Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 18:45
A Narrator
A Narrator is offline
Je zal best wel eens van hen gehoord hebben. De twee negentiende eeuwse schrijvers: Jules Verne en Herbert Goerge Wells.

Mijn vraag is wie is nou de beste schrijver?
Zelf vind ik H.G.Wells de beste. Omdat hij originele ideeën had zoals: Tijdreizen, Buitenaards leven, Genetische Manipulatie, Oorlogen in de lucht en Wereldoorlogen.

Maar aan de andere kant heeft Verne als eerste echte Science Fiction geschreven. En kwam hij eerder met het idee van een reis naar de Maan. Want Wells heeft later ook nog het boek De Eerste Mensen in de Maan geschreven.

Wat denken jullie?
Oud 19-05-2004, 20:09
Verwijderd
Ik heb helaas nog nooit wat van Verne gelezen, maar ben de laatste tijd wel bezig in Wells. Eergisteren las ik The Time Machine in één nacht uit omdat ik het zo geweldig vond en vandaag ben ik begonnen in War of the Worlds. Deels omdat ik er iets voor school mee ga doen, maar ook omdat ik het gewoon een geweldige schrijver vind. Helaas kan ik hem nog niet vergelijken met Verne...

Verne was trouwens niet eens de allereerst, onze eigen Bilderdijk schreef in 1813 al 'Eene aanmerkelijke luchtreis' waarin een man met een luchtballon een ruimtereis maakt. Ik heb hem wel in bezit, maar helaas nog niet gelezen. Maar het moet geweldig zijn, science fiction in een luchtballon.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 18:27
A Narrator
A Narrator is offline
Mag ik je vragen wat je nou voor school gaat doen?
Ik kan je wel een paar goede sites geven over H.G.Wells en zijn verhalen.
O ja, toevallig ik ben nu ook bezig aan de Engelse versie van War of the Worlds en het blijft een geweldig boek.

H.G.Wells
Oud 20-05-2004, 18:31
Verwijderd
Ik had een college waarin een aantal kunststromingen uit het begin van de twintigste eeuw behandeld werden, waaronder het futurisme. Die lui, onder leiding van Marinetti, waren de eerste kunstbeweging die serieus de technologie als onderwerp namen en er mee aan de slag gingen. Ik ga nu proberen te zien of ik lijnen kan trekken tussen hun opvattingen en de roman van Wells, die ook uit die tijd komt en sciencefiction (ook met technologie dus) schrijft. Een precieze vraagstelling heb ik nog niet, maar het is in ieder geval een excuus om Wells te lezen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 18:31
A Narrator
A Narrator is offline
Nog iets leuks dit is een sketch gemaakt door Wells zelf het is een humoristische benadering van een Marsbewoner uit War of the Worlds.
Reageren

Regels voor berichten