Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2002, 14:22
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Hi!
Mijn beste vriendin kwam net uit een ontzettend controlende relatie met een lul van een jongen een week erna vond ze een hartstikke leuke jongen die overweg kan met haar hele familie, met mij en met al haar andere vrienden. Hij is super lief en heeft veel voor dr over. Twee weken geleden begon hij over trouwen en verloven. Haar ouders reageerden zo van oke nadat je je school klaar hebt. Hij is gisteren naar een verlovingsring wezen kijken, de ring was 1700 euro, en hij zij niets is te duur voor mijn lief.....Nou vraag ik me een ding af, kan je echt na 2 maanden weten of iemand de ware is?? Je hoort het wel vaker, maar het klinkt zo raar nu mijn beste vriendin er over praat!? Tell me!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2002, 14:30
Verwijderd
Kheb ook ut idee dak 'de ware' heb gevonden voor zover die bestaat.. maar dat wist ik niet al na 2 maanden!! maar ja, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:08
seven
seven is offline
hoe oud is je vriendin als ik vragen mag? en hoe lang zou het nog duren voordat Het Huwelijk er aan komt?
et lijkt mij erg.....ja niet lullig bedoeld......stom om zo snel al te gaan trouwen. maar goed als niemand er verder mee zit dan zal eht wel goed zijn. toch zijn er veel huwelijken die na zo snel trouwen kapot gaan. en dat is zonde.

succes ermee

xs
Oud 01-05-2002, 16:44
kirsten
kirsten is offline
Dat kan je toch weten al na zo een korte tijd... Om zo snel al te trouwen, dat misschien niet uit practische overwegingen, maar als die jongen en dat meisje nou echt weten dat ze met elkaar oud willen worden, dan waarom niet???
Oud 01-05-2002, 17:13
~*LiEfMeIsSiE*~
~*LiEfMeIsSiE*~ is offline
Ik wist het meteen eigenlijk
Hij was een vriend van een collega/vriend van me en alleen al via internet/MSN had ik zo'n gevoel van HE'S THE ONE. Hij ook en we zijn nu dus ook ECHT samen voor 4maanden *het duurde n beetje lang totdat ik m in het echt zag* en tgaat super en we willen elkaar nooit meer kwijt.

Dus ik denk dat het wel kan eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:58
Verwijderd
Denk dat het voor buitenstaanders behoorlijk ongeloofwaardig overkomt, maar het gevoel dat je voor elkaar hebt als je verliefd bent, en van elkaar houdt, is ZO verdomde groot Ik wist het ook al heel snel, ik voelde het. Ik voel het nog steeds.

Voor buitenstaanders is dit heel raar, TOTDAT ze er zelf middenin zitten.. Dus wacht jij maar totdat jij tot over je oren van iemand houdt

En toch denk iik ook dat dit gevoel "nodig" is in een relatie. Als je niet het gevoel hebt dat je de ware hebt gevonden, waar doe je het dan nog voor..?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:09
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Hey!
Bedankt voor alle reacties. Mijn vriendin is 18 en ze gaan pas "trouwen" in nadat ze is geslaagd van dr school en das in 2004. Ze doet een bepaalde versnelde radiologie opleiding maar dan moet ze wel voor 2 jaar lang hard aan het werk. Dat zal een goede test voor ze zijn. Ik weet het niet echt, ik denk er verschillend over. Ik denk dat het voor iedereen anders is. We zien wel weer!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Droppie schreef:
Hey!
Bedankt voor alle reacties. Mijn vriendin is 18 en ze gaan pas "trouwen" in nadat ze is geslaagd van dr school en das in 2004. Ze doet een bepaalde versnelde radiologie opleiding maar dan moet ze wel voor 2 jaar lang hard aan het werk. Dat zal een goede test voor ze zijn. Ik weet het niet echt, ik denk er verschillend over. Ik denk dat het voor iedereen anders is. We zien wel weer!
haha, gaaf! Trouwen.. haha

Maar je moet haar wel in der gevoel steunen hoor... dus niet haar droom gaan vertrappen.. Waarschijnlijk heeft ze echt een giga groot gevoel voor die jongen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 21:57
Verwijderd
Citaat:
~*LiEfMeIsSiE*~ schreef:
Ik wist het meteen eigenlijk
Hij was een vriend van een collega/vriend van me en alleen al via internet/MSN had ik zo'n gevoel van HE'S THE ONE. Hij ook en we zijn nu dus ook ECHT samen voor 4 maanden *het duurde n beetje lang totdat ik m in het echt zag * en tgaat super en we willen elkaar nooit meer kwijt.

Dus ik denk dat het wel kan eigenlijk..
idem (heel je verhaal strookt met het onze ) hier! [alleen zijn wij intussen een jaar en zeven dagen samen...]

*blue*
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 14:05
Sissi17
Sissi17 is offline
Ik denk dat je een duidelijk onderscheid moet maken tussen 'iemand helemaal waanzinnig vinden en het gevoel te hebben dat je nooit meer zonder elkaar kan' en 'de ware vinden'. Hoewel je het natuurlijk allebei tegelijk kan hebben, denk ik dat veel mensen aan het begin van hun relatie vooral het eerstgenoemde gevoel hebben en dit verwarren met het 'de ware vinden'. Ik heb dit zelf ook gedaan hoor!!!

Toen ik mijn vriend net kende voelde alles echt zo waaaaanzinnig, het kon gewoon niet op. En net als zovelen doen, riep ik dus heel hard dat hij de ware was!!

Nu, bijna anderhalf jaar verder, roep ik dit nog steeds, al besef ik wel steeds meer dat ik het pas nu echt kan zeggen! We hebben samen een heleboel meegemaakt, hij is een aantal maanden naar het buitenland geweest, waardoor ons vertrouwen in elkaar is getest en is gegroeid. Ook hebben we na zijn terugkomst weer heel erg aan elkaar moeten wennen, hij was dingen anders gaan zien door het land waar hij geweest was en de dingen die hij daar had gezien, en ik was gewoon nog steeds mezelf, al was ik ineens veel zelfstandiger geworden doordat ik die tijd op mezelf had gewoond. Dit botste af en toe heel erg en daardoor hebben we echt voor elkaar moeten vechten.

En ik denk nu dat juist die dingen er voor hebben gezorgd dat ik nu weet dat hij de ware is. NOOIT heb ik er ook maar aan gedacht om op te geven, ik ben alleen maar meer van hem gaan houden...

Lang verhaal, maar goed, hoop dat mijn mening duidelijk is
Oud 02-05-2002, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Sissi17 schreef:
Ik denk dat je een duidelijk onderscheid moet maken tussen 'iemand helemaal waanzinnig vinden en het gevoel te hebben dat je nooit meer zonder elkaar kan' en 'de ware vinden'. Hoewel je het natuurlijk allebei tegelijk kan hebben, denk ik dat veel mensen aan het begin van hun relatie vooral het eerstgenoemde gevoel hebben en dit verwarren met het 'de ware vinden'. Ik heb dit zelf ook gedaan hoor!!!

Misschien heb je hier idd wel gelijk in Maar ik denk toch dat je wel het "gevoel" moet hebben dat het de ware is.. Want als je toch al "weet" dat het weer uit gaat en dat het niet voor altijd is, waarom zou je het dan doen (dit is een beetje verkeerd uitgelegd maar je begrijpt wel wat ik bedoel )

Citaat:
Toen ik mijn vriend net kende voelde alles echt zo waaaaanzinnig, het kon gewoon niet op. En net als zovelen doen, riep ik dus heel hard dat hij de ware was!!

Nu, bijna anderhalf jaar verder, roep ik dit nog steeds, al besef ik wel steeds meer dat ik het pas nu echt kan zeggen! We hebben samen een heleboel meegemaakt, hij is een aantal maanden naar het buitenland geweest, waardoor ons vertrouwen in elkaar is getest en is gegroeid. Ook hebben we na zijn terugkomst weer heel erg aan elkaar moeten wennen, hij was dingen anders gaan zien door het land waar hij geweest was en de dingen die hij daar had gezien, en ik was gewoon nog steeds mezelf, al was ik ineens veel zelfstandiger geworden doordat ik die tijd op mezelf had gewoond. Dit botste af en toe heel erg en daardoor hebben we echt voor elkaar moeten vechten.

En ik denk nu dat juist die dingen er voor hebben gezorgd dat ik nu weet dat hij de ware is. NOOIT heb ik er ook maar aan gedacht om op te geven, ik ben alleen maar meer van hem gaan houden...

Lang verhaal, maar goed, hoop dat mijn mening duidelijk is
Waaaah!! das echt zo lief. Door dit soort dingen krijg ik altijd een lach op m'n gezicht! Ik hoop voor je dat het nog lang mag duren

Laatst gewijzigd op 02-05-2002 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 15:08
Verwijderd
Ik denk eigenlijk dat je idd wanneer het zo blijkt te zijn het gevoel van 'hij is het' al vanaf het begin hebt.. Je zegt het alleen niet zo snel omdat je het idee hebt dat het te snel is om te weten..

Ik had bij mn vriend echt vanaf het begin al een goed gevoel, en iedereen om me heen zag het dus owk enzow.. Twas ook een beetje zoiets van: wil het uit gaan moet er iets heel erg veranderen, en waarom zou er iets heel erg veranderen? Ik heb dus nu owk zoiets, als het blijft zoals het is zal het eeuwig blijven omdat dit precies is wat ik nodig heb. Hij zou ineens echt gigantisch moeten veranderen of moeten vreemdgaan wil het uitgaan. Nu moet het van zijn kant natuurlijk ook wel hetzelfde voelen maar naar wat hij zegt is dat owk zo.

We hebben owk echt al samenwoon plannen zeg maar, en weten gewoon dat wanneer hij op kamers gaat, ik vanzelf daar half in zal trekken. We hebben als is 2 volle weken samen doorgebracht en dat ging geweldig. Als in je gevoel alles goed zit, het idee altijd bij die persoon te blijven vind je een fijn idee enz. dan kun je denk ik al heel snel zeggen 'hij is het' ik denk dat alleen weinig mensen dat doen omdat je dan het idee hebt van dat kan ik nu nog neit weten.. en dat blijkt soms trouwens ook zo te zijn natuurlijk (ms zelfs wel vaak)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten