Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 12:58
Verwijderd
Willen jullie mij misschien op een idee brengen?
Het zit namelijk zo. Ik zit nu in mijn laatste jaar van mode Commercie. Daarvoor moet ik een eindexamenwerkstuk maken. De opdracht is om een nieuw modemerk op de markt te brengen. Er moet dus wel vraag naar zijn.

Nu vroeg ik me af of jullie misschien nog iets missen in de modebranche? Iets waar jullie moeite mee hebben om het te vinden? Of nog een orgineel idee? Is er volgens jullie iets waar wel vraag naar is maar nog niet veel op de markt is?

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 13:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 13:08
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik denk dat veel mensen naar punk-kleding zoeken schoenen met stekels aan de zijkant enzo..veel zwart, gotihic-jurken.
ik zelf hoed dat niet..maar ik dnekd at daar veel vraag naar is, vooral voor de kinderen van een jaar of 11, 12, 13 etc.
hoe gata het merk heten?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:09
Hagel
Hagel is offline
Ik vind persoonlijk dat er nog steeds te weinig aandacht wordt besteed aan ascesoires als tassen, zonnebrillen, portemonee's. Echt een bepaald item ofzo mis ik niet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:11
Verwijderd
goedkope herenmode... vrouwen hebben kledingzaken zoals vera moda, only, mango, benneton... maar er zijn heel weinig van dat soort winkels voor mannen waardoor mannen gelijk genoodzaakt zijn om dure merkkleding te kopen om er een beetje fatsoenlijk uit te zien...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:12
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
bertbart schreef op 11-02-2004 @ 14:11:
goedkope herenmode... vrouwen hebben kledingzaken zoals vera moda, only, mango, benneton... maar er zijn heel weinig van dat soort winkels voor mannen waardoor mannen gelijk genoodzaakt zijn om dure merkkleding te kopen om er een beetje fatsoenlijk uit te zien...
Zara is toch ook voor mannen? En h&m?
Oud 11-02-2004, 13:13
Verwijderd
Citaat:
En wat vind jij goedkoop?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Laïs schreef op 11-02-2004 @ 14:12:
Zara is toch ook voor mannen? En h&m?
heb je de mannen collectie van de zara wel eens gezien? daar wil ik niet in rond lopen dan is er gelukkig nog wel de h&m maar daar blijft het dan bij
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
pooh_pcr schreef op 11-02-2004 @ 14:13:
En wat vind jij goedkoop?
zie quote
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:16
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Narod schreef op 11-02-2004 @ 14:09:
Ik vind persoonlijk dat er nog steeds te weinig aandacht wordt besteed aan ascesoires als tassen, zonnebrillen, portemonee's. Echt een bepaald item ofzo mis ik niet.
Ja indeerdaad! vooral voor mannen, mensen vinden al snel een grote tas die over je schouder hangt zeg maar, homo-achtig..
ik vind dat niet echt homo-achtg wle als het bijvoorbeeld met meisjes-opdrukken zijn, of in meisjes-kleuren.

bertbart schreef p 11-02-2004 @ 14:11:
--------------------------------------------------------------------------------

Ja, dat vind ik dus ook.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:20
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
bertbart schreef op 11-02-2004 @ 14:14:
heb je de mannen collectie van de zara wel eens gezien? daar wil ik niet in rond lopen dan is er gelukkig nog wel de h&m maar daar blijft het dan bij
Ik heb ze nog niet gezien. maar ach,ik dacht dat de zara meeviel.
Oud 11-02-2004, 13:24
Sjoerd
Sjoerd is offline
zara-mode. die broeken vind ik een beetje verwijfd, tweede broek vind ik wel leuk. {mannen hea }
ik vind het ook allemaal beetje luxe uitzien!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:25
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Laïs schreef op 11-02-2004 @ 14:20:
Ik heb ze nog niet gezien. maar ach,ik dacht dat de zara meeviel.
Zara is erg nichterig (no offence). Ten minste de keren dat ik er geweest ben.

ontopic: herenkleding in het algemeen is vaak vrij fantasieloos en weinig afwisselend. Om de een of andere reden is ook vaak de damesafdeling van een kledingzaak groter dan de herenafdeling (met als een van de weinige uizonderingen WE, waar ze ongeveer even groot zijn).
Oud 11-02-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
waardoor mannen gelijk genoodzaakt zijn om dure merkkleding te kopen om er een beetje fatsoenlijk uit te zien...
ghehe prutser
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 11-02-2004 @ 14:25:
ghehe prutser
clown
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:50
Verwijderd
Nog meer ideeen?
Ik heb zelf al teveel nagedacht en kan nix meer bedenken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:38
the exploding boy
the exploding boy is offline
Wat ik mis zijn leuke haarbanden of doeken of mutsen voor m'n dreads. .... Ik moet ze altijd in van die krappe mutsjes proppen... Ze zijn er wel, maar erg weinig. En doeken voor je haar zijn helemaal lastig te vinden, altijd van die ouwe wijfen doeken hebben ze, maar echt mooie niet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:12
Divina Flor
Divina Flor is offline
Normale broeken die lang genoeg zijn (lengte 35) en blousjes voor mensen die meer een 'zandloperfiguur' hebben (ik pas nooit blousjes).

Maar een artikel mis ik niet echt (wel eens dat ik iets specifieks zoek maar het natuurlijk niet kan vinden).
Oud 11-02-2004, 15:15
Verwijderd
Ben op zoek naar het gat in de markt!!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:17
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
pooh_pcr schreef op 11-02-2004 @ 16:15:
Ben op zoek naar het gat in de markt!!
Ja dat snap ik, alleen vaak zie je het pas als andere mensen het al ontdekt hebben.
Oud 11-02-2004, 16:54
Sjoerd
Sjoerd is offline
kleding in onbekende kleuren, zoals: zilver, is niet onbekend ofzo, maar zie jij vaak zilveren kleren in winkels hangen?
Leuke, grappige, simpele teksten op shirts/hemden/truien zijn ook leuk zoals: Love you, Hi, Let's dance etc.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:56
Maija
Maija is offline
leuke schoenen, voor onder een rokje, ik vind in mijn stijl nooit schoenen onder een rokje.. maar gelukkig nu na 2 en een half jaar zoeken wel een beetje!!
Oud 11-02-2004, 17:02
Verwijderd
wat ik mis in de mode van tegenwoordig??
Goeie smaak

(ben benieuwd hoeveel mensen nu boos op me gaan worden )
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:18
Mother Earth
Mother Earth is offline
Misschien een beetje (betaalbare) 'alto/skate' broeken en ook van zulk soort tshirts. Je weet wel wat ik bedoel
Oud 11-02-2004, 18:45
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik zou juist afwijken van wat er nu op de markt is, laten zien dat je een visionair bent, ect ect, in iedergeval geen gothic of alto iets gaan maken. C & A heeft dat ook liggen.

Bertbarts idee van de herenmode vind ik inderdaad wel goed, zeker omdat de mannen H & M s schaars zijn. Hier in haarlem heb je ze niet, moet je naar amsterdam. Reken in iedergeval maar dat je markt hebt voor zo iets.

Je kunt ook natuurlijk naar amerikaanse mode kijken, en je daar op inspireren. Alles is daar toch eerder. Of iets doen met de emo die over gewaait is...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:08
martijn1985
martijn1985 is offline
Volgens mij valt het nog redelijk mee met de schaarste aan heren h-en-m's. Ik ben iig nog geen plaats tegen gekomen waar wel een dames-H&M was, maar niet één voor heren.

wat niet wegneemt dat de damesafdeling toch altijd groter is
Oud 11-02-2004, 21:26
Verwijderd
Betaalbare herenmode is volgens mij zeker wel vraag naar ja..

En verder zou ik graag wat meer "alternatieve" kleren willen zien, maar dan niet zo standaard. Dus geen wijde overseas broek met een giga merk overal op, maar wat mooiere dingen. Mooie alternatieve kleren. Mooie wijde broeken. Ze zijn daar echt niet orgineel in, vind ik.

Produceer vooral miljoen dezelfde broeken, want mensen kopen het toch wel
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:31
Verwijderd
meer h&m kind of winkels
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:34
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 11-02-2004 @ 20:08:
Volgens mij valt het nog redelijk mee met de schaarste aan heren h-en-m's. Ik ben iig nog geen plaats tegen gekomen waar wel een dames-H&M was, maar niet één voor heren.

wat niet wegneemt dat de damesafdeling toch altijd groter is
breda. sittard.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Benetton is er ook voor heren. Lekker goedkope (en kwalitatief erg goed basics)

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 11-02-2004 @ 22:36:
Benneton is er ook voor heren. Lekker goedkope (en kwalitatief erg goed basics)
alleen de benneton in den haag en in alkmaar geloof ik.. toen ik afgelopen kerst in rome was, heb ik gelijk een aantal benneton shirts met lange mouwen ingeslagen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:41
Verwijderd
Iets waar je zelf accesoires kan ontwerpen. Zo heb je bijvoorbeeld een site waar je je eigen schoenen kan ontwerpen, zoiets maar dan voor andere accesoires.

Ik mis van winkels websites waarop gewoon alles staat wat ze hebben. (niet wat plaatjes maar echt ieder kledingstuk)

Er zijn ook veels te weinig winkels waar ze herenschoenen en riemen in dezelfde kleur verkopen. Zeer irritant, bij iedere vrouwenschoen hebben ze een bijpassende riem en voor heren helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:19
rodina
rodina is offline
Het is beneTTon Bart.

Enfin, wat mis ik, leuke goedkope kleding met kwaliteit.
Oud 11-02-2004, 22:22
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 11-02-2004 @ 17:54:
kleding in onbekende kleuren, zoals: zilver, is niet onbekend ofzo, maar zie jij vaak zilveren kleren in winkels hangen?
Leuke, grappige, simpele teksten op shirts/hemden/truien zijn ook leuk zoals: Love you, Hi, Let's dance etc.

je maakt een grapje, hoop ik
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:30
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 11-02-2004 @ 23:19:
Het is beneTTon Bart.
oeps, bedankt hannie
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:35
Verwijderd
Citaat:
zjoerd schreef op 11-02-2004 @ 17:54:
Voor "ons" mannen ? Wat is er mis met jou

En ik quote bertbart hierbij, een Zara/Mango voor mannen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
pooh_pcr schreef op 11-02-2004 @ 13:58:

Mis je iets in de modebranche?
Ja, ik mis originaliteit..
In mijn ogen het meeste belangrijke van de mode, maar wat er allemaal ontworpen/bedacht word is ver weg van origineel..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 00:08
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
********** schreef op 12-02-2004 @ 00:07:
Ja, ik mis originaliteit..
In mijn ogen het meeste belangrijke van de mode, maar wat er allemaal ontworpen/bedacht word is ver weg van origineel..
de stukken textiel die in de large worden aangeboden vallen dan ook niet onder mode
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 01:09
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, mooie kleren.
't is allemaal van die troep. En zelfs al zie je iets wat een beetje fatsoenlijk is dan is het toch weer net niet.
Oud 12-02-2004, 07:25
*Madel*
*Madel* is offline
Haha...ja...modellen die niet graatje 38 vissengraat hebben
Oud 12-02-2004, 07:36
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
cut_off schreef op 11-02-2004 @ 22:34:
breda. sittard.
daar kom ik nooit, veel te ver naar het zuiden
Oud 12-02-2004, 08:17
Verwijderd
ik mis een instelling die mij kan vertellen waar mijn kleding precies vandaan komt en of die een beetje ethisch verantwoord geproduceerd wordt....

ik denk dat hier op zich misschien nog wel een gaat je in de markt zit, een soort van keurmerk.

wat kan je me daarover vertellen pooh_pcr?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 09:52
Verwijderd
Ik ben er uit wat ik ga doen.
Ik heb op verschillende forums gevraagt wat ze wilden en ik ben er dus achter dat er veel vraag is naar:
Betaalbare herenkleding
en Trendy kleding voor dikkere jonge mensen.
Ik ga dus voor de Betaalbare herenkleding. De doelgroep daarvan is veel groter. Ik kan veel kanten op. Bij dikkere mensen kleding zit je toch weer aan veel eisen.
De doelgroep die ik kies is 16 tot 25 jaar.

Bedankt!!!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 09:58
Verwijderd
dacht ik al dat mijn idee uberhaupt geen kans zou maken bij zo'n "mode-expert" als jij....
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 10:08
Verwijderd
Dat doen al veel bedrijven. Zoals Cen A en de Hema

En das veel te moeilijk. Zit veel te veel onderzoeken aan vast.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
kaleidoscope schreef op 12-02-2004 @ 01:08:
de stukken textiel die in de large worden aangeboden vallen dan ook niet onder mode
Wat heeft de large met dit topic of met mij te maken?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
pooh_pcr schreef op 12-02-2004 @ 10:52:
Ik ben er uit wat ik ga doen.
Ik heb op verschillende forums gevraagt wat ze wilden en ik ben er dus achter dat er veel vraag is naar:
Betaalbare herenkleding
en Trendy kleding voor dikkere jonge mensen.
Ik ga dus voor de Betaalbare herenkleding. De doelgroep daarvan is veel groter. Ik kan veel kanten op. Bij dikkere mensen kleding zit je toch weer aan veel eisen.
De doelgroep die ik kies is 16 tot 25 jaar.

Bedankt!!!!
veel succes!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:29
rodina
rodina is offline
Citaat:
*Madel* schreef op 12-02-2004 @ 08:25:
Haha...ja...modellen die niet graatje 38 vissengraat hebben
Wat lul jij nou dom... Maatje 38 vissengraat.

38 is een normale maat hoor. Echt geen skeletachtig iets
Oud 12-02-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 11-02-2004 @ 22:34:
breda. sittard.
heerlen , eindhoven
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:59
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
rodina schreef op 12-02-2004 @ 17:29:
Wat lul jij nou dom... Maatje 38 vissengraat.

38 is een normale maat hoor. Echt geen skeletachtig iets
dat ligt er natuurlijk helemaal aan met wat voor maat je het vergelijkt, maybe heeft *mabel* maat 52
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:02
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Ridder schreef op 11-02-2004 @ 23:35:
Voor "ons" mannen ? Wat is er mis met jou

En ik quote bertbart hierbij, een Zara/Mango voor mannen
Nééé, niet voor allemaal voor mannen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren