Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 21:08
vosje16
vosje16 is offline
Hey,
Ik denk dat ik een chocolade-verslaving heb
's morgens eet ik altijd boterhammen met chocolade,
als 4-uurtje eet ik altijd 3 leo's en tussendoor eet ik per dag meestal 10 à 15 chocotoffs (kan soms zelfs meer zijn)
Alé, ik heb er eigenlijk niet zo'n groot probleem mee want ik word er niet dik van ofzo...Ik denk zelfs dat ik het nodig heb want anders voel ik me moe en futloos. Ik merk toch dat ik in ieder geval meer energie heb als ik chocolade eet...
Ik wou nu alleen eens weten of het slecht is om zoveel chocolade te eten want mijn vader zegt dat ik daardoor later problemen ga krijgen met mn lever
Dus is het slecht of niet?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:22
ZerO
ZerO is offline
Nou ja het klinkt behoorlijk veel om eerlijk te zijn.
Ik denk ook al word je er niet dik van, het niet bepaald gezond is.
Met chocola eten is natuurlijk niks mis mee, duuh het is lekker, maar kleinere hoeveelheden zou verstandiger zijn. Soms in plaats van een reep chocola, wat fruit.
Snoep verstandig, eet een appel

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 21:25.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 21:47
Freestyler*
Freestyler* is offline
das best veel ja
maar het moet toch niet zo heel moeilijk zijn om iets minder chocola te eten
gewoon een kwestie van niet kopen
1 leo en 5 chocotofs lijkt me een redelijke hoeveelheid om naar te streven
slecht? ja, het zal niet goed voor je zijn
zker niet als je zonder die chocola futloos etc bent
Oud 15-03-2004, 22:13
Snow White
Snow White is offline
Chocolade is niet écht verslavend
Chocolade geeft geen puistjes
Chocolade is niet slecht voor je lever of andere organen
Chocolade is (hoe puurder hoe beter) eigenlijk best heel gezond!

(staat in een artikel van de flair/fancy/meidenblad iig)

Tadaa!!
Gewoon lekker eten
Maar niet als maaltijd of wat dan ook
Oud 15-03-2004, 22:36
Somebody Special
Somebody Special is offline
Chocola (vet) is cholesterolverhogend, dat is waarschijnlijk wat je vader bedoeld.
Oud 16-03-2004, 15:08
littlegurl
littlegurl is offline
Je eet best wel veel chocola ja, eet je ook nog andere dingen of is dit ongeveer het enige? Eet je wel genoeg groente, fruit en dat soort dingen, of eet je daar minder van omdat je al zoveel chocola eet?
In chocola zitten bepaalde stoffen waardoor je stemming beter is, daar heb je vaak zin in en dan werkt het ook echt! HEt jammere is dat het ook weer snel uitgewerkt is. Maar volgens mij is het niet echt slecht voor je lever, het maakt je neit gezonder maar slecht...volgens mij niet. Het is wel slecht voor je huid, je krijgt veel eerder puisten enzo.

Ik denk niet echt dat het bij jou een verslaving is, je vind het lekker en het maakt je vrolijk. Maar is het echt obsessief gedrag, van ik MOET nu chocola of kan je ook wel zonder? Als het dat laatste is is er niks aan de hand, wel op je gewicht letten natuurlijk!
Oud 16-03-2004, 15:12
Verwijderd
Slecht voor je lever is het niet, voor je bloedvaten wel. En het lijkt me ook slecht voor je portemonnee om zo veel chocola te eten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:05
elledc
elledc is offline
Ik heb dat ook
Vorige jaren was dat pas erg, tijdens elke pauze op school at ik een snickers of een andere reep chocolade, als ik thuis was nog en als dessert ook iets met chocolade. Ik verdikte ook totaal niet, mijn lichaam leek er wel om te vragen en idd ik vond het ook verslavend en best lekker! Nu nog vaak maar wel minder
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:08
elledc
elledc is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 16-03-2004 @ 16:12:
Slecht voor je lever is het niet, voor je bloedvaten wel. En het lijkt me ook slecht voor je portemonnee om zo veel chocola te eten.
Dat valt wel nog mee, iemand die verslaafd is aan roken heeft dat probleem wel meer denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Snow White schreef op 15-03-2004 @ 23:13:
Chocolade is niet écht verslavend
Dat is t wel, dat is tijdens mijn biologie lessen in de derde nog uitvoerig besproken. Het heeft alleen niet zulke drastische gevolgen. Maar het is zeker wel verslavend.
Ik ben er ook verslaafd aan en kan me soms echt niet inhouden om chocola te eten, ook al is het maar uit de hagelslagpak. Als ik 's ochtends de boterhammen van mn zusje met chocopasta smeer, lik ik zelf zoveel mogelijk pasta van t mes af. En daarbij mag ik eigenlijk niet eens chocola omdat mn darmen er niet goed op reageren

Maar ik weet eigenlijk niet of het heel erg schadelijk is voor je lever.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:39
ratonita7
ratonita7 is offline
Ach ja, chocolade is een goed antidepressivum en zóóóó ongezond is het nu ook weer niet zolang je niet overdrijft. Alcohol zal wel veel schadelijker zijn voor je lever dan chocolade. Ik zou het in ieder geval niet kunnen missen, zeker niet tijdens mijn regels.
Oud 17-03-2004, 18:18
elledc
elledc is offline
Citaat:
ratonita7 schreef op 16-03-2004 @ 18:39:
Ach ja, chocolade is een goed antidepressivum en zóóóó ongezond is het nu ook weer niet zolang je niet overdrijft. Alcohol zal wel veel schadelijker zijn voor je lever dan chocolade. Ik zou het in ieder geval niet kunnen missen, zeker niet tijdens mijn regels.
Is dat zo dat je meer zin hebt in chocolade tijdens je menstruatie? Hoe zou dat komen?
Dat van antidepressivum is mss ietsje te ver gaan, maar het is alleszins een goeie oppepper, en naar 't schijnt ook een goede vervanger van lust in sex, of wat was het nou weer, soort van sex-stimulans oid..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:09
vosje16
vosje16 is offline
Ok, thx voor de antwoorden. Ik mag dus gewoon chocolade blijven verdereten
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:00
Allure
in chocola zit ook cafeine, mischien ben je daar wel verslaafd aan, want je zegt dat je je zonder chocola futloos voelt... Misschien een keer een kop koffie nemen i.p.v. een reep ofzo... Is iets minder slecht misschien.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:30
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Allure schreef op 17-03-2004 @ 21:00:
in chocola zit ook cafeine, mischien ben je daar wel verslaafd aan, want je zegt dat je je zonder chocola futloos voelt... Misschien een keer een kop koffie nemen i.p.v. een reep ofzo... Is iets minder slecht misschien.
maar dan krijg je wel plekken op je tanden enzo
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 20:49
Verwijderd
Oh jee, ik ook volgens mij... net alweer chocolade gehad... ik zit er nu als een tevreden volgevreten kater bij

*pakt een peer*
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 10:52
Allure
Citaat:
vosje16 schreef op 17-03-2004 @ 21:30:
maar dan krijg je wel plekken op je tanden enzo
maar geen gaten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
ZerO schreef op 15-03-2004 @ 22:22:
Snoep verstandig, eet een appel
Appels zijn wel weer behoorlijk slecht voor je tanden, doordat ze zo zuur zijn

maar chocola is natuurlijk ook slecht voor je tanden
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:58
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 18-03-2004 @ 16:53:
Appels zijn wel weer behoorlijk slecht voor je tanden, doordat ze zo zuur zijn

maar chocola is natuurlijk ook slecht voor je tanden
Tja appels bevatten veel suikers he.
Oud 18-03-2004, 18:01
Snow White
Snow White is offline
Btw Vosje,
Als jij je zo futloos voelt, dan kan het zijn dat er stoffen zitten in die chocolade (ijzer, kalk, suiker) die je tekort hebt. En dat je lichaam er op deze manier om vraagt.
Misschien eens bloed laten prikken?
Dat lijkt me wel verstandig.
Oud 19-03-2004, 17:02
ilse
ilse is offline
ik weet niet of het al eerder gezegd is want ik heb de andere posts niet gelezen, maar het schijnt dat er in chocolade een stof zit waar je blij van wordt en je kan je er zlefs verliefd van gaan voelen. ... misschien zit je niet zo lekker in je vel en helpt de chocola om je je wel goed te voelen??
Oud 19-03-2004, 21:25
Roos
Roos is offline
In chocolade zit gewoon heel veel suiker.

Als je wat chocolade neemt, dan krijg je een energiekick en voel je je goed. Maar helaas zakt dat gevoel snel weg, en daarna voel je je alleen maar slap.
Dan krijg je dus de neiging om WEER chocolade te nemen > cirkeltje.
Oud 19-03-2004, 21:42
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Volgens mij is het niet eens een echte lichamelijke verslaving, maar is het meer van psychische aard. Althans, zoiets herken ik bij mezelf... als ik weet dat er thuis bergen chocola en chocoladekoekjes liggen, dan moet en zal ik ze ook op eten en voel ik me vreemd als ik geen chocola eet.
Wanneer we gewoon niks in huis hebben, dan heb ik daar op één of andere manier ook vrede mee.

Ga anders gewoon kauwgom 'eten/kauwen', misschien dat dat afleiding geeft, want veel chocolade is echt wel slecht voor je bloedsuikerspiegel en cholesterolgehalte.
Oud 20-03-2004, 19:41
vosje16
vosje16 is offline
Ma kdenk dat mijn probleem is, dat ik gewoon iets wil hebben om op te kauwen en door te slikken...(kauwgom helpt ni, want dat is zo klein, dan moet k er altijd 5 tegelijk opeten)
Maaruh, moest er nu bv. zakken met 200 verse druiven/mandarijnstukjes bestaan; dan zou ik dat gewoon leegeten ipv een zak met 100 chocolaatjes
Dat zou wel gezonder zijn hé maar zoiets bestaat niet
En zelf 10 mandarijnen schillen en in een zak doen, zie ik me nog niet snel doen hoor
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 20-03-2004 @ 20:41:
Ma kdenk dat mijn probleem is, dat ik gewoon iets wil hebben om op te kauwen en door te slikken...(kauwgom helpt ni, want dat is zo klein, dan moet k er altijd 5 tegelijk opeten)
Maaruh, moest er nu bv. zakken met 200 verse druiven/mandarijnstukjes bestaan; dan zou ik dat gewoon leegeten ipv een zak met 100 chocolaatjes
Dat zou wel gezonder zijn hé maar zoiets bestaat niet
En zelf 10 mandarijnen schillen en in een zak doen, zie ik me nog niet snel doen hoor
met 200 druiven niet, maar je kunt wel bijvoorbeeld een tros met zo'n 30 druiven kopen .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten