Advertentie | |
|
![]() |
|
Precies wat zazzie zegt, gewoon tcp port 21 forwarden.
Ennuh bulletproof ftp server doet wonderen. |
![]() |
||
Citaat:
DHCP is zó makkelijk, als ik een PC moet repareren en ik moet wat drivers van het internet hebben, dan is het een kwestie van aankoppelen aan ons LAN en gelijk DNS/IP etc wordt ingesteld. Geen geklooi met handmatige instellingen! En als je de lease-time van een IP gewoon op 34463 minuten zet (maximum van Linksys) heb je in ieder geval 24 dagen lang hetzelfde IP-adres. |
![]() |
|
Precies zoals ik al zei. Een computer moet gewoon altijd éénzelfde IP hebben. En niet elke 24 uur een ander IP adres. Dat gaat ook niet lekker voor port forwards, en hoe doe ik dat met b.v. PuTTY waar je IP in zet? En hoe doe ik dat met mijn fileserver? Dat gaat ook allemaal via IP, want ik gebruik daar geen NetBIOS voor.
Dynamisch IP zuigt. Als je DHCP zo kunt instellen dat een bepaald MAC adres altijd het opgegeven IP adres krijgt, dan is DHCP idd wel makkelijk. Maar als je DHCP server om wat voor reden uitvalt heb je dus helemaal geen netwerk meer. Of als de DHCP server compromised is, kan een attacker leuke dingen doen door een computer in de plaats zetten van een andere. Dus ook een veiligheidsrisico. En zo zijn er nog wel meer praktische problemen van DHCP.
|
![]() |
nou, ik heb dus ff een stukkie uit de handleiding geplukt...
gaat over virtuele servers ga naar ftp://81.70.37.126 login in met de naam: w00t lees dat document maar eens door
|
ey rosf ik heb gister en netgeprobeerd op je ftp te komen maar is niet gelukt. In je laatste post staat dat daar iets over virtual servers staat maar ik weet wel hoe ik virtual servers moet instellen en dat heb ik ook gedaan dus dat lost mijn probleem waarschijnlijk niet op.
||
![]() |
Citaat:
|
Op de een of andere manier hoef ik bij mijn router (een sweex) geen poorten open te zetten. Bij virual server staat nu niets. FTP doet het, een webserver ook.
Het enige dat ik heb gedaan is 'FTP server' (bij Misc Configuration) uitgezet (anders open je het geheugen van de router, erg vreemd ![]() Op deze manier werkt het ook bij mij.. al snap ik nog steeds niet hoe ![]() p.s: Zelf inloggen op je ftp-server lukt niet via internet hè, houd daar rekening mee ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |