Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2004, 17:10
Verifieer
Verifieer is offline
Ik wil graag weten hoe ik het beste mijn haar kan verzorgen. 'k Heb nu het probleem dat het best mooi zit als het nat is, maar als ik er wax instop dan wordt het weer snel te zwaar, en als ik er niets doorheen smeer dan wordt een pluizebolleke.
Wie kan mij vertellen hoe het gewoon heel mooi en zo natuurlijk mogelijk blijft zitten?

Anders wordt het weer een zomertje soldatenkapsel...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 17:35
duifeltje
duifeltje is offline
je hebt toch van die verstevigende crème. Misschien helpt het als je dat er na het wassen insmeert.
Oud 13-03-2004, 22:07
Verwijderd
Ik gebruik altijd speciale sampoo voor krullen (weet ff geen merk). Ook eventueel conditioner daarvan, wordt het wast zachter van.

Daarna doe ik er wat mousse in, ook speciaal voor krullen (al hoeft dat niet volgens mij hoor). Wax doe ik er nooit in omdat ik vind datmijn haar dan zo snel vet is.

Mss is dit wel niks voor je, want ik heb af en toe wel een beetje pluizige krullen, ipv de krullen die ik heb als het nat is.

Weet je wat trouwens ook een idee is; babyolie in je haar doen (alleen daar wordt het ook vet van), maar dan krijg je een beetje het idee hoe je haar ook zit als het nat is. Alleen ik doe het nooit omdat ik mijn haren dan echt te vet en vies vind.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 12:34
Balance
Balance is offline
Als ik uit de douche kom en er een handdoek overheen doe wordt het iets minder vochtig. Vervolgens laat ik het gewoon drogen, zonder te kammen ofzo. Als het dan op een natuurlijke manier droog is geworden (zonder fohn dus), dan blijven m'n krullen mooi. Een klein beetje wax er doorheen zorgt dat ze niet pluizen. Maar goed, het kost wel even voordat het uitzichzelf gedroogd is, dus vaak doe ik dat niet.
Oud 14-03-2004, 12:43
Sannetje
Sannetje is offline
wat ikzelf doe, is het wassen met 2 in 1 shampoo van andrelon (de fris en mild met meloen ofzo)
Daarna in handdoek draaien, vijf minuten laten zitten en eruit halen. Haren borstelen met een zachte borstel met haren (dus niet met plastic pinnetjes) en daarna nog met een kam of hardere borstel. Als dit klaar is, smeer ik er wat "direct hair repair" voor droog haar in (van gliss kur)
Beetje fohnen en klaaar

(hahaha, en dat dan elke ochtend.... )
Oud 14-03-2004, 13:13
ratonita7
ratonita7 is offline
Als je niet wil dat je haar te wijd staat, laat je het best in een staartje drogen. Daarmee kan ik mijn krullen temmen.
Oud 14-03-2004, 14:03
Verwijderd
Je kan misschien proberen er serum in te doen. Dat is wel redelijk duur, maar het gaat wel lang mee. Het maakt je haar ook niet zwaar, maar je moet er niet teveel in doen. Volgens mij heb je het van verschillende merken, dus ik zou gewoon een keer langs de drogist gaan. Bij mij helpt het in ieder geval erg goed tegen pluizen, en ik heb er (vooral in de winter) redelijk veel last van.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 14:06
Irresistible
Irresistible is offline
ik gebruik altijd na het douchen een beetje mousse en dan zit mijn haar meestal wel redelijk. En een paar keer in de week een maskertje.
Oud 14-03-2004, 14:11
zoef de haas
zoef de haas is offline
ze hebben bij de kruidvat hair repair iets speciaal voor krullen een beetje daarvan in de punten van je haar werkt bij mij wel goed. En mousse idd ook
Oud 14-03-2004, 21:41
Verwijderd
ik heb zelf geen krullen maar vrijwel alle meisjes met krullen die ik ken, doen er mousse in...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
ratonita7 schreef op 14-03-2004 @ 14:13:
Als je niet wil dat je haar te wijd staat, laat je het best in een staartje drogen. Daarmee kan ik mijn krullen temmen.
bij mij wordt het dan best wel stijl. Alleen in het uiteinde blijven krullen zitten, maar voor de rest gaat het allemaal hangen

en @sarahbressers: daar wordt je haar zo hard en vet van.
Oud 14-03-2004, 22:42
Verwijderd
Ik heb ook best wel lang en krullend haar en heb pas van een vriendin de tip gekregen om er kokosvet in te doen. Zelf heb ik het nog niet echt geprobeerd maar het schijnt er wel wat vetter van te worden (maakt voor mij niet zo uit omdat ik toch al droog haar heb). Verder doe ik als ik het los heb weleens wat mousse erin (alleen bovenin een b-tje tegen die 'springende' haren) en smeer ik er af en toe ook hair repair van gliss kur in, wat opzich ook wel goed werkt, al is dat meer voor de punten volgens mij.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 11:53
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Verifieer schreef op 13-03-2004 @ 18:10:
Ik wil graag weten hoe ik het beste mijn haar kan verzorgen. 'k Heb nu het probleem dat het best mooi zit als het nat is, maar als ik er wax instop dan wordt het weer snel te zwaar, en als ik er niets doorheen smeer dan wordt een pluizebolleke.
Wie kan mij vertellen hoe het gewoon heel mooi en zo natuurlijk mogelijk blijft zitten?

Anders wordt het weer een zomertje soldatenkapsel...
Ligt eraan wat voor krullen je hebt?

Ik heb ook krullen maar die komen er pas uit als mijn haar lang wordt en het dus als het kort is je geen krullen ziet.
Maar ik denk dat jij 'Gordonkrullen' hebt (krullen die al snel tot uiting komen).??
Oud 15-03-2004, 17:21
grandmommy
grandmommy is offline
ik droog mijn haar altijd totdat het handoekdroog is, pleur er dan een handje of twee kruidvat-mousse in, en de rest van de dag is het mooi in de krul, niet zwaar, het voelt niet plakkerig aan, glanst en is zacht. toppie.
Oud 15-03-2004, 17:34
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Ga naar de black kapper...daar hebben ze veel middeltjes voor krullerig/kroezig haar.
Oud 15-03-2004, 18:26
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 14-03-2004 @ 13:43:
wat ikzelf doe, is het wassen met 2 in 1 shampoo van andrelon (de fris en mild met meloen ofzo)
Daarna in handdoek draaien, vijf minuten laten zitten en eruit halen. Haren borstelen met een zachte borstel met haren (dus niet met plastic pinnetjes) en daarna nog met een kam of hardere borstel. Als dit klaar is, smeer ik er wat "direct hair repair" voor droog haar in (van gliss kur)
Beetje fohnen en klaaar

(hahaha, en dat dan elke ochtend.... )
ik snap het niet helemaal...
bedoel je dat je je haar eerst gewoon wast (en de shampoo er meteen uit spoelt) of dat je je haar in een handoek wikkelt als je het nog niet hebt uitgespoelt, dan 5 minuten laat zitten en dan pas uitspoelt?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:12
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
kliwie schreef op 15-03-2004 @ 19:26:
ik snap het niet helemaal...
bedoel je dat je je haar eerst gewoon wast (en de shampoo er meteen uit spoelt) of dat je je haar in een handoek wikkelt als je het nog niet hebt uitgespoelt, dan 5 minuten laat zitten en dan pas uitspoelt?

ja, shampoo er eerst uitspoelen
Maar niet heel hard wrijvend drogen dus, want dan krijg ik te veel klitten. Dus gewoon het water ff 5 minuten in de handdoek laten trekken...
Oud 16-03-2004, 15:34
MieX
MieX is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2004 @ 23:05:
en @sarahbressers: daar wordt je haar zo hard en vet van.
Ik gebruik mousse van andrelon, daar wordt je haar pas hard van als je de halve bus in je haar doet
Oud 16-03-2004, 15:48
Verwijderd
Er is bij de DA anti frizz shampoo van John frieda in de aanbieding. Zou dat werken tegen het pluizen?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten