![]() |
|
Ach ja, chocolade is een goed antidepressivum en zóóóó ongezond is het nu ook weer niet zolang je niet overdrijft. Alcohol zal wel veel schadelijker zijn voor je lever dan chocolade. Ik zou het in ieder geval niet kunnen missen, zeker niet tijdens mijn regels.
||
![]() |
Citaat:
Dat van antidepressivum is mss ietsje te ver gaan, maar het is alleszins een goeie oppepper, en naar 't schijnt ook een goede vervanger van lust in sex, of wat was het nou weer, soort van sex-stimulans oid.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Btw Vosje,
Als jij je zo futloos voelt, dan kan het zijn dat er stoffen zitten in die chocolade (ijzer, kalk, suiker) die je tekort hebt. En dat je lichaam er op deze manier om vraagt. Misschien eens bloed laten prikken? Dat lijkt me wel verstandig.
|
ik weet niet of het al eerder gezegd is want ik heb de andere posts niet gelezen, maar het schijnt dat er in chocolade een stof zit waar je blij van wordt en je kan je er zlefs verliefd van gaan voelen. ... misschien zit je niet zo lekker in je vel en helpt de chocola om je je wel goed te voelen??
|
In chocolade zit gewoon heel veel suiker.
Als je wat chocolade neemt, dan krijg je een energiekick en voel je je goed. Maar helaas zakt dat gevoel snel weg, en daarna voel je je alleen maar slap. Dan krijg je dus de neiging om WEER chocolade te nemen > cirkeltje.
|
Volgens mij is het niet eens een echte lichamelijke verslaving, maar is het meer van psychische aard. Althans, zoiets herken ik bij mezelf... als ik weet dat er thuis bergen chocola en chocoladekoekjes liggen, dan moet en zal ik ze ook op eten en voel ik me vreemd als ik geen chocola eet.
Wanneer we gewoon niks in huis hebben, dan heb ik daar op één of andere manier ook vrede mee. Ga anders gewoon kauwgom 'eten/kauwen', misschien dat dat afleiding geeft, want veel chocolade is echt wel slecht voor je bloedsuikerspiegel en cholesterolgehalte.
|
Ma kdenk dat mijn probleem is, dat ik gewoon iets wil hebben om op te kauwen en door te slikken...(kauwgom helpt ni, want dat is zo klein, dan moet k er altijd 5 tegelijk opeten)
Maaruh, moest er nu bv. zakken met 200 verse druiven/mandarijnstukjes bestaan; dan zou ik dat gewoon leegeten ipv een zak met 100 chocolaatjes ![]() Dat zou wel gezonder zijn hé ![]() ![]() En zelf 10 mandarijnen schillen en in een zak doen, zie ik me nog niet snel doen hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Waardoor voel jij je weer een beetje vrolijk? Cherry Springs | 52 | 19-01-2006 09:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
accijns op junkfood? *Bellissima* | 202 | 17-02-2005 18:55 | |
Eten & Drinken |
ChOcOlAdE VeRsLaAfD? MiSsSs | 62 | 14-11-2003 10:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #13!!!! ekki | 294 | 07-07-2003 17:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic # 12! ekki | 249 | 19-06-2003 11:11 | |
Eten & Drinken |
voedsel verslaving .... Verwijderd | 27 | 30-03-2003 17:34 |