Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 13:35
Lonely Person
Lonely Person is offline
Ik en mijn 2 vriendinnen waren vroeger een hecht groepje. Ik heb over bepaalde dingen een andere mening, laatste tijd zijn er dingen geweest die mijn mening hebben versterkt. Vooral met mijn ene vriendin heb ik hier vaak discussies over. Nu voel ik me niet meer op mijn gemak, we zijn te ver uit elkaar gegroeid. Het liefst wil ik nu onze vriendschap beeindigen, zo gaat het echt niet meer en ik wil niet doorgaan tot het eind, met ruzies en al.
Ik heb alleen twee problemen:
1. Volgens mij beseffen mijn vriendinnen niet dat ik me werkelijk zo voel, en denken ze dat het allemaal wel meevalt.
2. Als ik deze vriendschap beeindig, heb ik geen vriendin meer over, geen heel goede tenminste. Ik heb volgens mij nogal een afwijkend karakter...

Wat moet ik doen? Ik durf het ze niet te zeggen, maar zo gaat het niet meer. En de kans dat of zij of ik van mening verander is nogal klein...
Oud 23-02-2004, 13:39
Sade
Sade is offline
Volgens mij heb jij geen zelfvertrouwen, aan je naam en je sig te zien Daar moet je echt aan gaan werken.

Verder kan ik nu niet echt nuttige raad geven, ik zou het gewoon nog even aankijken hoe het loopt, en als het echt niet werkt dan toch maar met ze breken. Je vind echt wel weer vrienden waar je WEL goed mee op kunt schieten. Het is behoorlijk cliche, maar op elk potje past een dekseltje.
Oud 23-02-2004, 13:41
Verwijderd
Is het echt een discussie punt waar je een probleem van moet maken? Dat zou ik me als eerste afvragen.
Als jullie echt alleen maar ruzie hebben en het valt ook niet meer goed te praten, dan moet je toch gaan nadenken over het verbreken van de vriendschap. In het begin is het misschien moeilijk, maar na verloop van tijd kom je nieuwe mensen tegen waar je mee om kan gaan. Een goede vriendschap moet je koesteren, maar het moet niet ten koste van jou gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:01
mikk
mikk is offline
Ik weet ongeveer wel hoe je je voelt.. zelf had (ja had) ik twee allerbeste vriendinnen, maar we zijn uit elkaar gegroeid. ik heb het nog een keer geprobeerd te fixen, maar dat lukte niet meer.
Zij 2en zijn nu met nog een ander goede vriendinnen. Ik heb geen goede vrienden meer en ik moet zeggen dat hetw el eenzaam kan zijn.

Als je je echt zo rot bij hun voelt, moet je eens goed nadenken wat je liever hebt, alleen of so.. Ik weet nu wat het is om eenzaam te zijn, niemand te hebben om even te belen of om mee te kletsen. dan zie je opeens overal meiden gezellig te kletsen, en ik loop daar dan in m'n eentje.

Dan denk ik wel eens ben ik zo anders of gemeen? ik merk wel dat iedereen eigenlijk al vrienden heeft, en dat ej nergens meer echt bij gaat horen.... ik maak er maar het beste van!!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:09
Sherco
Sherco is offline
Volgens mij moet je gewoon een keer goed met je vriendinnen praten, en echt duidelijk zeggen hoe jij je voelt. Probeer dit zonder geruzie en verwijten te doen, als je denkt dat je dat niet lukt zou je ze ook een brief/e-mail kunnen sturen.
Denk je dat jullie er niet meer uit zullen komen, dan kun je proberen afstand van ze te nemen en om je heen te kijken. Je zegt dat je dan geen echte vrienden meer hebt, maar je weet natuurlijk nooit hoe lang dat duurt. Misschien is er op dit moment wel iemand die graag bevriend met je zou willen worden, maar wordt "afgeschrikt" door de vrienden die je nu hebt. Ik denk dat je vanzelf nieuwe vrienden krijgt, die beter bij je passen. En ja, geen hele goede vrienden hebben kan heel eenzaam zijn, maar je kunt beter geen vrienden hebben dan constant ruzie, lijkt mij...
Sterkte
Reageren

Regels voor berichten