Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2004, 09:39
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Ik heb al 6 weken een lieve vriend, we hebben een prive-leven en onze eigen leven.. we hebben ieder andere vrienden en gaan daar ook mee om...
Hij gaat vaak naar feestjes en hoor ik wel is dat een meisje hem leuk vond en met hem wou zoenen enzo.. soms denk ik: dat doet hij alleen om me jaloers te maken.. maar laatste tijd als hij op een feest is maak ik me zorgen of hij niks met iemand anders doet.. ik weet dat hij alleen maar mij wil maar ik ben toch elke keer zo bezorgt, dit heb ik nog nooit eerder gehad als ik een vriend heb... moet ik me zorgen maken of is dit gewoon..
Oud 13-03-2004, 10:02
ilse
ilse is offline
ik weet niet of je je echt zorgen moet maken, misschien zegt hij het om je jaloers te maken, zit er dik in. Ik heb dat wel altijd, bezorgt of hij niet toch met iemand anders gaat, dat hij die leuker vindt en dat verhaal.

Ik denk dat je met je vriend moet praten, heb ik ook gedaan en ik voel me nu een stuk zekerder. je moet toch een beetje laten weten wat je voelt anders kan hij er ook nooit meer wat aan doen. als hij in het begin denkt dat jij het niet erg vindt, blijft hij het doen en later kan je er dan nix meer van zeggen omdat het dan voor hem toch al "normaal" is.
Oud 13-03-2004, 10:09
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Jah.. klopt.. ik denk maar dat ik er met hem over moet praten..
Oud 13-03-2004, 10:18
ilse
ilse is offline
Citaat:
Bl0ndje schreef op 13-03-2004 @ 11:09:
Jah.. klopt.. ik denk maar dat ik er met hem over moet praten..
je gaat het dan echt positiever zien hoor! en als hij er nou flauw over gaat doen, weet je dat ook meteen, dan geeft hij niet echt om je.
Oud 13-03-2004, 10:29
Verwijderd
idd gewoon met m praten.
Het is niet raar dat jij onzeker bent. Het is natuurlijk leuk als iemand jouw vriend heel leuk vind, maar als het heel dichtbij komt is het natuurlijk ook bedreigend. Ik weet waar ik over praat
Gewoon met m over praten.. succes
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 11:04
Alistar
Alistar is offline
Nouja, tis al vaker gezegd, maar ik zeg t ook nog maar n x: met m praten (hoe orgineel)
Heb ik ook gedaan, en het is veel relxter om zekerheid te hebben.
Oud 13-03-2004, 11:27
Bertram
Bertram is offline
Ik sluit mij aan bij de voorgaande reacties Praten is sowieso voor ongeveer alle problemen in je relatie de oplossing. Maar wat ook zo is is dat het niet heel raar is om een beetje bezorgd te zijn, dat is juist alleen maar een goed teken, want als het je niks kon schelen betekend je vriendje ook niet zoveel voor je. Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken
Oud 14-03-2004, 11:24
Verwijderd
Vertrouwen is het belangrijkste vind ik. Tuurlijk, iedereen heeft wel beetje de zorg in dat zijn of haar partner op stap gaat en dat er jongens of meiden achteraan gaan. Maar dat heeft jouw partner ook wel als jij zelf op stap gaat. Maar ik sluit me aan bij voorgaande adviezen... Erover praten is de beste oplossing. Nog suc6 ermee!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 11:33
Verwijderd
Vertrouwen is gewoon iets dat je niet moet hebben. Mensen zijn niet te vertrouwen. Sim-pel.

Doe er je voordeel mee.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 12:09
Bertram
Bertram is offline
Citaat:
nare man schreef:
Vertrouwen is gewoon iets dat je niet moet hebben. Mensen zijn niet te vertrouwen. Sim-pel.
Dit slaat natuurlijk nergens op he De essentie van een goede relatie hebben is juist dat je elkaar kan vertrouwen!
Oud 14-03-2004, 14:28
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
als hij jou jaloers wil maken is hij lomp.
Oud 14-03-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Bertram schreef op 14-03-2004 @ 13:09:
Dit slaat natuurlijk nergens op he De essentie van een goede relatie hebben is juist dat je elkaar kan vertrouwen!
Hoe weet je wanneer je iemand kunt vertrouwen? M.i. is dat niet mogelijk. Er zijn wel punten waarop je kunt aannemen dat iemand geen dingen zal doen die jij niet leuk vindt, maar weten kun je het nooit.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 14-03-2004 @ 15:28:
als hij jou jaloers wil maken is hij lomp.
Is het weer niet goed

En jullie mogen ons wel jaloers maken? Lomperds!@
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 19:08
Bertram
Bertram is offline
Citaat:
nare man schreef:
Hoe weet je wanneer je iemand kunt vertrouwen? M.i. is dat niet mogelijk. Er zijn wel punten waarop je kunt aannemen dat iemand geen dingen zal doen die jij niet leuk vindt, maar weten kun je het nooit .
Daar heb je helemaal gelijk in, maar het is ook heel wat anders dan wat je daarvoor zei Maar hier ben ik het mee eens, je kan het nooit zeker weten, je kan het hoogstens afleiden uit bepaalde dingen en hoe de persoon in kwestie is, en verder moet je voor jezelf besluiten of en in hoeverre je iemand vertrouwd. Wat wel zo is is dat vertrouwen minder moeite kost, alleen kan het je ook meer pijn doen als dat vertrouwen dan beschaamd word.
Oud 14-03-2004, 23:34
Unexplained
Unexplained is offline
Om je laatste vraag maar eerst te beantwoorden: Ja, je moet je zorgen maken.
Niet om hem, maar om jezelf en daaruit voortvloeiend jullie relatie. Hebben jullie wel eens gesproken over welke verwachtingen jullie hebben? En dan bedoel ik:
- Welke verwachtingen heb jij van jezelf?
- Welke verwachtingen heb jij van hem?
- Welke verwachtingen heeft hij van zichzelf?
- Welke verwachtingen heeft hij van jou?
- Welke verwachtingen hebben jullie van de omgeving?
- Welke verwachtingen heeft de omgeving van jullie?
- Et cetera.

Een dergelijk gesprek kan zeer verhelderend zijn. Geef precies aan wat jij belangrijk vindt, in dit geval bijvoorbeeld trouw. Kies voor een dergelijk gesprek een neutraal moment, niet als jullie net hebben geneukt of knallende ruzie hebben gehad.
Reageren

Regels voor berichten