![]() |
||
Citaat:
*Mijn mening over de oorzaken van zwangerschappen; soms is een meisje bewust zwanger geraakt, en zal ik de zaak per iemand denk ik beoordelen. Het kan ook zijn dat er een fout is gemaakt bij de anti conceptie. Wat ook nog kan (en vaak onderschat wordt) zijn meisjes of jonge vrouwen die seksueel zijn misbruikt en hierdoor zwanger zijn geraakt. In dat laatste geval vind ik, dat een meisje altijd abortus moet plegen. Het heeft een enorme weerslag op haarzelf én haar geboren kind wanneer zij met deze gevolgen moet rondlopen. *Het huidige beleid.... Ik weet hier denk ik té weinig van om over te kunnen oordelen. Wat is het huidige beleid? *laatste vraag ook zo vaag als vraag 3
|
![]() |
Ik zelf ben 18 jaar en heb nu een kindje van 5 maanden.
Zelf ben ik op dit moment bezig op scholen om te vertellen over tienermoeders en vaders, ik geef informatie over hoe een tiener zoals ik een leven leidt als tienermoeder. Dus ik vind het wel grappig om deze vragen te beantwoorden. -Wat is je algemene mening over tienerzwangerschappen? Eerst was ik er echt zwaar op tegen. Kkinderen kunnen toch geen kind opvoeden dacht ik altijd. En hun jeugd gaat zo snel voorbij. Ik zelf moest er niet aan denken. Ik ben zelf zwanger geworden doordat ik aan de prikpil was, mijn lichaam reageerde daar nogal raar op, en ik werd heel erg ziek voor 2 maanden ongeveer, na 3 maanden werd ik ongesteld dat 1 maand duurde. De dokter had mij geadviseerd om weer met de pil te beginnen als mijn ongesteldheid afgelopen was. Dit heb ik gedaan, maar tijdens mijn menstruatie periode heb ik wel gewoon nog seksueel contact gehad. Twee maanden na mijn ongesteldheid kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik heb nooit op een kind zitten wachten. In het begin ging ik eraan kapot, maar het kindje weg laten halen wou ik. Ik wist dat ik daar enorm spijt van zou krijgen. Ik ben nu heel erg blij met het kleintje en hou hel erg veel van hem. Ik denk wel dat mijn situatie anders ligt dan de gemiddelde ienermoeder. Ik heb eenvriend van 26, daar heb ik nu 2 jaar mee, hij heeft een redelijk goed salaris, dus wij redden het wel met z'n tweeen.Ik ken een meisje, die 15 jaar is en en kindje heeft, ik hoor van mensen dat zij steeds verder instord omdat ze het niet red. Maar 15 is ook wel een erg jonge leeftijd, ikzelf ben heel erg jong, maar ik vind 18 toch wel een betere leeftijd, dan ben je meer zelfstandig denk ik. -je mening over de oorzaken van tienerzwangerschappen Mijn verhaal heb ik net verteld hoe ik zwanger werd, maar er zijn ook meisjes van 15 16 die er bewust voor kiezen gewoon dom gedrag. Jammer want later hebben de meeste het erg moeilijk. *Ik word erg goed gesteund door mijn ouders vrienden en mijn eigen vriend natuurlijk. Daar ben ik iedereen om me heen erg dankbaar voor. Je hoort ook wel eens dat een tienermoeder aan de kant wordt gezet door hun vriend en een ouders, lijkt me afschuwelijk. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, en anders misschien anderen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Help x.Katoo.x | 14 | 07-07-2015 20:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Eerste keer naar de gynaecoloog: verhalen? anja | 87 | 04-07-2015 11:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zou de wereld beter af zijn zonder religie? Uice | 500 | 02-08-2010 10:22 | |