Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 18:21
Verwijderd
wie kan mij vertellen hoe ik A3 formaat in elkaar zit in photoshop nadat ik twee helften heb ingescand? En is het niet moelijk om de 2 helften precies te scannen zodat je geen stukjes mist? hoe moet het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 18:26
Verwijderd
ik denk dat je het beste kan werken met een overlapping, dus je scant 1 keer de 1e helft, 1 keer de ander, en 1 keer het midden, en dan een canvas ofzo openen van de opp. van de A3, de 2 delen naast elkaar leggen, en kijken hoe dit uitkomt en vervolgens de 3e eroverheen doen en een beetje passen, zo zou ik het proberen maar ik garandeer geen succes want ik heb het nog nooit gedaan
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 00:46
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ask MegaN
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 01:32
Captain N
Captain N is offline
Je vel in 2en knippen of opvouwen lijkt mij het beste.
Daarna laad je ze in PS in, vergroot je het canvas van 1 van de stukken met factor 2 in de hoogte of breedte en plak je de andere er in.
Altijd gekut met dat a3, daarom hou ik het lekker bij a4, is beetje pielen soms maar daar wen je wel aan
Oud 18-03-2004, 04:16
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 18-03-2004 @ 01:46:
ask MegaN
heej, da's gemeen (wel gevat )
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 08:48
\/ince
\/ince is offline
WTF knippen, vouwen?? nee man! zonde van je piece!

M'n inks heb ik ook altijd op a3 moeten scannen, gewoon eerst de ene helft onder de scanner gooien, zorgen dat ie goed recht in de scanner zit, dan blad omdraaien, andere helft.. photoshoppen en in mekaar zetten, no problem! wat je krijgt als je em doormidden snijd, is dat je niets hebt dat overlapt, maar dat je ze tegen mekaar aan moet plakken.. dat is dus vet klote.. als je die 2 gescande stukken op mijn manier in PS in mekaar zet overlappen ze altijd een flink stuk dus scheelt een boel met 't in mekaar zetten..

Ik weet dat 't vaag klinkt, en je zou 't moeten zien, maar 't werkt perfect, en ik heb al m'n originals nog onbeschadigt hier liggen
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 09:31
Verwijderd
Captain N: ik was niet van plan om te vouwen of te knippen.
Ik heb nu een tekening die ik niet op A4 zou kunnen laten passen met de details die ik erin heb gedaan.
En als je het ooit haalt als striptekenaar moet je toch op A3 werken en scannen.

Wishmaster: ja, ik wist wel dat je de 2 helften moet scannen maar hoe zet je ze precies in photoshop in elkaar? Allebei openen en naar elkaar schuiven?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:25
p-chez
p-chez is offline
Ja. Met overlap naar elkaar schuiven. Of over elkaar dan.
Oud 18-03-2004, 20:04
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
spinneman schreef op 18-03-2004 @ 10:31:
Captain N: ik was niet van plan om te vouwen of te knippen.
Ik heb nu een tekening die ik niet op A4 zou kunnen laten passen met de details die ik erin heb gedaan.
En als je het ooit haalt als striptekenaar moet je toch op A3 werken en scannen.

Wishmaster: ja, ik wist wel dat je de 2 helften moet scannen maar hoe zet je ze precies in photoshop in elkaar? Allebei openen en naar elkaar schuiven?
Ja, maar daar heb je dan A3 formaat scanners voor.
Natuurlijk verwachtte ik niet dat je ook daadwerkelijk ging knippen en vouwen, maar WM's zn methode leverde bij mij altijd vage vlekken op omdat de scanner niet dichtkon en niet alles even goed belicht werd.
Oud 18-03-2004, 20:48
\/ince
\/ince is offline
Hmm, mja die plekken krijg je met pencils idd wel.. valt mee, maar liever dat dan een orgineel in 2en snijden.. en voor pencils maakt het lijkt me geen reet uit, aangezien die meestal toch voor de inker zijn, als ze voor de show zijn ziet iedereen toch wel wat 't inhoud, 't blijven pencils..
Als je inks op deze manier scanned heb je iig geen last van die plekken.
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 21:37
Verwijderd
zat ik als noob nog best wel in de buurt dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten