Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 16:13
Nitwit
Nitwit is offline
Waarschijnlijk is een gelijkaardige vraag al vaak gesteld...
Mijn probleempje is het volgende, en vooral gericht aan meisjes op dit forum.
Ik ben geboren in de V.S., mijn vader werkte daar. Als baby ben ik besneden (dat is een vreemde gewoonte in de states) en nogal 'drastisch'. Ik bedoel, volledig, strak, er is geen voorhuid overgebleven. Ik woon sinds mijn 5e in België en heb bijvoorbeeld op school nogal vreemde blikken gekregen als er werd gesport of zo. Het ziet ook anders uit. Ik heb nog niet echt een relatie gehad en ben daar ook nogal onzeker over.
Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn op het forum die er ervaring mee hebben of me gerust kunnen stellen. Een beetje gek, misschien maar het zou tof zijn als er antwoord(en) kwamen...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:32
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik geloof dat de meiden het wel schoner vinden (dat is het ook)...

tja ikzelf was liever ook niet besneden maarja.

wij hebben iig minder kans op infecties etc.
Met citaat reageren
juno
juno is offline
Ik heb er geen ervaring mee, sterker nog, als ik een besneden baby zie lopen de rillingen me over de rug van medelijden. Dat arme eikeltje, zo helemaal bloot. En het kan toch niet prettig zijn om een erectie te krijgen als je het extra vel van de voorhuid mist, dat zit dan toch helemaal strak.

Ik zou dus schrikken, maar niet omdat ik het lelijk zou vinden of raar, maar omdat ik het zo zielig vind. Van een stijve piemel zie je ook geen voorhuid meer zitten, dus dan is er niet eens verschil.

En hele volksstammen zijn besneden, en daar lukt het toch ook best mee, gezien het feit dat er daar toch ook kindertjes geboren worden, dus het zal allemaal wel. Maar besnijdenis is niet iets waar ik voor ben.

Over een relatie hoef je je geen zorgen te maken. Het meisje dat verliefd word op jou zal heus niet op je afknappen omdat je besneden bent. Zo ben je nu eenmaal.

Hey, en beter een bloot eikeltje dan platvoeten en flaporen, toch?
Met citaat reageren
Blues
Blues is offline
Ben je van joodse afkomst? (want zover ik weet zijn er niet zo veel arabishe gemeenschappen in de 'states')

Maar goed, niet mee zitten man, jij kan 'r toch niks aan doen of wel soms? Als mensen dat niet accepteren moeten ze oprotten.
En seks duurt langer als je besneden ben' (da's weer wel mooi meegenomen niet?)

Ook dacht ik dat je tegenwoordig het kon laten repareren maar ik weet niet of dat in Nederland mogelijk is.

Nou mazzelz kerel, succes!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:35
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
arabieren doen dat niet, islamieten doen dat!

(is toch echt een verschil, aangezien turken en perzen enzo ook besnijden)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 16:56
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik zou me geen zorgen lopen maken over je toekomstige vriendin haar mening hoor elke jongen heeft een andere penis en de ene staat recht de andere scheef een ander is besneden en de volgende weer niet.. ze zal je heus niet verlaten hoor
enne daarbij tis inderdaad hygienischer dus dat is weer een voordeel
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:05
Blues
Blues is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 01-03-2004 @ 17:35:
arabieren doen dat niet, islamieten doen dat!

(is toch echt een verschil, aangezien turken en perzen enzo ook besnijden)
Ja dat bedoelde ik, hoef je niet zo fel te reageren man ik kan me ook vergissen
Blues is ook menselijk
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:18
Verwijderd
Het feit dat je zo'n pik hebt zal wel niet de oorzaak zijn van het feit dat je nog geen serieuze relatie hebt gehad, want over het algemeen beland je pas met een meid in bed als je al iets hebt. Bij eerste contact word je toch op je kleding/uiterlijk beoordeeld en niet op wat je in je broek hebt hangen, dus dat zal wel loslopen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:24
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-03-2004 @ 18:18:
Het feit dat je zo'n pik hebt zal wel niet de oorzaak zijn van het feit dat je nog geen serieuze relatie hebt gehad, want over het algemeen beland je pas met een meid in bed als je al iets hebt. Bij eerste contact word je toch op je kleding/uiterlijk beoordeeld en niet op wat je in je broek hebt hangen, dus dat zal wel loslopen.
Haha. Jij weet het weer zo lekker ongenuanceerd te zeggen.

@ Nitwit: ik zou me maar geen zorgen maken. Als je met een meidje in bed belandt kijkt ze misschien wat vreemd op. Maar als jij je onzekerheid uitspreekt dan, dan knapt ze er echt niet op af.
Oud 01-03-2004, 18:25
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
Blues schreef op 01-03-2004 @ 18:05:
Ja dat bedoelde ik, hoef je niet zo fel te reageren man ik kan me ook vergissen
Blues is ook menselijk
chill, t was niet fel...

sorry dat t onmogelijk is intonatie etc mee te geven in digitale berichten.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:36
Nitwit
Nitwit is offline
Citaat:
Blues schreef op 01-03-2004 @ 17:32:
Ben je van joodse afkomst? (want zover ik weet zijn er niet zo veel arabishe gemeenschappen in de 'states')

Maar goed, niet mee zitten man, jij kan 'r toch niks aan doen of wel soms? Als mensen dat niet accepteren moeten ze oprotten.

Ook dacht ik dat je tegenwoordig het kon laten repareren maar ik weet niet of dat in Nederland mogelijk is.

Nou mazzelz kerel, succes!

Ik ben niet joods, in de VS. wordt ongeveer 70% van de jongetjes besneden vlak na de geboorte. Vroeger was dat nog meer, denk ik. Wat dat repareren betreft, dat is in mijn geval niet echt mogelijk. Er is dan nog wat vel nodig om weer 'op te rekken'
en dat is er bij mij niet, dus...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Nitwit schreef op 01-03-2004 @ 20:36:
Ik ben niet joods, in de VS. wordt ongeveer 70% van de jongetjes besneden vlak na de geboorte. Vroeger was dat nog meer, denk ik. Wat dat repareren betreft, dat is in mijn geval niet echt mogelijk. Er is dan nog wat vel nodig om weer 'op te rekken'
en dat is er bij mij niet, dus...
dat lijkt me wel handiger als voor de geboorte ja

kon het niet laten
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:26
Nona
Nona is offline
Citaat:
fosje schreef op 01-03-2004 @ 22:20:
dat lijkt me wel handiger als voor de geboorte ja

kon het niet laten
Leg de nadruk eens anders? VLAK na de geboorte, niet een paar weken, maanden, jaren.
Oud 02-03-2004, 00:36
Ninnoc
Ninnoc is offline
lijkt me geen probleem, misschien ist wel handy om van t voren ff te melden omdat meisje misschien anders beetje schrikt of niet goed weet hoe ze eraan moet zitten. Maar lijkt me verder geen probleem, jou onzekerheid en dat je het een big issue maakt zijn grotere problemen lijkt me
Oud 02-03-2004, 02:18
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Nitwit schreef op 01-03-2004 @ 11:13:
Als baby ben ik besneden (dat is een vreemde gewoonte in de states) en nogal 'drastisch'. Ik bedoel, volledig, strak, er is geen voorhuid overgebleven. Ik woon sinds mijn 5e in België en heb bijvoorbeeld op school nogal vreemde blikken gekregen als er werd gesport of zo. Het ziet ook anders uit. I
Dit is het "lelijke eendje" verhaal. Maak je niet druk hierover, en echt een Amerikaanse gewoonte zou ik het niet noemen aangezien besnijdenissen voorkomen in allerlei landen/werelddelen.
Oud 02-03-2004, 02:57
Verwijderd
Mijn vriend is ook besneden (kwoon in Canada en tis hier ook vrijwel gewoonte) en eh ik zit er niet mee hoor, Tis maar een stukje vel, en ik ben dol op mn vriend met of zonder een extra velletje dus maak je geen zorgen en onthou vooral nare man's reply helemaal waar
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 08:36
YumemI
YumemI is offline
Citaat:
de sex hoeft niet altYd langer te duren whur ..
mYn vriend is besneden door medische redenen en die heeft er totaal geen problemen mee..
het enige is dat het met de sex gev0eliger kan zijn .. en dat je daardoor sneller kunt komen ..
maar mYn vriend vindt het juist makkelijker (besneden zYn).. het is zoals hier ook al gesegt wordt veel schoner..
en voor sex hoef je ook niet bang te zijn ..
meisjes knapper er egt niejht op af...!!
als ik eerlYk mag zijn .. vin ik het veel mooier en schoner..

dusse n0 w0rrieYs.. 0kaY..
Oud 02-03-2004, 09:34
Demiurge
Demiurge is offline
In amerika is dit inderdaad heel gewoonlijk, hoeft helemaal niks met joods of islamitisch geloof te maken te hebben. Mijn neefje is ook daar geboren en de artsen vroegen gewoon na de geboorte of ze dat even moesten doen en ze raadde het aan. Denk dat je niet veel van moet aantrekken, een meisje valt toch niet alleen op je penis
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 11:57
Verwijderd
Mijn vriend is besneden omdat zijn voorhuis te nauw was, nou, ik heb daar geen last van ofzo . Ik denk ook niet dat je er onzeker over hoeft te zijn in relaties enzo; de meeste meisjes zal het weinig kunnen schelen.

Hygienischer is het trouwens alleen maar als je 'm niet vaak genoeg wast, dus dat fabeltje is ehm, een fabeltje. Het is ook niet minder hygiënisch trouwens.

Maar hee, je hebt zo wel minder kans op een voortijdig orgasme, want hij is wat minder gevoelig (meestal wordt de eikel beschermd door de zachte voorhuid en is de huid daar dus niets gewend; jouw eikel is gewend aan de stof van je ondergoed, en dus iets minder gevoelig)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 17:25
Blues
Blues is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 01-03-2004 @ 19:25:
chill, t was niet fel...

sorry dat t onmogelijk is intonatie etc mee te geven in digitale berichten.
Ja, da's waar, veel dingen worden verkeerd opgevat als mensen ze leven, als iemand niet lekker in z'n vel zit zal hij sneller agresief iets opvatten (en terug posten) en visa versa.
No offence verder, inderdaad jammer dat je dat niet mee kan steuren via berichtjes
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:12
Yolcu
Yolcu is offline
Zoals inderdaad al uitgelegd is: in Amerika is het heel normaal om baby's een paar uur na de geboorte te besnijden (of in ieder geval de ouders de keuze te geven).

Ik wist wel dat m'n exvriend besneden is (moslim), maar toch stond ik nog even raar te kijken. Het is toch een beetje 'anders' en ik moest er even aan wennen. Maar verder was het natuurlijk helemaal geen probleem. Een meisje knapt daar echt niet op af, hoor.

Misschien is het inderdaad handig als je het even vertelt, zodat ze weet wat ze kan verwachten en er niet van schrikt.
Oud 06-03-2004, 09:25
Jorryt
Jorryt is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 02-03-2004 @ 12:57:
Mijn vriend is besneden omdat zijn voorhuis te nauw was,
Voor-HUIS ? Ik zag al vaker dat er HUIS geschreven wordt, en niet voor-HUID ... Is dit een gangbaar gebruik of gewoon verkeerd gespeld?
Oud 06-03-2004, 10:42
Papier
Papier is offline
Citaat:
Jorryt schreef op 06-03-2004 @ 10:25:
Voor-HUIS ? Ik zag al vaker dat er HUIS geschreven wordt, en niet voor-HUID ... Is dit een gangbaar gebruik of gewoon verkeerd gespeld?
typfout, de d zit naast de s op het toetsenbord

(=sarahbressers)
Oud 06-03-2004, 11:23
Stefanie
Stefanie is offline
Ik denk niet dat veel meiden daar een probleem van zullen maken als je besneden bent. Zoals nare man al zei: je kijkt bij het eerste contact naar het uiterlijk en karakter enzo, pas later beland je met haar in bed. Het zou wel heel triest zijn als mensen je gaan beoordelen op het feit dat je besneden bent.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten