Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 17:36
watervlo
watervlo is offline
Volgens mn ouders is iedereen altijd beter dan ik.
Bijvoorbeeld over mn neef: Goh wat een leuke jongen is dat. ziet er goed uit, doet aan fitniss,waarom doe jij nou niet zoiets??

Over vriend van me: Wat leuk dat die piano speelt. Waarom doe jij nou niet zoiets????

Over buurjongen: goh wat een leuke vriendin heeft ie. Maar het is dan ook een superknappe en spontane jongen he. Heel anders dan jij.

En zo kan ik nog wel uren doorgaan.

maar ook als er een vriend op bezoek is of een vriendin, dan zijn ze opeens superaardig. Maar als ze weg zijn dan zijn ze weer echt niet te genieten.
Om een of andere reden denken ze ook dat ik geen vriendin kan krijgen omdat ik saai ben. Ik krijg tig keer per dag te horen, goh wat heeft die jongen een leuke vriendin. ok, ik ben geen rokkenjager en ook niet superknap. maar ik heb onlangs een meisje leren kennen, echt superleuk, ben ook bij 'r thuis geweest en ze heeft echt hele aardige ouders. Nu wil ze de mijne ook een keer zien. Nou.. ik hou mn hart vast.. Gaan ze weer superaardig doen, en tussen neus en lip door even laten weten hoe ik dan wel niet in elkaar zit.

Ze heben ook de irritante gewoonte om bijvoorbeeld vrienden van mij verjaardagskaarten te sturen met dan alleen hun naam terwijl ze ze amper kennen. 't zijn toch mijn vrienden, niet die van hen???

Beetje onsamenhangend verhaal, maar ik begin het een beetje beu te worden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2004, 17:40
damaetas
damaetas is offline
mss kennen ze je gewoon niet
Oud 26-02-2004, 17:40
Lorelei
Lorelei is offline
Tijd om het er eens met ze over te hebben?

Klinkt misschien eng/zinloos maar het kan heel wat helpen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:45
Quiana
Quiana is offline
>> L&r.

En het lijkt me idd goed om er met hen over te praten
als je dat nog niet gedaan hebt... Ze kunnen niet ruiken
dat jij het vervelend vindt. (zelfs niet als het voor jou
misschien overduidelijk is ed.)
Oud 26-02-2004, 17:57
Otis
Otis is offline
wat een eikels, verhuizen!!!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:02
Verwijderd
kop op gozer... je ouders weten niet dat je een respecterend s.com lid bent
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:03
rare kwast
rare kwast is offline
komt me onwijs bekend voor (dan in de vorm van: kijk die gaat met haar moeder winkelen waarom doen wij dat nooit?! of zij heeft al een jaar een vriendje heb jij nog niemand op het oog)
dus begrijp dat je het zat wordt/ zat gaat worden!!
gewoon zo veel mogelijk zorgen dat je weg bent (uit de buurt) doe ik ook
en het huis uit zodra dit kan
Oud 26-02-2004, 18:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, ik ken 't.
Ik ben er nog niet achter om dit te veranderen. Heb er al eens over gepraat, maar helpt gewoon niet.
Erg jammer, maar ja, je leert ermee leven hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:11
merels
merels is offline
wordt het dan geen tijd om uit huis te gaan? (volgens mij ben je 21). Dit kunnen ze niet maken. Zeg gewoon heel duidelijk dat je het beu bent, en elke keer als ze het weer doen, snoer je ze de mond, of je doet ongeinteresseerd met "nee..niet weer", en maak aanstalten om even weg te lopen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:13
elledc
elledc is offline
21 jaar is zo'n leeftijd waar je hoe langer hoe meer genoeg krijgt van je ouders, ik kan meespreken, vandaar dat ik het zeg.
De beste optie is om te gaan verhuizen, dat doe ik ook binnenkort.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:05
Verwijderd
hmm je ouders doen iig zeer lullig, misschien moet je dat gewoon zeggen, dat je het zat bent, je woont dan nog wel thuis maar vraag ze dat je wilt dat ze je de ruimte geven om rustig een 'leven' op te bouwen ofzo

en je hoeft echt geen piano te spelen, aan fitness te doen, superknap te zijn om een vriendin te krijgen
maar blijkbaar zien je ouders dat niet zo in
ik neem aan dat je moeder ook niet voor je vader heeft gekozen alleen omdat hij aan fitness deed?
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:08
logeetje
logeetje is offline
Inderdaad
Oud 29-02-2004, 12:41
Balance
Balance is offline
Op je 21ste ben je niet meer afhankelijk van je ouders en ik zou zeggen: maak daar gebruik van.
Als jij wil dat je ouders zich niet zoveel met je bemoeien moet je toch echt zelfstandig worden. Ga op jezelf wonen als je dat nog niet doet, leer die vriendin eerst kennen en doe het rustig aan met d'r en pas als het zeker wat wordt aan je ouders voorstellen en negeer hun praat hobbies ed.
Mocht je dat niet kunnen laat ze dan eens goed weten hoe jij d'r over denkt. Dat je je d'r erg rot onder voelt en dat je wil dat ze d'r mee ophouden. Maar dat kan pas als jij ook geen gunsten meer van hen nodig hebt, zoals onder hun huis wonen enz.
Oud 29-02-2004, 17:21
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Jammer dat ze zo doen. Volgens mij hoor je als ouder gewoon trots op je kind te zijn wat en hoe die ook is. Ze moeten gewoon super blij zijn met jou als zoon!
Als ik jou was zou ik het er maar eens over hebben. Niet op een ruzie-manier maar op een verzoekende manier van; Hou nou eens op en wees blij met mij zoals ik ben! Zeg ook dat jij niet zo goed snapt waarom ze kaartjes sturen naar, voor hun, onbekenden. Vraag naar de reden!
Waarschijnlijk hebben ze het nooit zo bedoelt en zien ze zelf niet in dat ze een beetje doordraaien....

Als ze beloven niet zo veeleisend te zijn hoef je je ook zorgen meer te maken over de loop van zaken met dat meisje!

succes
Oud 03-03-2004, 22:53
6663scarlet
6663scarlet is offline
i know what u mean...
Oud 04-03-2004, 20:02
ilse
ilse is offline
mijn moeder is ook zo, als er mensen zijn heel aardig, amaar als ze weer weg zijn... niet te genieten!!

maar gelukkig haalt ze me niet echt naar beneden. alleen af ent oe. dan ben ik bij, had ik laatst een 9 gehaald op school.! ze gt ze: ja goed, volgende keer een 10 he? nouw, dan is de lol eraf...
Oud 04-03-2004, 20:05
SuperSanne
SuperSanne is offline
"ik berijp niet precies waarom, maar elke keer als ik met jullie praat voel ik mijn zelfrespect langzaam wegsijpelen"

als je dit zegt, vatten ze 'm mischien
Oud 07-03-2004, 10:48
Verwijderd
Zitten jou ouders misschien in een sociaal isolement? Dat ze alleen maar kritiek op jou uiten en contact zoeken met je vrienden?

Citaat:
"ik berijp niet precies waarom, maar elke keer als ik met jullie praat voel ik mijn zelfrespect langzaam wegsijpelen"
Vind ik een zeer goede opmerking om eens te maken richting je ouders.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 11:38
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
als mijn ouders altijd zo zouden doen zou ik gewoon hetzelfde terug doen.
k zou zoizo gaan schelden en met deuren gooien enzo
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:49
Verwijderd
dan maar op jezelf gaan wonen?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:30
eeytje
eeytje is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 07-03-2004 @ 12:38:
als mijn ouders altijd zo zouden doen zou ik gewoon hetzelfde terug doen.
k zou zoizo gaan schelden en met deuren gooien enzo
Uhu, doe ik ook... Echt gezellig, want mijn zusje is nu net in de puberteit aan het komen en helemaal niet te genieten, dus na 1 verkeerd woord dreunt het huis al van dichtgeslagen deuren en staat ze dwars door de deur heen te schreeuwen... en andersom
Oud 10-03-2004, 14:47
eeytje
eeytje is offline
Citaat:
watervlo schreef op 26-02-2004 @ 18:36:
Volgens mn ouders is iedereen altijd beter dan ik.
Bijvoorbeeld over mn neef: Goh wat een leuke jongen is dat. ziet er goed uit, doet aan fitniss,waarom doe jij nou niet zoiets??

Over vriend van me: Wat leuk dat die piano speelt. Waarom doe jij nou niet zoiets????

Over buurjongen: goh wat een leuke vriendin heeft ie. Maar het is dan ook een superknappe en spontane jongen he. Heel anders dan jij.

En zo kan ik nog wel uren doorgaan.

maar ook als er een vriend op bezoek is of een vriendin, dan zijn ze opeens superaardig. Maar als ze weg zijn dan zijn ze weer echt niet te genieten.
Om een of andere reden denken ze ook dat ik geen vriendin kan krijgen omdat ik saai ben. Ik krijg tig keer per dag te horen, goh wat heeft die jongen een leuke vriendin. ok, ik ben geen rokkenjager en ook niet superknap. maar ik heb onlangs een meisje leren kennen, echt superleuk, ben ook bij 'r thuis geweest en ze heeft echt hele aardige ouders. Nu wil ze de mijne ook een keer zien. Nou.. ik hou mn hart vast.. Gaan ze weer superaardig doen, en tussen neus en lip door even laten weten hoe ik dan wel niet in elkaar zit.

Ze heben ook de irritante gewoonte om bijvoorbeeld vrienden van mij verjaardagskaarten te sturen met dan alleen hun naam terwijl ze ze amper kennen. 't zijn toch mijn vrienden, niet die van hen???

Beetje onsamenhangend verhaal, maar ik begin het een beetje beu te worden!
Zo, ben je dan mooi klaar mee
Dat is echt klote joh... Waarom woon je nog thuis?
Misschien moet je je vriendin wel even inlichten over je ouders... Als ze dan merkt hoe ze doen, zal ze er geen rare gedachten over jou op na houden (wat ze normaal waarschijnlijk ook niet zou hebben als ze je leuk vindt). Maar als ze het niet weet en ineens zoveel negatiefs over jou hoort, lijkt het me toch wel raar... Nou, in ieder geval heel veel succes enn... Laat je niet gek maken!
Reageren

Regels voor berichten