Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 19:19
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Als je na je proefperiode wilt stoppen met werken, en je weet dit nu al. Of als je dus eigenlijk zo snel mogelijk wilt stoppen. (wegens weg willen uit stad) Wanneer moet je dit dan bij je werkgever aangeven? Minimaal?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2004, 19:35
Auntie M
Auntie M is offline
Binnen een proefperiode kun je op elk moment opzeggen, na de proefperiode ben je afhankelijk van een opzegtermijn.
Oud 26-02-2004, 20:35
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
qwertyuiop schreef op 26-02-2004 @ 20:19:
Als je na je proefperiode wilt stoppen met werken, en je weet dit nu al. Of als je dus eigenlijk zo snel mogelijk wilt stoppen. (wegens weg willen uit stad) Wanneer moet je dit dan bij je werkgever aangeven? Minimaal?
je kan elk moment weg
Oud 26-02-2004, 21:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
qwertyuiop schreef op 26-02-2004 @ 20:19:
Je kan direct vertrekken als je dit wilt. Het is wel zo simpatiek om ze even de tidj te geven iemand anders te zoeken maar dit hoeft dus NIET
Oud 27-02-2004, 08:57
Verwijderd
Als je zegt dat je ermee wilt stoppen kun je binnen vijf minuten weggaan als je wilt. Tijdens de proeftijd kan elke partij in beginsel altijd opzeggen (er zijn gevallen waarin proeftijdontslagen nietig cq. vernietigbaar zijn of in ieder geval tot schadeplichtigheid leiden, maar het gaat nogal ver om daar hier op in te gaan).
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:37
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
oh ok, dat is goed nieuws.
Nouja ik gun ze nog wel de tijd om een nieuwe te zoeken.
(nog nieuwer dan ik...)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:57
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Je kan gewoon wegwezen,...heb ik zelf ook gedaan,.....maja ze waren toen zooo aan het zeuren dat het asociaal was (ik kon ergens anders gaan werken,...maar dat was al binnen 2 dagen,..dus tja) Dus heb ik toch nog 2 dagen gewerkt, (terwijl ik dus al ergens anders begonnen was)....heel gezellig als er de hele tijd 'n paar kwaaie koppen je aankijken,...

(en zeg nou nie, dan had je helemaal nie meer moeten werken,...ik was al blij dat ik de moed had om te zeggen dat ik ging stoppen )
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:55
Fleur
Fleur is offline
Heh, het gaat toch om NA de proefperiode
Dan kun je toch niet op elk moment zomaar opstappen en moet je toch rekening houden met het wettelijke opzegtermijn?

Of het moet echt nét na je proefperiode zijn als je nog geen contract hebt ondertekend, dan lijkt het me dat je gewoon kunt opstappen wanneer je wilt.
Oud 05-03-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef op 05-03-2004 @ 20:55:
Heh, het gaat toch om NA de proefperiode
Dan kun je toch niet op elk moment zomaar opstappen en moet je toch rekening houden met het wettelijke opzegtermijn?
Nee, ze bedoelt dat ze niet langer wil werken dan de proefperiode en dat kan gewoon. Als je vantevoren je werkgever duidelijk maakt dat je geen prijs stelt op een arbeidsrelatie, dan kun je prima stoppen na je proeftijd. Dan heb je twee maanden gewerkt. Je kunt ook wel in de proeftijd stoppen, maar dat is niet zo heel netjes als je binnen vijf minuten weg bent.

Citaat:
Of het moet echt nét na je proefperiode zijn als je nog geen contract hebt ondertekend, dan lijkt het me dat je gewoon kunt opstappen wanneer je wilt.
En dat is dus juist niet zo. Het hangt een beetje af van wat er overeengekomen is, maar als je na de proefperiode blijft doorwerken kun je ervan uitgaan dat de arbeidsovereenkomst doorgaat. Proeftijd is immers ook al de arbeidsovereenkomst. Het is een beding dat erin geïncorporeerd zit, niet een aparte voorovereenkomst ofzo.

Ook al zeg je éen dag na de proefperiode op, dan nog moet je de wettelijke termijnen in acht nemen, ook al heb je nog niks getekend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten