Een tweetal jaar geleden leerde ik een jongen kennen, het klikte in de zin van.. we vonden elkaar gewoon leuk.. we zijn toen een aantal avonden weggeweest maar plots liet hij nog erg weinig horen, hij was iemand tegengekomen.. en ging een relatie aan met dat meisje.
In november vorig jaar kreeg ik plots een smsje 'belle, het gaat niet goed, ze is voortdurend weg, verzwijgt dingen, ik moet voor alles instaan, communicatie is niet goed maar.. waarom hebben we dan samen voor een kind gekozen' .. *shock*
Hij begreep als ik niet zou reageren omdat hij plots contact had verbroken.. ik hoopte niet naïef te zijn maar wilde hem graag helpen. Eind december kwam het uit dat ze gergeld was vreemdgegaan met n goeie vriend van hen. Hij kon dit niet aanvaarden omdat ze trouwens bleef liegen en de relatie liep ten einde.
Ze hadden idd een kind.. door ziekte had ze de pil bij t 'overgeven' uitgegooid. Hij had haar toen voor de keuze gesteld: 'of je houdt het en we voeden het samen op' of je aborteert omdat je denk dat je die verantwoordelijkheid niet aankunt, teveel wil genieten van je leven enz' Ze koos ervoor.
Deze week hebben we voor teerst afgesproken, ik moest eraan wennen, maar hij was net bij me en ratelde het hele verhaal door.. t deed m deugd.
Gisteren echter vertelde ik thuis iets 'van hem en de situatie' omdat ik ermee bezig ben. Een van mijn ouders is razend omdat ik contact heb met iemand met een kind, contact betekent voor hen onmiddellijk 'relatienaderend' wat niet zo is.. Er wordt danook niet meer gesproken met me en als er al iets wordt gezegd is het enorm kort.. ik weet niet wat doen

ik doe toch helemaal niets verkeerd..?
xje