Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik sta al vanaf vorig jaar januari op een wachtlijst bij de woningstichting...ik kom zeg maar steeds dichterbij (ze werken hier met rangnummers), maar ik schat dat ik toch nog minimaal een jaar moet wachten eer ik wat toegewezen krijg.
Tot zolang woon ik nog bij mijn vader en diens vriendin. Door omstandigheden hier heb ik ervoor gekozen om me bij een woningstichting aan te melden. Ik heb er niet zo heel veel haast bij, maar liever vandaag dan morgen.. om het zo maar te zeggen.
|
Als een gemeente als Rotterdam vind waar je particulier kunt huren reken dan op het volgende:
Huur maximaal ca 550 euro. Dmv huursubsidie wordt dit teruggebracht naar 175 euro. 90 euro gas water, licht, afvalstoffenheffing, kabel. Eten voor 2 personen ca. 250 euro. Dan heb je nog studie, boeken, uitgaan, sport, dieren, cadeautjes, telefoon, huishoudelijke spullen, uitzet, vakantie en het opknappen van het huisje. En dan ben ik vast nog wat vergeten ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mijn vriend en ik wonen samen en we huren een appartementje van een meneer. Particulier dus. Hij heeft twee gebouwen gekocht, opgeknapt en nu verhuurt hij dus de kamers erin. Het zijn vooral kamers, twee appartementen voor 2 personen. Maar goed, daar zijn we via-via aangekomen, een collega van mijn vriend kende iemand die hier ging kijken en tja, toen zijn wij ook gaan kijken. We waren de eerste mensen die hier in dit appartement kwamen en daarom waren we dus de eerste mensen die het konden nemen. Daar hadden we geluk mee (het was dus net opgeleverd, wij zouden er als eerste in gaan).
Er zijn meer huizen hier in Maastricht van dezelfde eigenaar, ook allemaal particulier. Maar hij eist wel een minimaal inkomen én een vast contract. Daar voldoet mijn vriend dus aan. Toch woont er ook een student onder me, daarvoor is dus een uitzondering gemaakt, hij heeft geen vast contract oid... (ik ben dan ook wel een student, maar aangezien mijn vriend al aan de eisen voldoet, mag ik er gewoon bij wonen ![]() Mja, ga eens op zoek naar particuliere verhuurders, ik heb geen idee waar je dan moet zoeken, maar probeer het gewoon. Via een woningbureau moet je vaak aan nog meer dingen voldoen (dus bv. een vast contract), maar ja kan je altijd inschrijven, ook handig voor wanneer je wél aan die eisen voldoet, dan sta je al lekker lang ingeschreven. |
![]() |
||
Citaat:
Maar geen idee hoe dat in andere plaatsen geregeld is. Ben trouwens erg benieuwd waar je moet zoeken naar particuliere huurders, aangezien me dat ook wel wat lijkt. De wachttijden hier zijn eeuwig, dus het is het proberen waard (ook zonder vast contract) Dus als iemand tips heeft, graag!
|
je kunt je bij een woningstichting ook gewoon als student, ik heb me samen met mn vriend ingeschreven voor volgend schooljaar in maastricht en volgens het woningbureau kun je best iets vinden..
nog even over huursubsidie: als een van de bewoners jonger is dan 23 jaar heb je alleen recht op huursubsidie als de kale huur per maand minder is dan ehm (zo uit et blote hoofd) ik dacht 317 euro. En iets onder die prijs is nogal moeilijk te vinden. dus dat valt ook nogal tegen (voor ons dan)
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tja, ik ben dus heel erg via via aan een particuliere verhuurder gekomen. Je moet er volgens mij echt tegen aan lopen... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze kijken bij de woningstichtingen trouwens ook naar je leeftijd + inkomen, waardoor je ook weer niet boven een bepaald bedrag mag huren. Zo mogen mijn vriend en ik bijv. niet boven de, als ik het goed heb, € 309 huren, waardoor er dus ook weer veel woningen afvallen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Een appartement/huisje huren rondom Schiphol Apple1996 | 2 | 20-06-2014 12:47 | |
Werk, Geld & Recht |
Een paar vragen over huizen kopen/huren. Kongolo | 5 | 09-03-2014 16:59 | |
Werk, Geld & Recht |
Huis huren met studenten. Dhr.Janssen | 5 | 08-07-2009 12:13 | |
Werk, Geld & Recht |
extra kosten afschuiven op huurder? luchtballon | 6 | 25-03-2008 14:42 | |
Werk, Geld & Recht |
Hulp gezocht bij praktische vragen huurwoning / huisbaas Hempo | 5 | 13-09-2007 13:37 | |
Werk, Geld & Recht |
Te hoge huur, iets aan doen? iamcj | 4 | 19-09-2004 17:41 |