Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In de breedste zin van het woord is wel heel erg breed.
Gelijkheid als in: elk mens is identiek? Onmogelijk. Zelfs met klonen houd je verschil. Gelijkheid als in: iedereen verdient dezelfde behandeling? Onwenselijk. Mannen zijn anders dan vrouwen. Vrouwen zijn anders dan kinderen. Kinderen zijn anders dan augurken. (Okee, dat laatste sloeg nergens op.) (Maar het is wel waar.) Gelijkheid als in: we zijn allen gelijkwaardig? Is al zo. Het is alleen nog een kwestie om alle andere mensen daarvan te overtuigen. Mogelijk: hm... nee, dat denk ik niet. Wat is er voor nodig? Dat mensen evolueren naar Goddelijke Wezens, dan zou het wel mogelijk kunnen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Een baby heeft meer recht op verzorging, de ouders hebben meer plicht tot geven. Dus die balans kan onmogelijk in evenwicht zijn. Allen gelijkwaardig...hmm. In principe denken veel mensen reeds zo, maar de praktijk vertelt wel een ander verhaal. 't Is een mooi ideaalbeeld, maar niet zo realistisch denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
De ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
ik probeer echt om een beter mesn zijn dan een boel mensen in me omgeving /op tv enz en dus ook om me beter te voelen ik snap het slechte er niet aan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Nee dat is niet mogelijk hier op aarde.....omdat we hier op aarde juist moeten omgaan met verschillen.
man-vrouw oud-jong donker-licht goed-slecht eb-vloed etc. Mensen en andere organismen zijn voor god gelijkwaardig, ongeacht hun plek in de evolutie, want ze zijn een deel van hem..maar ze zijn niet gelijk : de een zit ver op zijn evolutiepad, de ander nog niet zo ver en moet nog veel leren. Zie het zo: je hebt lage sferen waar alleen maar 'donker/ slecht' is. Je hebt de aarde, een tussensfeer, die zowel goed als slecht in zich heeft. Je hebt andere sferen/ dimensies, die vooral/ alleen nog maar licht en goedheid zijn. De aarde is een planeet van tegenstellingen. De kunst is wel om evenwicht te behouden en niet te verzakken naar het slechte. We zijn hier op aarde om te leren. Ieder mens is een ziel. Heb je al veel goed gedaan en geleerd in vorige levens dan leef je nu in een wat betere situatie: je wordt in het westen geboren en niet onder erbarmelijke omstandigheden. Ben je nog niet ver in je evolutie, dan wordt je in erbarmelijke toestand geboren of maak je veel misere mee in je leven. Dit geldt niet voor iedereen: in het westen zijn er ook lagere zielen en in 3e wereld landen of oorlogslanden hogere etc. Na verloop van tijd hoef je niet meer te reincarneren op de planeet aarde en ga je naar een andere planeet of dimensie waar geen slechte dingen meer zijn....maar dat is iets wat ik me als aardbewoner nog niet echt kan voorstellen....maar daarom ben ik ook nog hier en niet al daar.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Gelijkheid bestaat al, alleen mensen denken dat het er niet is, omdat ze zich hechten aan relatieve dingen als liefde en bezit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
We zouden de nodige gelijkheid kunnen behalen als we nou
allemaal zouden sterven aan onze trots... arrogantie... En de liefde zen werk weer laten zien...(Tip: God is liefde) Maar als er gif in ons zit? wie gaat het dan ons laten zien? We beschouwen onze gif nml zo snel als waarheid, jaja We hebben nog een lange weg te gaan.....
||
Citaat:
misschien is die verkrachting wel niks anders dan een aantal mensen die niet zo fond zijn van je seksuele trots om een voorbeeld te noemen. oke dat geld slechts voor meisjes. ![]() en als amerika niet corrupt was, was 911 niet gebeurt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Voor Alle Moslims!!! Mizz-Scatjuh | 49 | 10-05-2004 15:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Ogen Ieke | 0 | 31-01-2004 15:01 | |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |