Je hebt het leuk uitgewerkt qua vorm en de beschrijving, vernieuwend omschreven, maar het komt mij te zakelijk over. Het einde zou veel pakkender kunnen.
het is dan ook een gedicht over iets rationeels en algemeen maatschappelijks ipv pure emotie. Het hoeft eigelijk niet te pakken, het moet mensen ertoe aanzetten te tekst te lezen en ter herlezen en de zuivere betekenis er rationeel en ev. emotioneel eruit te halen.
wat betreft die 'streepjes' , die staan er met een zekere betekenis, die ook weer rationeel te vinden is
Sterk, heel sterk gedicht. Goede vorm, met al die witregels, komt hierdoor inderdaad misschien beetje zakelijk over maar ik kan dat wel waarderen, is weer eens wat anders. Achterliggende gedachte komt in ieder geval goed naar voren! Vind t echt origineel, vooral t begin is erg pakkend.
Waarom zet je verdriet tussen haakjes en met een hoofdletter? Ik zou of t een of t ander doen, dit is voor mijn gevoel te.
Daarbinnen is het veel eerlijker
en het speelvlak is er onmetelijk
Ook bij dit stukje haperde ik een beetje met lezen, meerdere keren. Je kunt bijvoorbeeld ook een komma achter eerlijker zetten dan dan 'en' weglaten. Dit leest fijner voor mijn gevoel.
Dit zijn een beetje flauwe kritieken, maar naar mijn idee is het belangrijk dat een gedicht als dit lekker leest omdat je anders de aandacht van de lezer misschien kunt kwijtraken.
clantestino schreef op 28-02-2004 @ 13:16: Sterk, heel sterk gedicht. Goede vorm, met al die witregels, komt hierdoor inderdaad misschien beetje zakelijk over maar ik kan dat wel waarderen, is weer eens wat anders. Achterliggende gedachte komt in ieder geval goed naar voren! Vind t echt origineel, vooral t begin is erg pakkend.
Waarom zet je verdriet tussen haakjes en met een hoofdletter? Ik zou of t een of t ander doen, dit is voor mijn gevoel te.
Ook bij dit stukje haperde ik een beetje met lezen, meerdere keren. Je kunt bijvoorbeeld ook een komma achter eerlijker zetten dan dan 'en' weglaten. Dit leest fijner voor mijn gevoel.
Dit zijn een beetje flauwe kritieken, maar naar mijn idee is het belangrijk dat een gedicht als dit lekker leest omdat je anders de aandacht van de lezer misschien kunt kwijtraken.
bedankt voor de zinvolle kritiek. Een beetje doordacht tenminste. 'Verdriet' heeft hier de betekenis van een spel en dus
clantestino schreef op 28-02-2004 @ 13:16: Sterk, heel sterk gedicht. Goede vorm, met al die witregels, komt hierdoor inderdaad misschien beetje zakelijk over maar ik kan dat wel waarderen, is weer eens wat anders. Achterliggende gedachte komt in ieder geval goed naar voren! Vind t echt origineel, vooral t begin is erg pakkend.
bedankt voor de zinvolle kritiek. Een beetje doordacht tenminste. 'Verdriet' heeft hier de betekenis van een spel en dus als een eigennaam. Die komma die je opmerkte zou kuennen, ware het niet dat je moet weten dat het een soort dialoog is, waarin het dus in zekere zin spreektaal is, en dan is de 'en' logischer...