![]() |
|
![]() |
Ja het is idd zo dat ik (onbewust) moeite heb met de handeling opzich. Had ik nog niet zo over nagedacht. Dank je wel.
Maar misschien voel ik ook wel een druk idd. Dus misschien moet ik nog maar even wachten en daarna gewoon op mijn tanden bijten en me eroverheen zetten. Mijn vriend is heel lief en hij wacht ook zeker wel op me, maar toch vind ik het vervelend voor hem. Misschien zet ik er zelf daarom wel een beetje druk op. Zal ik eens mee ophouden.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
ja heb ik gedaan ja...
Maar hij kan het zich niet voorstellen volgens mij. Hij wist niet wat ik ermee moest doen en vroeg of ik het er niet met mijn moeder over kon hebben of zo, maar ja die wil ik het niet vertellen dus... En juist omdat hij zo lief is en zegt dat hij gewoon voor mij wacht voel ik me een beetje stom misschien. Soms heb ik gewoon het gevoel dat hij wel iemand beters kan krijgen, die niet zo'n probleem heeft. EEn beetje onzekerheid misschien ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Oh en.. misschien is dit te persoonlijk hoor, maar waarom wil je het per sé stil houden voor je moeder? |
![]() |
|
hoelang wou je het volhouden om nix met je vriendje te doen?
ik bedoel... je zit blijkbaar ergens mee... als jij zegt hoelang je het vol wilt houden dan kan ik vervolgens vragen wat er dan anders is geworden in de tijd tussen het nog niet "weer" willen doen met je vriendje en het wel willen. en dan weet je gelijk wat het is. en dat is wel handig, aangezien je alleen aan iets kunt werken als je weet wat het probleem is. Laatst gewijzigd op 23-02-2004 om 13:18. |
![]() |
|
Dit is helaas niet iets wat vanzelf overgaat als je maar lang genoeg wacht. Wil je dat dit je hele leven gaat voortduren? Want dit mag je je vriend ook niet aandoen. Hij houdt van je en wil met je vrijen, maar jij krijgt er een naar gevoel bij als hij wat meer doet. Leuk voor hem!
Je moet echt hulp gaan zoeken. En er met je moeder over praten lijkt mij zelfs stap 1. als je het er met haar al niet over kunt hebben...je bloedeigen moedertje. Tenzij het je bloedeigen vadertje is geweest, dan kan ik me voorstellen dat je haar dat wilt besparen. Therapie moet. Alleen, en samen met je vriend, die moet erbij betrokken worden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Nou het is gelukkig niet mijn vader, maar wel familie en als ik het dan tegen mij moeder zou vertellen zou ze dat ook weer aan mijn vader vertellen en die wil er dan een zaak van gaan maken of zo. Daar heb ik helemaal geen zin, helemaal omdat die moeder van die jongen het ook al niet makkelijk heeft en hier natuurlijk nog niks vanaf weet. Hij heeft ook al heel lang een vriendin nou. Bovendien is mijn moeder erg broos en gevoelig. Ze zou zich zoiets erg aantrekken, omdat ze die jongen op me heeft laten passen. Ja ik denk dat ik dat ook uiteindelijk ga doen Dank jullie wel voor jullie reacties WEet iemand misschien nog een site waar meer van dit soort mensen komen?
|
Ik weet geen sites, maar ik vind het wel heel goed van je dat je de eerste stap al gezet hebt. Vaak is toegeven dat je een probleem hebt moeilijker dan het oplossen van het probleem zelf.
Verder valt het bij jou nog mee, geloof ik: jullie kunnen wel tot honk drie zonder dat jij je naar gaat voelen. Er zijn er genoeg die niet verder willen dan knuffelen, en bij de eerste tekenen van sexuele opwinding bij hun partner helemaal in de stress schieten. Meisjes die absoluut niet willen dat hun vriend aan hun borsten, billen of buik zit, laat staan tussen hun benen komt. Ook die komen er met therapie en een lieve partner vaak weer uit, dus met jou zal het ook echt wel gaan lukken. Veel succes ermee. En toch maar zeggen he, aan je moeder. Desnoods noem je geen namen. |
![]() |
|
![]() |
ja het probleem daarmee is eigenlijk ook dat ik niet de enige ben die hierbij betrokken is. Mijn zus namelijk ook. Ik weet niet wat zij ervan vindt. Zal ik haar eens vragen. Ik denk namelijk dat zij ook liever neit heeft dat onze moeder ervan weet.
En eigenlijk weet ik ook zeker dat mijn vader er dan een probleem van gaat maken en dat wil ik niet. Wat moet ik daar nou mee doen?
|
je moet niet denken dat het jóúw schuld is dat je vader er een probleem van gaat maken. dat is de schuld van degene die jou en je zus dat soort dingen aandoet.
en verder, ik denk dat je vader het (waarschijnlijk) wel begrijpt als je vraagt of hij er niet zon groot probleem van wil maken. iig, veel sterkte, ik hoop voor je dat t goedkomt. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Ja misschien wel, maar ik kijk daar heel anders tegen aan. Ik vind het niet goed wat hij gedaan heeft, maar ik vind het ook moeilijk om hem te straffen daarvoor, omdat ik het me aan de ene kant wel kan voorstellen. Klinkt misschien heel stom, maar ik zie het als een eenmalige fout die hij in zijn jeugd (puberteit zo ongeveer) heeft gemaakt en die hij nu vast wel inziet. Het was ook niet zo dat ik nou echt tegenstribbelde, waar ik me nu erg voor schaam. MIsschien had hij daardoor niet door dat dat niet kon. Hij had vast niet door dat ik daar nog veel te jong voor was en dat ik niet wist wat er met me gebeurde. Ik weet niet, maar ik vind het moeilijk om hem daar nou echt de schuld van te geven. Ik weet niet of jullie het je kunnen voorstellen. Ik heb er namelijk wel over nagedacht, maar ik acht de kans heel klein dat hij het ooit nog eens zou doen.
Misschien kunnen jullie me er meer van overtuigen dat dat het beste is wat ik kan doen, want ik ben nu vast heel subjectief. En waarschijnlijk is dat toch de beste optie. Maar ik had trouwens ook iets gehoord van dat het na zoveel jaar niet meer kan. WEten jullie daar iets vanaf? Na je 12e heb je nog maar 4 jaar of na zoveel jaar dat het gebeurt is moet je het aankaarten en daarna gaat het niet meer of zoiets...
|
Verwijderd
|
Verjaringstermijn bedoel je? Ik weet niet precies hoelang dat is voor misbruik, maar ik denk dat je dat wel kan uitzoeken. Ik neem aan dat dat vast wel ergens op internet staat
![]() Succes ![]() |
![]() |
|
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je hem niet geheel als schuldig kan beschouwen. Het is volgens mij heel logisch dat je niet tegenstribbelde omdat je gewoon nog te jong was om te beseffen wat er gebeurde. Ik denk dat wanneer die jongen ermee geconfronteerd wordt (en hopelijk zijn schuld inziet) het voor jou makkelijker wordt je eroverheen te zetten. Dat is dan een eerste stap in een soort 'verwerkingsproces'.. Ik denk namelijk dat je een groot gedeelte van die ervaring nog lang niet verwerkt hebt en dat dat ook de oorzaak is van de problemen die je nu in je eigen relatie tegenkomt. Misschien heeft hij er nu ook wel verschrikkelijk veel spijt van en had hij dat eerder niet, ik zou proberen daar eerst achter te komen.
Heel veel sterkte meid ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Hier een heel begrijpelijke tekst over seks en de wet (leeftijd en misbruik included). Mijn mening: niet meteen beginnen aan sex om er overheen te komen. Al is het wél waar dat er altijd een kleine angst blijft waar je jezelf toch overheen moet zetten. Bij mij heeft het geholpen om stapje voor stapje verder te gaan. In mijn tempo! Jouw vriend is heel geduldig en lief! Hij wil op je wachten tot jij er klaar voor bent. Ga je dan niet schuldig voelen! Als hij dat niet wilde was hij allang weg. En als hij wel op je wilt wachten dan heb je nog zat tijd in de toekomst! Toch denk ik dat professioneel praten met een hulpverlener (RIAGG) wel degelijk effect heeft. Dan kun je zelf ook alles op een rijtje zetten en het eventueel relativeren ![]() Sterkte meid ![]()
||
![]() |
Citaat:
Mijn vriendin gaat er ook heen en die er er heel positief over. Mocht je daarna nogsteeds problemen hebben en je verzekering op orde hebben kun je alsnog ergens anders hulp zoeken. Maar nu hoef je in ieder geval daar niet op te wachten. Sterkte verder.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Jij ongesteld, hij "in the mood" bierkoning | 14 | 06-06-2011 20:21 | |
Seksualiteit |
ik verlang. daphne29 | 48 | 19-11-2010 10:25 | |
Seksualiteit |
Trauma's invloed op het hebben van sex? Ludmilla | 25 | 05-10-2005 20:21 | |
Seksualiteit |