Advertentie | |
|
![]() |
|
super alleen jammer dat je zoveel mooier schrijft dan ik
![]() echt gevoelige en kwetsbare gedichten. ik snap de eerste niet helemaal maar de sfeer wordt wel echt heel erg duidelijk. de beelden die je schetst zijn soms heel duister, naakt, onmachtig. ik krijg het niet goed onder woorden maar er spreekt ook geheimzinnigheid uit. "mijn hart meer bespreekbaar" SUPER -de eerste doet me veel, komt echt over. Jij hebt van die strofes die elk een verhaaltje vertelen. je zou bij elke een uitgebreide uitleg kunnen geven. mooi. echte inhoud. de tweede, vind ik ook mooi, de eerste 2 strofes zijn haast pijnlijk herkenbaar. dat je daarna overschakelt naar die symbolische muur is helemaal op zijn plaats vind ik.
Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 13:49. |
![]() |
|
Inhoudelijk breng je sterk het gevoel naar voren, bij beide gedichten, heel duidelijk. Je schrijft het zo, dat het veel beelden oproept, visualiserend. In je 1e gedicht zie ik dat je in de laatste zin wat laat doorschemeren...mensen die het verhaal er niet achter kennen(onwetend), maar het alleen zien?....(littekens,krassen)....
De 1e 2 zinnen en de laatste strofe vind ik sterk qua verwoording/taalgebruik, 3e strofe ook. Zin 3 en 4 van de 1e strofe en de 2e strofe zijn duidelijk, schetst het inhoudelijk goed weer, maar vind deze qua woord/beeldgebruik niet zo sterk. Hier en daar loopt het voor mijn gevoel niet helemaal fijn. Je 2e gedicht. Spreekt in de laatste strofe heel duidelijk een boodschap; "Wie helpt mij, m'n leven op te bouwen of de muren(de dingen waar je het moeilijk mee hebt, wat is weggestopt etc) af te breken?". Die vraag/gedachte is hoopgevend, vind ik ![]() Je 2e gedicht vind ik wat minder sterk, inhoudelijk geef je het allemaal duidelijk weer, er zit veel gevoel in, maar ik mis mooi taalgebruik(die ik in andere gedichten van je heb gezien!). Maar waarschijnlijk gaat het je hier niet om het veelvuldig gebruik maken van mooie woorden, maar meer om het gevoel de sfeer etc....? Overigens de zin: "lijkt mijn hart meer bespreekbaar"; dit vind ik een mooie gevoelige zin!.
Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 15:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dankjewel voor je complimenten. Ik vind het fijn dat het je het gevoel geeft dat ik precies heb neer willen zetten/ uiten .Ben erg blij met deze positieve feedback. xx Snowy
||
Citaat:
Oke, onwetend bedoel ik inderdaad, de mensen die de redenen, gevoelens en gedachten erachter niet kennen maar alleen de 'aandachttrekkerij' Oveirgens he bik dit gedicht geschreven in de 'verleden tijd' Ik heb me weer in mezelf verplaatst van een tijd geleden. Ik ben vandaag namelijk (3 uur !! ) geinterviewd door een journaliste over dit onderwerp (zelfbeschadiging dus) Ik reageer gauw nog wat meer. moet nu ff wat uitleg geven aan mijn pa over het intervieuw( erg offtopic, kom gauw met boeiender uitleg)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Undercover Weerwolfspel #2 Fawkes | 462 | 16-12-2011 11:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Mooie gedichten Verwijderd | 111 | 19-09-2007 19:24 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
De Kantine |
Het raadsel van Scholierië [2] Talon | 15 | 04-05-2002 11:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 | |
ARTistiek |
Begin van iets zand | 5 | 07-11-2001 13:10 |