alleen te zijn, niet meer uit te kunnen en alleen maar thuis zitten, dat wilde ik niet. maar goedop een gegeven moment ging het echt niet meer en toen ging t uit. en daarna bleek er ook nog wel een leven te zijn. gezellig uit met een andere vriendin in een ander dorp.
en ja, nu blijf ik er echt niet meer bij mn vriend om die reden.
nee nu is het echt alleen verliefdheid en houden van
nu ik eraan terug denk lijk ik wel gek
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 11:25
deringmeester
deringmeester is offline
ik heb wel eens een tijd een relatie aangehouden omdat de ander gek zou worden als ik het zou uitmaken. Maar tegenwoordig doe ik daar niet meer aan, dat is uitstel van executie en gewoon niet eerlijk. Zelf vind ik het niet erg om alleen te zijn.
Oud 14-12-2004, 12:20
bracelance
bracelance is offline
aan het eind van de relatie heb ik geen idee. Misschien de hoop dat het weer goed gaat komen zoals vroeger. Geen idee, het is iig wel raar.
Oud 14-12-2004, 15:09
filia dei
filia dei is offline
Ik ben gewoon super verlieft op me vriendje. Maar goed... ik denk niet dat we bij elkaar zouden blijven uit angst om alleen te zijn. Voor hem heb ik duizend anderen (welliswaar wat minder leuk) en voor mij heeft hij duizend anderen (ook veel minder leuk natuurlijk). We zijn gewoon leuk
Oud 14-12-2004, 15:16
Verwijderd
Ik twijfel al een hele tijd
Is dit wel goed of krijg ik spijt
Ik zou niet weten wat er beter is
De schijn van valse veiligheid
Of bikkelharde eerlijkheid
Samen met de pijn van het gemis

(...)

Ik dacht: zo wil ik niet verder gaan
Ik maak er nu een einde aan
Maar ik twijfel al zo lang...

grof geschut, 'de laatste stap'
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:21
luchtballon
luchtballon is offline
ik hou van mijn vriend, en we hebben het altijd fijn samen, ik zou niet zonder hem willen zijn, daarom.

Het is ook wel een veilig gevoel, maar daarom zou ik niet bij iemand bijven waar ik toch geen plezier aan beleef.
Oud 14-12-2004, 15:22
Verwijderd
omdat ik vaak nog heul veul kriebeltjes voel als ik aan hem denk. en we zijn elkaar ook heus wel eens zat, en het gaat ook wel eens niet goed, maar ik zou niet zonder Vincent kunnen hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:26
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Voordat het uitging met mijn ex: omdat we nog veel om elkaar gaven (en geven), omdat ik bij god niet wist hoe ik het uit moest maken, omdat ik bang was hem te kwetsen, omdat het goed voelde om te weten dat er iemand was die zoveel van me hield, etc. Kan nog wel even doorgaan. Uiteindelijk allemaal redenen waar je niks aan hebt!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:34
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
tweeophetgras schreef op 14-12-2004 @ 12:07 :
Waarom blijf jij bij je vriend(in)? omdat je echt verliefd op hem/haar bent? of, als je er wat langer over nadenkt, omdat het wel een veilig gevoel is, terwijl je dat gevoel net zo goed bij een ander zou kunnen voelen..
Bij mijn huidige vriend ben ik omdat ik hem leuk vind, me goed bij hem voel, hem mis als hij niet bij me is, blij ben als ik hem weer zie, fijne gesprekken met hem kan voeren, samen lol kunnen hebben, ik me veilig bij hem voel en ach ik gek op hem ben, en gewoonweg van hem hou

Overigens ben ik met mijn exvriend zo'n 9 maanden samen geweest, en dat was toch wel schijnheilig. Voor buitenstaanders leek het altijd geweldig, en ow wat een leuk stel. Na 6maanden lagen bij mij de frustraties zo hoog dat ik een gesprek met hem wilde voeren en hem aansprak op alles wat hij gezegd/gedaan had. (waarom niet eerder? hmm.. omdat ik niet durfde) Waarna hij in paniek raakte en het uitmaakte.. Vervolgens leerde ik mijn huidige vriend kennen, waar mijn gevoel van het begin af aan al goed bij is geweest.. ondanks dat we niets hadden (destijds dan).. Toen mijn exvriend ons samen zag stond hij ineens weer op de stoep "ik wil je terug, ik hou nog zoveel van je -" waarom ik uiteindelijk toch weer voor m'n exvriend koos? ik denk voor de veiligheid.. het was zo vertrouwt.. Een nieuwe relatie leek me 'eng', jongens bekijk ik met argusogen, ik wantrouw ze, en juist dat gevoel wist ik niet te overbruggen. Toch ben ik in die tijd heel anders tegen mijn inmiddels exvriend aan gaan kijken, het gevoel van 'houden van' verdween dan ook snel, maar het voelde nog altijd even vertrouwt. Na 1.5maand heb ik het dan toch uitgemaakt, omdat ik het idee kreeg dat ik met te weinig genoegen nam op dat moment, we zagen elkaar als speeltjes.. meer dan dat was het niet (meer). Het besef dat ik die veiligheid net zo goed bij iemand anders kon vinden werd dan ook met de dag groter, ik moest het enkel eerst bij mezelf zien te vinden... En dan.. ik kon bij een nieuwe relatie hooguit op m'n bek gaan toch? Jammer dan, de bedoeling was goed

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:47
Mo6
Mo6 is offline
HvJ, hoe kun je nou 9 maanden met je ex samen zijn geweest terwijl hij het na 6 maanden uitmaakte
Oud 14-12-2004, 16:51
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 14-12-2004 @ 17:47 :
HvJ, hoe kun je nou 9 maanden met je ex samen zijn geweest terwijl hij het na 6 maanden uitmaakte
haha omdat het in tussentijd even uit is geweest.. maar alles in z'n totaliteit heeft 9maanden geduurt..
Oud 14-12-2004, 17:20
Luna
Luna is offline
zonder vriend ben ik niet alleen, heb genoeg vrienden.
Oud 14-12-2004, 17:26
Verwijderd
Ik voel me veiliger zonder relatie dan met, maar dat ben ik dan weer...
Dus nee, ik blijf niet bij hem omdat ik dat veiliger vind of omdat ik bang ben om alleen te zijn
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 14-12-2004 @ 18:26 :
*agree*

Nee, ik hou het alleen maar vol met hem doordat ik zo gek op hem ben, anders had ik al lang de benen genomen. Zoals het hoort

Ik vind hem echt fantastisch, in alles en hij voegt gewoon iets toe. Ik zou vast net zo gelukkig kunnen zijn zonder hem, maar ik vind het gewoon fijn dat hij in mijn leven is <3
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:04
Verwijderd
Ik blijf bij mijn vriend omdat het goed gaat tussen ons. Heus niet altijd. Maar zolang het nog goed voelt zie ik geen reden om uit elkaar te gaan. En natuurlijk zijn we niet meer zo verliefd als eerst, maar ik krijg af en toe nog wel echt nog wel weer kriebels van hem.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:19
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik blijf bij mijn vriend omdat ik heel veel van hem hou en omdat het heel goed gaat tussen ons twee. En natuurlijk zijn we een grote steun voor elkaar als het ff wat minder gaat met één van ons twee, maar dat is allemaal omdat hij zo belangrijk voor mij is!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:01
Verwijderd
Het is wel een veilig gevoel ja bij mijn vriend, maar dat is niet de rede dat ik de relatie nog steeds heb hoor! Ik geef om hem, hou van hem, tsjaa verliefdheid is toch wel veranderd in die 2 jaar, al krijg ik soms wel weer zo'n gevoel van owww jij bent zo schattig .

Het is geen angst ofzo om alleen te blijven. Dat heb ik altijd de grootste onzin gevonden die er is, sinds ik een vriend heb ik het toch wel anders geworden, maar ik zou daarvoor geen vriend aanhouden zeg maar.
Als het nu uit zou gaan en ik voor altijd alleen zou blijven, dan zou dat wel even erg zuur zijn, en dat zou ik ook niet de voorkeur geven, maar verder wel mee kunnen leven (en dan ook wel leuk leven).
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:31
waves
waves is offline
mijn eerste relatie ben ik begonnen om die reden. na 3 maanden zag ik toch wel dat het niet werkte, en na 4 maanden was het uit. Gelukkig.

Op mijn huidige ben ik verliefd, ik geef heel veel om hem maar ik weet niet wat ik doe als dat gevoel weg is... daar wil ik ook nog helemaal niet over nadenken .
Oud 14-12-2004, 23:49
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 14-12-2004 @ 18:20 :
zonder vriendin ben ik niet alleen, heb genoeg vrienden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 11:03
Aep <3
Aep <3 is offline
Omdat ik verliefd ben DUH!

En omdat die "trut" m'n leven een stuk mooier maakt
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 11:25
stout!
stout! is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-12-2004 @ 18:26 :
Ik ook. In de relatie met mezelf ga ik zelden op mijn bek
Ik vind het 'enger' om zo dicht bij iemand te zijn, zo kwetsbaar te zijn, dan om alleen te zijn.

Ik wil mijn eventuele vriendje altijd meer lief- dan nodig hebben.
Oud 15-12-2004, 11:40
Thirsa
Thirsa is offline
Het valt me wel op dat alle mensen over hun vorige relatie zeggen dat ze uit angst/onzekerheid bij diegene zijn gebleven en dat dat bij hun huidige relatie absoluut niet het geval is. Dan vraag ik me weer af of ze dat aan het eind van de huidige relatie ook niet zullen zeggen (als er een eind aan komt natuurlijk), maarja.. wie ben ik?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:38
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 15-12-2004 @ 12:40 :
Het valt me wel op dat alle mensen over hun vorige relatie zeggen dat ze uit angst/onzekerheid bij diegene zijn gebleven en dat dat bij hun huidige relatie absoluut niet het geval is. Dan vraag ik me weer af of ze dat aan het eind van de huidige relatie ook niet zullen zeggen (als er een eind aan komt natuurlijk), maarja.. wie ben ik?
prcies.

Citaat:
HvJ schreef op 14-12-2004 @ 17:34 :
Bij mijn huidige vriend ben ik omdat ik hem leuk vind, me goed bij hem voel, hem mis als hij niet bij me is, blij ben als ik hem weer zie, fijne gesprekken met hem kan voeren, samen lol kunnen hebben, ik me veilig bij hem voel en ach ik gek op hem ben, en gewoonweg van hem hou
hoelang had je ookalweer met 'm? 9 dagen?
Oud 15-12-2004, 14:22
annia
annia is offline
Ik bleef bij hem omdat het voor mij iets vanzelfsprekends was. Ik zou bij hem blijven wat er ook gebeurde en wat hij ook deed. De gedachte dat ik ook weg zou kunnen gaan kwam niet eens bij me op. Ik dacht dat we alles wel konden oplossen als je maar je ervoor inzet en bij elkaar blijft en de ander steunt. Naja niet dus

Echt bang om alleen te zijn, tja was ik ook wel. Maar achteraf gezien kwam dat meer door de onzekerheid die ik toen had, die weer grotendeels door hem veroorzaakt werd. En dat was geen reden bij hem te blijven
Oud 15-12-2004, 14:38
zeep007
zeep007 is offline
IK ben bij mijn vriend omdat het leuk is, gezellig is, hij mij gelukkig maakt. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest en mij zo geliefd gevoeld. Ik houd van hem voor wie hij is. Deze liefde met hem, maakt mij juist kwetsbaarder dan ik alleen zou zijn.
Als ik alleen ben ik juist zeker.

Maar dat is niet wat ik wil, dit is namelijk heel erg mooi en koester ik elke dag.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:45
Diavoletta
Diavoletta is offline
Ik ben nog steeds bij mijn ex. Ex ja, het is al een jaar uit maar we zijn bij elkaar,maar dan zonder de relatie. Is zelfs nog veel leuker.
De sex, de gezelligheid, alles. Maar zodra een van ons verliefd word, is het over. We gebruiken elkaar,zodat we niet alleen zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:33
Shitonya
Shitonya is offline
hm voor het geld
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 11:06
Optima
Optima is offline
waarom houden huwelijken zo lang stand...?

mensen zijn gewoon bang. Bang om alleen te zijn, bang om buiten de groep te vallen, bang om niets voor te stellen zonder relatie.

Ikzelf was ook bang, tot ik besefte dat ik door in de relatie te blijven, juist 'alleen' was. Nu voel ik me veel minder eenzaam, terwijl ik vrijgezel ben.

Ik mis alleen seks, goede seks, met iemand waar je verliefd op bent.

Maar een relatie: ammehoela, al de onzekerheid..bleh
Oud 16-12-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
annia schreef op 15-12-2004 @ 15:22 :
Ik bleef bij hem omdat het voor mij iets vanzelfsprekends was. Ik zou bij hem blijven wat er ook gebeurde en wat hij ook deed. De gedachte dat ik ook weg zou kunnen gaan kwam niet eens bij me op. Ik dacht dat we alles wel konden oplossen als je maar je ervoor inzet en bij elkaar blijft en de ander steunt. Naja niet dus

Die situatie ziti k nu met mijn ex vriendin en wat er tussenin zit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten