Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2004, 16:42
Verwijderd
Ik zat me af te vragen, de mensen die drama op school hebben. Hebben jullie daar een speciaal lokaal voor, of is het een gymzaal of een kantinegedeelte? Zo ja, wat staat er in voor spullen qua verkleedkleren, pruiken, tafels enz. enz.?

Ik had namelijk vanmorgen met de leerlingenraad een discussie over hoe het dramalokaal eruit moet zien. Het is bij ons nu gewoon een gedeelte van een kantine die ze daarvoor hebben opgeofferd. Dus, ik was hier even benieuwd naar
Advertentie
Oud 09-06-2004, 19:10
Daangerous
Daangerous is offline
wij hebben een theaterzaal
Oud 10-06-2004, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 09-06-2004 @ 20:10 :
wij hebben een theaterzaal
kan je daar dan wat meer over vertellen? Wat staan erin voor spullen? Hoe vaak wordt die zaal gebruikt, nog voor andere doeleinden?
Oud 10-06-2004, 09:02
alpha
alpha is offline
buitenschoolse activiteit (dus geen CKV-drama)
We speelden altijd gewoon op het podium. Of in een gewoon lokaal. MAar het podium werkt wel lekker omdat je dan precies weet waar je wel en niet kan gaan staan bij het echte stuk enzo..
Oud 10-06-2004, 12:51
cyntha
cyntha is offline
Wij hadden daar de aula voor. Ik weet er alleen vrij weinig van, want ik had geen drama.
Oud 10-06-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 10-06-2004 @ 13:51 :
Wij hadden daar de aula voor. Ik weet er alleen vrij weinig van, want ik had geen drama.
waar werd bij jullie de aula dan nog meer voor gebruikt?
Oud 11-06-2004, 11:41
Souris
Souris is offline
we hadden gewoon een klaslokaal.
de tafels kon je zo aan de kant zetten verder nam de docent dingen mee als we die nodig hadden
Oud 13-06-2004, 15:33
Laijun
Laijun is offline
wij hadden het ook ideaal voor elkaar..onze school had een eigen theater..dus podium+zaal en een apart kamertje voor verkleedkleren&stuff en nog kleedkamers ook...
een podium is denk ik wel noodzakelijk voor drama (ook op school) anders heb je niet echt het idee dat je 'echt' toneelspeelt als je begrijpt wat ik bedoel..verder kan je natuurlijk overal toneelspelen..
Oud 14-06-2004, 12:20
alpha
alpha is offline
Citaat:
LiEnNtJuH schreef op 13-06-2004 @ 16:33 :
wij hadden het ook ideaal voor elkaar..onze school had een eigen theater..dus podium+zaal en een apart kamertje voor verkleedkleren&stuff en nog kleedkamers ook...
een podium is denk ik wel noodzakelijk voor drama (ook op school) anders heb je niet echt het idee dat je 'echt' toneelspeelt als je begrijpt wat ik bedoel..verder kan je natuurlijk overal toneelspelen..
ik vind het helemaal niet nodig, een podium. Tijdens optredens wel natuurlijk, maar bij de lessen niet. En dat je anders niet het gevoel hebt dat je echt toneelspeelt vind ik al helemaal onzin!
Oud 14-06-2004, 12:24
Briseïs
Briseïs is offline
Wij hebben geen les, maar gewoon een toneelgroep. We kwamen altijd bij elkaar in het tekenlokaal, en voorstellingen zijn altijd in de aula, hoewel we er laatst een hadden in de gymzaal.
Oud 14-06-2004, 12:41
Verwijderd
Wij hebben voor de eerste klassers een dramalokaal. Het is een hok aangekleed met wat kleding en een beetje decor. Voor de hogere klassen is er een drama lokaal in een andere vestiging van de school. Ik heb geen drama, dus ik weet niet hoe het er daar uit ziet.
Oud 14-06-2004, 13:44
Uice
Uice is offline
Wij hebben twee dramalokalen, één grote en een wat kleinere, die met elkaar verbonden zijn door een ruimte met allerlei kostuums, hoeden, tassen etc.
Oud 15-06-2004, 22:17
Verwijderd
een gewoon lokaal, wordt ook in lesgegeven en toetsen in gemaakt.
er zit een hok naast waar kleding enzo liggen niet erg veel.
Oud 16-06-2004, 09:40
Slettelina *
Slettelina * is offline
Op mijn vorige gebouw ( ik moest in me examenjaar naar een ander gebouw) hadden we een speciaal ckv-drama lokaal. Er was geen podium maar we hadden gordijnen en speciale lichten. Er stonden genoeg krukken waar je op kon zitten en er stonden vier tafels waar je kon overleggen. Was een mooi lokaal :>
Oud 16-06-2004, 09:48
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
De aula, die wordt verder alleen gebruikt bij toneelstukken en bijeenkomsten enzo. Er staan stoelen en een aantal tafels. Pruiken ofzo zijn er niet, het gaat tenslotte om het acteren.
Oud 16-06-2004, 17:20
Verwijderd
wij hebben een drama lokaal en we hebben 3 tafels 2 voor de spullen van de lerares en 1 om zelf te gebruiken! en we hebben niet veel attributen en we gebruiken de aula om op te treden! onze aula word ook voor examens gebruikt!
Oud 20-06-2004, 21:27
Laijun
Laijun is offline
Citaat:
alpha schreef op 14-06-2004 @ 13:20 :
ik vind het helemaal niet nodig, een podium. Tijdens optredens wel natuurlijk, maar bij de lessen niet. En dat je anders niet het gevoel hebt dat je echt toneelspeelt vind ik al helemaal onzin!
hmm kweenie..misschien komt het omdat ik altijd gewend ben om op podium te spelen..ik vind het iig leuker als ik voor moet spelen dat dat op een podium gebeurt
whatever..dat gevoel heb ik dan
Oud 21-06-2004, 13:06
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Mushu schreef op 10-06-2004 @ 09:21 :
kan je daar dan wat meer over vertellen? Wat staan erin voor spullen? Hoe vaak wordt die zaal gebruikt, nog voor andere doeleinden?
voor alle dramalessen, er is een kostuumhok onder het publiek, er kunnen iets van 150/200 man in, en het podium is net iets kleiner als een podium van een normale zaal
Oud 21-06-2004, 13:25
alpha
alpha is offline
Citaat:
LiEnNtJuH schreef op 20-06-2004 @ 22:27 :
hmm kweenie..misschien komt het omdat ik altijd gewend ben om op podium te spelen..ik vind het iig leuker als ik voor moet spelen dat dat op een podium gebeurt
whatever..dat gevoel heb ik dan
tuurlijk als je het gewend bent enzo dan is het logisch maar als je kijkt naar zo ongeveer welke productie dan ook: ze beginnen altijd in een zaal oid maar niet op het podium. Dat komt pas in een later stadium.
Maar okee.
Oud 27-06-2004, 11:40
melkpakje
melkpakje is offline
bij ons is dat gewoon een normaal lokaal, en aan het begin van de les moesten we alle tafels en stoelen op de gang zetten. Best slecht eigenlijk
Oud 03-08-2004, 19:23
Bren-
Bren- is offline
Wij hebben een lokaal onder de grond met tafels die je kan opklappen tegen de muur zodat je er geen last van hebt (eigenlijk staan de tafels bijna altijd opgellapt tegen de muur dus). Aan de muren hangt rood gordijndoek ( van dat toneelgordijn). Voor de rest gewoon stoelen we hebben van die houten blokken van verschillende grootes die je met een beetje fantasie overal voor kan gebruiken. Daarnaast hebben we nog een hok met kleding en een kapotte televiesie en dergelijke maar deze dingen woren eigenlijk alleen met voorstellingen te voorschijn gehaald anders ben je de helft van de les bezig met kleding en rotzooi uit zoeken en dat is zonde
Oud 09-08-2004, 18:21
regardless
regardless is offline
wij hebben een theaterzaal met een tribune waar zo'n 100 mensen geloof ik op kunnen.
voor de rest ja er is geluidsinstallatie aanwezig, lichten, attributen en boven is onze ' kleding lokaal' daar liggen kledingstukken.
maar meestal neem je zelf ook spullen mee.
lokaal is vrij groot en de tribune is inklap baar zodat de zaal nog groter kan.
Oud 09-08-2004, 22:38
ZerO
ZerO is offline
Wij hadden een lokaal, best groot met een spiegelmuur en we hadden een soort podium+ hok vol met kleding, tassen, schoene, hoeden en weet ik veel wat voor troep nog meer.
En natuurlijk in de aula een podium en achter kleedruimtes.
Oud 20-08-2004, 15:27
Verwijderd
Hebben we de aula voor. En de attributen liggen in het geschiedenislokaal. Niet dat het zo hoort, maar de dramadocent geeft ook geschiedenis, en hij is knettergek, dus hij vindt het leuk om zich soms te verkleden tijdens de geschiedenisles. En wat niet in 't geschiedenislokaal ligt, ligt verspreid door de school, want hij is niet alleen knettergek maar ook heel chaotisch.
Oud 26-08-2004, 12:52
Shadina
Shadina is offline
Wij hebben er een speciaal lokaaltje voor. Maar dat is niet genoeg, omdat er nu veel meer leerlingen zijn.. dus moet soms de aula ook voor de dramalessen gebruikt worden. Ons dramalokaal heeft speciale toneellichten, we hebben verkleedkleren(wel allemaal 2ehands en vies enzo) en ook nog wel spulletjes zoals maskers. Er zitten overal zwarte gordijnen.. zodat je daarachter niks ziet.. en we hebben van die zwarte schermen. Oh ja.. en de aula is best groot.. groot podium en er kunnen iets van 500 mensen in ofzo.
Trouwens, ik zit daar niet meer op school. Ben er net klaar mee.
Advertentie
Oud 13-09-2004, 21:03
kakelkip
kakelkip is offline
wij hebben 2 dramalokalen en 1 theaterzaal
Oud 14-09-2004, 16:36
grimmm
grimmm is offline
Ik ben dit jaar van school veranderd en op mijn vorige school hadden we een erg groot lokaal compleet met kleedkamer, grime, kleding, schoenen en atributen. We hadden daar een 'vloer' met lichten er op en krukken voor het publiek cq de rest de klas. Opvoeringen gebeurden in de aula waar we in de pauze ook altijd zaten.

Op mijn nieuwe school gebruiken ze de aula maar we hebben alleen drama in de onderbouw

Ze namen trouwens een filmpje op voor Nickelodeon bij ons op school, iets over een heks met 5 meisjes, en met fluo-roze haar. Dus als je het binnenkort ziet, dat is mijn school
Oud 14-09-2004, 19:58
June bug
June bug is offline
Wij hebben gewoon een groot lokaal, waar een paar tafels staan, maar die worden niet echt gebruikt. Verder staan er stoelen tegen de 2 langste kanten van t lokaal.
Maar de dramalessen bij ons op school zijn ook niet zo uitgebreid, je hoeft geen andere kleding of pruiken oid te gebruiken. er is wel een hokje waar zulke dingen liggen, maar dat stelt weinig voor.
Oud 20-09-2004, 17:33
INViCTuS
INViCTuS is offline
Wij hebben diverse drama lokalen. Soort van parketvloer ligt erin met zwarte gordijnen voor de ramen. Een aantal boxen en wat licht spotjes. Ik meen dat we ook een kist hebben met dingen erin maar daar hebben ons nog niet zo heel erg mee bezig gehouden.

We hebben ook nog een aparte dans zaal.

Regels voor berichten