Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 18:15
fib
fib is offline
Ik ben benieuwd hoe het op andere scholen gaat! Is het moeilijk om een 8 te halen?
Oud 16-03-2004, 10:08
lucy48
lucy48 is offline
Moeilijk om een acht te halen? Ligt er natuurlijk aan hoe goed je er in bent, maar over het algemeen ligt het gemiddelde volgens mij wel onder de acht. Ik heb het vorig jaar moeten doen, en vond het wel meevallen. Je moet in ieder geval zorgen dat je je goed aan alle regeltjes houdt en veel signaalwoorden gebruikt, de tekst wordt er misschien wat saaier door, maar je haalt volgens mij dan wel een hoger cijfer. Maar heb je nog een oefenteksten geschreven dan? Dan weet je van jezelf hoe goed je ongeveer bent
Oud 17-03-2004, 15:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons is het heel moeilijk om een 8 te halen. Wij moesten van te voren een onderwerp kiezen (keuze uit: jongeren en vrijwilligerswerk, eigenrichting, rookverbod of schaduwkant van topsport). Hier moest je informatie over zoeken en stukken tekst markeren. Pas tijdens je schrijfexamen zelf kreeg je te horen wat voor soort tekst je moet schrijven (betoog, uiteenzetting of beschouwing). Ik moest een beschouwing schrijven over jongeren en vrijwilligerswerk.

Normaal haal ik altijd vrij hoge cijfers voor m'n teksten (vorig jaar, 5VWO) toch meestal wel een 7 of een 8 maar ik had voor mijn schrijfexamen een 6. Ik was er opzich wel blij mee want ik had m'n hele toetsweek erg slecht gemaakt en dit cijfer telt voor 60% mee voor het SE Nederlands maar ik zou er niet op rekenen dat je een 8 haalt tenzij dat op jullie school makkelijker gaat dan bij ons. Bij ons waren er maar twee leerlingen van de 42 die een 8 hadden geloof ik.
Oud 17-03-2004, 19:53
~some1-nice~
~some1-nice~ is offline
het is wel moeilijk...ze zijn echt streng...! je moet zo weinig mogelijk spellingsfouten hebben enzo....! maar ik had gelukkig wel hoger dan een 8 maar toch...als ik zelf zie hoe weinig fouten ik had....dan vind ik dat ik hoger mocht hebben ...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:42
Verwijderd
ik heb m nog niet gehad, krijg de betogende de laatste periode en ik denk volgend jaar en dat jaar drop ook nog wel een paar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten