Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 10:45
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
jaja ik wil er echt aan, dus ik expirimenteer ook met minioefenraketjes nu. net heb ik er een ingebracht. dat ging redelijk goed, maar het lijkt wel alsof de tampon een beetje dwars gaat glijden. ik duwde hem er best ver in, ik kon bijna niet meer verder met mn wijsvinger, en zogauw ik mn vinger eruit haalde, leek het wel alsof de tampon weer mee naar beneden gleed. toen ging ik even lopen om te voelen of ie goed zat, voelde ik vrijwel niets. ik voelde wel wat speling. nu zit ik op mn stoel en voel toch wel dat er een tampon in me zit.

mijn vraag is dus eigenlijk, is dit normaal, of moet ik hem er nog verder induwen?
Oud 25-02-2004, 10:49
Quiana
Quiana is offline
Als je 'm voelt zit hij meestal niet goed... Maar kan het misschien
ook een kwestie van wennen zijn?
Oud 25-02-2004, 10:52
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Quiana schreef op 25-02-2004 @ 11:49:
Als je 'm voelt zit hij meestal niet goed... Maar kan het misschien
ook een kwestie van wennen zijn?
mja daar zal het denk ik ook wel aan liggen. je moet gewoon even ervaring opdoen met zoiets.
Oud 25-02-2004, 10:53
Verwijderd
In het begin voelde ik hem ook een beetje in me 'drukken' zeg maar, geen pijn ofzo, maar ik voelde hem. Ik ben niet veel later een maatje groter gaan proberen, en daar had ik geen last van. Misschien dat de tampon dus gewoon te klein is? Probeer eens een maatje groter dus
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:43
Verwijderd
Hulde aan de inbrenghuls!!

(Nee serieus, dan zit hij automatisch op de goede plaats, en het is 'n stuk hygiënischer!)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:59
Verwijderd
zoals andijvie als zegt, best mogelijk dat hij gewoon te klein is
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
saffie schreef op 25-02-2004 @ 13:43:
en het is 'n stuk hygiënischer!
Als je hem met je vinger inbrengt en je handen daarna niet wast, is een inbrenghuls inderdaad hygiënischer. Als je je handen wél gewoon van te voren en erna wast, is het net zo hygiënisch.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 25-02-2004 @ 11:45:
maar het lijkt wel alsof de tampon een beetje dwars gaat glijden.
Ja dat heb ik ook met die kleine tampons. Nou ja, als ik 'm er eenmaal goed in heb blijft ie ook wel goed zitten.. maar wanneer ik 'm in ga doen gaat het soms fout. Dan glijdt ie ook een beetje dwars, dat het net lijkt alsof ie horizontaal ipv verticaal zit..
Komt omdat ze zo klein zijn..

Maar ik kan me voorstellen dat zo'n kleine tampon aardig kan verplaatsen als je behoorlijk ongesteld bent. Probeer anders een normale tampon, dat lukt vast ook wel en die is niet zo "mini-raket-achtig"
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:26
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 25-02-2004 @ 16:08:
Dan glijdt ie ook een beetje dwars, dat het net lijkt alsof ie horizontaal ipv verticaal zit..
precies ja.
ja maar het ligt denk ik gewoon aan het formaat. k zal nog wel eens 'normaal' pakken. kijken hoe dat gaat.

btw iedereen bedankt voor de reacties
Oud 25-02-2004, 20:18
Roos
Roos is offline
Misschien voel je het alleen maar, omdat je er steeds aan denkt?
Nou ja hoe meer je oefent, hoe beter het gaat
Oud 26-02-2004, 06:03
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Oud 29-02-2004, 04:09
mill's mess
mill's mess is offline
hmm, jaja..
ik vind die tampons maar doodsbenauwd, val er bijna van flauw..
alles gaat duizelen, hitte, zweten, benen worden zwak en boem!
Heb het nu meerdere keren geprobeerd, ik weet niet wat het is.

Iemand hier ook ervaring mee?

Gebruik nu altijd maandverband, maar zou liever de voorkeur geven aan tampons...

die bijsluiter zegt wel iets over flauwvallen, maar ik kan eigenlijk niet geloven dat ik die ziekte heb, heb verder nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 09:14
marlies
marlies is offline
Citaat:
mill's mess schreef op 29-02-2004 @ 05:09:
hmm, jaja..
ik vind die tampons maar doodsbenauwd, val er bijna van flauw..
alles gaat duizelen, hitte, zweten, benen worden zwak en boem!
Heb het nu meerdere keren geprobeerd, ik weet niet wat het is.

Iemand hier ook ervaring mee?

Gebruik nu altijd maandverband, maar zou liever de voorkeur geven aan tampons...

die bijsluiter zegt wel iets over flauwvallen, maar ik kan eigenlijk niet geloven dat ik die ziekte heb, heb verder nergens last van.
volgens mij ben je er echt 'bang' voor. Het lijkt mij niet dat je de tamponziekte hebt, als je ze haast nooit gebruikt. Ik neem aan dat wanneer je ze gebruikt ze er eerder uithaald, dan dat je ze te lang laat zitten.
Oud 29-02-2004, 11:18
Gatara
Gatara is offline
kutdingen

( hehe, leuke woordspeling )

Snap niet dat mensen die dingen plezierig vinden. Gebruik ze alleen wanneer ik zou gaan zwemmen (en dan ook alleen maar op t einde van mijn periode).
Oud 01-03-2004, 01:48
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 04:13
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
marlies schreef op 29-02-2004 @ 10:14:
volgens mij ben je er echt 'bang' voor. Het lijkt mij niet dat je de tamponziekte hebt, als je ze haast nooit gebruikt. Ik neem aan dat wanneer je ze gebruikt ze er eerder uithaald, dan dat je ze te lang laat zitten.
Ik gebruik ze zo goed als niet, aangezien ik helemaal tureluur word zodra ik dat ding er ook maar 3 secs in heb, dus ja hoogstwaarschijnlijk haal ik ze er te vroeg uit
Maar jij denkt dat ik mijn 'angst' moet overwinnen? Gewoon laten zitten en maar hopen dat ik niet knock out ga?
Ik ben verder ook geen maagd meer, dus snap niet echt waar ik bang voor ben, er is iets waardoor ik me heel benauwd voel, maar wat??
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
mill's mess schreef op 01-03-2004 @ 05:13:
Ik gebruik ze zo goed als niet, aangezien ik helemaal tureluur word zodra ik dat ding er ook maar 3 secs in heb, dus ja hoogstwaarschijnlijk haal ik ze er te vroeg uit
Maar jij denkt dat ik mijn 'angst' moet overwinnen? Gewoon laten zitten en maar hopen dat ik niet knock out ga?
Ik ben verder ook geen maagd meer, dus snap niet echt waar ik bang voor ben, er is iets waardoor ik me heel benauwd voel, maar wat??
Je bent gewoon heel bang voor het idee dat het mis kan gaan, lijkt me. Mja, zorg dat dat niet meer nodig is; draag er zo af en toe eens eentje voor een tijdje. Als je eens tijd hebt kan je er rustig aan wennen, breng er dus een in en ga eens een film kijken thuis ofzo, lekker in je eigen fijne omgeving. Als je je duizelig voelt worden, pak je een glas water ofzo. Hou jezelf lekker rustig bezig (dus een filmpje kijken of een leuk boek lezen).
Dat TSS (die ziekte die je kan krijgen wanneer je tampons gebruikt) krijg je alleen wanneer je een tampon niet vaak genoeg verwisselt. Een gemiddelde tampon kan je gerust 4 uur laten zitten, lees daarvoor maar eens de bijsluiter. Sommige kunnen zelfs 8 uur blijven zitten zonder dat ze gevaarlijk zijn. En ook betekent het niet dat wanneer je een tampon vergeet te verwisselen, en hij er dus langer dan 8 uur in zit, je meteen TSS krijgt. Wees dus maar niet bang

(Als je het echt wil, lukt het ook echt wel. Als je de noodzaak er niet zo van inziet (omdat je maandverband prettig genoeg vindt) hoef je het natuurlijk niet te doen.)

(Oh en, een vol gezogen tampon gaat er makkelijker uit dan een hele droge tampon, als je hem dus wat langer laat zitten, is het verwijderen ook makkelijker en minder onaangenaam.)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 07:14
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-03-2004 @ 17:55:
Je bent gewoon heel bang voor het idee dat het mis kan gaan, lijkt me. Mja, zorg dat dat niet meer nodig is; draag er zo af en toe eens eentje voor een tijdje. Als je eens tijd hebt kan je er rustig aan wennen, breng er dus een in en ga eens een film kijken thuis ofzo, lekker in je eigen fijne omgeving. Als je je duizelig voelt worden, pak je een glas water ofzo. Hou jezelf lekker rustig bezig (dus een filmpje kijken of een leuk boek lezen).
Ok, thanks voor de info, zal het nog is gaan proberen zodra ik weer terug in nl ben (die bijsluiters in het engels vallen niet te vertalen ).
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
mill's mess schreef op 02-03-2004 @ 08:14:
Ok, thanks voor de info, zal het nog is gaan proberen zodra ik weer terug in nl ben (die bijsluiters in het engels vallen niet te vertalen ).
Lees hier anders eens wat, er staat ook een gebruiksaanwijzing op.

Website OB
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten