Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 16:07
Ber
Ber is offline
Haaaj !!
We hadden ff een vraagje...voor school moeten we een presentatie houden over tienerzwangerschappen. En hierin moeten we ook de verschillende meningen van verschillende groepen verwerken. Daarom willen we ook de mening van jongeren zelf...Duss wat vinden jullie dr van? En dan een beetje in de richting van deze punten:

-Wat is je algemene mening over tienerzwangerschappen?
-Je mening over de oorzaken van tienerzwangerschappen
-Je mening over het huidige beleid (met betrekking tot tienerzwangerschappen)
-Je mening over de oplossingen voor dit maatschappelijke probleem ( Hoe willen jullie het beleid veranderd zien)

Hopelijk geven jullie ff antwoord...je zal dr ons in ieder geval wel mee helpen Dankje!!!

Oohjah kan wel zijn dat we t een beetje verkeerd posten hier..maja als je n beter plek weet
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:51
elledc
elledc is offline
Mijn mening erover is dat een tiener nog geen moeder hoort te zijn. Er zijn tieners die er zeker toe in staat zijn een kind op te voeden en het gebeurt ook in realiteit maar meestal door een foutje tijdens het vrijen (=oorzaak). Een kind moet gewild zijn en ik kan me niet inbeelden dat er veel tieners zijn die een kind kunnen opvoeden, ten eerste kost het opvoeden van een kind heel veel geld, ten tweede heeft het kind een opvoeding nodig van een vrouw die zichzelf niet meer als kind beschouwt en die in staat is heel wat verantwoordelijkheden op zich te nemen.
Bij mij staat studie/werk en sociaal leven op de eerste plaats en al ben ik nu zwanger, ik laat abortus plegen (niet dat de mogelijkheid erin zit). Dus dat is mijn persoonlijke mening maar als een tienermeisje haar kind wil houden, mij niet gelaten, mij doen ze er geen kwaad mee.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:38
Verwijderd
- Tienerzwangerschap zal moeilijk zijn. Als tiener zelf kinderen opvoeden. Dát lijkt me pas moeilijk. Je staat met je moeder te vechten over het feit dat je een navelring wil en ondertussen staat je kind te jengelen omdat hij een snoepje wil.
- Poep gebeurt. Waarschijnlijk onvoorzichtig geweest.
- Ik zou niet weten wat het beleid is mbt tienerzwangerschappen. Is dat niet iets waar je zelf verantwoordelijkheid voor moet nemen?
- De oplossing: nadenken en een condoom omdoen?
Dat heeft niets met beleid te maken.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 08:35
marlies
marlies is offline
Het lijkt met niet goed, voor het kind en voor de ouders niet, maar als het eenmaal gebeurt, dan denk ik wel dat ze in staat zijn om een kind op te voeden
Het kan een ongeluk zijn dus dat de pil niet hielp ofzo (dat gebeurt soms) maar het kan ook stom gedrag zijn.
wat is het huidige beleid?
-Je mening over de oplossingen voor dit maatschappelijke probleem ( Hoe willen jullie het beleid veranderd zien)
Voorlichting voor de gevallen die stom geweest zijn en die mensen die heel veel pech gehad hebben, ja dat is het risico van seks hebben.
Oud 09-03-2004, 12:31
Verwijderd
Aan de ene kant ben ik ervoor, maar aan de andere kant ben ik ertegen. Als je 13 of 14 bent vind ik dat nog veel te jong, maar ik vind 17 of 18 nog wel kunnen. Maar het ligt er natuurlijk ook aan, OF ze het kind kunnen opvoeden en of ze er goed over na hebben gedacht.

Veel jonge meiden gaan te snel met hun vriend naar bed, daardoor denken ze niet aan de gevolgen, bijv. door gescheurd condoom of de pil vergeten.

wat is het huidige beleid?

Veel voorlichting geven, en dan niet alleen aan meiden die zwanger zijn, maar ook aan degene die nog zo jong zijn en al seks hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 13:25
kimberley
kimberley is offline
Ligt aan de situatie. Ik ken verhalen van meisjes van 15 die heel graag een kind wilden en er dus bewust voor gingen. Dat vind ik niet kunnen. Een kind heeft recht op ouders die verantwoordelijk en financieel goed met de kids om kunnen gaan, en naar mijn mening kan een meisje van 15 dat nog niet. Pas vanaf een jaar of 18/19 zou je er eventueel wel bewust voor kunnen gaan, mits een van beide ouders al een baan heeft.
Het kan ook zo zijn dat je door de pil heen zwanger wordt en het geestelijk niet aankan om abortus te laten plegen. In zo'n geval heb ik er dan wel begrip voor, al vind ik wel dat ze dan cursussen moeten volgen over de opvoeding van een kind e.d.

Eigenlijk al bij de vorige vraag beantwoord.

Meer begeleiding! De tieners worden veel te los gelaten. Zodra het kind geboren is bemoeit niemand zich er meer mee (behalve de ouders van de tienermoeder) Ik vind dat je zo'n tienermoeder minstens nog een jaar lang moet begeleiden.

Meer voorlichtingen op school. Ik denk dat tieners nog niet echt weten wat voor financiele gevolgen het heeft als je een kind neemt. Ze moeten er ook op gewezen worden dat je ook nog zwanger kan raken als je de pil gebruikt en dat bijvoorbeeld het condoom kan scheuren. Eigenlijk dus algemene seksuele voorlichting.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 23:50
phensicske
phensicske is offline
Even geen uitgebreid antwoord.

Maar een leuke uitspraak van een klasgenote:

(okee, ik vind hem wel grof, maar ze heeft wel een punt)

'Een kind die een kind krijgt.'
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:51
ingjuh
ingjuh is offline
heyyy iedereen!
heel erg bedankt voor het beantwoorden van de vragen! dit zijn al genoeg reacties die we kunnen gebruiken voor de presentatie
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 16:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Op lichaam&gezondheid komen deze topics meer aan bod. Ik vind hem daar ook beter passen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:06
Verwijderd

Hmm, mja... ik denk niet dat tieners zelf kinderen goed op kunnen voeden, maar altijd hulp nodig hebben. Dus aan de ene kant zijn die zwangerschappen niet goed en aan de andere kant hoeven ze geen probleem te vormen.

Ik ken de oorzaken niet... je hebt tieners die netjes aan de pil zijn maar tóch zwanger worden. (Een vriendin van me bv.)

Ik ken het beleid nu niet.

Ik ken het beleid niet.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 11-03-2004 @ 00:50:
Even geen uitgebreid antwoord.

Maar een leuke uitspraak van een klasgenote:

(okee, ik vind hem wel grof, maar ze heeft wel een punt)

'Een kind die een kind krijgt.'
Dat is toch gewoon een algemene uitspraak rondom tieners die kinderen krijgen?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:16
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-03-2004 @ 18:07:
Dat is toch gewoon een algemene uitspraak rondom tieners die kinderen krijgen?
Dat wist ik niet...hoorde ik voor het eerst enkele weken geleden.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:37
Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Inge & Ber schreef op 08-03-2004 @ 17:07:
Haaaj !!

* Mijn mening over tienerzwangerschappen; Het kan, maar dit ligt helemaal aan de jonge vrouw of meisje zelf. Hoe steekt zij in elkaar? kan ze goed voor zichzelf zorgen? heeft ze support? kan ze financieel rondkomen? Is ze zelfstandig, kan ze grenzen aangeven en haar kind opvoeden in een omgeving waar het veilig is....allemaal vragen waardoor ik niet 1 , 2, 3 zou kunnen zeggen ; ja het is fout of nee, het kan niet.

*Mijn mening over de oorzaken van zwangerschappen; soms is een meisje bewust zwanger geraakt, en zal ik de zaak per iemand denk ik beoordelen. Het kan ook zijn dat er een fout is gemaakt bij de anti conceptie. Wat ook nog kan (en vaak onderschat wordt) zijn meisjes of jonge vrouwen die seksueel zijn misbruikt en hierdoor zwanger zijn geraakt. In dat laatste geval vind ik, dat een meisje altijd abortus moet plegen. Het heeft een enorme weerslag op haarzelf én haar geboren kind wanneer zij met deze gevolgen moet rondlopen.

*Het huidige beleid....
Ik weet hier denk ik té weinig van om over te kunnen oordelen.
Wat is het huidige beleid?

*laatste vraag ook zo vaag als vraag 3
Oud 12-03-2004, 08:53
replaygirly17
replaygirly17 is offline
Ik zelf ben 18 jaar en heb nu een kindje van 5 maanden.
Zelf ben ik op dit moment bezig op scholen om te vertellen over tienermoeders en vaders, ik geef informatie over hoe een tiener zoals ik een leven leidt als tienermoeder.
Dus ik vind het wel grappig om deze vragen te beantwoorden.

Eerst was ik er echt zwaar op tegen. Kkinderen kunnen toch geen kind opvoeden dacht ik altijd. En hun jeugd gaat zo snel voorbij. Ik zelf moest er niet aan denken.
Ik ben zelf zwanger geworden doordat ik aan de prikpil was, mijn lichaam reageerde daar nogal raar op, en ik werd heel erg ziek voor 2 maanden ongeveer, na 3 maanden werd ik ongesteld dat 1 maand duurde. De dokter had mij geadviseerd om weer met de pil te beginnen als mijn ongesteldheid afgelopen was. Dit heb ik gedaan, maar tijdens mijn menstruatie periode heb ik wel gewoon nog seksueel contact gehad. Twee maanden na mijn ongesteldheid kwam ik erachter dat ik zwanger was.
Ik heb nooit op een kind zitten wachten. In het begin ging ik eraan kapot, maar het kindje weg laten halen wou ik. Ik wist dat ik daar enorm spijt van zou krijgen.
Ik ben nu heel erg blij met het kleintje en hou hel erg veel van hem.
Ik denk wel dat mijn situatie anders ligt dan de gemiddelde ienermoeder. Ik heb eenvriend van 26, daar heb ik nu 2 jaar mee, hij heeft een redelijk goed salaris, dus wij redden het wel met z'n tweeen.Ik ken een meisje, die 15 jaar is en en kindje heeft, ik hoor van mensen dat zij steeds verder instord omdat ze het niet red. Maar 15 is ook wel een erg jonge leeftijd, ikzelf ben heel erg jong, maar ik vind 18 toch wel een betere leeftijd, dan ben je meer zelfstandig denk ik.

-je mening over de oorzaken van tienerzwangerschappen
Mijn verhaal heb ik net verteld hoe ik zwanger werd, maar er zijn ook meisjes van 15 16 die er bewust voor kiezen gewoon dom gedrag. Jammer want later hebben de meeste het erg moeilijk.

*Ik word erg goed gesteund door mijn ouders vrienden en mijn eigen vriend natuurlijk. Daar ben ik iedereen om me heen erg dankbaar voor.
Je hoort ook wel eens dat een tienermoeder aan de kant wordt gezet door hun vriend en een ouders, lijkt me afschuwelijk.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, en anders misschien anderen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:05
Ber
Ber is offline
Heel erg bedankt voor al jullie reacties!! Aan het laatste verhaal hebben we ook heel veel...Danku danku
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten