Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 20:05
Drychtnath
Drychtnath is offline
Ik zou wel eens willen weten hoe veel van *ons* eigenlijk naar dat soort kleine optredens gaan. Kenmerk van een (scholen)band-festival/wedstrijd is meestal dat het gaat om regionale, niet-al-te-bekende bands. De gemiddelde leeftijd ligt meestal rond de 18-20 jaar alhoewel ik ook wel eens uitschieters tegenkom.

sinds dat ik vorig jaar werd gevraagd als Jury voor het Scholenband Festival van 'het beleg van Zeist' ben ik met toenemende interesse in de buurt van Utrecht op bezoek gegaan bij verschillende pop-podia om allerlij kleine, maar ook grotere, band-competities bij te wonen.

Nou begon het mij laatst op te vallen dat ongeveer zo'n 85% van de bezoekers van een willekeurig podium telkens dezelfde mensen zijn. uiteraard heb je de 'stamgasten', maar ook de 'vaste-fanclub' van de spelende bandjes.

Ik vraag mij nu dus eigenlijk af of er wel genoeg bekendheid is onder de *lokale jeugd*, of iedereen soms bang is om naar zo'n optreden te gaan of dat het gewoon komt omdat niemand ooit heeft gehoord van dat soort optredens.

Uiteraard zou het laatste ook wel redelijk te wijten zijn aan de bands zelf, want als je graag een puplieksprijs in de wacht wilt slepen, dan zorg je gewoon voor 30 fans die op je stemmen

Toch ben ik door middel van dit soort avonden, waarop er dan 4 of 5 bandjes een half-uurtje spelen, achter het bestaan gekomen van een paar zeer uitzonderlijke bands/muzikanten zoals: Dis, Swomp, kamikaze (alweer uit elkaar ) en meer)
Voor de toegangsprijs hoef je het zeker ook niet te laten (meestal zo'n 5 euro) en als je een beetje houdt van niet-zo-top-40-muziek dan is het altijd wel een leuke avond!!

Ik hoop dat jullie willen hierop een beetje willen reageren zodat ik zelf misschien binnenkort weer wat nieuwe adresjes (en bands) heb om heen te gaan

laterz,

Drychtnath
Oud 15-05-2002, 20:40
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Drychtnath schreef:
...*ons*...
hij is der net 5 minuten
ik denk wel dat er idd meer bekendheid aan gegeven zou moeten worden

Regels voor berichten