Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 18:52
Lily
Lily is offline
Hola!

Ik ben van plan om deze zomer een week of 3 / 4 naar Spanje te gaan voor een taalcursus. Ik studeer al talen & culturen van Latijns Amerika en spreek dus een redelijk woordje Spaans, maar ik wil mijn spreekvaardigheid liever nog wat meer in de praktijk daar oefenen. Als het goed is ga ik begin juli. Het liefst wil ik naar Granada, maar Málaga lijkt me ook leuk! Ik vraag me dus af of er hier mensen zijn die ook zo'n cursus gaan doen of al gedaan hebben. Hoe is het je bevallen? En ik ben ook erg benieuwd naar wat het gekost heeft. Ik ben nu een aantal organisaties en scholen aan het vergelijken en de prijzen verschillen nogal. Ik ben dus op zoek naar een school met een goede prijs-kwaliteit verhouding en daarbij heb ik het meest aan mensen die er geweest zijn...

Liefs Sanne.
Advertentie
Oud 06-02-2004, 22:44
Verwijderd
hmm, voor je spaans is het het best om naar Salamanca (daar spreken ze zuiver spaans) te gaan.. maar Malaga is zeker een geweldige stad! (strand, uitgaan etc.. al doet Salamanca ook niet onder [echte studentenstad,.. alleen geen strand.. ])
Oud 06-02-2004, 23:00
Verwijderd
Mijn nicht heeft zo'n cursus gedaan in Salamanca. Ze heeft er veel van geleerd, en een geweldige tijd gehad. Maar wat het precies gekost heeft enzo, weet ik niet
Oud 07-02-2004, 20:13
Verwijderd
Aantal vriendinnen van me gaan ook naar Salamanca, spaans leren Zelf ben ik weleens in Granada geweest, erg leuk, erg warm. Gelukkig is het fenomeen airconditioning niet geheel onbekend daar

veel plezier alvast
Oud 15-02-2004, 16:12
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ja! dit ga ik misschien dus ook doen.. misschien moet je ff kijken op www.studytravel.nl en www.travelactive.nl . Dit zijn reisorganisaties die dit goed regelen.. met excursies naar andere steden enzo.... misschien moet je er ff op kijken
Oud 15-02-2004, 17:27
Verwijderd
Als ik jou was zou ik niet naar Salamance gaan. Erg gezellig, daar niet van, maar als je je spaans wilt oefenen kan je beter naar een stad waar wat minder buitenlandse studenten zitten en meer spaanse mensen. Granada is heel erg leuk, supermooi stadje en erg gezellig. Met een Arabische buurt waar je erg leuke winkeltjes, cafeetjes etc hebt. Malaga weet ik verder weinig van.

Activity international doet ook in deze cursussen. (www.activityinternational.nl)
Oud 17-02-2004, 15:29
kasparov
kasparov is offline
Hola,
Ik ben zelf net terug van 12 weken spaans leren op "Academia MalagaPlus" (taalplus reizen, don quijote, http://www.malagaplus.com/dutch/malagaplus_2.htm). Het is erg aan te raden maar vergelijken met Salamanca kan ik het niet. In heel Andalusie (niet je leraren natuurlijk) spreken ze een ongelooflijk moeilijk dialect, dus voor je Spaans is Salamanca beter, en daar heb je tenminste het idee dat je iets kunt als je "op straat" Spaans probeert te praten. Je zei dat je in de zomer ging, dat betekent dat het er gezellig druk is met jongeren, maar dat er van het leren weinig terecht komt...
Het is, zeker wat ze voor de appartementen rekenen, duur, dus als je zelf onderdak kan regelen is dat het beste. Dit is ongeacht welke school je neemt. Nog beter is spaans doen via de universiteit, maar dan ligt de minimum duur heel hoog...
Ik zou, afhankelijk van je stap-, drink- en eet-gedrag op 100 tot 150 euro per week rekenen, dus exclusief verblijf. Van Granada (studentenstad, mooi, geen strand, minder uitgaan, kleiner) weet ik dat je in elke bar bij een biertje standaard gratis tapas krijgt = gezellig. De reisorganisaties die het kunnen regelen doen niets anders dan jouw aanmeldingsformulier doorsturen, je kunt het echt net zo goed zelf doen.
Oud 23-02-2004, 15:45
Lily
Lily is offline
Hey!

Bedankt voor de reacties allemaal . Ik heb nu sowieso al besloten dat ik naar Granada ga! Het lijkt me een supermooie stad . Inderdaad vervelend dat het Spaans daar wat moeilijker te volgen is, maar gelukkig is mijn niveau al redelijk gevorderd vanwege m'n studie (ook alle colleges in het Spaans) dus ik denk niet dat ik helemaal in het diepe gegooid wordt.
Iemand nog tips voor goedkope vliegreizen? Naar Malaga kan ik wel veel vinden, maar voor Granada?

X
Oud 23-02-2004, 16:26
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Lily schreef op 23-02-2004 @ 16:45:
Hey!

Bedankt voor de reacties allemaal . Ik heb nu sowieso al besloten dat ik naar Granada ga! Het lijkt me een supermooie stad . Inderdaad vervelend dat het Spaans daar wat moeilijker te volgen is, maar gelukkig is mijn niveau al redelijk gevorderd vanwege m'n studie (ook alle colleges in het Spaans) dus ik denk niet dat ik helemaal in het diepe gegooid wordt.
Iemand nog tips voor goedkope vliegreizen? Naar Malaga kan ik wel veel vinden, maar voor Granada?

X
Granada heeft geen vliegveld... de vriendin van mij broer heeft ook een cursus spaans in Granada gevolgd, zij vond het heel leuk alleen vond ze de lessen extreem lastig(maar aangezien jij al wat spaans kan zal het voor jou makkelijker zijn) en weer even over dat reizen je kunt het makkelijkste goedkoop naar malaga vliegen(basiq air,air berlin etc...) en dan met de bus naar granada

veel plezier
Oud 29-02-2004, 09:45
desiree1986
desiree1986 is offline
*up*
Ik ga van 29 juni t/m 31 juli via Adelante (www.adelante.nl) naar Salamanca, naar Colegio de España. Deze school begint z'n week op donderdag.. heel vreemd maar daarom vertrek ik dus eerder.. Ik las hier van verschillende mensen dat zij (mensen kennen die) daar zijn geweest of heen gaan... kan daar misschien meer info over gepost worden? Alvast bedankt!
Oud 05-03-2004, 21:31
Mackan
Mackan is offline
Om maar even op dit onderwerp in te haken; ook ik wil graag na de zomervakantie Spaans gaan leren. Ik wil geen 4/5 weekse cursus volgen maar ik wil ongeveer 8/9 maanden er verblijven.
Ik zit nog te twijfelen tussen Málaga en Granada. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand er ooit iets over gehoord? Alle dingen die je weet zijn welkom. Wat zijn goede en ook nie al té dure organisaties? etc.
Dankje
Oud 06-03-2004, 09:00
Lily
Lily is offline
Wow, 8 maanden...dat is wel lang maar ontzettend leuk lijkt me . Ga er sowieso maar vanuit dat het heel duur wordt als je met een talencursus organisatie gaat. De één is wel een stuk duurder dan de ander (ik heb gekeken naar korte cursussen maar dezelfde organisaties bieden ook lange cursussen aan) maar ik vind ze zelf allemaal duur...

Een paar organisaties:

Don Quijote www.donquijote.nl (groot, bekend en duur)

Plus Taalreizen www.plustaalreizen.nl (iets goedkoper)

Proyecto Español www.proyecto-es.com (klein en een stuk goedkoper, maar volgens een vriendin van mij die daarmee een maand naar Granada is geweest wel heel goed)

Succes! X
Advertentie

Regels voor berichten