@2004 Je vindt hem te gemaakt. tsja. Het enige wat ik erop kan zeggen dat ik hem toch echt in een vlaag van inspiratie heb geschreven zonder erop te broeden.
@Xineof Voor mij is dít juist Zen. Ik heb een hekel aan haiku's die al iets suggereren. Een haiku zou een pure natuur observatie moeten zijn. Postmodernistisch, misschien omdat ze in Japan geen egels kennen, maar waarom vind je het precies postmodernistisch? Dat gedicht van die trekkende vogels die ik je liet lezen, dát noem ik postmodernistisch.
@=zwart wit= Voor mij is een haiku juist een persoonlijk inzicht. Het is een van de weinige dichtvormen die niet per se gedeeld hoeft te worden met het publiek. In die 17 lettergrepen kan heel mijn leven op tafel liggen terwijl het voor jou een woordenbrei kan zijn. Ik vond het ontzettend treffend, want het geeft precies weer hoe ik me voelde vanmiddag. Maar goed, zoals ik al zei, het kan heel goed dat jij het bagger vindt en misschien is dat ook wel zo