Advertentie | |
|
![]() |
|
de meeste garage rock die ik luister hebben verrotte producties. 4 sporenrecorder opnames. Piepende gitaren, een hoop kabaal. Heerlijk gewoon.
Voor hele verrotte producties check: Guitar Wolf Teengenerate The Oblivians
|
My Morning Jacket - The Tennessee Fire
Een van hun mooie albums, je kunt gewoon horen dat het in een kleine ruimte is opgenomen, wat erg goed bij de muziek past. Hun latere albums, vooral na 'At Dawn', zijn veel "beter" geproduceerd en de zanger heeft leren zingen. Dat haalt helaas alle charme weg: hun laatste cd zuigt, hun concert in de Melkweg (ik ging naar Why?, maar MMJ trad daarna op dus die heb ik ook gezien) zoog ook. :/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik vind het juist cool dat die zanger zo metal doet, en dan die engelenstem opzet. hm, maar ik ken My tennessee fire niet. Even checken |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maarre wat dacht je van THE MUMMIES dan? ![]()
||
Citaat:
|
Dig Your Own Hole van de Chemical Brothers is ook niet kristalhelder.
Dat hebben ze expres gedaan geloof ik, het klinkt iets rauwer, iets puurder, bijna 12'' achtig misschien wel, maar het komt de sfeer zeker ten goede. Ze hebben het gewoon iets vaker gecompressed dan normaal. Zouden artiesten vaker moeten doen, het klinkt (vooral voor electronische muziek zoals bijv. de Chem's, Underworld enzo) veel natuurlijker op 1 of andere manier. ![]()
||
Citaat:
de oude grandaddy is inderdaad een voorbeeld van mooi lofi, the thermals ook wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() In een interview zei jim dat hij expres dat jengelige gitaargeluid had gemaakt. En ze klonken ook nog heel histerisch. Ik weet niet of het nou een verrotte productie was(maar het klinkt wel slecht vergeleken met hun latere albums). Dit album is qua productie wel beter dan hun eerste EPs. |
![]() |
||
Citaat:
ik vind die vaya productie nog wel ok trouwens (cool samba-bal stukje in het begin). verder, ben ik het eens met staybeautiful, het is ten eerste de muziek, en daarnaast welke sfeer er het beste bij past. als je dat al in gedachten hebt kun je dat met de productie rond maken, en het album een eigen 'identiteit' geven.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Idd. maar de productie hoort ook wel weer bij de groezeligheid van de nummers. De strokes, die vind ik zo plat geproduceerd, dat het weer lekker klinkt.....
||
Citaat:
en dat album van the strokes is inderdaad gaaf
||
Citaat:
En toch vind ik er bijzonder weinig aan. rare hoe kan dat. maar wie is die bassist waar je het over had?
|
![]() |
|
|