Citaat:
Dobermann schreef op 22-02-2004 @ 12:32:
Echter ook de PCI-bus. Sommige moederborden bieden de mogelijkheid tot het aanpassen van de PCI-divider; normaal gesproken zal deze bij jou op 3 staan. 100/3=33.3MHz. Wanneer je naar 133MHz FSB gaat, kom je uit op 133/3=44.3MHz; niet ieder PCI-device zal dat even prettig vinden.
|
Hm, misschien moet ik gaan overklokken. Ik heb niet echt de beschikking over een moederbord met 64 bits sloten. Ik had natuurlijk voor een Tyan kunnen gaan met twee AMD MP's, maar ik heb al gekozen voor een Athlon64 met een Asus K8V (zoals bijna iedereen die een Athlon64 koopt). Helaas heeft die K8V geen 64-bits PCI sloten dus.
Mijn scsi controller is namelijk een 64 bit controller die op 66 Mhz loopt, natuurlijk is hij ook backwards compatible.
Als ik het voor elkaar krijg om de PCI bus iets sneller te laten lopen, zou dat nog wat helpen in bandbreedte? Of kan ik het vergeten omdat er ook nog een 3com netwerk controller en geluidskaart onboard zitten, die waarschijnlijk ook via de PCI bus lopen?
Goed, het is dan wel geen U320 controller, slechts een U160, maar toch nog steeds leuk (U320 met Raid 5 die het ook nog in een 32 bit slot doet is lastig te vinden en heel duur).