Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2008, 09:26
OnderkofferMe
OnderkofferMe is offline
Nou, ik zit dus met een behoorlijk genant probleem: meurende oksels.
Ik heb echt al zooooveel geprobeerd; verschillende deo's, verschillende soorten materiaal qua kleding, oksels vaak wassen of juist niet, strakke truitjes, wijdere shirts.. en zelfs inlegkruisjes. Dat helpt nog wel aardig, maar als ze een beetje verschuiven is het weer feest. Ik zweet echt als een otter.

Nu weet ik wel van mezelf dat ik altijd gestrest en nerveus ben, ik ben nooit 100% rustig of relaxed. Misschien dat 'angstzweet' erger ruikt?

Mijn ritueel bestaat gewoonlijk uit oksels goed wassen, scheren uiteraard, flink deo spuiten, schoon truitje aan, inlegkruisjes onder de oksels en klaar. Maar na ca. 2 uur (of nog eerder als ik pech heb) begint het te meuren. Ik snap er echt niks van. Als ik net een nieuw truitje aan heb, dan stinkt het totaal niet, nooit. En in de zomer, als ik een mouwloos topje draag, ruik ik aan het einde van de dag nog niks. Maar ja, ik kan uiteraard niet het hele jaar in topjes rondlopen.
Iemand nuttige tips?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 09:46
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wat graag je voor een shirtjes, katoen? En klinkt raar, maar probeer eens af te bouwen met deo. Het kan zijn dat je dan steeds minder gaat zweten.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 09:55
OnderkofferMe
OnderkofferMe is offline
Ik draag zowel katoen als synthetische materialen, maakt eigenlijk geen verschil qua geur.
Ik heb gehoord dat Odorex extra dry (lotion) helpt, misschien dat ik die zou kunnen gebruiken en daardoor kan afbouwen met de deo. Moet daar echter wel voorzichtig mee zijn, want aangezien ik dagelijks naar de uni moet, en daar mensen in mijn buurt komen, wil ik uiteraard niet naar zweet ruiken.
Het maakt me wel heel erg onzeker, omdat ik er continu op bedacht moet zijn dat ik elk moment kan gaan 'ruiken', en dat neemt veel plezier weg!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 10:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Katoen laat vocht enzo beter door dan synthetische stoffen, dus ik zou proberen dat voorlopig te dragen en idd zoiets als een lotion te gebruiken en afbouwen met deo. Het is vervelend, maar misschien is je huid wel 'verslaafd' aan deo gebruiken. Ik ken een meisje die hetzelfde had en die stopte geleidelijk met deo (behalve met sporten en uitgaan natuurlijk) en het werd echt zoveel minder. Zelf gebruik ik in de winter ook zo min mogelijk deo en dat kan prima.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 10:19
Anika
Mijn ervaring met Odorex extra dry is dat het een maandje ofzo goed werkt, maar daarna zweet je er gewoon doorheen.
Heb je al eens zo'n roller van Rexona biorythm geprobeerd? Die vind ik heel goed werken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 13:37
luchtballon
luchtballon is offline
Inlegkruisjes? Dat helpt misschien tegen zweetvlekken, maar niet tegen zweetgeur. Ook je oksels moeten een beetje lucht en ruimte hebben.
Het kan ook goed zo zijn dat jij denkt dat je veel erger ruikt dan je werkelijk doet. Zelf herken je je eigen geur veel meer en ben je er ook veel meer op bedacht.
Ik heb in mijn leven 2 of 3 mensen bij me in de buurt gehad die bijna dagelijks op een afstand van enkele meters naar zweet roken, maar ik weet zeker dat die nooit deo gebruiken en zich ook niet scheerden. Het kan natuurlijk wel dat het bij jou zo snel ruikt, maarhet is wel onwaarschijnlijk dat het zoo erg is. Bovendien is de geur van 'vers' zweet niet zo vies als van een dag oud.
Misschien heb je vrienden waaraan je het durft te vragen?
Oud 04-09-2008, 15:24
*oma*
*oma* is offline
IK krijg altijd zweet oksels als ik eraan denk of er bang voor ben, maar als ik er niet aan denk heb ik ze niet. Misschien moet je je er minder druk om maken?

En over stinken... ruiken je oksels vies of je kleren?
Oud 04-09-2008, 17:54
m!ke
m!ke is offline
Een vriendin van mij gebruikte een soort van zelfklevende papiertjes die ze onder d'r oksels plakte elke ochtend en daarna een hele dag niet meer zweette
Weet wel niet wat de naam van dat spul is..
Oud 04-09-2008, 18:18
Arwyn
Arwyn is offline
Oh, ik ken het! Echt super irritant..
Ik merk zelf dat rollers in ieder geval beter werken dan sprays. Ook wissel ik m'n deo's een beetje af, dus niet elke dag dezelfde gebruiken.
Verder ademt katoen inderdaad beter dan synthetisch, dus kun je beter dat dragen!
Ik heb zelf vorige week Syneo5 gebruikt. Dit werkt wel erg goed! Je hebt dan een paar dagen geen last meer. Beetje hetzelfde als Odorex extra dry, maar dan duurder
Je moet dat spul alleen inderdaad niet te vaak gebruiken, anders raak je eraan gewend en werkt het niet meer.
Hierboven las ik dat je ook gewend kunt raken aan deo.. Mischien een idee om soms een dagje zonder te doen als je die dag niks gaat doen? Ik denk dat ik dat zelf iig wel even ga proberen!
Oud 05-09-2008, 14:50
*oma*
*oma* is offline
Misschien moet je je eetpatroon gaan veranderen. Of rookje, drink je etc. Daar kun je ook meer van gaan stinken dacht ik.
Oud 12-09-2008, 16:19
prulletje
prulletje is offline
odorex!
heeft mij door mijn pubertijd geholpen (in die periode zweet je meer/vaker)
en nu hoef ik het nog maar 1x per maand te gebruiken ofzo.

super!
Oud 12-09-2008, 19:02
marrel
marrel is offline
Odorex lotion! En als je wilt combineren met deo is Rexona biorythm een goede keuze. Odorex werkt een dag of 3/4, rexona 1 dag (er staat 48h ook maarja)
Oud 14-09-2008, 08:23
Volk
Volk is offline
Je oksels altijd kaal hebben en er citroen onder smeren. Iedere dag goed wassen en shirts maar 1 keer dragen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Je oksels altijd kaal hebben en er citroen onder smeren. Iedere dag goed wassen en shirts maar 1 keer dragen.
Of juist eens proberen je oksels n'iet iedere dag te scheren (het is toch geen zomer meer). Die haren zitten er niet voor niks.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 15:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mijn ervaring met Odorex extra dry is dat het een maandje ofzo goed werkt, maar daarna zweet je er gewoon doorheen.
Heb je al eens zo'n roller van Rexona biorythm geprobeerd? Die vind ik heel goed werken.
Dat is ook mijn ervaring met Odorex. Rexona is wel goed. Maar ik heb laatst een gewone roller van FA geprobeerd en wonder boven wonder werkte het geweldig. Laatste keer dat ik FA had, was zo'n 8 jaar geleden en toen was het ongeveer de slechtste deo die er toen op de markt was Maar nu werkte het heel goed.
Oud 15-09-2008, 20:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Odorex lotion! En als je wilt combineren met deo is Rexona biorythm een goede keuze. Odorex werkt een dag of 3/4, rexona 1 dag (er staat 48h ook maarja)
Ik zou dus niet teveel combineren. Hoe minder, hoe beter voor je huid. Een geïrriteerde huid kan vast ook meer zweten.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 07:30
Volk
Volk is offline
Citaat:
Of juist eens proberen je oksels n'iet iedere dag te scheren (het is toch geen zomer meer). Die haren zitten er niet voor niks.
Mijn ervaring is juist dat het makkelijker schoon te houden is en frisser als het kaal is. Het zweet kan in de haren komen te zitten en de geur verspreiden bij de minste temperatuurverhoging ook al heb je een half uur staan boenen. (het is trouwens nog wel zomer hoor)
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring is juist dat het makkelijker schoon te houden is en frisser als het kaal is. Het zweet kan in de haren komen te zitten en de geur verspreiden bij de minste temperatuurverhoging ook al heb je een half uur staan boenen. (het is trouwens nog wel zomer hoor)
Geen zomerweer meer, bedoelde ik eigenlijk. En inhoudelijk betreft: er zijn natuurlijk twee problemen: veel zweten en stinkzweet hebben. Als je veel zweet qua vocht, dan zijn okselharen juist beter, dan gutst het niet direct je t-shirt in om het even zo te zeggen (een vriend van mij die voor de lol zijn oksels eens ging scheren vond het enorm onprettig, hij had meteen veel meer zweetplekken). De geur kan dan wel nog een probleem zijn ja, maar dat kan weer aangepakt worden door bijv. een ander eetpatroon en de andere oplossingen die hier aangedragen worden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 19:14
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Je oksels altijd kaal hebben en er citroen onder smeren. .

Au?

Regels voor berichten