Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 23:08
casual dreamer
casual dreamer is offline
hoi allemaal
ik heb even een vraag
ik heb bij de dokter mij gewogen op een speciale weegschaal
je moet je lengte intypen je leeftijd en je wegen
en dan telt het de vetprocenten in je lichaam
nu ben ik 1m82 ,17j ,65kg
ik,kwam uit op 9% lichaamsvet de dokter wist me te vertellen dat dit perfekt was

maar nu vraag ik me af ik ben overal gespierd behalve mn buikspieren die ik ook train

ik moet wel toegeven dat ik veel vet eet ,rook ,alcohol drink enzo

maar ik heb een tijd terug gelezen op dit forum dat je makkelijk eensix pack kunt krijgen als je lichaamsvet minder is dan 10%

heeft iemand tips om te trainen ? zez zijn altijd welkom
als het kan ook een verklaring waarom alles bij mij gespierd is behalve mijn buik
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 07:33
Maarten
Maarten is offline
Blah, die weegschaal is bullshit. Die weegschaal generaliseert dus je hebt er geen zak aan.

Als je echt je vetgehalte wil bepalen, dan moeten ze wel wat meer dingen doen dan dat.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 07:38
D-sire
D-sire is offline
idd, bij mijn sportschool hadden ze ook zo'n weegschaal. Ben later naar mijn dokter gegaan en die zei dat het met zo'n weegschaal in ieder geval niet te meten is. Ik denk dat het heel erg van persoon tot persoon verschilt hoe snel je spieren kweekt. Het heeft namelijk ook veel met voeding enzo te maken. Succes!
Oud 04-03-2004, 08:38
ESCO
ESCO is offline
huidplooimeter is het beste om je vet te meten.
Oud 04-03-2004, 08:54
Maarten
Maarten is offline
Huidplooi meter?

Welke plaats moet die dan?

Op mijn armen en benen kan je echt geen huidplooi maken bij mijn buik wel een beetje, bhealve als ik hem aanspan
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 10:00
Roos
Roos is offline
Die elektrische apparaatjes zijn ook niet geheel onnauwkeurig hoor. Je moet dan wat gegevens invullen en de twee handvaten beetpakken. Dan krijg je op een scherm je vetpercentage. Het klopt echt wel goed (als jullie dat tenminste bedoelen).

Onthoud wel dat je een man bent, dus je vet wordt snel op je buik opgeslagen. Het is dus niet zo raar dat je daar geen sixpack hebt, ookal ben je verder wel slank
Oud 04-03-2004, 11:01
leucomelas
leucomelas is offline
ik moest laatst voor de gymles mijn vetpercentage berekenen, door een minuut lang me duimen op een apparaat gedrukt te houden. ikzelf ben 1.73, 16 jaar en weeg 60 kg, en als percentage kwam eruit bijna 25 %!!! dus ik zal ut wel fout gedaan hebben?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:22
MieX
MieX is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 04-03-2004 @ 12:01:
ik moest laatst voor de gymles mijn vetpercentage berekenen, door een minuut lang me duimen op een apparaat gedrukt te houden. ikzelf ben 1.73, 16 jaar en weeg 60 kg, en als percentage kwam eruit bijna 25 %!!! dus ik zal ut wel fout gedaan hebben?
25% is voor een vrouw van 16 heel normaal hoor
Oud 04-03-2004, 17:13
littlegurl
littlegurl is offline
Tis idd best wel onnauwkeurig met zo'n weegschaal, maar t geeft in ieder geval een heel ongeveer beeld! Je kan in iedergeval zien dat jij heel weinig vet hebt!
Voor je buikspieren.....de bekende buikspieroefeningen, je kan ook je benen schuin naast je leggen en dan naar voren buigen dan train je je schuine buikspieren
Oud 05-03-2004, 10:51
ESCO
ESCO is offline
Nou nee als je een topsporter bent bij sprinten weeg je al snel boven de 88 kg en ze zijn meestal klein in de lengte.
Dan staat er op dat stomme ding 18 % vet en een sprinter heeft normaal 6% vet.
Die dingen kloppen voor geen meter.
Oud 05-03-2004, 13:43
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
casual dreamer schreef op 04-03-2004 @ 00:08:
hoi allemaal
ik heb even een vraag
ik heb bij de dokter mij gewogen op een speciale weegschaal
je moet je lengte intypen je leeftijd en je wegen
en dan telt het de vetprocenten in je lichaam
nu ben ik 1m82 ,17j ,65kg
ik,kwam uit op 9% lichaamsvet de dokter wist me te vertellen dat dit perfekt was

maar nu vraag ik me af ik ben overal gespierd behalve mn buikspieren die ik ook train

ik moet wel toegeven dat ik veel vet eet ,rook ,alcohol drink enzo

maar ik heb een tijd terug gelezen op dit forum dat je makkelijk eensix pack kunt krijgen als je lichaamsvet minder is dan 10%

Ja, dit klopt. Hoe lager je vetpercentage word, des te beter zijn je buikspieren te zien. Maar dit kan wel per persoon verschillen. Bij de 1 is bij een lichaamsvetpercentage van 10% de buikspieren goed te zien, bij iemand anders die een vet% heeft van 8 hoeft dit niet zo te zijn. Dit komt door het feit dat de 1 meer spiermassa heeft bij de buik, dan de ander.

heeft iemand tips om te trainen ? zez zijn altijd welkom
als het kan ook een verklaring waarom alles bij mij gespierd is behalve mijn buik
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:49
stfuktnx
stfuktnx is offline
waarom wil je zo graag een sixpack ?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:07
frizzle
frizzle is offline
Citaat:
MieX schreef op 04-03-2004 @ 12:22:
25% is voor een vrouw van 16 heel normaal hoor

Ik heb een vetpercentage van 12,2%
Oud 05-03-2004, 17:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ESCO schreef op 05-03-2004 @ 11:51:
Nou nee als je een topsporter bent bij sprinten weeg je al snel boven de 88 kg en ze zijn meestal klein in de lengte.
Dan staat er op dat stomme ding 18 % vet en een sprinter heeft normaal 6% vet.
Die dingen kloppen voor geen meter.
Als topsporter mag je ook niet op zo'n ding staan. Dat staat bij ons in de gebruiksaanwijzing. Daarom werkt zo'n ding bij mij ook niet.

Maar inderdaad, ik geloof ook niet echt in die weegschalen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:05
Spydogez
Spydogez is offline
Waarom zit iedereen te reageren op die stomme weegschaal als hij alleen maar wil weten hoe die een sixpack wil creeeren?

Ik zou gaan fitnessen, en dan al je buikspieren trainen. Ik zou er bij de sportschool zelf ff naar vragen. Je kunt ook gewoon zelg buikspieroefeningen doen; sit-ups, simpel. Schuine si-ups, waar je met je rechterelleboog naar je linkerknie gaat en hetzelfde aan de andere kant. En wat helemaal goed is voor al je buikspieren, maar wel SUPER zwaar (als je het goed oet tenminste) de 'beachkiller' zo werd ie bij onze training genoemd. Even voor de duidelijkheid: de gehele oefening blijf je met je voeten en je schouders van de grond. Je ligt op je rug, en begint met het knipmes (je benen tegelijk in de lucht en je tenen aan proberen te raken) meteen daarna trek je je knieen in en ga je met je romp richting je knieen, en dan nog 2 schuine buikspier sit-ups. Dit is een hele oefening, en die kun je bijv. 10 keer herhalen, en die hele tijd blijven je schouders en je voeten van de grond!!

Kijk maar wat je ermee kunt, anders moet je maar gewoon gaan fitnessen als je perse die sixpack wilt.
Oud 05-03-2004, 18:13
Bruut
Bruut is offline
mijn vetpercentage is 5,8% en ik heb ook geen six pack maar boeie voor de rest zit ik lekker in me velletje, alleen bij mn buik een beetje vet!

doe wel 2x in de week aan zware krachttraining..

verder drink ik ook het nodige in het weekeinde
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:37
stfuktnx
stfuktnx is offline
ik heb echt killer buikspieren, kan stuk of 10 klappen opvangen op volle kracht
MAAAAAAAAAAAAAAAAR HEELAAS! ER ZIT VET VOOR! who cares echt...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:43
Verwijderd
7,9%
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 01:09
Vice
Vice is offline
Citaat:
frizzle schreef op 05-03-2004 @ 17:07:

Ik heb een vetpercentage van 12,2%
Zo erg is dat toch niet ?