Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe komt het dat je de laatste tijd nergens geen zin meer in hebt?(en niets leuk vindt en moe bent?)
||
Citaat:
Een half uurtje hardlopen doet ook wonderen, dat is zelfs bewezen... Gewoon aan beginnen en je zult zien dat het heel fijn is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat jullie gezegd hebben dingen doen heb ik al geprobeerd maar omdat ik er dan niet van geniet blijf ik het niet mar doen... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dan zal je er toch eerst achter moeten komen, waaróm je er niet van kan genieten. Hoe gaat het met jou de laatste tijd(maanden); lichamelijk/psychisch en hoe loopt alles om je heen?(in je leefomgevingen) etc. En wat betreft die clubs, natuurlijk kan je zelf gaan hardlopen, maar als je binnen een groep of club aan de slag gaat, heb je mensen om je heen en dat kan óók goed zijn; pak je meteen een dubbeleffect mee, denk ik. .
|
![]() |
IK twijfel aan alles en iedereen. Ook aan mn vriend mn vrienden, terwijl ik iegenlijk ook wel weet dat het niet an hun ligt. IK ben een tijd geleden (ruim een jaar) verkracht. Maar heb dit nare gevoel in me sinds 2 maanden ofzo. En het wordt steeds erger.
De meesten sporten kan ik niet doen om dat ik iets chronisch aan mn benen heb e dat moet dus eerst verholpen worden, wat tot nu toe ook niet echt op schiet. Ik hield altijd erg van sporten en baal ook wel dat ik me daarin niet meer kan uiten. |
![]() |
|||
Citaat:
hmm, ik vraag mij af of dit zo werkt, gezien haar verhaaltje hier boven. Wel denk ik dat het belangrijk is toch die afleiding te zoeken, maar daarmee ben je er denk ik nog niet. Citaat:
Wat een moeilijkheden beschrijf je zeg!, ik denk dat je de laatste tijd, heel wat te voorduren hebt gehad of niet?. Heb je dat al lang, het chronische aan je benen en wat houdt het precies voor je in?. Wat betreft die verkrachting; dit is een zeer traumatisch gebeurtenis geweest, lijkt mij. Heb je daar al eens met iemand over gepraat? Ik denk dat je psychisch steun nodig hebt; van je vriend, je vrienden, maar misschien ook wel proffesionele hulp, als je er zelf niet uitkomt. Kan je, je uiten naar anderen toe? of in iets wat je leuk vindt?.
|
Ik heb weleens zo'n dag dat ik gewoon mijn bed niet uitkom, en ook helemaal geen flikker doe. Ook nergens zin in.
Ik ga dan douchen, het klinkt misschien heel raar, maar daarna voel ik me 10x beter en krijg ik wel weer zin om wat van mij dag te maken. Misschien is dit wel grote onzin, en werkt het alleen bij mij ofzo, maar ik zou het eens proberen ![]() En verder moet je jezelf gewoon overhalen om wel wat leuke dingen te doen, als je eenmaal bezig bent dan vindt je het leuk en ben je blij dat je gegaan bent ( ik weet, dit klinkt wel heel simpel, dat is het zeker niet, maar proberen kan geen kwaad.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed ik douche iedere dag, soms wel 2x op een dag en het heeft niet veel effect op dit probleem. Ik voel me wel lekker schoon ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vroeger uitte ik me ook in het sporten, maar dat kan nu dus niet meer. Ik zal iets anders moeten zoeken. Tekenen oid waar ik sinds kort mee bezig ben. Ik praat erover met mn vriend en ouders en heb over een paar weken een afspraak bij een psycholoog, dus waarschijnlijk gaat die me helpen, want alleen kom ik er niet uit. Ik denk wel dat alle gevoelens bij elkaar allemaal iets te maken hebben met die jongen.. kom hem af en toe tegen en dat is een behoorlijke nare confrontatie keer op keer. Daarom durf ik ook niet zo veel, daarop volgt geen zin. Maarja bedankt voor jullie reacties iig tot nu toe!! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik had het ook een paar maanden geleden. het was een soort depressie; de beste muziek klinkt niet meer zo mooi, geen zin om op pad te gaan en al helemaal niet om uit te gaan, geen zin om mensen te zien, met ze te praten, de natuur in met mn hond en nog steeds ergens dat knagende kutgevoel, niet kunnen genieten..... lachen om mn broertjes van 2 en 6, maar niet oprecht
het klinkt zo stom als je er midden in zit, maar het gaat over.... echt waar! iedereen probeerd je op te beuren en je lacht dan maar uit vriendelijkheid en dan gaat het langzaamaan steeds bter tot je op een dag kan zeggen dat het niet zo rot is als je dacht.... zo ging het bij mij, hopelijk voel jij je snel ook wat beter, maar je moet er waarschijnlijk 'doorheen' en hopelijk helpen de mensen in je omgeving je voor de nodige aandacht en dan komt er wel weer een tijd dat jij er voor hen kan zijn sterkte!
|||
Citaat:
Het je weer gelukkig voelen, is denk ik iets waar je veel tijd voor nodig zal hebben, om er aan te werken. Tekenen, Leuk! ![]() Citaat:
Hoe sta je tegenover die hulp?. Fijn dat je i.g. met je vriend en ouders er over kan praten!. Heb je er wat aan?. Kan mij voorstellen dat het heel moeilijk en confronterend moet zijn wanneer je die jongen tegenkomt.(herinnering, gevoelens, gedachten etc) Zou je met vrienden samen, of met je vriend meer durven ondernemen?.
|
Verwijderd
|
Het is al eerder genoemd, maar bij mij helpt het echt als ik een eindje ga wandelen als ik nergens zin in heb. Eigenlijk heb ik dan helemaal geen zin om te gaan wandelen, maar dan ga ik toch en heb ik daarna weer veel zin om van alles te gaan doen.
Hoop dat je er wat aan hebt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
*heeft reacties niet allemaal gelezen*
ik heb een tijd gelezen een topic gemaakt, met dingen die je kunt doen als je je wat minder goed voelt enzow... ik ben alleen helemaal kwijt hoe die topic heette.... [EDIT] http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=fiepje alsje, ik hoop dat je dr iets aan hebt *knuff* Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 18:37. |
![]() |
|
![]() |
Voel je je ook somber en denk je wel eens aan de dood? of voel je je neerslachtig en heb je een laag zelfbeeld?
Dan heb je een grote kans dat je depressief bent of dat je goed op weg bent om een depressie te krijgen. Als dit zo is moet je even langs de huisarts gaan, je krijgt dan medicijnen en de huisarts kan je ook in contact brengen met een psycholoog. Als dat niet zo is, zit je gewoon een beetje in een dipje. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Sporten is idd een goed idee, het levert je energie en je voelt ze oko zelfverzekerder omdat je elke keer een grens kan verleggen! Probeer verder ook andere dingen te ondernemen. Spreek met jezelf af dat je minstens 2x buiten school om met iemand moet afspreken, zodat je je sociale contacten niet verwaarloost. DIt kan zijn: uitgaan, met iemand huiswerk maken, film kijken, naar bios, naar de stad of gewoon gezellig kletsen, het maakt niet uit! Succes!!!
||
Citaat:
Heb het zelf ook gedaan en het hielp wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat die verkrachting betreft hoop ik dat je er, mede door de gesprekken met een psycholoog, in zult slagen om het op een goede manier te kunnen verwerken. Misschien is het wat dat betreft een idee om ook eens samen met die psycholoog naar dingen te zoeken waar je wel zin in zou kunnen hebben.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |