Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 16:10
sokrates00
sokrates00 is offline
Hoi allemaal
Ik heb het Aspergersyndroom en ik vroeg me eens af welke universitaire studies (en de beroepen daarna) wel of niet voor iemand met asperger geschikt zijn?
bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2004, 16:20
Str0nk
Str0nk is offline
Mag ik vragen van het Aspergersyndroom is ?
Oud 17-03-2004, 16:30
mosterd
mosterd is offline
stoornis in het communicatievermogen?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:35
Fatality
Fatality is offline
Een vorm van authisme dacht ik, vraag Mathfreak eens. Die heeft ook het syndroom van Asperger.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 17-03-2004 @ 17:20:
Mag ik vragen van het Aspergersyndroom is ?
om even voor m'n beurt te antwoorden: een vorm van autisme, een contactstoornis.

@sokrates00. Dat kun je grootendeels het beste zelf bepalen denk ik. Wij weten niet precies wat jij kan, en waar je moeite mee hebt. Sociale studies als psychologie en pedagogiek lijken mij persoonlijk wel een stuk lastiger dan bijvoorbeeld sterrenkunde. Je hebt er (iig als je later bv. klinisch psycholoog wordt, dus mensen gaat helpen), veel inlevingsvermogen e.d. voor nodig, waar het jou waarschijnlijk aan ontbreekt. Een psycholoog die zelf moeite heeft anderen te begrijpen lijkt me geen succes Al zou je misschien wel weer onderzoeker kunnen worden.

Als ik jou was zou ik gewoon eerst kijken wat je leuk lijkt, en dan kijken of het ook geschikt voor je is. (al heeft 't natuurlijk weinig nut studies te bekijken waarvoor je het verkeerde vakkenpakket hebt gekozen.. )
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:02
Verwijderd
Ik denk dat je idd moet doen wat jouw zelf iets lijkt en daar met een coördinator moet praten om te kijken of zij ook iets voor jou kunnen betekenen. En die zal ook andere vragen kunnen beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 17:27
Verwijderd
mss iets in de betahoek? daar hoef je niet zoveel met mensen samen te werken en zal je niet zoveel last hebben van je syndroom.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 23:34
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 17-03-2004 @ 18:27:
mss iets in de betahoek? daar hoef je niet zoveel met mensen samen te werken en zal je niet zoveel last hebben van je syndroom.
of je verdwijnt totaal in je eigen wereldje, terwijl je nou net zo hard gevochten hebt om deze wereld te snappen. Maar een massale studie als psycholgie of rechten heb je natuurlijk wel de kans dat je verdwijnt in de massa en je helemaal alleen voelt...

Maar studies met veel projectgroepjes gaan wel veel moeite kosten denk ik ja...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:27
Verwijderd
Citaat:
*E.T.* schreef op 18-03-2004 @ 00:34:
of je verdwijnt totaal in je eigen wereldje, terwijl je nou net zo hard gevochten hebt om deze wereld te snappen. Maar een massale studie als psycholgie of rechten heb je natuurlijk wel de kans dat je verdwijnt in de massa en je helemaal alleen voelt...

Maar studies met veel projectgroepjes gaan wel veel moeite kosten denk ik ja...
ja das waar.. mss moet je gewoon een studie uitkiezen die kleinschalig is met kleine werkgroepjes. ga gewoon een keer bij een universiteit informeren of vraag het aan je decaan ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten