Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2004, 13:57
Skatanist
Skatanist is offline
Heel fijn. Heb de afgelopen 2 nachten in totaal bij elkaar zo'n 5 a 6 uur geslapen, en ik weet neit hoe het kan.
Heb een beetje last van m'n keel, en af een toe een klein beetje koorts, maar lang niet zo erg dat je 2 nachten lang wakker ligt (lijkt mij).

Weet iemand hoe dit kan, of heeft iemand tips hoe je beter kan gaan slapen... K wordt er een beetje gek van, en het is heeeeeel frustrerend....
Oud 06-03-2004, 14:21
coopergirl
coopergirl is offline
Wanneer jij je druk gaat maken/gefrustreerd raakt over je slaap tekort, werkt dit enkel averechts
Probeer je te ontspannen, en focus je vooral NIET op de klok!

Op het psychologieforum zijn ook wel 'ns topics met betrekking tot slapeloosheid geweest. Miss heb je daar nog wat aan? (Ik ben ff te lui en indolent om te searchen naar die urls).

* beker warme melk voor het slapen gaan
* ontspannende muziek
Oud 06-03-2004, 14:32
Skatanist
Skatanist is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 06-03-2004 @ 15:21:
Wanneer jij je druk gaat maken/gefrustreerd raakt over je slaap tekort, werkt dit enkel averechts
Probeer je te ontspannen, en focus je vooral NIET op de klok!

Op het psychologieforum zijn ook wel 'ns topics met betrekking tot slapeloosheid geweest. Miss heb je daar nog wat aan? (Ik ben ff te lui en indolent om te searchen naar die urls).

* beker warme melk voor het slapen gaan
* ontspannende muziek
De warme melk komt me m'n neus uit, letterlijk (krijg je als je moet lachen )

Hmm, nou, het is niet zo dat de klok me irriteert, die kan ik wel negeren. Het is meer zo dat m'n hoofd overtoeren maakt, en het maakt ook niet uit hoe ik ga liggen, ik lig altijd verrot... Maar die muziek had k nog niet geprobeerd... Leen wel ff wat relaxte muziek van m'n broer...
Oud 06-03-2004, 18:37
Verwijderd
Gewoon een uurtje voor je naar bed gaat om te gaan slapen rustig doen. Geen tv meer kijken bijvoorbeeld, maar douchen of nog een boek lezen. Daar word je rustiger van en meer ontspannen. Ik weet niet of je veel koffie drinkt op een dag, maar als je dat doet, probeer dat ook te matigen dan en zeker niet meer ná het eten koffie drinken, *iig geen cafeďnehoudende* want daar blijf je ook helder van. Muziek luisteren werkt meestal ook wel, mits je er echt ontzettend naar gaat luisteren. Probeer je er inderdaad niet op te focussen dat je niet slaapt. En als je na anderhalf nog steeds niet slaapt, sja, dan moet je toch op je wekker kijken , ga dan even iets doen, even uit je bed, rondje lopen ofzo door je kamer, tijdschrift lezen ofzo. Want dat is beter dan in je bed te blijven liggen.
Ik weet hoe kut het is om niet te kunnen slapen, want ik heb zelf ontzettend moeite met inslapen. Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 01:21
phensicske
phensicske is offline
Ik weet niet of het door jouw ritme komt, maar het mijne is althans helemaal verstoord. In dat geval proberen je ritme weer wat in orde te krijgen door stap voor stap wat vroeger te gaan slapen.

Zelf lukt me dit niet, aangezien ik als ik om 00h in mijn bed kruip, dan nog altijd een uur (of twee) lig te woelen.
Ik ben nu vooral op zoek naar de oorzaak om die te kunnen verhelpen en niet enkel de verschijnselen te bestrijden, want op de lange termijn helpt dit dan toch niet meer of wordt je er gewoon afhankelijk van.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:04
BelleRosé
BelleRosé is offline
Citaat:
SKABOOM schreef op 06-03-2004 @ 14:57:
Heel fijn. Heb de afgelopen 2 nachten in totaal bij elkaar zo'n 5 a 6 uur geslapen, en ik weet niet hoe het kan.
Heb een beetje last van m'n keel, en af een toe een klein beetje koorts, maar lang niet zo erg dat je 2 nachten lang wakker ligt (lijkt mij).

Weet iemand hoe dit kan, of heeft iemand tips hoe je beter kan gaan slapen... K wordt er een beetje gek van, en het is heeeeeel frustrerend....
Ach lieverd (ik ben melig ) Ik heb net hetzelfde.
Heb nu al 2 nachten niet geslapen en mijn keel is ook pijnlijk..Vooral slikken. Ik ben nu echt op. Rap geďrriteerd enzo. Nu heb ik ook een tikkeltje koorts. Mijn neus begint ook te lopen en ik krijg overal spierpijn. Dus ik denk dat ik griep begin te krijgen. Jij misschien ook? (sorry als dit al gezegd is.. Geen zin om alles te lezen )
Ps: ik heb zelfs een slaappilletje genomen, en heb nog steeds de hele nacht wakker gelegen.
x*

Regels voor berichten