Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2004, 16:51
Miss-Sanne
Miss-Sanne is offline
Wie is er alternatief? Willen die mensen dan reageren op dit berichtje en andere mensen ook natuurlijk. Ik wil graag weten hoe jullie denken over alternatieve en hoe de alternatieve denken over alternatief zijn!
Please antwoord ik heb op school namelijk een project over alternatieven. alvast bedankt
Advertentie
Oud 10-03-2004, 16:51
Otis
Otis is offline
penis
Oud 10-03-2004, 16:58
erwtje
erwtje is offline
waarom die roloog?
Oud 10-03-2004, 16:59
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
okee ik geef het een kans, als je niets zinnigs te melden hebt, reageer dan gewoon NIET.

Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 17:04.
Oud 10-03-2004, 17:05
Susanne
Susanne is offline
Ik denk aan links georienteerde mensen (politiek), mensen die op een overdreven manier standpunten willen neerzetten, door zich op een bepaalde manier te kleden.. hmm en aan alles te groot, aan goedkoop, aan zitten op de grond, aan plastic kralenkettingen van de H&M, aan overzeas, aan ongewassen haar, aan aan aan de LARGE
Oud 10-03-2004, 17:10
Verwijderd
Uiteindelijk komen ze er allemaal achter dat wat ze doen eigenlijk heel triest is.
Nou dat had ik ze ook wel een paar jaar eerder kunnen vertellen.
Oud 10-03-2004, 17:15
Fog
Fog is offline
ik denk aan indianen jassen, shag, blije kleurtjes, knuffels en buttons aan tas, kralen, overzeas, large, wannabee skaters, diddl of hoe dat beest ook heet, pucca, dc, dr martins, streepjes sokken, afgeragde broeken etc

hoe ik erover denk, ik ben het zelf niet, ze boeien me niet, ik snap alleen eigenlijk niet dat ze alternatief heten terwijl ze er allemaal hetzelfde uitzien.
Oud 10-03-2004, 17:17
Verwijderd
Op mijn school ben ik de enige die geen bristol kleren heeft, of scapino schoenen.. ik ben dus ook alternatief.

Verder vind ik alternatieve mensen meer intolerant dan anderen, afgunstige blikken dat zij zo anders zijn..., de muziek die ze luisteren staat me trouwens al helemaal niet aan.

Voor zover, mijn poging om dit topic niet om zeep te helpen
Oud 10-03-2004, 17:18
meisje
meisje is offline
Miss-Sanne
Citaat:
hoe ik erover denk, ik ben het zelf niet, ze boeien me niet, ik snap alleen eigenlijk niet dat ze alternatief heten terwijl ze er allemaal hetzelfde uitzien.

Die vind ik goed
Oud 10-03-2004, 17:33
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Otis schreef op 10-03-2004 @ 17:51:
penis
Oud 10-03-2004, 18:15
Fog
Fog is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 10-03-2004 @ 18:21:
voor de rest zijn die 'skateboard' chicks erg irritant. Van dat type dat altijd met een skateboard rondloopt, en er NOOIT iets op doet. En als ze wat willen doen, hebben ze altijd een excuus waarom het niet lukt
oeh ik ben het met je eens

niks irritanter dan een nep "skateboard chick" dat je vriendje probeert te verlieden met een ingestudeert praatje over alles wat ze zogenaamd kan en als ze dan een ollie maakt heeft ze dr verkeerde board bij zich.
Oud 10-03-2004, 18:19
Verwijderd
Over de zogenaamde rasalto's kan ik kort zijn: Die willen gewoon heel graag bij een subcultuur horen, maar tegelijkertijd uniek zijn, waardoor ze vreselijke meelopers zijn.

Over alternatieve mensen in het algemeen kan ik alleen maar zeggen dat ze alternatief zijn.
Oud 10-03-2004, 18:25
Verwijderd
ach ja, de puberteit, heel graag niet de massa blindelings volgen en vrvolgens niet door hebben dat zij ook precies het zelfde doen als alle andere alto's, een fase waar je eventjes dorheen moet, wordt pas echt triest als ze op hun 19e nog steeds zo zijn
Oud 10-03-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Verder vind ik alternatieve mensen meer intolerant dan anderen, afgunstige blikken dat zij zo anders zijn..., de muziek die ze luisteren staat me trouwens al helemaal niet aan.
Hoe weet je dat dat afgunstige blikken zijn? En als het dat al zijn is het een beetje generaliserend om dat maar meteen over de hele groep "Alternatieve Mensen" uit te smeren. Dat de muziek je niet aan staat, staat hier denk ik los van.

Citaat:
altos zijn hele gefrustreerde mensen

ze haten andere groepen altos omdat ze er niet alto genoeg uitzien, maar eigenlijk bedoelen ze: we haten die andere groep omdat ze er hetzelfde uitzien. ze worden dus de hele dag gecontronteerd met hun onoriginaliteit...

voor de rest zijn die 'skateboard' chicks erg irritant. Van dat type dat altijd met een skateboard rondloopt, en er NOOIT iets op doet. En als ze wat willen doen, hebben ze altijd een excuus waarom het niet lukt
Je wilt toch niet beweren dat de "rest" er wel zo origineel bijloopt? Over het haten van andere groepen om dat ze er niet "alto" genoeg uit zien is mij verder niets bekend.

Citaat:
ach ja, de puberteit, heel graag niet de massa blindelings volgen en vrvolgens niet door hebben dat zij ook precies het zelfde doen als alle andere alto's, een fase waar je eventjes dorheen moet, wordt pas echt triest als ze op hun 19e nog steeds zo zijn
Dat de "alto" stijl je niet aan staat wil niet zeggen dat het een fase is waar je even door heen moet. Laat staan dat het puberaal is. Als je in je puberteit zit ga je toch een beetje kijken (onbewust mischien) waar je naar toe wilt. Sommigen worden "alto" om dat dat op dit moment wel hip is. Over een jaar lopen ze mischien wel weer in Ralph Lauren. Ik denk dat juist de mensen die het op hun 19e nog "zijn" wat meer respect mogen krijgen.

Conclusie:
Ik hou er zowiezo niet van om mensen in hokjes te duwen (cliche). Maar onwillekeurig doet iedereen dat toch. Ik snap af en toe niet waar mensen zich zo verschrikkelijk druk om kunnen maken. Als je die alto/kakker/wigger/gabber/weetikveel stijl niet mooi vindt dan is dat toch hardstikke fijn voor je maar ga je daar toch verder niet moeilijk over doen. Heb er respect voor dat iemand graag ergens bij willen horen, stiekem willen we dat toch allemaal.

My 2 cent's ofcourse

Laatst gewijzigd op 10-03-2004 om 19:39.
Oud 10-03-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
ThAcOw schreef op 10-03-2004 @ 19:50:

Dat de "alto" stijl je niet aan staat wil niet zeggen dat het een fase is waar je even door heen moet. Laat staan dat het puberaal is. Als je in je puberteit zit ga je toch een beetje kijken (onbewust mischien) waar je naar toe wilt. Sommigen worden "alto" om dat dat op dit moment wel hip is. Over een jaar lopen ze mischien wel weer in Ralph Lauren. Ik denk dat juist de mensen die het op hun 19e nog "zijn" wat meer respect mogen krijgen.
ik denk dat je mn punt niet snapt. Ik heb het helemaal niet over of het me aanstaat of niet, dat is het punt niet. Lees nou eens nog n keer door wat ik zei voor dat je met dit soort skeit komt. verder zou ik niet weten waarom ik repsect moet hebben voor iemand die op zn negentiende met een elmo knuffel op zn tas loopt.
Oud 10-03-2004, 19:07
Verwijderd
Ga ff een luchtje scheppen Wim, het is toch nergens voor nodig om met uitwerpselen te gaan gooien. Zie je trouwens ergens in mijn post iets staan over Elmo knuffels? Mischien is het een goed idee om even na te denken wat jij denk wat "alto's" zijn en dat dan hier ff te posten. Mischien dat ik je dan beter begrijp

No offence natuurlijk...
Oud 10-03-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
penis
Oud 10-03-2004, 19:18
Verwijderd
Ja daar heb ik wel wat over te melden. Sinds ik alternatief ben geworden is m'n leven er zoveel beter op geworden. Enkele voorbeelden:

- Mezelf douchen, altijd al zo'n vervelende gebeurtenis, is niet meer noodzakelijk.
- Kleren van het Leger Des Heils worden prima geaccepteerd.
- Elke dag blowen draagt bij aan respect in de groep.
- Allerlei vloekende kleuren in je haar is handig om niet overgereden te worden als het nacht is.
- Met kisten aan worden je voeten niet vuil als je in de modder staat tijdens een festival.
- Een beetje bi is niet bah.
- Ik vond Christina Aguilera toch al nooit zo goed.
- Penis.
Oud 10-03-2004, 19:25
June bug
June bug is offline
Qua kledingstijl was ik tot een jaartje geleden ook wel zo denk ik.. Maar heb mijn overseas broeken en fietskralen kettinkjes inmiddels aan de wilgen gehangen. (nouja, de broeken draag ik nog wel es, maar niet in combinatie met alle felle kleurtjes die ik maar in de kast heb hangen)
Ik vind de kleren gewoon niet leuk meer, het is overdreven, al die kraaltjes en kleurtjes en frutseltjes..

Over de lifestyle opzich weet ik niet zo heel veel te zeggen, ik vind alleen dat ze er soms nogal rare gewoontes op nahouden, op de meeste malle plaatsen op de grond zitten, overal huppelen en doen alsof ze "zooooo geeekkkk" zijn.. En daarbij is het "alto-zijn" net zo commercieel als alle andere lifestyles...
Oud 10-03-2004, 19:28
Mato
Mato is offline
Ik wil niet zeggen dat jullie er allemaal naast zitten, maar de meeste alto's onder jullie vallen onder de categorie 'Ik wil graag anders zijn'. In tegenstelling tot jullie heb ik dit nooit probeerd. Ik doe wat leuk vind, ik was me niet als ik geen zin heb, luister Nirvana als ik wil, en kijk naar christina Aguilera als ik mezelf wil bevredigen. Ben ik daarom geen goede Alto? Ben ik niet normaal? Mensen, doe waar jij je goed bij voelt, doe wat je wilt en luister niet te veel naar mensen...Het leven is er te kort voor...
Oud 10-03-2004, 19:31
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
ThAcOw schreef op 10-03-2004 @ 19:50:
Hoe weet je dat dat afgunstige blikken zijn? En als het dat al zijn is het een beetje generaliserend om dat maar meteen over de hele groep "Alternatieve Mensen" uit te smeren. Dat de muziek je niet aan staat, staat hier denk ik los van.
Dude, ik herken een afgunstiuge blik als ik er een zie. Ik heb al zat jongere altoowtje mij aan zien staren omdat ik toevallig ook een wijde broek aan had, of iets met kleurtjes, en dan kijken ze alsof zij toch nog steeds veel altoowerder zijn dan mij en dat zij de kleurtjes hebben uitgevonden...
Some people. Tsk.
Oud 10-03-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Mato schreef op 10-03-2004 @ 20:28:
Ik wil niet zeggen dat jullie er allemaal naast zitten, maar de meeste alto's onder jullie vallen onder de categorie 'Ik wil graag anders zijn'. In tegenstelling tot jullie heb ik dit nooit probeerd. Ik doe wat leuk vind, ik was me niet als ik geen zin heb, luister Nirvana als ik wil, en kijk naar christina Aguilera als ik mezelf wil bevredigen. Ben ik daarom geen goede Alto? Ben ik niet normaal? Mensen, doe waar jij je goed bij voelt, doe wat je wilt en luister niet te veel naar mensen...Het leven is er te kort voor...
Dank u

Teminste, die laatste 2 zinnen dan

Citaat:
Trimm Trabb schreef op 10-03-2004 @ 20:31:
Dude, ik herken een afgunstiuge blik als ik er een zie. Ik heb al zat jongere altoowtje mij aan zien staren omdat ik toevallig ook een wijde broek aan had, of iets met kleurtjes, en dan kijken ze alsof zij toch nog steeds veel altoowerder zijn dan mij en dat zij de kleurtjes hebben uitgevonden...
Some people. Tsk.
Okay ik geloof je Maar als een beetje volwassen persoon heb je daar toch gewoon lak aan?
Oud 10-03-2004, 19:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Eigenlijk ben ik te alternatief om alternatief te zijn...
Oud 10-03-2004, 19:56
Sithan
Sithan is offline
Ik geloof niet zo in een benaming die niet garant staat voor de groep...

Hetzelfde als hooligans zich voetbalsupporters noemen, dat heeft er ook niets meer mee te maken.
Alternatief is gewoon niet alternatief meer en zou daarom eerder gewoon 'gewoon' moeten heten...de 'gewono's' of zo...want wat valt er tegenwoordig nog onder de groep 'gewoon'?

Ik pleit voor een nieuwe groepsnamenindeling
Oud 10-03-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 10-03-2004 @ 20:56:
Ik geloof niet zo in een benaming die niet garant staat voor de groep...

Hetzelfde als hooligans zich voetbalsupporters noemen, dat heeft er ook niets meer mee te maken.
Alternatief is gewoon niet alternatief meer en zou daarom eerder gewoon 'gewoon' moeten heten...de 'gewono's' of zo...want wat valt er tegenwoordig nog onder de groep 'gewoon'?

Hoe zou je de verschillende groepen willen noemen dan ?
Advertentie
Oud 10-03-2004, 19:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
de heppies, de depries, en de kweetniets.
Oud 10-03-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 10-03-2004 @ 20:56:
Plebs, oratii, ordi's, vulgi, vulgairo's? Zomaar enkele suggesties...
Oud 10-03-2004, 20:17
Nona
Nona is offline
Ik stond laatst bij een gothic concert in babyblauw. Lange rok, degelijk shirtje, zelfs hoge hakken. Niemand kon ontkennen dat ik het meest anticonformistisch was van iedereen.

(Maar eigenlijk dacht ik dat we gewoon netjes uit eten gingen. )
Oud 10-03-2004, 20:18
Verwijderd
Kunnen jullie dan gans niets anders doen dan zagen, kaaskoppen?
Oud 10-03-2004, 20:22
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
ThAcOw schreef op 10-03-2004 @ 20:58:
Hoe zou je de verschillende groepen willen noemen dan ?
de normalo's
Oud 10-03-2004, 20:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
eXo schreef op 10-03-2004 @ 21:18:
Iets anders heb ik nog nooit geleerd bij de handenarbeid...
Oud 10-03-2004, 21:12
Verwijderd
Een Alto is niet meer of minder dan een kakker..
Dat ze geen geld hebben is onzin, ik ken er zat met meer geld dan de gemiddelde kakker..
Dat ze gefrustreerd of depresief zijn is ook onzin, ze voelen zich gewoon prettig op die manier van leven...

En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ach..

Laat iedereen toch in z'n waarde...
Oud 10-03-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 10-03-2004 @ 22:12:
Een Alto is niet meer of minder dan een kakker..
Dat ze geen geld hebben is onzin, ik ken er zat met meer geld dan de gemiddelde kakker..
Dat ze gefrustreerd of depresief zijn is ook onzin, ze voelen zich gewoon prettig op die manier van leven...

En natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ach..

Laat iedereen toch in z'n waarde...
Oeh Maccie, wat denk je weer heerlijk zwartwit!
Oud 10-03-2004, 21:21
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
eXo schreef op 10-03-2004 @ 21:18:
nee, dat hoort in de topic over gabbers.. (oh wat flauw van mij zeg!)

Ja, ik erger mij een beetje aan die figuren die de PABO gaan doen en om aan het regime en de cultuur te voldoen ineens sesamstraatfiguurtjes (met name ELMO.. ), buttons en andere frutsels aan hun tas gaan vastmaken. Figuren die inderdaad spontaan gaan huppelen om te laten zien dat ze huppelen en die diepgaande discussies over sesamstraat hebben, naar kinderen voor kinderen luisteren en uit volle borst meezingen en hun vrienden constant spammen met humanistische of spirituele doorstuurmail van 20 jaar geleden.

Gek genoeg zie ik dat profiel hier terug in de alto topic. Dus vraag ik mij af, zijn Paabsters (of alleen degenen die ik ken) standaard alto?

Ik heb alleen een bedenkelijke blik (met eventueel commentaar) bij van die figuren die zo zijn van 'kijk mij ik ben alto!'. Verder had ik nog een aparte ervaring met iemand die zo was. Zij zat steeds zo van: 'ik luister nirvana dus ik ben alto', maar ik vond haar eigenlijk meer een hippy, dus zo noemde ik haar. Vond ze niet zo leuk. (ik wel ) Verder in zijn algemeenheid geen kwaad woord over mensen die gewoon zichzelf zijn en toevallig in dat hokje van alto terechtkomen.
Oud 10-03-2004, 21:26
rodina
rodina is offline
Citaat:
eXo schreef op 10-03-2004 @ 20:18:
Ja daar heb ik wel wat over te melden. Sinds ik alternatief ben geworden is m'n leven er zoveel beter op geworden. Enkele voorbeelden:

- Mezelf douchen, altijd al zo'n vervelende gebeurtenis, is niet meer noodzakelijk.
- Allerlei vloekende kleuren in je haar is handig om niet overgereden te worden als het nacht is.
- Met kisten aan worden je voeten niet vuil als je in de modder staat tijdens een festival.
- Penis.

Mag ik met je trouwen?
Oud 10-03-2004, 21:27
Vice
Vice is offline
Bij alternatieve mensen denk ik aan mensen die net iets anders zijn dan de meeste mensen in zijn/haar omgeving.
Oud 10-03-2004, 22:33
Verwijderd
Citaat:

- Penis.

Mwuhahahaha
Oud 10-03-2004, 22:44
Verwijderd
exohartje!
Oud 10-03-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
o exo wil je met me naar bed?
Oud 10-03-2004, 23:42
slender_fungus
slender_fungus is offline
--===---****kkkKKKooMmMKKKoMMMmErTTjEEEZZzZ*****----====----
Oud 10-03-2004, 23:48
phensicske
phensicske is offline
Dus iedereen verstaat onder alto's huppelende sesamstraatliedjes zingende bi'tjes die nog even een sigaretje rollen voor ze een nieuwe kleurencombi maken van hun nieuwste tweedehandse kralenketting.

Ik dacht dat dat de aandachttrekkers waren.

Alternatief is voor mij iemand die zich durft kleden zoals hij wil. Is dat nu een versleten jeans of een gloednieuwe schotse rok. Hij durft tegen de mode ingaan. Daarom hoeft het nog niet zo extreem te zijn.

Ik draag gewone kleren. Geen kraaltjes, ik kijk geen sesamstraat en luister niet naar kinderen voor kinderen.

Ik heb wel dreads, luister naar Erykah Badu, Gorki, Nirvana, Youssou N Dour, Afrikaanse muziek..., ik durf tegen de kudde ingaan als ik het van belang vind, ik rol af en toe mijn sigaretten om wat te besparen, ik heb het aangedurft eens met een Afrikaan een relatie te hebben ( zonde oh zonde), ik ben nogal links ingesteld, ehm...

Zoiets dus.

Dus dacht ik dat ik één van de weinigen was die durfde uitkomen voor zijn ideeën en dus mss wel onder de categorie 'licht alternatief' viel. Maar blijkbaar is dit een heel gevaarlijke trend, dus zou ik beter mijn dreads afscheren, de top tien beluisteren, geen sigaretten meer rollen en niet meer opkomen voor mijn mening.

Zwart wit stellen, daar ben ik goed in.
Oud 11-03-2004, 00:00
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
slender_fungus schreef op 11-03-2004 @ 00:42:
--===---****kkkKKKooMmMKKKoMMMmErTTjEEEZZzZ*****----====----
Oud 11-03-2004, 00:03
Verwijderd
ik ben niet alternatief, wel lelijk
Oud 11-03-2004, 00:05
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
cut_off schreef op 11-03-2004 @ 01:03:
join the club
Oud 11-03-2004, 08:37
red_and_black
red_and_black is offline
ik ben alternatief, dat wil in mijn geval zeggen:
extreem links
luister naar muziek die bij de meeste mensen niet gewardeerd wordt(atari teenage riot, extreme noise terror)
en hou van wrede harde pitten
Oud 11-03-2004, 10:44
Verwijderd
mensen die alleen maar zo doen omdat ze graag bij dat groepje 'stoere alto's ' willen horen zijn ronduit triest, met kringels onder hun ogen en vee patches en bandshirt van marilyn manson en korn enzo. echte alternatieve mensen, zijn dus mensen die zich niet oz kleden als anderen, geen alto's dus want die kleden zich allemaal hetzelfde
Oud 11-03-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 11-03-2004 @ 01:03:
Dat laatste hebben we gemeen..
Oud 11-03-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
cut_off schreef op 11-03-2004 @ 12:27:
pssst gauw deleten dan wachten we af
done

maar dan moet jij de jouwe natuurlijk ook ff deleten he anders lezen ze het alsnog
Oud 11-03-2004, 11:40
punxnotdead
punxnotdead is offline
JeZusZ Wat ZIjn jUllIE DOm Ik Vin ElMoow GeWooon LiEv en Dat MAg Als Ik dat WIl Ik BenTroUwEns GeEn Altow Ik BEn GEwoOn MeZellUv

Oud 11-03-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
penis
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten