Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 12:50
lso
lso is offline
Zeg jij snel 'ik hou van jou' of zeg je het geregeld ? Welke betekenis hebben die woorden voor jou..?

Ik denk dat ik veel mensen graag kan zien maar dat ik maar van één iemand echt kan gaan houden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 12:58
Luna
Luna is offline
Houden van is iets heel speciaals voor mij, ik heb dat nog maar voor 1 iemand echt gevoeld, dat ik echt zeker wist dat het heel diep zat.
Toen ik een halfjaar met mn exvriend samen was zeiden we voor het eerst tegen elkaar dat we van elkaar hielden, dat was zo speciaal! Voor mij hebben die woorden een hele diepe betekenis.
Oud 23-02-2004, 13:07
sugrbabe
sugrbabe is offline
Het zijn bijzondere woorden, dus die zeg ik alleen tegen een bijzonder persoon, op een bijzonder moment
Oud 23-02-2004, 13:32
Sade
Sade is offline
Citaat:
sugrbabe schreef op 23-02-2004 @ 14:07:
Het zijn bijzondere woorden, dus die zeg ik alleen tegen een bijzonder persoon, op een bijzonder moment
Inderdaad. And that takes a while
Oud 23-02-2004, 13:36
Roos
Roos is offline
Ik zeg het regelmatig tegen sommige vriendinnen. Je moet mensen wel laten merken dat je om ze geeft, vind ik
Tegen een jongen zeg ik het minder snel, als ik het serieus meen
Oud 23-02-2004, 13:43
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik zeg het moment zo is dat ik hem wel kan opvreten....
Oud 23-02-2004, 18:00
Loesje
Loesje is offline
het zijn woorden die ik niet zo snel zou gebruiken, mijn vriendje heeft het al aantal keer tegen mij gezegd..maar ik durf niets terug te zeggen. Ik hou van je...heeft zo'n speciale betekenis dat ik dat na 4 weken nog niet tegen iemand durf/wil zeggen!
Oud 23-02-2004, 18:06
Mush
Mush is offline
Ik zeg het niet vaak tegen iemand, en als ik het zeg, zeg ik het tegen mn vriend.

Maar dat wil niet zeggen dat ik alleen van hem hou, ik hou ook van andere mensen maar dan op een iets andere manier. Ik hou ook van een aantal hele goede vrienden, zonder hen zou ik ook niets kunnen. Alleen zeg ik het niet zo maar laat ik het op een andere manier merken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:28
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik zeg het heel soms tegen mijn vriend. Ik vind het iets speciaals, en niet iets wat je elke dag na het aflsuiten van een telefoongesprek zegt. Dan vraag ik me af of je op dat moment wel beseft wat je zegt, of dat het gewoon een gewoonte is.
Oud 23-02-2004, 19:10
Coral
Coral is offline
Ik zeg het niet snel. En ik voel me ook zou gauw gevangen als iemand dat al na 1/2 maanden zegt. Mijn ex was er heel erg in, elke keer bij t afscheid en bij elk smsje en telefoontje zei hij dat wel. De mooie gedachte erachter viel erdoor weg voor mijn gevoel, alsof t een gewoonte was, maar dat is het niet!

Tegen mijn huidige vriendje heb ik het nog niet gezegd.. Ik heb ook nog niet het gevoel dat ik echt van hem hou. Dus zeg ik het niet. Hij heeft t ook nog nie tegen mij gezegd..

En dat is goed
Oud 23-02-2004, 19:20
Erbenda
Erbenda is offline
Ik zal het niet snel tegen iemand zeggen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet van degene hou.
Het zou mij denk ik ook flink benauwen als een vriendje dat na bijv. al een week zou zeggen, ik zou hem dan niet eens serieus kunnen nemen.
Je moet er denk ik ook geen gewoonte van maken om het te zeggen, maar alleen op speciale momenten e.d.
Oud 23-02-2004, 20:31
Verwijderd
Ik zeg het als ik het gevoel heb dat het zo is. Die woorden zijn voor mij niet sacrosanct ofzo. Ik heb geen vuistregel die inhoudt dat ik minstens x maanden met haar moet hebben om het te kunnen zeggen. Het is vrij arbitrair.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 20:37
sail fan
sail fan is offline
Ik gebruik het zeer snel. Als ik helemaal verkikkerd op iemand ben, dan gebruik ik dat zinnetje. Bij mij betekend het dus " ik vind je onwijs leuk" en tegen somige hele goede vrienden en vriendinnen zeg ik het ook weleens, als ze ergens mee zitten, als bemoedigging, en dan heeft het een beetje de betekenis, ik leef met je mee.
Oud 23-02-2004, 21:55
Verwijderd
"ik zie je graag" klinkt meer Belgisch.. zeg maar.. dus ik zie of voel de betekenis daar niet van. Kan er dus ook niks over zeggen.

"Ik hou van je" zeg ik in ieder geval pas nadat de ander het tegen mij heeft gezegd. En ik zeg het wanneer ik heel zeker weet dat het zo is. Verder herhaal ik het regelmatig, maar daar denk ik niet overna. Ik vind dat het bij zoiets moet zijn: je voelt het heel sterk -> je zegt het.
Dat het automatisch gaat dus.
Ik bedoel, je gaat er toch niet over nadenken wat voor liefs je zal zeggen, dat moet juist recht uit je hart komen!

En ik zal heus wel van meer dan 1 persoon houden. Ik houd toch ook van m'n hond en van m'n familie.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 22:06
Ruudje
Ruudje is offline
Ik zeg het niet zo vaak... maar als ik het zeg, zeg ik het omdat ik om iemand geef.
Ik geef heel erg veel om vriendschap... da's niet in woorden uit te drukken
En dat hoeft niet eens iemand te zijn waar ik een liefdesrelatie mee heb

Je kunt op zoveel manieren houden van iemand...

Liefs,
Ruud
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 22:07
lso
lso is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-02-2004 @ 22:55:
"ik zie je graag" klinkt meer Belgisch.. zeg maar.. dus ik zie of voel de betekenis daar niet van. Kan er dus ook niks over zeggen.

"Ik hou van je" zeg ik in ieder geval pas nadat de ander het tegen mij heeft gezegd. En ik zeg het wanneer ik heel zeker weet dat het zo is. Verder herhaal ik het regelmatig, maar daar denk ik niet overna. Ik vind dat het bij zoiets moet zijn: je voelt het heel sterk -> je zegt het.
Dat het automatisch gaat dus.
Ik bedoel, je gaat er toch niet over nadenken wat voor liefs je zal zeggen, dat moet juist recht uit je hart komen!

En ik zal heus wel van meer dan 1 persoon houden. Ik houd toch ook van m'n hond en van m'n familie.
tja, dan zeg ik .. 'ik zie je graag' en das ook vanuit mijn hart

raar, wist niet dat dat misschien eerder Belgisch klonk..

x
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 22:28
Avondel
Avondel is offline
Ik vind dat ook iets belgisch ja. Ik zie je graag. Moet je het accent er even bijdenken
Maar ik zeg het af en toe tegen een hele goede vriend van me, mijn vriendinnen maak ik het wel duidelijk doordat ik ze af en toe een dikke knuffel geef, evenals mijn katten, maar daar zeg ik ook wel eens tegen dat ik van ze houdt
Ik was het gewend om tegen mijn moeder en zusje te zeggen, maar toen ik een vriend kreeg zei ik het niet zo snel. NIet omdat ik dat niet wilde, maar omdat hij het ook nog neit had gezegd en ik wist dat die woorden voor hem misschien meer zouden betekenen. Na een half jaar heb ik het geloof ik voor de eerste keer gezegd toen ik opeens zo'n heel sterk gevoel kreeg.
Hij heeft me laten inzien dat die woorden veel meer inhouden.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:
lso schreef op 23-02-2004 @ 23:07:

raar, wist niet dat dat misschien eerder Belgisch klonk..
Jamaar dat is toch ook zo?
Ik dacht dat er in België iig een andere betekenis aan vast zat.. toch iets meer dan "ik vind het leuk om je te zien"?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Ruudje schreef op 23-02-2004 @ 23:06:

Je kunt op zoveel manieren houden van iemand...

Liefs,
Ruud

Houden van... ik heb nu 2 maanden een relatie, en het floepte er per ongeluk een keer uit... maar, voordat ik het serieus ga zeggen en het meen, duurt nog wel even hoor. Houden van gaat niet op tijd...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:43
Spydogez
Spydogez is offline
Ik zeg het nooit, alleen tegen mn ouders en super goede vriendinnen die ik al heel lang ken. Ik heb dan ook geen vriend, maar ik vind het wel verschrikkelijk als mijn vriend na een week zegt: aaah ik hou van je.
Oud 24-02-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2004 @ 21:31:
Ik zeg het als ik het gevoel heb dat het zo is. Die woorden zijn voor mij niet sacrosanct ofzo. Ik heb geen vuistregel die inhoudt dat ik minstens x maanden met haar moet hebben om het te kunnen zeggen. Het is vrij arbitrair.
*eens*
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:04
Multilot
Multilot is offline
je schijnt dat wel te voelen

Ik wat geduldig af Er ligt wel veel waarde in die woorden voor mij...
Reageren

Regels voor berichten