Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
juh maar dan gaat ie waarschijnlijk toch naar vrienden en dan gaat ie daar weer gebruiken. Of dan kan ie het weer niet volhouden om niet uit te gaan.
Maarja je kan het proberen. En als je niet naar een afkickkliniek wil, uhm hulp zoeken bij iemand anders? Een goede vriend (die niet gebruikt) of juist iemand die wel gebruikt en samen overwegen te stoppen... Of je ouders of een ander familielid. In je eentje ben je niet sterk genoeg kennelijk. |
![]() |
|
Er zijn inderdaad meer manieren om van je verslaving af te komen, ligt natuurlijk aan hoe erg het is.
Je kunt ook naar een psychiater of iets in die geest gaan om je te steunen bij het process om ermee te stoppen, vraag famillie en je vrienden waar je het mee gebruikt je te helpen ermee te stoppen, als je constant een soort van controle hebt en mensen de je steunen zal het ook helpen. |
![]() |
|
Iemand die ik ken is er ook verlaafd aan geweest en wat die knakker zei over dat het niet lichamelijk verslavend is is onzin als we op cocaïne doelen. Wat diegene gedaan heeft is na 100x proberen te stoppen zich laten opsluiten door iemand die echt het beste met hem voor had in een huis. 3 weken lang en alleen elke dag werd er eten gebracht. Je wordt erg ziek, maar bent er wel vanaf
Sterkte
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Waarom gebruik je het? Is het om je beter te voelen, is het gewoon voor de fun, is het om te vluchten...? Als er een reden voor is, probeer er iets aan te doen, is het gewoon omdat het fijn is... dan wordt het al moeilijker. Niet op plekken komen waar het te krijgen is, je vrienden inschakelen om je eraf te houden en vooral doorzetten. Voor blijven houden niet te doen, vechten... Klinkt gemakkelijk, maar ik weet heel goed dat het dat niet is.
Succes iig! |
![]() |
|
http://www.jellinek.nl/zelfhulp/coke/
Dit vereist wel enige zelfdiscipline. Toch kan het een hulpmiddel voor je zijn. Ik vind zelf dat deze zelfhulpprogramma's aardig goed zijn opgezet - en jij hebt het voordeel dat je Kees en Gert niet tegenkomt. Je sociale omgeving is wel heel belangrijk. Als iedereen om je heen gebruikt, is het veel moeilijker te stoppen. Dat merk ik al met blowen, zal met coke dus wel helemaal zo zijn. Daar moet je dus iets aan doen. Denk je dat je omgeving het accepteert en je zelfs steunt als je aangeeft te willen stoppen met coke, of zullen ze je eerder proberen over te halen te blijven gebruiken? Als dat laatste het geval is, kun je je afvragen wat voor vrienden je hebt en in elk geval overwegen wat minder met ze om te gaan. Het is allemaal niet leuk... maar wie zei dat stoppen leuk is?
||
Citaat:
En listen, je hebt de ballen gehad om te beginnen, dan moet je ook de ballen hebben om te stoppen. Klinkt lullig, maar helaas: je bent zelf begonnen en zult ook zelf moeten stoppen...
|
2 jaar geleden gebruikte ik het veel gewoon tijdens een school les een nakie op de wc, tijdes uitgaan
Hoe ik er mee stopte niet meer met die vrienden omgaan. Gewoon in de spiegel zeggen i know klinkt stom,maar gewoon hard op zeggen "ik moet dat spul niet". Het moeilijkst voor mij was dat sommige het gewoon aanbieden. Ik vind het erg moeijk om nee te zeggen als iemand iets aanbied. Je moet meteen zeggen nee en niet zeggen misschien straks. Die gasten komen gewoon weer terug,dit waren wel dealer junkies die komen je altijd achter je aan. Ook niet in discussie gaan met junkies ze winnen altijd,ze verzinnen altijd weer wat. Gevaren met coke: bij uitgaan word je snel kwaad,je krijgt ruzie met de gasten waar je nooit van je leven ruzie mee zou maken. -Je laat je vrienden zitten die echt om je geven. -Je zogenaamde vrienden zullen je bedriegen en je geld afpakken,zonder dat je het door hebt.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ps. komt wel vaker voor dat mensen ziek worden omdat ze mentaal in de knoop zitten. |
![]() |
|
Dat klopt, maar dan is het nog niet lichamelijk verslavend
![]() Met alle verslavingen krijg je wel lichamelijke aspecten, trillende handen, misselijkheid enzovoorts... Bij sommige drugs is dat erger en dat kan ik met cocaine ook best voorstellen dat je even door een moeilijke fase heen moet qua afkick verschijnselen. Maar volgens mij is een geestelijke verslaving niet een kwestie van jezelf opsluiten en niet gebruiken want je blijft de drang naar het gevoel houden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Als je t zelf echt wil werke deze dingen ook op langere termijn.. maar t lijkt idd wel alsof je helemaal niet wilt stoppen..
anyway..succes dan maar. Coke is niet lichamelijk verslavend. Tuurlijk heeft t effect op je lichaam.. je stopt chemische shit in je lichaam ..logisch dat je lichaam daarop reageert, maar dat heeft niks te maken met het verslavingsgehalte. Als jij geestelijk verslaafd bent kan jij je niet meer lekker voelen zonder dat je gebruikt. Als je t dan ook niet gebruikt voel je je idd kut omdat je je geestelijk niet lekker voelt. zo kan t misschien lijken alsof t lichamelijk verslavend is. maar je krijgt echt geen zware afkickverschijnselen van coke als je stopt.
||||
Citaat:
ooit zelf al eens geprobeerd om van een coke of smackverslaving af te geraken? Citaat:
coke is niet lichamelijk verslavend, smack wel. natuurlijk moet je de afkick van coke daarom niet onderschatten. Citaat:
ik weet nu wel niet of milk&fruit echt zwaar aan de coke zit of niet? er is wel een groot verschil tussen iemand die enkel in de weekends coke gebruikt of iemand die het dagelijks doet. als het bij milk&fruit het laatste is, dan is het zeker niet zo eenvoudig om te stoppen. als ik sommige hier hoor dan lijkt het alsof ze denken dat het allemaal zo simpel is om te stoppen. zoals ik hier al eens gezegd heb, er zijn altijd meerdere factoren die meespelen.
||
Citaat:
dat heb ik één keer gehad met de alcohol.. de kamer zat alleen niet op slot en ik ging door |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@milk&fruit stop er maar mee voor het te laat is. ik moet het ook doen want als ik voortdoe zoals nu dan zal ik binnenkort ook verslaafd zijn aan coke. de reden dat ik nu veel coke gebruik is omdat ik niet meer hetzelfde effect van smack (helemaal wegzweven) heb als in het begin en met coke erbij (snowball effect) voel ik me weer zalig...
|
![]() |
Milk & Fruit, ik geloof dat je gebruikt om jezelf beter te voelen. Je gaf zelf al aan dat mensen vaak gebruiken door faalangst en een minderwaardigheidscomplex. Dit klopt ook, voor een groot deel.
Als ik jou was zou ik nu direct hulp zoeken voor je jezelf helemaal erin verliest. Je kunt gewoon naar je huisarts gaan of een drugshulplijn bellen. En hier leg je uit dat je drugs gebruikt en dat je er graag vanaf wilt, maar dat het je niet alleen lukt. Verder zou ik ook al je vrienden vertellen dat je geen drugs meer wilt gebruiken. Want anders weten ze ook niet dat ze je steun moeten geven bij het weigeren ervan. Verder heb ik nog de tip om heel veel andere bezigheden te zoeken waarbij je geen drugs mag gebruiken. Zoals veel gaan werken, sporten, etc. Ik hoop echt dat je zelf ook inziet dat er meer achter zit dan alleen onschuldig gebruik om effe lol te hebben. En zoek gewoon hulp, is niet zo moeilijk als het lijkt. Pak de telefoon en draai het nummer van je huisarts en maak een afspraak. De rest gaat vanzelf en je ouders hoeven er niet eens van te weten op die manier. Succes! |
![]() |
|
![]() |
van coke kom je echt niet makkkie an van af ik ben pas 15 en ik maakte cds en omdat ik zolang savonds op moest blijven en de volgende dag naar school ging ik het gebruike maar na een tijdje deej ik het om te kunnen slapen en het klinkt raar het hielp der echt voor je kan niet segge ik ga nu stoppen neej je moet seggen ik ga nu stoppen en wat ga ik doen al lukt het nei bij deze sooort problemen heb je altijd maar dan ook altijd een beste vriend(in) nodig het lukt je nooit alleen ook al denk je dat je hebt iemand nodig om je vanaf te helpen en om alles aan te kunnen vertellen
ik spreek uit ervaring en ik ben willend om aan die tering spul te sterven dan dat 5 mensen de consequenties niet inzien van coke suc6 mensen
|
Verwijderd
|
niemand zegt dat het makkelijk is om er af te komen.
Maar als je het niet lukt om te stoppen, wil je het kennelijk ook niet echt. NIEMAND dwingt je drugs te gebruiken, dat heb jij helemaal zelf in de hand, je gebruikt zoveel en zovaak als je zelf wil. "bladiblaat, en het is zo lekker, en ik wil wel stoppen, maar kan niet" 'kan niet' zeggen is zo lekker makkelijk, dat doen kinderen ook als ze geen zin hebben hun veters te strikken. Ok, dat is niet vergelijkbaar, maar nogmaals: niemand dwingt jou te gebruiken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Op ecstasy.com las ik dit verhaal:
http://www.ecstasy.org/experiences/trip11.html Waarschijnlijk heb je xtc toch al wel gebruikt, maar ik dacht dat ik toch maar even moest posten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() tenzij je natuurlijk een junk zonder wilskracht bent ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat ik schreef bedoelde ik heel letterlijk, want het is nou eenmaal zo dat jijzelf die de troep in je lichaam stopt. en jij bent de baas over jezelf. en ja, ik weet wel wat een verslaving is, maar ik kan het nou eenmaal niet laten om steeds erbij te denken 'je hebt het jezelf aangedaan'. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
op elke reactie zeg je: ja makkelijk praten. Dow als je iemand je tips geeft klinkt het altijd makkelijk, maarja vraag er dan niet naar en zoek het lekker zelf uit. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Vragen over durgsgebruik/ verslaving Verwijderd | 33 | 24-04-2006 19:04 | |
Drugs & Alcohol |
Wat is je beste drugservaring? Chandis | 54 | 25-09-2005 13:23 | |