Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 20:08
coopergirl
coopergirl is offline
Ik vraag me af of het eventueel mogelijk is een spellingcheck te verwerken in het forum? Misschien is dit een suggestie afkomstig van iemand met een hoog n00b-gehalte (...)

In de geplaatste berichten op de verschillende fora, gaan nogal wat fouten gepaard. (Niet dat ik hiermee insinueer dat het een vereiste zou moeten zijn dat elke scholier de Nederlandse taal perfect beheerst (ikzelf ben ook bij lange na geen neerlandicus ).. Bovendien zijn er nog ook mensen die hinder van dyslectie ondervinden..)

Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 20:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2004, 20:32
Nonaj
Nonaj is offline
Ik geloof dat deze discussie al eerder geweest is. Bovendien zou ik als ik jou was je eigen post ook maar eens nakijken, want je hebt een woord weg gelaten
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:29
Ieke
Ieke is offline
Hier zijn al heel veel discussie's over geweest en het andwoord is eigenlijk gewoon nee.
Spellingscontroles zijn niet feilloos, het is geloof ik ook vrij lastig om in te voeren en het zal door de meeste mensen toch niet worden gebruikt (lees veel zullen er te lui voor zijn). Als je echt een spellingscheck wil doen gewoon je tekst in word schrijven en dan even copy/pasten.
Oud 02-03-2004, 21:49
Verwijderd
En daarmee en passant eventjes de beheersing van de Nederlandse taal door de jeugd nog veel slechter laten worden dan zij al is? Ik dacht het niet. Laat mensen maar lekker doodgeflamed worden door regulars die wel normaal kunnen spellen, dat bereidt ze misschien een beetje voor op het echte leven. Je kunt beter op s.com geflamed worden vanwege je taal dan door je toekomstige werkgever bij een sollicitatiegesprek.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:57
Nonaj
Nonaj is offline
Ik kan overigens iedereen wel op zijn of haar spellingsfouten gaan wijzen, maar daar ben ik al lang geleden mee opgehouden, want dat wordt je lang niet altijd in dank afgenomen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 09:38
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik weet ook niet, of dat wel erg belangrijk op dit forum is. Dat iedereen foutloos schrijft. Het is gewoon om lol te hebben en te relaxten en dan heb je niet altijd zin om je fouten eruit te zoeken. Kvind het om eerlijk te zijn ook een beetje raar als je je er aan stoort.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 10:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-03-2004 @ 22:29:
Hier zijn al heel veel discussie's over geweest en het andwoord is eigenlijk gewoon nee.
Spellingscontroles zijn niet feilloos, het is geloof ik ook vrij lastig om in te voeren en het zal door de meeste mensen toch niet worden gebruikt (lees veel zullen er te lui voor zijn). Als je echt een spellingscheck wil doen gewoon je tekst in word schrijven en dan even copy/pasten.
Okay, bedankt voor de uitleg. Voordat ik dit topic opende, heb ik wel vluchtig gesearcht op dit forum over gelijksoortige onderwerpen, maar die kwam ik niet tegen.. (verkeerd trefwoord, wellicht)

Joyce

NB; anTwoord (sorry, kon het niet laten)
Oud 03-03-2004, 10:13
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 03-03-2004 @ 10:38:
Ik weet ook niet, of dat wel erg belangrijk op dit forum is. Dat iedereen foutloos schrijft. Het is gewoon om lol te hebben en te relaxten en dan heb je niet altijd zin om je fouten eruit te zoeken. Kvind het om eerlijk te zijn ook een beetje raar als je je er aan stoort.
Ik stoor me er wel aan, als iemand geen hoofdletters gebruikt, de woorden verkeerd schrijft enzo, spellingsfouten zijn natuurlijk niet erg maar als ze echt breezahwoorden gaan gebruiken dan is het irritant.
Oud 03-03-2004, 11:39
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-03-2004 @ 11:07:
Okay, bedankt voor de uitleg. Voordat ik dit topic opende, heb ik wel vluchtig gesearcht op dit forum over gelijksoortige onderwerpen, maar die kwam ik niet tegen.. (verkeerd trefwoord, wellicht)

Joyce

NB; anTwoord (sorry, kon het niet laten)
Kan ook best, de zoekfunctie gaat niet altijd even lang terug. Kan dus zijn dat je ze daardoor mist.
Ik ben dyslectisch, dus dat soort fouten maak ik vaker.
Oud 03-03-2004, 16:47
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ieke schreef op 03-03-2004 @ 12:39:
Ik ben dyslectisch, dus dat soort fouten maak ik vaker.
Pardon!!
Oud 03-03-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-03-2004 @ 22:49:
En daarmee en passant eventjes de beheersing van de Nederlandse taal door de jeugd nog veel slechter laten worden dan zij al is? Ik dacht het niet. Laat mensen maar lekker doodgeflamed worden door regulars die wel normaal kunnen spellen, dat bereidt ze misschien een beetje voor op het echte leven. Je kunt beter op s.com geflamed worden vanwege je taal dan door je toekomstige werkgever bij een sollicitatiegesprek.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 03-03-2004 @ 10:38:
Inderdaad.
Ik zit hier voor mijn lol en niet om door iedere godvergeten klootmongeaul () op mijn spelfouten gewezen te worden.
Reageren

Regels voor berichten