Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 01:43
Verwijderd
Binnenkort ga ik naar een lan party en daar zijn in de avond/nacht kop telefoons verplicht. Dus ik heb een beetje zitten zoeken en nu lijkt mij de Plantronics .Audio 90 wel wat.

Nu luister ik thuis altijd gewoon muziek met 2 boxen en een subwoofer. Nu heb ik geen externe geluidskaart maar dit Soundstorm/Dolby onboard,(Asus A7N8X-Deluxe ) ik weet niet of dit wat is. Maar heb k nu wel goed geluid door zijn kop telefoon?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 10:35
Rareman2
Rareman2 is offline
Ik denk dat dat niet zo verschrikkelijk veel uitmaakt. Als je goed geluid hebt uit je boxen dan zal het geluid uit je koptelefoon ook wel goed zijn. Wel moet je denk ik even in je pc instellen dat je gebruik maakt van een koptelefoon als je hem op hebt. Dat kan misschien ook weer wat in kwaliteit schelen.
Oud 21-03-2004, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Rareman2 schreef op 21-03-2004 @ 11:35:
Ik denk dat dat niet zo verschrikkelijk veel uitmaakt. Als je goed geluid hebt uit je boxen dan zal het geluid uit je koptelefoon ook wel goed zijn. Wel moet je denk ik even in je pc instellen dat je gebruik maakt van een koptelefoon als je hem op hebt. Dat kan misschien ook weer wat in kwaliteit schelen.
Hmm, ik heb zelf een Audigy 1 (die overigens vrolijk draait op de drivers/software van de Audigy 2), maar wanneer ik specifiek aangeef een koptelefoon te gebruiken vind ik het geluid bijzonder hard achteruit hollen. Moet ik wel vertellen dat ik de koptelefoon niet rechtstreeks in m'n geluidskaart prik; ik heb er dan wel een echte versterker tussenzitten.

Wat koptelefoons betreft zijn er eigenlijk maar een paar merken interessant mijns inziens; Sennheiser, Beyer Dynamics en Koss. Ook schijnt Philips een bijzonder goed modelletje op de markt te hebben gebracht, maar het exacte typenummer kan ik me zo niet herinneren.

EDIT: Laat ik AKG niet vergeten

EDIT 2: Die Philipsmodellen zijn SBC-HP890 en Philips SBC-HP910.

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:21
]{ing
]{ing is offline
Ik ben anti sennheiser na alle reparaties, het zijn ook niet enkel de kabeltjes die stuk gaan. Na het aflopen van de garantie is het gewoon 60 euro weggegooid. Sennheiser heeft wel een mooi geluidje maar kwalitatief gezien ben je beter af met een Beyerdynamics, Grado of AKG

Ben je op zoek naar een headset of een hoofdtelefoon?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:58
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 21-03-2004 @ 14:21:
Ik ben anti sennheiser na alle reparaties, het zijn ook niet enkel de kabeltjes die stuk gaan. Na het aflopen van de garantie is het gewoon 60 euro weggegooid. Sennheiser heeft wel een mooi geluidje maar kwalitatief gezien ben je beter af met een Beyerdynamics, Grado of AKG

Ben je op zoek naar een headset of een hoofdtelefoon?
Head set, speciaal voor het gamen dus!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten