Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2004, 13:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ben ik gisteren achtergekomen. We merke al een hele tijd dat de katten veel meer aten. Ze aten ongeveer de helpf van hun bakj leeg en lieten de rest staan, maar sinds kort is dan de volgende dag hun bakje opeens leeg! Normaal gaat iedereen hier rond een uur of 11 naar boven om te slapen, maar gisteren bleef ik zelf wat langer beneden omdat ik ergens mee bezig was, en toen zag ik opeens een wildvreemde kat door ons kattenluik naar binnen glippen! Hij schro wel van me maar toen ik niets deed, ging hij naar de etensbak van de katten (de katten vnden het niet erg, ze keken even maar verder niets) en at deze leeg. Toen ik opstond schrok hij weer en vertrok 'ie. De kat was erg mager en zag er een beetje verfomfaait uit (slordige vacht e.d.). ik ga kijken of 'ie weer langskomt en dan ge kijken hoe dhi eruit ziet en of 'i iets van een halsband heeft. Wat ka ik verder nog doen (als 'ie idd vrmist blijkt te zijn, moet ik 'm dan vangen?)
Oud 06-03-2004, 16:06
grandmommy
grandmommy is offline
je kan het beste het asiel bellen, misschien is ie daar als vermist opgegeven. het kan natuurlijk ook een zwerfkat zijn, dan zou ik hem eerlijk gezegd in verband met wormen en vlooien niet zo snel in huis houden. maar als ie er gezond en goed uitziet kun je em natuurlijk (tijdelijk) onderdak geven
Oud 06-03-2004, 20:55
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 06-03-2004 @ 17:06:
je kan het beste het asiel bellen, misschien is ie daar als vermist opgegeven. het kan natuurlijk ook een zwerfkat zijn, dan zou ik hem eerlijk gezegd in verband met wormen en vlooien niet zo snel in huis houden. maar als ie er gezond en goed uitziet kun je em natuurlijk (tijdelijk) onderdak geven
asiel bellen... ga ik morgen meteen doen alleen: hoe moet ik 'm vangen? hij kmt alleen als 'ie denkt dat er niemand in de kamer zit, of er maar één persokon it, en deze zich muisstil houd. ik hoef bij wijze van spreke maar te knipperen en hij is weg en ik kan toch moeilijk die mensen van het asiel vragen om zich de hele nacht achter de bank te verstoppet tot 'ie op komt dagen...
Oud 06-03-2004, 22:17
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 06-03-2004 @ 21:55:
asiel bellen... ga ik morgen meteen doen alleen: hoe moet ik 'm vangen? hij kmt alleen als 'ie denkt dat er niemand in de kamer zit, of er maar één persokon it, en deze zich muisstil houd. ik hoef bij wijze van spreke maar te knipperen en hij is weg en ik kan toch moeilijk die mensen van het asiel vragen om zich de hele nacht achter de bank te verstoppet tot 'ie op komt dagen...
asiel? Hmz.. ben ik noit zo snel mee. Weet niet of dat gemeentelijk is, maar wij hebben een organisatie genaamd Amivedi. Daar kan je gevonden en vermiste dieren opgeven, kan je ze zelf niet houden nemen zij em over. Asiel geeft zo'n beest een deadline van een paar weken om eigenaar te vinden oid, daarna nog een paar weken voor herbehuizing, daarna worden ze afgemaakt. Dus daar ben ik nooit te snel mee.
Oud 06-03-2004, 23:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 06-03-2004 @ 23:17:
asiel? Hmz.. ben ik noit zo snel mee. Weet niet of dat gemeentelijk is, maar wij hebben een organisatie genaamd Amivedi. Daar kan je gevonden en vermiste dieren opgeven, kan je ze zelf niet houden nemen zij em over. Asiel geeft zo'n beest een deadline van een paar weken om eigenaar te vinden oid, daarna nog een paar weken voor herbehuizing, daarna worden ze afgemaakt. Dus daar ben ik nooit te snel mee.
weet ik, maar ik kan wel effe bellen of er iemand zo'n kat als vermist heeft opgegeven. Zo hebben wij onze kat ook ooit een keertje teruggevonden
Oud 07-03-2004, 12:26
alpha
alpha is offline
Ik zou idd kijken of hij een bandje om heeft, dan een advertentie oid zetten in de krant oid. Onze kat is eens weggelopen en we hebben nooit meer iets van haar gehoord, je hebt speciale organisaties die je helpen je huisdier terug te vinden, dus misschien moet je met hen contact opnemen. En als blijkt dat het een zwerfkat is, dan valt er niet veel aan te doen dan hem of houden, of hem wegjagen.
Oud 15-03-2004, 17:28
Kapee
Kapee is offline
Heel simpel op te lossen. Hou je katten een tijdje bij het eten vandaan. Gooi er wat rattengif doorheen en klaar is kees...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Kapee schreef op 15-03-2004 @ 18:28:
Heel simpel op te lossen. Hou je katten een tijdje bij het eten vandaan. Gooi er wat rattengif doorheen en klaar is kees...
ha-ha-ha.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:59
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 06-03-2004 @ 23:17:
Dat geldt zeker niet voor elk asiel. Het asiel waar ik een tijd gewerkt heb, houdt ook de katten die er nooit meer weg komen. Er zijn katten die al veertien jaar in dit asiel wonen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 23:16
Verwijderd
Als je een stokje aan het kattenluik plakt, kan hij wel naar binnen open, maar niet naar buiten. Dan kun je hem in een hoek drijven en in een reiskooi zetten.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 17:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
zuster schreef op 17-03-2004 @ 00:16:
Als je een stokje aan het kattenluik plakt, kan hij wel naar binnen open, maar niet naar buiten. Dan kun je hem in een hoek drijven en in een reiskooi zetten.
ons kattenluik is zo gebouwd dst we met een draaiknop self kunnen bepalen naar welke kant(en) hij open/dicht kan. probleem is alleen dat onze katten dat ook niet naar buiten kunnen, en ze gebruiken (geloof me, we hebben het geprobeerd) geen kattenbak...
Oud 20-03-2004, 18:09
AlopiA
AlopiA is offline
Misschien kun je je eigen katten naar buiten laten, 's avonds? of mogen ze dat niet, dan kan de zwerfkat naar binnen, maar er niet meer uit, enz..

of je zet 's avonds een kooitje aan de binnenzijde van het kattenluik, zegmaar, dan komt de kat naar binnen, hij kan niet naar buiten en je hebt 'm?

dan zou ik idd het asiel bellen om te vragen of ze hem ergens missen, zo niet, dan zou ik hem houden
Oud 20-03-2004, 20:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 20-03-2004 @ 19:09:
Misschien kun je je eigen katten naar buiten laten, 's avonds? of mogen ze dat niet, dan kan de zwerfkat naar binnen, maar er niet meer uit, enz..

of je zet 's avonds een kooitje aan de binnenzijde van het kattenluik, zegmaar, dan komt de kat naar binnen, hij kan niet naar buiten en je hebt 'm?

dan zou ik idd het asiel bellen om te vragen of ze hem ergens missen, zo niet, dan zou ik hem houden
Als ik mijn katten naar buten laat (ze gaan trouwens zelf al) dan kunnen ze, als ik dat plan uitvoer, niet meer naar buiten als ze weer naar binnen zijn gegaan. En ik denk ook niet dat ze het op prijs stellen als ze opeens in een kooi zitten
Oud 20-03-2004, 23:56
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 20-03-2004 @ 18:25:
ons kattenluik is zo gebouwd dst we met een draaiknop self kunnen bepalen naar welke kant(en) hij open/dicht kan. probleem is alleen dat onze katten dat ook niet naar buiten kunnen, en ze gebruiken (geloof me, we hebben het geprobeerd) geen kattenbak...
Je katten kunnen hun kak heus wel een aantal uur ophouden. Bovendien gaan ze heus op de kattenbak als ze echt op springen staan, ze gaan nog liever dood dan op de vloer (open vlakte) te poepen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 08:59
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 20-03-2004 @ 21:38:
Als ik mijn katten naar buten laat (ze gaan trouwens zelf al) dan kunnen ze, als ik dat plan uitvoer, niet meer naar buiten als ze weer naar binnen zijn gegaan. En ik denk ook niet dat ze het op prijs stellen als ze opeens in een kooi zitten
haha, shhht
hmm, kun je je katten dan niet binnenhouden of in een kattenbak opsluiten (ze kunnen het vast wel een uurtje, of 2, ophouden)
en dan mijn geniaal kooi-plan uitvoeren?
Oud 23-03-2004, 13:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
heb het asiel gebelt en er was idd iemand die een kat kwijt was en het is waarschijnlijk onze bezoeker. Ze hebben me gezegt het aan hen over te laten, zij hebben wel manieren om 'm te vangen. *voelt zich een echte held*
Reageren

Regels voor berichten