Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 21:02
Bananeneter
Bananeneter is offline
Sinds ik windows Xp opnieuw heb geinstalleerd en de driver voor mijn geluidskaart ook, heb ik een probleem dat ik vroeger ook een keer had, maar dat weer opgelost raakte. Ook op andere computers heb ik het probleem wel vaker gezien.

Als een cd-rom nu ronddraait, hoor ik de boxen vrij duidelijk het draaien ervan, en als ik in de verkenner op mappen klik hoor ik ff een plofje in de geluidsboxen, opzich geen groot probleem, want de geluidskaart doet het verder prima, het is alleen erg irritant!

Iemand de oplossing>?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 21:18
Verwijderd
De kast brengt de trilling van je cd-rom/hdd over naar je geluidskaart,.
Dit is vaak bij goedkope geluidskaarten, die zijn slecht geisoleerd hiertegen..
Valt iig weinig tegen te doen behalve een goede geluidskaart kopen..

En dit hoort op Hardware,
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:23
Bananeneter
Bananeneter is offline
Ja maar dit was nooit zo, en ineens na herinstal windows en dus herinstal kaart wel, lijkt me dan sterk dat het aan bovenstaande ligt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 23:01
M@rco
M@rco is offline
Heb je wel de laatste nieuwe drivers?
Oud 22-03-2004, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Bananeneter schreef op 21-03-2004 @ 22:23:
Ja maar dit was nooit zo, en ineens na herinstal windows en dus herinstal kaart wel, lijkt me dan sterk dat het aan bovenstaande ligt
Je geeft aan dat het geluid dat je hardware maakt door beweging van componenten erin, doorgegeven word aan je geluidskaart...
Dan ligt het toch echt aan je hardware hoor..

Software kan nit, want de componenten in je cd-rom maken geen software matig geluid, alleen de media die je erin af speelt..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 14:50
Bananeneter
Bananeneter is offline
Ik heb nu een preciezere beschrijving van het probleem:"

Elke keer als er een signaal gestuurd wordt naar de geluidskaart hoor je ff een plof, en als het signaal ophoudt ook weer.

Als ik dus bijvoorbeeld op een mp3tje klikt hoor ik eerst plof, dan begint het mp3tje te spelen stop ik het , hoor ik weer die plof.

Dus telkens wanneer het signaal begint of ophoudt. Het geluid is qua klank te vergelijken met het geluid dat je bij sommige stereos of versterkers hoort als je ze aanzet. Dit was vroeger echt nooit het geval dus ik hoop echt dat iemand er een oplossing voor heeft omdat het zeer irritant is!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten