Advertentie | |
|
![]() |
|
Goodkind. Alleen jammer dat de meeste fantasy boeken series zijn, en dan kan ik t nu niet lezen omdat ik dan te lang bezig ben en ik eerst voor Nederlands moet lezen...
Mn absolute favoriet is trouwens Marion Zimmer Bradley, maar dat is eigenlijk geen fantasy.
|
Bridget Wood, Tolkien, Marion Zimmer Bradley, Jack Vance en sommige boeken van Tanith Lee.
En ik kan niet kiezen wie er op de eerste plek komt en wie op de laatste. ![]()
|
Wat vinden jullie precies leuk aan de boeken van Pratchett? Ik was begonnen in het eerste boek van de Schijftrilogie ofzo, maar na 25 bladzijdes liep ik helemaal vast en ben ook gelijk gestopt.
Tis dus verrassend om te lezen dat er mensen zijn die Pratchett als favo schrijver opgeven. Argumenten? Wat spreekt jullie precies aan?
||
Citaat:
|
![]() |
|
misschien had ik moeten doorlezen dus.
![]()
|
Pratchett is leuk omdat hij de draak steekt met fantasy als genre en daarnaast ook met de wereld van nu en de wereld van vroeger. Zoals bijvoorbeeld in Pyramides. Daar neemt hij de wereld van de oude Egyptenaren in de zeik. Farao's die pyramides blijven bouwen terwijl ze zelf niet eens meer weten waarom en er eigenlijk ook helemaal geen geld meer voor hebben. In Rollende Prenten neemt Pratchett Hollywood in de maling.
Daarnaast zitten er af en toe heel grappige historische wetenswaardigheden in. Zoals bijvoorbeeld in Rollende prenten een hondje voorkomt die jarenlang naast het graf van zijn baasje de wacht blijft houden. Dit is in het verleden in Frankrijk echt gebeurd. Als je daar op let, lig je af en toe echt in een deuk. Daarnaast zijn de personages gewoon geweldig. Een tovenaar die niet toveren kan, DE DOOD DIE IN HOLLE LETTERS SPREEKT EN GRAAG NAAR GEKOSTUMEERDE BALLEN GAAT, het hulpje van DE DOOD, Conan de Barbaar die tegenwoordig een schriel mannetje is.... Moet ik verder gaan? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Raymond E. Feist, serpentwar saga, magicigian, silverthorn
Robert Jordan, WHEEL OF TIME Tolkien vond ik eigenlijk niet zo heel vet..... beetje te langdradig vooral als je heel het verhaal al kent van andere mensen. Hobbit heb ik wel met plezier gelezen.
|
![]() |
|
|