Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2004, 23:56
Karin18
Karin18 is offline
Hallo,

Ik hoop dit jaar mijn vwo-examen te halen en daarna wil ik graag verder studeren aan de HBO of de universiteit. Ik wil later graag manager worden, maar ik heb niet echt een idee welke studies daar goed op aansluiten. Ik heb wel al gekeken naar HBO Management, economie en recht en Bestuurskunde op de universiteit. Heeft er iemand misschien betere suggesties voor een managementopleiding?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2004, 00:10
Verwijderd
Je wilt manager worden, wat denk je dat manager inhoudt?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 08:03
Dwarfie
Dwarfie is offline
Kijk ook eens naar facility management en office management
Oud 20-03-2004, 09:30
Verwijderd
probeer john-wetenschappen, dan wordt je john de manager
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 10:09
Verwijderd
Alle gekheid op een stokje: de manager bestaat dus niet. Manager is een woord dat is verzonnen om bepaald middenkaderpersoneel wat meer gewicht te geven. Het is niet een vastomlijnd begrip, het moet altijd in combinatie met iets anders gebruikt worden. Managementopleidingen heb je echt van MBO- tot WO-niveau en in alle smaken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:29
SCREAM!
SCREAM! is offline
Ik wordt dus echt gek van zulke mensen.... Manager is niet iets wat je zo ff leert. Ik ken genoeg mensen die economie&management gestudeert hebben op de RUG, maar die zijn er allemaal mee gestopt (), omdat ze geen idee hadden wat die studie nu precies inhoudt. Doe gewoon een studie die je qua inhoudt aanspreekt en ga niet denken" Ik wil later manager worden, veel geld verdienen, en zeg ff hoe dat snel kan". Je kan manager worden zonder management gestudeert te hebben, manager is meer dan andere vakken wat je soms gewoon kan en leert door werkervaring. Maar als je toch nog een serieuze tip wil. Ga aan een uni studeren als je het aankan, want dan bewijs je mensen tenminste dat je een zeker denkniveau hebt, wat ook voor managers wel eens handig kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
SCREAM! schreef op 20-03-2004 @ 12:29:
[...]Ga aan een uni studeren als je het aankan, want dan bewijs je mensen tenminste dat je een zeker denkniveau hebt, wat ook voor managers wel eens handig kan zijn.
Nou ... HBO-managers hebben ook een zeker denkniveau.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:34
Verwijderd
Een manager is dus iemand met een leidinggevend functie (binnen een bedrijf) en dat kan dus heel varierend zijn.
Dat kun je ook bijv bedrijfseconomie studeren of international business (engelstalige variant). Ik geloof dat bedrijfswetenschappen weer wat anders is...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:11
Verwijderd
Manager is dus echt niet altijd iemand met een leidinggevende functie. Het traditionele concept van de manager die een aantal mensen onder zich heeft is helemaal uit de tijd met de huidige platte organisatiestructuren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:15
Sithan
Sithan is offline
Je kan bij de mac gaan werken en dan proberen door te stromen als filiaalmanager

Ik bedoel is het niet handiger dat je ergens een functie wil gaan betrekken die je interesseert en niet vanwege een zogenaamde status...
Oud 20-03-2004, 16:20
Verwijderd
De status van managers is sowieso allang over zijn hoogtepunt heen. Het was meer begin jaren negentig, eind jaren tachtig, toen de yuppen nog almachtig waren. Tegenwoordig ben je met een pak aan en een slechtzittende das voor bij Megapool ook al 'sales manager' terwijl je dan in werkelijkheid gewoon een kutbaan hebt .
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:45
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-03-2004 @ 17:20:
De status van managers is sowieso allang over zijn hoogtepunt heen. Het was meer begin jaren negentig, eind jaren tachtig, toen de yuppen nog almachtig waren. Tegenwoordig ben je met een pak aan en een slechtzittende das voor bij Megapool ook al 'sales manager' terwijl je dan in werkelijkheid gewoon een kutbaan hebt .
Kortom voor haar droom hoeft ze niet te gaan studeren
Reageren

Regels voor berichten