Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 19:03
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Hallo,

ik zit op het internet via een router. Hoe kan ik dan een eigen FTP server maken zodat mensen muziek/games van mijn pc kunnen downloadeN? Want nu kunnen ze geen verbinding maken met mijn server terwijl ik het zelf wel kan via andere pc's in het netwerk. Hoe los ik dit op?
En wie weet een goed programma om je eigen FTP server te maken?
Oud 06-02-2004, 19:32
zazzie
zazzie is offline
op je router port 21 (of een andere poort, maar 21 is standaard) tcp en udp forwarden naar jou pc. daar dan een ftp server op instaleren (bijv serv-u) en het zou moeten werken.
Oud 06-02-2004, 20:05
freyk
freyk is offline
Precies wat zazzie zegt, gewoon tcp port 21 forwarden.
Ennuh bulletproof ftp server doet wonderen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:07
dystopia
dystopia is offline
Of 21 open zetten (+evt forwarden) en active mode gebruiken.
Of 21 open zetten (+evt forwarden) met een portrange die je instelt (+evt forwarden) en passive mode gebruiken.

En hoe dat moet in je router, daar komt als het goed is een manuel bij... anders moet je ff merk enzo noemen.
Oud 06-02-2004, 21:09
Martin
Martin is offline
ZOals hierboven genoemd, inderdaad poort 21.

Het is mij trouwens opgevallen dat je tegen de router moet zeggen dat die poort naar bijv. *.*.*.1 niet worden geforward. Waarom kan je niet instellen dat deze naar een bepaalde PC moet worden gestuurd aangezien de meeste mensen thuis gebruik maken van DHCP?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 08:20
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Ik heb port 21 (en nog 2 andere) die bij het programma horen wat ik gebruik al geforward en toch doet hij het niet. Sorry dat was ik vergeten te vermelden. Nog iemand met een oplossing?
Oud 07-02-2004, 09:36
boehoe
boehoe is offline
owkee...dit is wat ik thuis heb:

-Bullitproof ftp server

-router; bij de router heb ik port 21 in virtuele server moeten neerzetten. (Ik heb een sweex router)

Windows Xp: als je de firewall van windows xp aan hebt staan, moet je kijken onder: eigenschappen voor lanverbinding-->geavanceerd-->instelligen.

hieronder staan de services die wel toegang mogen hebben, terwijl de firewall aanstaat.

-vink hiervan ftp server aan

-voeg nog een extra services aan toe, noem die voor het gemak maar ftp. vul onder deze service je pc naam of ipnummer in, en vul onder de poorten, poort 20 in, deze is ook nodig, althans bij mij wel.

Als je dit hebt gedaan zou het moeten werken( althans bij mij)

Het zou voortaan ook wel handig zijn om neer te zetten wat je besturingssysteem is, en wat voor specs je pc heeft (indien nodig)
Oud 07-02-2004, 10:26
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
oke ik ga het zometeen proberen (port 20 had ik niet open dus die zal ik nu open gaan zetten). Ik gebruik inderdaad win XP dus ik zal ook meteen even bij de windows firewall kijken hoe de instellingen daar staan. Ik laat zometeen weten of het werkt.
Oud 07-02-2004, 10:38
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
oja vergeten...we hebben een sitecom router als dat ook nog van belang mocht zijn.
Oud 07-02-2004, 11:15
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
ik heb precies gedaan wat rosf zei maar geen resultaat. Ik gebruik bulletproof ftp server 2.15. Het gekke is ook dat er in het log scherm staat. Server online IP(s): 192.168.0.2 en dat is dus mijn netwerk ip. Ik heb in Bullet Proof bij Setup->Main->Multi IP settings mijn eigen IP ingesteld: ***.***.***.** Maar dit had geen resultaat. Wie weet wat ik fout doe?
Oud 07-02-2004, 11:31
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
je moet niet 'je eigen ip' instellen. je bedoelt hiermee je internet ip denk ik?
je netwerk pc weet niet eens van dat ip adres af. (bij wijze van spreke )

en edit de volgende keer je post ipv drie keer op rij te posten
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 15:30
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
oke maar wat doe ik dan wel verkeerd?? waar kan het aan liggen dat hij nix doet?
Oud 08-02-2004, 15:21
boehoe
boehoe is offline
welke type sitecom router heb je? als ik dat weet, download ik de goeie handleiding even...en zal ff kijke wat ik kan doen
Oud 08-02-2004, 15:40
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Martin schreef op 06-02-2004 @ 22:09:
Het is mij trouwens opgevallen dat je tegen de router moet zeggen dat die poort naar bijv. *.*.*.1 niet worden geforward. Waarom kan je niet instellen dat deze naar een bepaalde PC moet worden gestuurd aangezien de meeste mensen thuis gebruik maken van DHCP?
DHCP zuigt, PC1 moet gewoon 10.0.0.1 krijgen en PC2 10.0.0.2 en niet één of ander willekeurig adres.

@topicstarter, zoek eens naar portforward op S&M. Genoeg topics hierover.
Oud 08-02-2004, 15:52
Martin
Martin is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-02-2004 @ 16:40:
DHCP zuigt, PC1 moet gewoon 10.0.0.1 krijgen en PC2 10.0.0.2 en niet één of ander willekeurig adres.
Geef dan eens wat redenen waarom DHCP zuigt? (Desnoods via PM).

DHCP is zó makkelijk, als ik een PC moet repareren en ik moet wat drivers van het internet hebben, dan is het een kwestie van aankoppelen aan ons LAN en gelijk DNS/IP etc wordt ingesteld. Geen geklooi met handmatige instellingen!

En als je de lease-time van een IP gewoon op 34463 minuten zet (maximum van Linksys) heb je in ieder geval 24 dagen lang hetzelfde IP-adres.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Precies zoals ik al zei. Een computer moet gewoon altijd éénzelfde IP hebben. En niet elke 24 uur een ander IP adres. Dat gaat ook niet lekker voor port forwards, en hoe doe ik dat met b.v. PuTTY waar je IP in zet? En hoe doe ik dat met mijn fileserver? Dat gaat ook allemaal via IP, want ik gebruik daar geen NetBIOS voor.

Dynamisch IP zuigt. Als je DHCP zo kunt instellen dat een bepaald MAC adres altijd het opgegeven IP adres krijgt, dan is DHCP idd wel makkelijk. Maar als je DHCP server om wat voor reden uitvalt heb je dus helemaal geen netwerk meer. Of als de DHCP server compromised is, kan een attacker leuke dingen doen door een computer in de plaats zetten van een andere. Dus ook een veiligheidsrisico.

En zo zijn er nog wel meer praktische problemen van DHCP.
Oud 08-02-2004, 17:54
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
we hebben deze router:
Sitecom DC-202 Broadband xDSL/Cable Router
Oud 08-02-2004, 18:19
boehoe
boehoe is offline
nou, ik heb dus ff een stukkie uit de handleiding geplukt...

gaat over virtuele servers

ga naar ftp://81.70.37.126

login in met de naam: w00t

lees dat document maar eens door
Oud 09-02-2004, 15:08
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
ey rosf ik heb gister en netgeprobeerd op je ftp te komen maar is niet gelukt. In je laatste post staat dat daar iets over virtual servers staat maar ik weet wel hoe ik virtual servers moet instellen en dat heb ik ook gedaan dus dat lost mijn probleem waarschijnlijk niet op.
Oud 09-02-2004, 15:10
boehoe
boehoe is offline
probeer het nu nog maar eens
Oud 09-02-2004, 16:41
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
ja nu doet je ftp het maar helaas heb ik niet veel aan die informatie want ik doe precies wat daar in staat
Oud 11-02-2004, 14:53
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
nog mensen met een oplossing?
Oud 16-02-2004, 18:08
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Echt niemand?
Oud 16-02-2004, 20:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Martin schreef op 06-02-2004 @ 22:09:
ZOals hierboven genoemd, inderdaad poort 21.

Omdat dit gehannes vreselijk irritant is. Waarom geef je de computer die na de modem komt niet gewoon het externe IP address: de SIP spoof. Hoef je niks te forwarden alles is in te stellen vanaf de computer na het modem, het is logischer, het is 24/7. Ipv een computer kun je ook een "hardware router" nemen (hoewel zo'n ding op.. jawel.. software draait).
Oud 01-03-2004, 20:20
Berretje
Berretje is offline
- Virtual server op je router aanzette
- DMZ aanzetten?
Oud 02-03-2004, 03:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Excl dat laatste ja.
Oud 02-03-2004, 10:30
Flshman
Flshman is offline
Op de een of andere manier hoef ik bij mijn router (een sweex) geen poorten open te zetten. Bij virual server staat nu niets. FTP doet het, een webserver ook.

Het enige dat ik heb gedaan is 'FTP server' (bij Misc Configuration) uitgezet (anders open je het geheugen van de router, erg vreemd ).

Op deze manier werkt het ook bij mij.. al snap ik nog steeds niet hoe

p.s: Zelf inloggen op je ftp-server lukt niet via internet hè, houd daar rekening mee
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Flashman schreef op 02-03-2004 @ 11:30:
Op de een of andere manier hoef ik bij mijn router (een sweex) geen poorten open te zetten. Bij virual server staat nu niets. FTP doet het, een webserver ook.

Het enige dat ik heb gedaan is 'FTP server' (bij Misc Configuration) uitgezet (anders open je het geheugen van de router, erg vreemd ).

Op deze manier werkt het ook bij mij.. al snap ik nog steeds niet hoe

p.s: Zelf inloggen op je ftp-server lukt niet via internet hè, houd daar rekening mee
Komt denk ik doordat je router zelf eerst alles gebruikt, en als je dat uitzet dat hij gewoon de eerste PC neemt en alles doorstuurt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten