Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2002, 19:44
Verwijderd
iemand weleens van hem gehoord..?
Zal wel weer niet maar k had zin om het ff te proberen.

Hij is schrijver van "de twaalfde planeet", "aan genesis voorbij" en nog meer van dat....

Hij baseert z'n theorieen op Soemerische teksten en hij beweert dat er een extra planeet in ons zonnestelsel is, waar een zeer ontwikkelde beschaving was, die de mensheid op aarde heeft gecreeërd etc etc....

Naja ik kan het wel helemaal gaan uitleggen maar als niemand zó'n boek gelezen heeft heeft dat toch geen zin

Maarjaaaaah

Anyone?

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2002, 20:03
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik heb het boek niet gelezen, maar er zijn ook filosofen geweest die een buitenaardse beschaving beschreven in ons heelal/zonnestelsel.

Voltaire heeft ook zo'n wereld beschreven...hetzij in een ander zonnestelsel(de zon Sirius). Zijn verhaal heet Micromegas.

De hoofdpersoon van zijn verhaal is 3,5 kilometer lang en studeert aan het jezuïtencollege en leidt zelfstandig de stellingen van Euclides af. Hij reist dan naar Saturnus en aarde.

Maar je moet dus wel fantasie en werkelijkheid uit mekaar houden.

Wat men nogal eens wil vergeten is dat vroegere culturen ook literatuur en verhalen kennen. En wel een onderscheidt moet maken op wat echt is en wat niet.

Als men in 1 miljoen jaar roodkapje leest zouden wij er toch ook raar van opkijken als ze het serieus zouden nemen?

Overgens wordt er al wel langere tijd gedacht aan een 10e planeet die veel verder dan pluto om de zon draait.

Dat is omdat er koerswijzigingen plaatsvinden in de paden van kometen die niet te verhalen zijn op de gravitatiewerkingen van de bekende planten en de zon.

Het zou een zeer massief planeet kunnen zijn of een bruine dwerg b.v.

Groetjes
Ben(die misschien eens Micromegas wil lezen
Oud 03-05-2002, 21:12
Verwijderd
Offtopic:
Coole spelfouten.

Citaat:
Als men in 1 miljoen jaar roodkapje leest
Wauw. Mijn mammie las het ooit voor in een half uur.

Citaat:
die niet te verhalen zijn op de gravitatiewerkingen van de bekende planten en de zon.
Zie je, ik wist het al die tijd al. De aarde is een plant!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 21:34
Verwijderd
als reactie op Ben:

nou het punt is.......er worden heel veel wetenschappelijke bronnen als bewijsstukken in z'n theorie betrokken en uiteraard zijn dat juist de bronnen die hem goed uitkomen. De rest staat niet in z'n boek en ik weet niet zow veel van sterrenkunde en ik volg de ontwikkelingen op dat gebied ook niet echt.
Maar als ik dat boek zo lees dan komt het op zich wel aannemelijk over......sommige dingen trekt hij erg ver door vind ik en dan begint het wel een beetjuh een fantasieverhaal te worden.

Daarom leek het me om iemand anders te spreken die 1 van die boeken heeft gelezen, vooral als diegene er dan ook wat meer van zou weten dan ik....en dan meningen van anderen te horen.
Maarjaaah wie leest er nou zowiets he

Trouwens, die planeet (Nibiru/Mardoek) ligt tussen Mars en Jupiter, aan de "buitenkant" van de asteroïdengordel.

In het boek staat ook een (volgens een leek als ik aannemelijke) theorie over het ontstaan van ons zonnestelsel zoals ie nu is.

Ik vind het iig bestwel interessant.
En ik weet wel dat het afhangt van hoe je die Soemerische teksten interpreteert, maar toch...

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 00:02
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Offtopic:
Coole spelfouten.
*blonT van binnen*

Citaat:
Wauw. Mijn mammie las het ooit voor in een half uur.
Je weet wat ik bedoel!

Citaat:
Zie je, ik wist het al die tijd al. De aarde is een plant!
Nou hooooaahww...misschien had ik het wel over de Gaia-theorie ofzo!

Het zijn geen spelfouten hoor. Althans ik weet als ik het nalees dat het fout is!
Daarnaast ben ik wetenschappelijk aangelegd dus wat betreft onopvallende Nederlands grammaticale fouten. B.v. tautologie en d's + t's...daar kijk ik inderdaad niet naar om!

Groetjes
Ben(die met 10 vingers blind typt en zijn verhalen meestal nooit naleest en daarom nogal eens wat fouten laat staan
Oud 04-05-2002, 00:08
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
*...*

Mja, hoe snel mensen iets altijd als wetenschappelijk willen bestempelen...ik sta er meer en meer versteld van.

Er is geen 12e planeet, want er zijn er ten eerste maar 9 tot nu toe. Waar wil hij al die andere vandaan halen? Overigens zijn de grote planEten in de buitenste kringen van ons zonnestelsel voorspeld voordat ze gevonden waren!!!

Planeten zoals Uranus, Neptunus etc. Die zijn allemaal voorspeld aan de hand van berekeningen voordat ze eigenlijk zijn waargenomen.

Dus dat moet dan zeker ook mogelijk zijn met de fictieve planeet van deze schrijver.

Alle planeten hebben namelijk gravitatieinvloeden op mekaar die een bepaalde invloed op de baan van een planeet uitoefenen. De huidige banen van de planeten kloppen aan de hand van de berekeningen(en dus de invloeden van de bekende planten ingenomen) en dus kan er ook geen 10e, 11e laat staan 12e planeet aanwezig zijn.

Groetjes
Ben(die niet het idee had dat het al zo laat is
Oud 04-05-2002, 09:01
Floef
Floef is offline
Citaat:
iemand weleens van hem gehoord..?
Zal wel weer niet maar k had zin om het ff te proberen.

Hij is schrijver van "de twaalfde planeet", "aan genesis voorbij" en nog meer van dat....

Hij baseert z'n theorieen op Soemerische teksten en hij beweert dat er een extra planeet in ons zonnestelsel is, waar een zeer ontwikkelde beschaving was, die de mensheid op aarde heeft gecreeërd etc etc....

Naja ik kan het wel helemaal gaan uitleggen maar als niemand zó'n boek gelezen heeft heeft dat toch geen zin

Maarjaaaaah

Anyone?

xxx

Alicia
Ja keP een artikel over hem gelezen. Hmm boek, schrijft hij een beetje relaxed?
Oud 04-05-2002, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Floef schreef:

Ja keP een artikel over hem gelezen. Hmm boek, schrijft hij een beetje relaxed?
jah vinnik wel
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef:

dus kan er ook geen 10e, 11e laat staan 12e planeet aanwezig zijn.

Groetjes
Ben(die niet het idee had dat het al zo laat is
Volgens de Soemeriërs waren de zon en de maan zelfstandige lichamen (om reden die ergens in die teksten staan..)
en dan dus geen 9 maar 10 planeten.
Zo kom je op 12

hmmz nog steeds niemand het gelezen..?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:34
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:

Volgens de Soemeriërs waren de zon en de maan zelfstandige lichamen (om reden die ergens in die teksten staan..)
Zo kom je op 12

hmmz nog steeds niemand het gelezen..?
En Ganymedes, Titan, Europa, Miranda....zozo, we passeren de 75 makkelijk denk ik!

Groetjes
Ben(die het argumentatie vind zoals het uitkomt
Oud 05-05-2002, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef:

En Ganymedes, Titan, Europa, Miranda....zozo, we passeren de 75 makkelijk denk ik!

Groetjes
Ben(die het argumentatie vind zoals het uitkomt
jamaaarrrrrrr dat heeft op zich nix met de theorie te maken...
t ligt er gewoon aan hoe je telt.....

Ik weet niet waarom het er 12 waren, zal wel een reden voor zijn...
Maarjaaah dan noemen we het toch de 10e planeet

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 12:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:

jamaaarrrrrrr dat heeft op zich nix met de theorie te maken...
t ligt er gewoon aan hoe je telt.....

Ik weet niet waarom het er 12 waren, zal wel een reden voor zijn...
Maarjaaah dan noemen we het toch de 10e planeet

xxx

Alicia

Ik ben toch echt benieuwd hoe die man telt....ik wil ook leren tellen!

Groetjes
Ben(die dat nu ook wil weten dan
Oud 05-05-2002, 14:01
Verwijderd
Citaat:

Zo kom je op 12

Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 14:38
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
*...*

Waarom zijn Titan en Ganymedes en alle anderen (waarvan vele veel groter dan de maan zijn) geen zelfstandige lichamen dan?
Het zijn toch echt manen IN ons zonnestelsel. Die behoren gewoon meegeteld te worden dan.

Groetjes
Ben(die de logica er niet van kan inzien
Oud 05-05-2002, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Waarom zijn Titan en Ganymedes en alle anderen (waarvan vele veel groter dan de maan zijn) geen zelfstandige lichamen dan?
Het zijn toch echt manen IN ons zonnestelsel. Die behoren gewoon meegeteld te worden dan.

Groetjes
Ben(die de logica er niet van kan inzien
nou.....
om redenen die duzz blijkbaar in die teksten staan..
Nou heb ik niet bepaald kennis van Soemerische teksten
Maar ik kan er zelf wel eentje bedenken.

Je had eerst de zon, en tiamat (="aarde+maan") en mercurius.
Daarna de binnenplaneten, mars + venus.
Daarna de shar's, de reuzenplaneten. jupiter, saturnus, pluto.
Daarna de laatste 2 planeten (die noemden ze ook "tweelingplaneten") uranus & neptunus.

Nou dat vind ik ook al vaag, hoe konden ze in die tijd nou al weten dat uranus en neptunus zoveel op elkaar lijken...?
Maargoed.

De 12e planeet, nibiru/marduk, kwam het zonnestelsel binnen. Dit schijnt overeen te komen met theorieën die zeggen dat er inderdaad een gigantisch hemellichaam ons zonnestelsel binnengekomen moet zijn en voor veranderingen heeft gezorgd.

Nou, na een aantal dingen kwam ie bij tiamat, z'n satellieten knalden op tiamat, die spleet in tweeën: de aarde en de maan.
Verder ontstond hierbij ook de asteroïdengordel.

(jah ik lees nu na een half jaar vluchtig het "scheppingsverhaal" door en zie vanalles staan en vertel het weer gigantisch warrig, maarjah.)

Naja, pluto is bij dat voorval ook naar achter gegooid.
En nog meer veranderingen, maar ik heb ff geen zin om ze op te zoeken.

De baan van nibiru is ellipsvormig en het punt waar ie het verst weg is is het apogeum.

Naja, sorry dat het zow warrig is en een beetjuh onwetenschappelijk in eigen woorden ghehehe..

Nog steeds wil ik dat iemand het boek leest, of gáát lezen!!
(hint, hint)

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 17:22
REIE
REIE is offline
Het is best onwaarschijnlijk dat we ergens nog leven gaan vinden buiten hier, het is puur toeval (oeps, toeval is ook maar een samenloop van omstandigheden...) dat wij hier zitten, en er nog steeds leven is.

Op de aarde is er gewoon een zeer complexe balans tussen alles wat leeft, en daardoor houdt het stand. Op de weegschaal van de meeste andere planeten ligt gewoon niks in de bakjes.

REIE
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 19:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Je had eerst de zon, en tiamat (="aarde+maan") en mercurius.
Daarna de binnenplaneten, mars + venus.
Hmmm...mars en venus zijn de binnenplaneten..., terwijl de aarde nog dichterbij de zon staat dan mars!

Citaat:
[b]Daarna de shar's, de reuzenplaneten. jupiter, saturnus, pluto.
Daarna de laatste 2 planeten (die noemden ze ook "tweelingplaneten") uranus & neptunus.[/b/
Zo he! Dat is knap! Pluto een reuzenplaneet....ter informatie....pluto is het kleinst van allemaal en waarschijnlijk niet eens een planeet, maar een uitvergroot komeet die in een baan rond de zon vast is komen te liggen!

Daarnaast staat pluto het verst weg van alle planeten. Dus de laatste twee planeten zijn dan Neptunus en Pluto en die lijken dus ECHT NIET op mekaar.

Citaat:
[b]Nou dat vind ik ook al vaag, hoe konden ze in die tijd nou al weten dat uranus en neptunus zoveel op elkaar lijken...?
Maargoed.
Nou, als ik het zo hoor hebben ze maar lekker raak zitten gokken en een aantal toevallige treffers gehad.

Alle 4 de reuzenplaneten lijken (in principe) op mekaar. Het zijn gasreuzen.
Daarnaast is de relatief gelijke samenstelling van de planeten heel goed te verklaren aan de hand van het ontstaan van een planetenstelsel. De stoffen die er in voorkomen en de invloed van de zonnestraling daarop.

Citaat:
De 12e planeet, nibiru/marduk, kwam het zonnestelsel binnen. Dit schijnt overeen te komen met theorieën die zeggen dat er inderdaad een gigantisch hemellichaam ons zonnestelsel binnengekomen moet zijn en voor veranderingen heeft gezorgd.

Nou, na een aantal dingen kwam ie bij tiamat, z'n satellieten knalden op tiamat, die spleet in tweeën: de aarde en de maan.
Verder ontstond hierbij ook de asteroïdengordel.
Zo he! Ze komen zomaar botsautootje spelen!

*vaag* *heel vaag* jaja

De asteroïden-gordel is ontstaan omdat de gravitatieinvloed van Jupiter er voor heeft gezorgd dat de planetisimalen nooit een planeet hebben kunnen vormen.

Daarnaast heb ik nog nooit van de theorie gehoord dat er een gigantisch reuzenplaneet ons zonnestelsel in is komen drijven. Waar moet die dan vandaan komen? Er is wel een theorie die zegt dat er nog een planeet is ontstaan tussen de Aarde en mars geloof ik die uit zijn baan is geraakt en geloof ik met de aarde is gebotst.(of in de zon is terecht gekomen)

Citaat:
Naja, pluto is bij dat voorval ook naar achter gegooid.
En nog meer veranderingen, maar ik heb ff geen zin om ze op te zoeken.
Nou, dat dacht ik eigenlijk niet. Want Pluto is namelijk niet eens een ontstane planeet in ons zonnestelsel. Het is dus zoals ik al eerder zei hoogst waarschijnlijk een komeet (een stuk groter dan gemiddeld dat wel) die in een baan rond de zon terecht is gekomen.

Citaat:
De baan van nibiru is ellipsvormig en het punt waar ie het verst weg is is het apogeum.
Alle planeten-banen zijn ellipsvormig.

Citaat:
Naja, sorry dat het zow warrig is en een beetjuh onwetenschappelijk in eigen woorden ghehehe..
Op z'n zachts gezegd!
Beetje wir-war van (niet ondersteunde) beweringen en toevallige treffers van zo'n cultuur.

Citaat:
Nog steeds wil ik dat iemand het boek leest, of gáát lezen!!
(hint, hint)
xxxAlicia

Wat is de titel en isbn-nummer etc.

Wie weet, wie weet.

Groetjes
Ben(die geïnteresseerd is, maar ook erg sceptisch
Oud 05-05-2002, 19:53
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
REIE schreef:
Het is best onwaarschijnlijk dat we ergens nog leven gaan vinden buiten hier, het is puur toeval (oeps, toeval is ook maar een samenloop van omstandigheden...) dat wij hier zitten, en er nog steeds leven is.

Op de aarde is er gewoon een zeer complexe balans tussen alles wat leeft, en daardoor houdt het stand. Op de weegschaal van de meeste andere planeten ligt gewoon niks in de bakjes.

REIE
Er zijn bacteriën gevonden in kernafval. Er leven organismen in een druk van 16800 atmosfeer. Dat is dus gelijk aan 160 km in de oceaan of 50 kilometer onder de grond. Daarnaast leven er organismen in de oceaan van chemosynthese en dus geen fotosynthese. Er leven organismen in een ph van ver onder de 1.

Leven is hoogst waarschijnlijk ontstaan ten tijde dat de aarde regelmatig is gebombardeerd door kometen en meorieten.

Dus het is niet de vraag of leven de kans krijgt het is de vraag wanneer leven ontstaat.

Ook is er misschien leven op een maan van Jupiter...Europa, en misschien ooit geweest op Mars.

Dat is misschien 3 maal leven in 1 zonnestelsel. Wat denk je dat dat zegt over de rest van het heelal?

Ook komen de benodigde stoffen voor het ontstaan van leven uit het Heelal. Aminozuren zijn aangetroffen in kometen en complete nevels van complexe organische verbindingen.

Wetenschappers zijn juist tegenwoordig steeds meer van mening dat er hoogst waarschijnlijk elders ook leven is.

Al is er maar sprake van kans.

Voer een kansberekening uit aan de hand van de vereisten van het ontstaan van leven etc. Dan nog zouden er biljoenen bewoonde werelden moeten zijn.

Groetjes
Ben(die er van overtuigd is dat er elders leven is, of we het ooit zullen ontmoeten is een tweede

Laatst gewijzigd op 05-05-2002 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Daarnaast staat pluto het verst weg van alle planeten. Dus de laatste twee planeten zijn dan Neptunus en Pluto en die lijken dus ECHT NIET op mekaar.
neuh...maar dát stond er ook niet

Ow dat van die "binnenplaneten" wil zeggen aan de "binnenkant" van de asteroïdengordel geloof ik.

Citaat:

Nou, als ik het zo hoor hebben ze maar lekker raak zitten gokken en een aantal toevallige treffers gehad.
uhhhm tsja kweeniejj
om dat te weten zou je dus Soemerisch moeten leren ofzow en al die teksten gaan lezen en kijken of je er hetzelfde kan uithalen als meneer Sitchin heeft gedaan...

Citaat:

Alle 4 de reuzenplaneten lijken (in principe) op mekaar. Het zijn gasreuzen.
Daarnaast is de relatief gelijke samenstelling van de planeten heel goed te verklaren aan de hand van het ontstaan van een planetenstelsel. De stoffen die er in voorkomen en de invloed van de zonnestraling daarop.
maar dat wisten ze dus blijkbaar al 6000 jaren geleden dat dat zow was
Terwijl men in de 17e/18e eeuw nog niet van het bestaan van Uranus/Neptunus wist.

Citaat:

Er is wel een theorie die zegt dat er nog een planeet is ontstaan tussen de Aarde en mars geloof ik die uit zijn baan is geraakt en geloof ik met de aarde is gebotst.(of in de zon is terecht gekomen)
kijk, hier komt het al..!!!

En...uhhhh wat is dan volgens jou de verklaring voor het feit dat bijv. Uranus zow vaag gekanteld is en dat de ringen van Uranus een omlooptijd hebben die 2x zo groot is als de snelheid van de planeet zelf rond z'n eigen as..?
En dat die donkere ringen er heel anders uitzien dan de symmetrische ijsdeeltjes die rond Uranus cirkelen..?
Owja en de retrograde beweging van Triton..

Citaat:

Nou, dat dacht ik eigenlijk niet. Want Pluto is namelijk niet eens een ontstane planeet in ons zonnestelsel. Het is dus zoals ik al eerder zei hoogst waarschijnlijk een komeet (een stuk groter dan gemiddeld dat wel) die in een baan rond de zon terecht is gekomen.
Pluto stond er ook niet bij als reuzenplaneet, maar als satelliet van Saturnus. Maar daar wordt niet echt duidelijk over gedaan in het boek.

Citaat:

Op z'n zachts gezegd!
Beetje wir-war van (niet ondersteunde) beweringen en toevallige treffers van zo'n cultuur.
Het staat natuurlijk niet in het boek zoals ik het vertelde....
Maar ik heb gewoon een beetjuh een vaag taalgebruik, ik weet ook niet hoe dat komt.....
In het boek staan stukjes vertaalde Soemerische teksten, alleen zeggen ze dus niet planeet dit en planeet dat, maar ze hebben het over goden. Dus het kan ook dat je denkt: waar heeft die vent het over, die Soemeriërs waren gewoon een gezellig verhaaltje aan het vertellen...
Maarjaaaaah
En hij gaat dus ook in op de (volgens hem) eigenlijke betekenis van Genesis, met ontzettend fantasierijke conclusies, waar ik dus niet in gelooof.
Die conclusies ga ik hier niet opschijven want dan lees je het boek niet
Ik zei trouwens niet dat ik geloof wat er in staat, maar ik vind het gewoon interessant

Iig thanx voor je reply's

Zecharia Sitchin-
Aan Genesis Voorbij
ISBN: 90-4390-032-X

Die heb ik gelezen, maar dat was ook al een half jaar geleden.
Hij heeft nog veel meer boeken geschreven btw.

xxx

Alicia

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 09:48.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 20:16
Isa
Isa is offline
er zijn een paar artiklen over die vent en zijn theorieen geweest in oude X-factors van mij.
er zijn overigens wel meer beschavingen dan alleen de soemerische ,zoals de Dogon, die geloven dat ze door aliens zijn bezocht en astronomische kennis bezitten die ze eigenlijk niet zouden kunnen bezitten.

Greetz Kenny.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 20:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
er zijn een paar artiklen over die vent en zijn theorieen geweest in oude X-factors van mij.
er zijn overigens wel meer beschavingen dan alleen de soemerische ,zoals de Dogon, die geloven dat ze door aliens zijn bezocht en astronomische kennis bezitten die ze eigenlijk niet zouden kunnen bezitten.

Greetz Kenny.

Ik vind het een ware onderschatting van ons menselijk ras en een hele grote arrogantie ten opzichte van die tijd om maar te zeggen dat ze die kennis niet konden bezitten.
We mogen dan nu geavanceerd zijn, maar vroeger waren de mensen ook echt niet dom hoor.

Groetjes
Ben(die niet gelooft dat die mensen die kennis niet konden bezitten
Oud 06-05-2002, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Ik vind het een ware onderschatting van ons menselijk ras en een hele grote arrogantie ten opzichte van die tijd om maar te zeggen dat ze die kennis niet konden bezitten.
We mogen dan nu geavanceerd zijn, maar vroeger waren de mensen ook echt niet dom hoor.

Groetjes
uhhhmm....
hoe zouden ze aan die kennis moeten komen dan..?

Dan waren ze wel ongezond intelligent hoor...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 16:49
Isa
Isa is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Groetjes
het blijkt dat je die kennis iig niet kan bezitten zonder de technologie die we nu hebben. (tenzij je idd gelooft dat ze die kennis van reptielachtige aliens,die zij Nommos noemen, hebben ontvangen) heeft verder niks met dom of slimheid te maken van de Dogon, alleen met de aanwezigheid of afwezigheid van technologie.

Kenny (die graag zou willen geloven dat ze de kennis van aliens hebben gekregen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Kenny (die graag zou willen geloven dat ze de kennis van aliens hebben gekregen.
zegguh...

waarom ga jij dan niet ff dat boek lezen??
Jij weet volgens mij veel meer dan ik...
Kan jij kijken of het een beetjuh klopt wat die man schrijft!
Please..?

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 22:43
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

het blijkt dat je die kennis iig niet kan bezitten zonder de technologie die we nu hebben. (tenzij je idd gelooft dat ze die kennis van reptielachtige aliens,die zij Nommos noemen, hebben ontvangen) heeft verder niks met dom of slimheid te maken van de Dogon, alleen met de aanwezigheid of afwezigheid van technologie.

Gebaseerd op onze beperkte kennis van die culturen.

Er is heel veel verloren gegaan. En onze visie is lang niet volledig.

Daarmaast heeft men wel vaker geroepen dat ze sommige dingen niet gedaan konden hebben zonder de technologie van nu. We vergeten alleen dat er niet altijd maar 1 manier moet zijn.

Archimedes had ook het getal pi (voor het jaar 0) op een uitzonderlijk nauwkeurige manier bepaald voor die tijd. Maar ook daar kwam geen buitenaardse wezentjes bij kijken hoor. Archimedes had een eigen methode bedacht.

Ook zijn er aanwijzingen dat er een groots cultuur is geweest voor de Egyptenaren nog en de Maya's etc.
Dat is gebaseerd op het feit dat er zoveel overeenkomsten zijn tussen de verschillende culturen op verschillende werelddelen. De bouwstijl, de fascinatie in bepaalde fenomenen etc.

De kennis van deze voor jou onwaarschijnlijke dingen zouden dan ook afkomstig kunnen zijn van deze verloren gegaande cultuur.

Het is toch weer zo makkelijk om maar te roepen dat het om buitenaardse wezens gaat. Dat zijn de conclusies die goed verkopen in de boekenhandels he...

Groetjes
Ben(die in dit geval conclusies als het kan niet te voorbarig vind.
Oud 11-05-2002, 15:00
Floef
Floef is offline
Hmm ik kan die boeKen nergens vinden..? Weet iemand wat zijn nieuwste boek is en waar je die kunt kopen?
Oud 12-05-2002, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Floef schreef:
Hmm ik kan die boeKen nergens vinden..? Weet iemand wat zijn nieuwste boek is en waar je die kunt kopen?
Je kunt ze sowieso bestellen bij BOL.com
En hier ergens boven heb ik titel en ISBN nummer neergezet.
ff geplakt:

Zecharia Sitchin-
Aan Genesis Voorbij
ISBN: 90-4390-032-X

Maar kweeniej of dat nou z'n nieuwste boek is hoor....

Wel cool als je 'm gaat lezen!!
Laat je dan ook ff je mening erover weten aan mij?

xxx

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten