Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 20:44
Dmnq
Dmnq is offline
Uhm.. even kort samengevat wat er vooraf ging (hoef je niet perse te lezen):
-------------------------
Rond begin november werd ik ziek. Het leek een verkoudheid, maar werd daarna toch erg grieperig. Ik kreeg een holte-onsteking, waar ik medicijnen tegen kreeg. Na twee weken ziek op bed te hebben gelegen ging ik weer naar school. Daar heb ik het een week uitgehouden. Ik kreeg weer last van hoofdpijn etc en andere ziekte-verschijnselen...

Ik had een ernstige hersenvliesontsteking. Dat zorgde voor continue hoofdpijn, plus misselijkheid. Daarbij kreeg ik ook nog eens allerlei pusophopingen in mijn hoofd, die er zo voor zorgden dat enkele ledematen het niet meer deden, om het zo maar even te formuleren. Door die pusophopingen werd de druk in mijn hoofd zo groot dat ik ook nog epileptische aanvallen kreeg. Vanaf dat moment werd ik met spoed naar het ziekenhuis gebracht en ben binnen een week geopereerd aan mijn hoofd. Net op tijd. Een dag later zou ik zijn overleden. Ik heb langer dan drie maanden in het ziekenhuis gelegen, om te herstellen. Het genezingsproces ging wonderbaarlijk snel. Van een medische ramp veranderde ik in een medisch wonder. Ik kon al vrij snel weer lopen en bewegen met mn armen, de hoofdpijn werd langzaam minder en was altijd vrolijk. Ik moest wel veel rusten, mijn hersenen mochten geen overuren maken, want daar moest het hersteld worden. Omdat het zo goed ging, en bij mijn laatste hersenscan bijna geen sporen van de ontsteking te zien waren, mocht ik na 3 maanden al van de antibiotica af

-------------------------
ik ben nu thuis aan het revalideren. ik ben hersteld, maar heb alleen nog geen conditie want deze ziekte aan mijn hoofd en het herstel vergden veel van me. ik ben nog zwak maar het gaat hard vooruit. ik ben niet zo vaak meer moe.

ik slik medicijnen tegen epileptische aanvallen (ka nog nog 2 tot 5 maanden duren), waardoor ik geen alcohol mag drinken. ik heb malt bier geprobeerd maar daar vond ik niet zoveel aan . nu is de vraag: mag ik wel blowen? ik weet dat het zowiezo al slecht is en blablabla.. maar ik heb namelijk zooooo ontzettend lang niet geblowd en heb zoooo';n ontzettend veel zin om weer es lekker van de wereld te zijn. Zaterdag avond ben ik weer bij m'n vrienden en zou het toch jammer vinden niet te kunnen deelnemen.

Maar. Ik vind het toch een beetje eng. Nergens staat dat ik het niet mag en niemand heeft me ervoor gewaarschuwd (geen ouders/artsen oid), terwijl ze het allemaal weten dat ik het regelmatig deed. Ik bedoel het is toch ook 'schadelijk' voor je hersenen? Lijkt me niet dat het minder erg is dan alcohol. Ik moet me voorlopig nog even rustig houden, mag mn hersenen niet overbelasten want dan word ik weer ziek. maar aan de andere kant ken ik ook weer iemand die ongeveer hetzelfde heeft gehad als mij, en dat rookgordijn is meteen weer begonnen met smoken. Ik wil het toch even zeker weten. Kan ik het met een gerust hart doen of is het lijpe shit?

(oeps beetje lange post voor zo'n simpele vraag )

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:48
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb geen idee of het wel of niet 'mag' maar eerlijk gezegd zou ik het niet doen.

Luister naar je verstand ipv naar je gevoel en wacht er nog even mee.
De reden dat je twijfeld zegt opzich al genoeg.

Nee, het lijkt me niet verstandig.
Oud 11-03-2004, 20:51
Dmnq
Dmnq is offline
ik hoopte eigenlijk op een ander antwoord
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:54
phensicske
phensicske is offline
Toen ik zo'n homeopathische korreltjes nam, mocht ik drie dagen niet blowen, omdat het anders een effect zou hebben op die korreltjes...

(Ik heb het haar gewoon rechtuit gevraagd en het is nochtans verboden in België, dus gewoon aan je arts vragen.)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 20:55
Somebody Special
Citaat:
Beftekkel schreef op 11-03-2004 @ 21:51:
ik hoopte eigenlijk op een ander antwoord
Ik heb niet gezegd dat het niet mag, ik zeg alleen dat het mij niet verstandig lijkt.
Je bent 16 en kan vast wel beslissen wat wel en niet verstandig is.
Alleen lijkt het me niet goed om het risico om een nieuwe hersenvliesontsteking te riskeren, aangezien je dat van blowen kan krijgen.
Oud 11-03-2004, 21:01
Dmnq
Dmnq is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 11-03-2004 @ 21:55:
Alleen lijkt het me niet goed om het risico om een nieuwe hersenvliesontsteking te riskeren, aangezien je dat van blowen kan krijgen.
Weet je dat heel zeker? Kanker man.. de dag voordat ik ziek werd heb ik er nog eentje op gerookt. Fucking hel dat meeeen je niet! En niemand kon een verklaring van de bacterie vinden... Tering.. o__O

Sorry dat ik zo reageer hoor (pas het later wel aan). Ik ga zeker even m'n arts bellen..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:16
Snow White
Snow White is offline
Ik heb je verhaal niet goed gelezen, maar ik reageer gewoon maar meteen op de titel, want daar gaat het ook om;

Blowen is nooit verstandig....
En al helemaal niet na een ernstige ziekte

Dus....ik denk dat je je antwoord al wel hebt.
Blowen is altijd slecht
Hoe goed of fijn of leuk het ook voelt.

Snowy
Oud 11-03-2004, 21:23
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Beftekkel schreef op 11-03-2004 @ 22:01:
Weet je dat heel zeker? Kanker man.. de dag voordat ik ziek werd heb ik er nog eentje op gerookt. Fucking hel dat meeeen je niet! En niemand kon een verklaring van de bacterie vinden... Tering.. o__O

Sorry dat ik zo reageer hoor (pas het later wel aan). Ik ga zeker even m'n arts bellen..
Er werd niet gezegd dat dat de oorzaak was, enkel dat het een risico is.

(en ik heb er eigenlijk mijn twijfels over )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:25
Dmnq
Dmnq is offline
Citaat:
Snow White schreef op 11-03-2004 @ 22:16:
Dus....ik denk dat je je antwoord al wel hebt.
Blowen is altijd slecht
Hoe goed of fijn of leuk het ook voelt.
ja jaaa!

Oja, ik heb mn arts geprobeerd te spreken. Ik kan hem maandag pas weer bereiken.

Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:27
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Beftekkel schreef op 11-03-2004 @ 22:25:
ja jaaa!

*ja mama!*
(ik ben erg, ik weet 't )
Oud 11-03-2004, 21:30
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Beftekkel schreef op 11-03-2004 @ 22:25:
ja jaaa!

Oja, ik heb mn arts geprobeerd te spreken. Ik kan hem maandag pas weer bereiken.
Ik denk wel dat het op geen weekendje komt, nu je het al zo lang moet uitstellen.

Bedenk: hoe langer je het moet uitstellen, des te beter het smaakt.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:59
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 11-03-2004 @ 21:55:
Ik heb niet gezegd dat het niet mag, ik zeg alleen dat het mij niet verstandig lijkt.
Je bent 16 en kan vast wel beslissen wat wel en niet verstandig is.
zou je de bron van deze info met ons willen delen ?
de afgelopen jaren is vaak bewezen dat blowen neit schadelijk is voor de hersenen ook neit op eht korte termijn geheugen
het enige echte kwaad dat blowen doet is eht verdubbelen van de kans op schizofrenie (regelmatige blowers)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 23:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
hmm... ik zou het voor de zzekerheid niet doen. Of het gevaarlijk is weet ik niet, maar het gaat nu net zo goed met je, zou zonde zijn om dat pe ongeluk door te blowen te verpesten
Oud 12-03-2004, 09:07
Somebody Special
Citaat:
professor2 schreef op 11-03-2004 @ 22:59:
zou je de bron van deze info met ons willen delen ?
Ik ben misschien een beetje voorbarig geweest. Had dit alleen van een vriend gehoord en er net wat proberen over op te zoeken. Aangezien ik niets heb kunnen vinden zal het dus niet waar zijn. Sorry dat ik je zo aan het schrikken heb gemaakt, ik had eerst beter moeten informeren.
Oud 12-03-2004, 22:23
REIE
REIE is offline
Sinds wanneer is blowen verstandig? Na zo'n periode van onthouding moet het vast makkelijker zijn om nog te stoppen. Zoek desnoods je heil in runners high...
Oud 12-03-2004, 23:06
funkypunk
funkypunk is offline
ik dnek het niet, maar ik al het gewoon vragen aan je arts... die hebben zwijgplicht tegenover ouders enzo

Regels voor berichten